Brunssum en Culemborg

Discussies over damsport (in het Nederlands)
ktarinus

Brunssum en Culemborg

Post by ktarinus »

Vanuit meerde hoeken heb ik het gerucht gehoord dat de organisatie van Brunssum heeft besloten dat Pim Meurs na 3 ronden alsnog mag deelnemen???

Zijn 1e 3 partijen worden dan remise verklaard.
Hoe denken de andere deelnemers van Brunssum hierover?
Ik persoonlijk vind het bizar..
Je zult hem maar loten in ronde 1 wekenlang heb je je verheugd en in plaats van dammen mag je flipperen op vrijdagmiddag.
Maar goed wie ben ik om hierover te oordelen.

Ik wil nog enigzins akkoord gaan wanneer men besluit dat hij de 1e 3 ronden tegen clubgenoten speelt dan blijft het een zaak van Culemborg en heeft de rest er niet echt last van. Ondanks dat men dan moet knoeien met de loting is dit de meest bevredigende oplossing.
Ze gaan immers toch al tegen de regels in........!
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
Vraagje

Re: Brunssum en Culemborg

Post by Vraagje »

ktarinus wrote:Vanuit meerde hoeken heb ik het gerucht gehoord dat de organisatie van Brunssum heeft besloten dat Pim Meurs na 3 ronden alsnog mag deelnemen???

Je zult hem maar loten in ronde 1 wekenlang heb je je verheugd en in plaats van dammen mag je flipperen op vrijdagmiddag.

Ik wil nog enigzins akkoord gaan wanneer men besluit dat hij de 1e 3 ronden tegen clubgenoten speelt dan blijft het een zaak van Culemborg en heeft de rest er niet echt last van. Ondanks dat men dan moet knoeien met de loting is dit de meest bevredigende oplossing.
Kan me wel vinden in je stukje. Is niet leuk om hem te loten en dan een middag te mogen niksen, ook al zal het je wel een sloot weerstand opleveren. Denk niet dat veel mensen dat om zo'n reden zullen accepteren. (Voor iemand anders ermee komt: ook niet voor een kop koffie.)

Aan de andere kant kan je zeggen wat je wilt maar als ik kijk naar wie er volgens het programmaboekje meedoen is hij gewoon één van de favourieten voor de toernooizege, dus valt het ook wel weer te begrijpen dat de organisatie hem er graag bij heeft.
De meest gehate dammer allertijden.
ktarinus

Post by ktarinus »

Aan de andere kant kan je zeggen wat je wilt maar als ik kijk naar wie er volgens het programmaboekje meedoen is hij gewoon één van de favourieten voor de toernooizege, dus valt het ook wel weer te begrijpen dat de organisatie hem er graag bij heeft.

Hmmmmmmm dat vind ik dan toch wel de allerslechste reden die men kan bedenken een speler met het nivo van een 900 speler had dus niet op deze wijze mogen meedoen?
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
Vraagje

Post by Vraagje »

ktarinus wrote:Aan de andere kant kan je zeggen wat je wilt maar als ik kijk naar wie er volgens het programmaboekje meedoen is hij gewoon één van de favourieten voor de toernooizege, dus valt het ook wel weer te begrijpen dat de organisatie hem er graag bij heeft.

Hmmmmmmm dat vind ik dan toch wel de allerslechste reden die men kan bedenken een speler met het nivo van een 900 speler had dus niet op deze wijze mogen meedoen?
Ik meen me te herinneren dat er bijv. ook in Nijmegen een reservelijst was. Slechts 130 spelers of zo waren zeker van deelname, de rest was ervan afhankelijk of er niet vlak voor het begin van het toernooi nog een stel toppers zouden aanmeleden.
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Niet dat ik iets tegen Pim heb, maar ik zou als tegenstander niet akkoord gaan.
Ik gun iedereen zijn deelname, maar als je dan een keer een uitzondering als deze maakt, moet je die altijd blijven maken.
Zal Bram Verhoef eens vragen als hij op MSN komt.
Danny Staal

Post by Danny Staal »

Dit bericht kan toch niet juist zijn? Als je als organisatie je toernooi serieus neemt, dan sta je dit niet toe. In de eerste ronde zou je een uitzondering kunnen maken. Dan zou je bv EK deelnemers tegen elkaar kunnen zetten. Maar om dit trucje drie ronden lang vol te houden is van den zotte.

Pim Meurs is ongetwijfeld een sterke speler, maar zeker geen kandidaat voor de eindzege. Zeker niet als je hem drie ronden lang remise laat spelen (ook al is dat tegen clubgenoten). Zijn weerstand is dan definitief verziekt.

Mocht dit bericht wel juist zijn, dan zou ik ook nog mooi mee kunnen doen! Moeten ze me wel even de eerste vier ronden remise laten spelen. Vinden mijn clubgenoten vast niet erg [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Blind_Curve

Post by Blind_Curve »

Ik kan alleen de 5e dag, kan ik dan ook meedoen? [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

2 paarden

Post by Kosmos »

Danny Staal wrote:Dit bericht kan toch niet juist zijn? Als je als organisatie je toernooi serieus neemt, dan sta je dit niet toe. In de eerste ronde zou je een uitzondering kunnen maken. Dan zou je bv EK deelnemers tegen elkaar kunnen zetten. Maar om dit trucje drie ronden lang vol te houden is van den zotte.

