kotsHanco Elenbaas wrote:Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hoop te mogen meemaken dat het inderdaad gebeurt dat Jezus Christus of Boeddha of Krishna of anderen van dat niveau terugkeren op Aarde en dat zij dit keer niet de andere wang toekeren als zij geslagen worden. Liever zie ik ze tekeer gaan als Jezus in Marcus 11-15.
Ik hoop dat jij, Tjalling, toch een goed mens, het met me eens bent dat het de hoogste tijd is dat er weer eens èchte wijze wezens op Aarde rondwandelen.

Geloven dammers in God?
Re: Terugkeer
-
- Real name: Irene Stegeman
Re: Terugkeer
Gezellig wrote:kotsHanco Elenbaas wrote:Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hoop te mogen meemaken dat het inderdaad gebeurt dat Jezus Christus of Boeddha of Krishna of anderen van dat niveau terugkeren op Aarde en dat zij dit keer niet de andere wang toekeren als zij geslagen worden. Liever zie ik ze tekeer gaan als Jezus in Marcus 11-15.
Ik hoop dat jij, Tjalling, toch een goed mens, het met me eens bent dat het de hoogste tijd is dat er weer eens èchte wijze wezens op Aarde rondwandelen.
??? Ga je nog toelichten offe ben je ziek geworden??Griep ofzo?
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~
-
- Real name: Irene Stegeman
Dus jij gelooft wel dat Jezus bestaat. Ik geloof nergens in , dus ik stel me dit ook niet voor..Gezellig wrote:Stel je maar voor hoe een zelfingenomen persoon Jezus of wie zich daarvoor uitgeeft zal wijzen op wie Goed en wie Fout is. En hoe hij zal juiichen als de slechten de Hel ingetrapt worden. Zelf zit ie natuurlijk in de Hemel.
Kots.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*
- Arjen de Mooij
De damsaurus toont zich weer eens een fossiel. Het gedogen van al deze achterlijke geloven is duidelijk passé. Eén en al ruimdenkendheid die damsaurus maar pleiten voor een eenvoudig verbodje op geloof en dergelijke trash dat mag weer niet. Je moet de mensen immers in hun waardeloze waarde laten. Terwijl ik de mensen hun eigen waarde juist wil laten inzien. Weg met de schaamlap. Lekker dammen op zondag.Damsaurus wrote:Braintag....laat Appie in zijn waarde. Iedereen gelooft wat hij wil geloven.
Jouw verhaal is denigrerend en slaat als kut op dirk.
Gegroet,
Damsaurus
Braintag heeft nog niet geleerd eens genuanceerd na te denken en dan te beargumenteren. Dat is jammer. Krachttermen en afkraken zijn zijn handelmerk om daarmee te verbloemen dat hij inhoudelijk weinig te vertellen heeft, laat staan een beargumenteerde mening te geven.
Het geloof is een persoonlijk iets. Laat elkaar in de waarde van hetgeen hij of zij gelooft. Denk daar maar eens over na, voordat je allerlei zaken post die anderen emotionele schade berokkenen.
Gegroet
Damsaurus (beslist geen fossiel)
Het geloof is een persoonlijk iets. Laat elkaar in de waarde van hetgeen hij of zij gelooft. Denk daar maar eens over na, voordat je allerlei zaken post die anderen emotionele schade berokkenen.
Gegroet
Tjongejonge. Die damsaurus weet van geen ophouden met zijn belegen gezeik.Damsaurus wrote:Braintag heeft nog niet geleerd eens genuanceerd na te denken en dan te beargumenteren. Dat is jammer. Krachttermen en afkraken zijn zijn handelmerk om daarmee te verbloemen dat hij inhoudelijk weinig te vertellen heeft, laat staan een beargumenteerde mening te geven.
Het geloof is iets persoonlijk iets. Laat elkaar in de waarde van hetgeen hij of zij gelooft. Denk daar maar eens over na, voordat je allerlei zaken post die anderen emotionele schade berokkenen.
Gegroet
Het geloof is iets persoonlijk iets. Laat elkaar in de waarde van hetgeen hij of zij gelooft. Denk daar maar eens over na, voordat je allerlei zaken post die anderen emotionele schade berokkenen.
"Denk daar maar eens over na" durft de schavuit te stellen na zijn balkenende zinsnede. En welk een diepgang! Hier is duidelijk uren over nagedacht. "Oh jee, komt niet aan onze vrijheid aperte nonsens ten berde te brengen, die vrijheid om daar aan te komen heb je niet! " Altijd hetzelfde met dat gelovige volkje, direct op de door god fors te lang geschapen tenen getrapt.
