Dieter wrote:De hoofdklasse lijkt me in elk geval een stuk sterker dan het afgelopen jaar.
Bert onderschat de deelname van Sijbrands in een team niet. Zo'n speler naast je hebben geeft altijd wel een stuk extra motivatie, al heb je ook wel gelijk dat juist de onderste borden belangrijk zijn bij de kansberekening van een team t.o.v. de stegenstanders. Immers ook een GM kan maar twee punten scoren.
In Hiltex 2 zitten er genoeg die Sijbrands op remise kunnen houden. Bovendien hebben we een handvol spelers tegen wie Teer, Van der Kooij, Van Lith en dergelijke alle zeilen moeten bijzetten voor een puntje.
Maar Hiltex 2 heeft er ook een paar, die vermoedelijk te licht zijn voor dit niveau, dus voor mij blijft PWG favoriet.
Dieter wrote:De hoofdklasse lijkt me in elk geval een stuk sterker dan het afgelopen jaar.
Bert onderschat de deelname van Sijbrands in een team niet. Zo'n speler naast je hebben geeft altijd wel een stuk extra motivatie, al heb je ook wel gelijk dat juist de onderste borden belangrijk zijn bij de kansberekening van een team t.o.v. de stegenstanders. Immers ook een GM kan maar twee punten scoren.
In Hiltex 2 zitten er genoeg die Sijbrands op remise kunnen houden. Bovendien hebben we een handvol spelers tegen wie Teer, Van der Kooij, Van Lith en dergelijke alle zeilen moeten bijzetten voor een puntje.
Maar Hiltex 2 heeft er ook een paar, die vermoedelijk te licht zijn voor dit niveau, dus voor mij blijft PWG favoriet.
Ja kijk maar naar dit jaar. Andres v/d Berge verloor maar nipt van Ton Sijbrands. Sijbrands is wel een hele goede speler hoor, maar winnen is vaak moeilijker dan een puntje pakken.
Bert Zwart wrote:ADG moet blij zijn met het vertrek van sijbrands. nu hebben ze meer dan genoeg geld om de ereklassers Bremmer, Kos, Bor, Fijn van Draat en Vissers te halen!
Yabidooo wrote:Iemand een idee hoe het team van CEMA eruit ziet?
Nu Koullen en Kamysleeva pase geven aan de club
moeten zij zich ook hebben versterkt lijkt mij?
En hoe zit het met ADG? Al nieuws......
Bij ADG wordt Wim Martin de nieuwe trainer/coach.
CEMA speelt volgens de geruchten komend seizoen met Kalmakow, Sjtsjogoljew, Dibman, Wirni, Altsjoel, Tansikkoezjina, Nitsch, Ronald Schalley, Theo Schippers en Rob Schippers.
CEMA speelt volgens de geruchten komend seizoen met Kalmakow, Sjtsjogoljew, Dibman, Wirni, Altsjoel, Tansikkoezjina, Nitsch, Ronald Schalley, Theo Schippers en Rob Schippers.
Zo lekker sterk team. Al die ouwe wereldkampioenen en 2 dames wereldkampioenen. En dan ook nog eens andere goede subtoppers. Die zullen zo nie terug degraderen naar de hoofdklasse
Hanco Elenbaas wrote:CEMA speelt volgens de geruchten komend seizoen met Kalmakow, Sjtsjogoljew, Dibman, Wirni, Altsjoel, Tansikkoezjina, Nitsch, Ronald Schalley, Theo Schippers en Rob Schippers.
Het Sovjet-gevoel?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Hanco Elenbaas wrote:CEMA speelt volgens de geruchten komend seizoen met Kalmakow, Sjtsjogoljew, Dibman, Wirni, Altsjoel, Tansikkoezjina, Nitsch, Ronald Schalley, Theo Schippers en Rob Schippers.
Het Sovjet-gevoel?
In zo'n sterk team is geen plaats meer voor O&B!
Volgens mij heeft Dieter ze gewoon aan de kant geschoven.......
Het Sovjet-gevoel?
In zo'n sterk team is geen plaats meer voor O&B!
Volgens mij heeft Dieter ze gewoon aan de kant geschoven.......
Ook Laurent Nicault, de Kampioen van Frankrijk in 2003 en 2004, schijnt nog een aantal wedstrijden mee te doen, dus Dieter heeft kennelijk snode plannetjes. Met zo'n team kun je zomaar kampioen worden!
Arnoud Cordier, de nummer twee van Frankrijk, gaat trouwens definitief naar Van Stigt Thans.
Hanco Elenbaas wrote:Arnoud Cordier, de nummer twee van Frankrijk, gaat trouwens definitief naar Van Stigt Thans.
Dat nooit iemand eerder aan die speler heeft gedacht. Hij woont niet ver weg en is voor ieder hoofdklasser een goede versterking. Ik heb alleen totaal geen idee hoe duur zo'n speler is. Wat is trouwens je bron, Hanco? Aangezien je het over definitief hebt.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
Hanco Elenbaas wrote:Arnoud Cordier, de nummer twee van Frankrijk, gaat trouwens definitief naar Van Stigt Thans.
Dat nooit iemand eerder aan die speler heeft gedacht. Hij woont niet ver weg en is voor ieder hoofdklasser een goede versterking. Ik heb alleen totaal geen idee hoe duur zo'n speler is. Wat is trouwens je bron, Hanco? Aangezien je het over definitief hebt.
Ik heb het gehoord uit twee verschillende bronnen en ik geloof dat Guido het hier ook al eens vermeld had. Volgens Paul Oudshoorn is Laurent Nicault, uit Normandië, trouwens sterker dan Cordier, dus Dieter lijkt weer eens nog slimmer te zijn dan de concurrentie.
Hanco Elenbaas wrote:Ik heb het gehoord uit twee verschillende bronnen en ik geloof dat Guido het hier ook al eens vermeld had. Volgens Paul Oudshoorn is Laurent Nicault, uit Normandië, trouwens sterker dan Cordier, dus Dieter lijkt weer eens nog slimmer te zijn dan de concurrentie.
Ik weet niet wie van de twee sterker is. Cordier schijnt de naam te hebben dat hij de sterkste speler ter wereld is met een mi-titel. Bovendien heeft hij ongeveer 80 ratingpunten meer dan Nicault. Hoewel, een getal zegt natuurlijk lang niet alles. Ik denk dat beide clubs een goede zet hebben gedaan in deze.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.
jan schippers en rene schipppers kunnen er ook nog makkelijk bij