Bron:KNDB.NL
Nieuwsflits Topsport | Geven aan sport, Het Financiële Dagblad
Laatst gewijzigd op: 17 maart 2026
Het Financiële Dagblad schrijft over sport als er een financiële invalshoek is. Journalist Frits Conijn heeft onderzocht of er gedoneerd wordt aan sport, bijvoorbeeld vergeleken met donaties aan cultuur. Een conclusie is: aan cultuur wordt heel veel gedoneerd en aan sport niet.
Hetzelfde is aan de hand met testamenten, erfenissen, legaten: aan cultuur wordt veel nagelaten en aan sport helemaal niet. Bij ons is trouwens Keller een positieve uitzondering: hij heeft na zijn dood in 1981 het schitterende
Kellerfonds nagelaten, dat nu nog steeds bestaat. Keller is ook daarom een voorbeeld voor mij: een grote verantwoordelijkheid voor het dammen (misschien beter: een grote liefde voor het dammen in al zijn facetten) tijdens zijn leven en ook na zijn dood.
Het is één van de taken van het
Nationaal fonds voor de Sport om in dit alles verbetering te krijgen. Sport is zo belangrijk voor zoveel mensen, net als cultuur, dus waarom zou er niet wat gegeven kunnen worden aan sport?
Frits Conijn sprak ook met mij over het
Krajenbrink Denksportfonds en in een mooi kadertje wordt het KDF dan ook genoemd.
Trouwens, over geven aan sport gesproken: ik hoop op 23 maart 60 jaar te gaan worden, misschien een leuk idee als cadeautje een donatie aan het KDF? Dat kan bijvoorbeeld aldus:
Banknummer (IBAN): NL84 ABNA 0104104104
Ten name van: Stichting Nationaal Fonds voor de Sport
Onder vermelding van: KRAJENBRINK DENKSPORTFONDS
Hieronder een link naar het artikel in Het Financiële Dagblad.
Johan Krajenbrink
https://fd.nl/samenleving/1588365/ook-s ... ulle-gever

Keller (l) in gesprek met Koeperman (r) [foto: Hans Peters | Anefo | Nationaal Archief)