Jou uitkafferen is overigens ook zeer persoonlijk en heeft stevigere fundamenten dan een of ander jankerig geloof. Dit fossiel moet maar weer teruggestopt worden in de zompige aarde.
- Arjen de Mooij
Oke Braintag...kom maar op dan:
1. Waarom is het toch zo dat mensen in moeilijke tijden altijd naar God toekeren voor het kunnen verwerken van hun verdriet. Wat is daar zo verkeerd aan??
2. Waarom zou je mensen niet in hun waarde laten?
3. Waarom moet elke persoonlijke benadering (en dat is geloof naar mijn mening) altijd inzet zijn voor afkraken, alleen om het achterlijke feit dat jezelf een andere mening is toegedaan?
4. Waarom moet jij in de vorige post op de persoon spelen om mijn standpunten te weerleggen. Je spreek in superlatieven: natuurlijke overdrijvingen om je verhaal kracht bij te zetten. Dat is een zwaktebod.
5. Waarom kun je niet op een normaal niveau communiceren, alleen maar om het feit dat ik een andere mening ben toegedaan?
6. Zelf als je niet gelooft, geeft het jou beslist niet het recht om zo denigrerend over het geloof te spreken. Dat bedoel ik met de mensen in hun waarde laten.
7. Normsvervaging is aan de orde van de dag (nee, geen Balkenende) en de manier van communiceren die jij ten toon spreidt draagt daar aan bij.
8. Mijn zinsnede was niet a la Balkenende, maar dat was de helderheid zelve. Lees hem nog maar een keertje.
Gegroet,
Damsaurus
1. Waarom is het toch zo dat mensen in moeilijke tijden altijd naar God toekeren voor het kunnen verwerken van hun verdriet. Wat is daar zo verkeerd aan??
3. Waarom moet elke persoonlijke benadering (en dat is geloof naar mijn mening) altijd inzet zijn voor afkraken, alleen om het achterlijke feit dat jezelf een andere mening is toegedaan?
4. Waarom moet jij in de vorige post op de persoon spelen om mijn standpunten te weerleggen. Je spreek in superlatieven: natuurlijke overdrijvingen om je verhaal kracht bij te zetten. Dat is een zwaktebod.
5. Waarom kun je niet op een normaal niveau communiceren, alleen maar om het feit dat ik een andere mening ben toegedaan?
6. Zelf als je niet gelooft, geeft het jou beslist niet het recht om zo denigrerend over het geloof te spreken. Dat bedoel ik met de mensen in hun waarde laten.
7. Normsvervaging is aan de orde van de dag (nee, geen Balkenende) en de manier van communiceren die jij ten toon spreidt draagt daar aan bij.
8. Mijn zinsnede was niet a la Balkenende, maar dat was de helderheid zelve. Lees hem nog maar een keertje.
Gegroet,
Damsaurus
Kosmische natuur
Jongens, jongens laat jullie toch niet zo opjutten door de Damduivel.
De damduivel heet niet voor niks de Damduivel!
Braintag, je moet je Kosmische natuur leren accepteren!
De damduivel heet niet voor niks de Damduivel!
Braintag, je moet je Kosmische natuur leren accepteren!
Heaven is no location, but a state of mind
Damsaurus wrote:Oke Braintag...kom maar op dan:
Waarom wenden ze zich niet tot de paashaas of gewoon tot de drank. Het is een trieste zaak dat mensen zo slap zijn dat ze vage voze verzinseltjes nodig hebben om het leven door te komen. Kies dan voor de serieuze oplossingen als de drank en de drugs.
"Hun waarde" een subjectief begrip, daarom ben ik het die de waarde van anderen maar bepaald, voor het gemak.
Geloof is de onpersoonlijkste leugenachtigste benadering die er bestaat.
Dergelijk hypocriet (godsdienst moet vrij zijn meningen mogen niet vrij geuit worden, emotionele schade whoeaaaaaaaaaaaaaaaaaa) gewauwel, doorspekt met tegeltjeswijheden, dat gehap en ultradroge gezwets brengt het beste in mij boven.
Jouw normen zijn de mijne niet. Blijkbaar wil je ze mij wel opdringen, dat mag allemaal maar daar gaat de discussie nu juist over.
Ik heb alle recht denigrerend over welke sprookjes dan ook te spreken.
En toch ruik ik spruitjes.
8. Mijn zinsnede was niet a la Balkenende, maar dat was de helderheid zelve. Lees hem nog maar een keertje.*
die diepgang viel inderdaad moeilijk in één keer geheel in al haar facetten te bevatten. Ik zal er een printje van maken en boven de kakdoos hangen.Gegroet,
Damsaurus
Last edited by Braintag on Wed May 26, 2004 17:02, edited 3 times in total.