Pim Meurs is ongetwijfeld een sterke speler, maar zeker geen kandidaat voor de eindzege. Zeker niet als je hem drie ronden lang remise laat spelen (ook al is dat tegen clubgenoten). Zijn weerstand is dan definitief verziekt.

Mocht dit bericht wel juist zijn, dan zou ik ook nog mooi mee kunnen doen! Moeten ze me wel even de eerste vier ronden remise laten spelen. Vinden mijn clubgenoten vast niet erg [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Een wijs man zei ooit:

Je kunt geen twee paarden tegelijk berijden.
Heaven is no location, but a state of mind
archimedes

Re: 2 paarden

Post by archimedes »

Kosmos wrote: Een wijs man zei ooit:

Je kunt geen twee paarden tegelijk berijden.
In Limburg kan alles! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
stoker

Post by stoker »

Pim onttrekt zo zich zo in ieder geval wel drie dagen aan Fascistoïde regime dat de Culemborgse damclub haar leden oplegt:

-maximaal o.4 L bier per dag
-Er zijn voor junioren, aspiranten en pupillen vaste tijden waarop je moet slapen (dat is het moment waarop je in je tent moet liggen en geen licht of geluid meer mag maken). Deze tijden worden bepaald door H en A.
Voor de Culemborgers gelden op de camping de volgende aanvullende bepalingen:
Senioren moeten uiterlijk 2.00u ’s-nachts terug zijn op de camping.
Junioren moeten uiterlijk 24.00u ’s-nachts terug zijn op de camping.
Aspiranten en pupillen mogen ’s-avonds alleen van de camping met toestemming van H.
-"...Geen afgesproken remises of remises voor de 40e zet. Niet opgeven voor de 40e zet. Het toernooi is vooral bedoeld om je dammen verder te ontwikkelen, dus veel en lang spelen. Voor de Culemborgers ga ik verder uit van goed gedrag en serieus dammen. Concreet betekent dit o.a.:
Een pupil gebruikt minimaal 3 uur per partij, of 1,5 minuut per zet. Bij een aspirant of junior is dit 3,5 uur per partij, of 2 minuten per zet. Dit wordt na afloop berekend over het gehele toernooi. Minuten per zet is eigen bedenktijd. Als je aan de beurt bent dan ook echt nadenken..."
-s-Avonds normaal eten (meer mag ook), anders is er een verbod op eten/snoepen vanaf 14.00u
-Sinds 2002 is er ook een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage is € 50,00 voor wie voor het eerst meedoet. Voor alle anderen is de eigen bijdrage afhankelijk van de laatste deelname in Brunssum. Toernooien voor 2002 tellen hiervoor niet mee. Voor iedereen is er een ‘norm score’ die gebaseerd is op het geboortejaar. Als je die score haalt dan is de eigen bijdrage volgende keer € 25,00. Haal je deze score niet dan wordt de eigen bijdrage berekend met de volgende ingewikkelde formule:
50-((A*B) / (C*D) - (30-E) / 5)
met:
A = totaal aantal gespeelde zetten
B = leeftijd min acht jaar, uitgedrukt in maanden
C = aantal gebruikte minuten gedeeld door twee (pupillen gedeeld door anderhalf)
D = behaalde aantal punten maal 12
E = aantal te weinig gespeelde zetten (bij remise of verlies moet je minstens 40 zetten spelen)
Eigen bijdrage wordt afgerond op 5 euro nauwkeurig. Maximum eigen bijdrage is 150 euro
Vraagje

Post by Vraagje »

stoker wrote:Pim onttrekt zo zich zo in ieder geval wel drie dagen aan Fascistoïde regime dat de Culemborgse damclub haar leden oplegt:

-Er zijn voor junioren, aspiranten en pupillen vaste tijden waarop je moet slapen (dat is het moment waarop je in je tent moet liggen en geen licht of geluid meer mag maken). Deze tijden worden bepaald door H en A.
Aspiranten en pupillen mogen ’s-avonds alleen van de camping met toestemming van H.
-"...Geen afgesproken remises of remises voor de 40e zet. Niet opgeven voor de 40e zet. Het toernooi is vooral bedoeld om je dammen verder te ontwikkelen, dus veel en lang spelen. Voor de Culemborgers ga ik verder uit van goed gedrag en serieus dammen. Concreet betekent dit o.a.:
Een pupil gebruikt minimaal 3 uur per partij, of 1,5 minuut per zet. Bij een aspirant of junior is dit 3,5 uur per partij, of 2 minuten per zet. Dit wordt na afloop berekend over het gehele toernooi. Minuten per zet is eigen bedenktijd. Als je aan de beurt bent dan ook echt nadenken..."
-s-Avonds normaal eten (meer mag ook), anders is er een verbod op eten/snoepen vanaf 14.00u
-Sinds 2002 is er ook een eigen bijdrage. Deze eigen bijdrage is € 50,00 voor wie voor het eerst meedoet. Voor alle anderen is de eigen bijdrage afhankelijk van de laatste deelname in Brunssum. Toernooien voor 2002 tellen hiervoor niet mee. Voor iedereen is er een ‘norm score’ die gebaseerd is op het geboortejaar. Als je die score haalt dan is de eigen bijdrage volgende keer € 25,00. Haal je deze score niet dan wordt de eigen bijdrage berekend met de volgende ingewikkelde formule:
met:
C = aantal gebruikte minuten gedeeld door twee (pupillen gedeeld door anderhalf)
E = aantal te weinig gespeelde zetten (bij remise of verlies moet je minstens 40 zetten spelen)
Eigen bijdrage wordt afgerond op 5 euro nauwkeurig. Maximum eigen bijdrage is 150 euro
De regels komen misschien wat merkwaardig over, maar raar is het toch niet, als je als leider met zo'n groep jochies op stap gaat moet je iets hebben om op terug te kunnen vallen. Ik denk toch werkelijk niet dat alle culemborgers elke avond een alcoholtest moeten ondergaan. Als de club culemborg het toernooi sponsort voor haar leden om ze zo beter te leren dammen, is het niet onredelijk dat ze er wat voor terugeist van die leden.
stoker

Post by stoker »

Vraagje wrote:
stoker wrote:Pim onttrekt zo zich zo in ieder geval wel drie dagen aan Fascistoïde regime dat de Culemborgse damclub haar leden oplegt:

met:
De regels komen misschien wat merkwaardig over, maar raar is het toch niet, als je als leider met zo'n groep jochies op stap gaat moet je iets hebben om op terug te kunnen vallen. Ik denk toch werkelijk niet dat alle culemborgers elke avond een alcoholtest moeten ondergaan. Als de club culemborg het toernooi sponsort voor haar leden om ze zo beter te leren dammen, is het niet onredelijk dat ze er wat voor terugeist van die leden.
Dat zal best, maar bij zo'n club wil je toch niet spelen! 0.4 liter bier!! en senioren die om 02:00 thuis moeten zijn!!! En dan die geweldige formule!!!!!!
Een beetje aan de sneue kant allemaal...
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

ktarinus wrote:Vanuit meerde hoeken heb ik het gerucht gehoord dat de organisatie van Brunssum heeft besloten dat Pim Meurs na 3 ronden alsnog mag deelnemen???

Dieter sprak vanavond met achtergrondorganisator Piet Kole. Van het geval Pim Meurs wist hij niks.
Natuurlijk kan hoofdorganisator Bram Verhoef e.e.a. geregeld hebben, maar dat lijkt me sterk.

Wel zijn er 10 gelovigen. Zijn spelen zaterdagavond hun partij i.p.v. zondag.
ZevenInEenKlap

Post by ZevenInEenKlap »

stoker wrote:Voor iedereen is er een ‘norm score’ die gebaseerd is op het geboortejaar. Als je die score haalt dan is de eigen bijdrage volgende keer € 25,00. Haal je deze score niet dan wordt de eigen bijdrage berekend met de volgende ingewikkelde formule:
met:
Eigen bijdrage wordt afgerond op 5 euro nauwkeurig. Maximum eigen bijdrage is 150 euro [/i]
Hoi,
Ik doe mee aan Brunssum, ik ben 156 maanden (21 jaar)
Ik speel daar maar liefst 9 lange wedstrijden, in totaal gebruik ik zelfs 60 zetten per partij!! Ik hou echter niet van zoveel tijd gebruiken, en gelukkig hoeft dat ook niet echt. Ik gebruik per partij 10 minuten, lekker sneldammen!!! Tja.. veel punten haal ik natuurlijk niet echt... 1 schamel puntje kon ik nog ternauwernood binnenhalen... wel heb ik goed elke keer meer dan 40 zetten gespeeld, zodat ik weet dat Henk trots op me kan zijn:). En weet je wat helemaal aardig is?
Ik krijg volgend jaar dan nog eens 100 euro aangeboden om weer mee te doen, wat ontzettend lief!! Waren er maar meer damorganisatoren als Ome Henk.
Doet me trouwens denken aan een liedje: Ome Henk - Op de Camping
Prachtig, jeugdsentiment:)

Maar serieus! Mooie formule hoor!! Als ((A*B)/(C*D)) groter is dan 56, krijg je sowieso geld toe!! Oftewel, als je lekker oud bent, en lekker veel zetten speelt (A*B), maar vooral weinig tijd verbruikt en weinig punten scoort (C*D), zorgt Stoop wel voor een fijne gratis vakantie! Hoera! Sneldammen en weinig punten scoren, zo moet het jongens!
"The flowers that bloom in the warmth of the sun are there to be loved by everyone"
==> Aphex Twin - Come to Daddy
Alex

Post by Alex »

1 van de partijen van ronde 1:
  • Verhaar, A - Bokhoven, van, T 1-1 06-08-2004 0.01/0.01
    1.32-28 19-23 2.28x19 14x23
Waarom?????
Post Reply