Steven Tjong
International Draughts.
*Dammen met Lucien Farzan *
1e Interland Damclub Genk te België tegen Surinaamse Dammers uit Nederland 10 oktober 2021
*Geweldig! *
*In augustus werd tijdens het Brunssum Open 2021 waar enkele Surinaamse en Belgische dammers aanwezig waren, het idee geopperd om een damdag tegen damclub Genk uit België te organiseren. De bedoeling was om met een ploegje Surinaamse damvrienden die vaker in Utrecht bij elkaar komen, aangevuld met een paar extra spelers dit te gaan doen. *
*Het initiatief werd zowel aan de Surinaamse zijde als de Belgische zijde met enthousiasme en voortvarendheid opgepakt. De gezamenlijke organisatie is het gelukt om op korte termijn de benodigde voorbereidingen te treffen en de 1e vriendschappelijke interland wedstrijd op 10 oktober a.s. te organiseren. Complimenten aan de initiatiefnemers! *
*Van de Surinaamse organisatie heb ik begrepen dat uit alle hoeken uit Nederland belangstelling is getoond voor dit evenement. Helaas kan de organisatie niet een ieder uitnodigen voor deelname aan deze damdag. Damclub Genk heeft te kennen gegeven dat ze een tiental verwachten en liefst met dammers met, of rond een 1100 KNDB rating. *
*Gelet op de animo voor deze activiteit enerzijds en de waarborging van de continuïteit van dit event anderzijds, is de Surinaamse organisatie van mening dat een ieder ideeën kan ventileren of met voorstellen mag komen die zij in de toekomst zullen meenemen om dit event met een breder draagvlak te kunnen organiseren. *
Helaas ben ikzelf niet van de partij wat ik erg jammer vind. Ik wens een ieder die nu van de partij is, een fijne damdag.* Frans de Jonge** en **Eduard Autar **die op die dag een afspraak met de Belgische dambond hebben zullen als de tijd het toelaat het event ook een bezoekje brengen. *
*Ook wil ik de damclub Genk dankzeggen voor het mede faciliteren van dit evenement. *
*Ik plaats dit bericht op persoonlijke titel maar ook als aanspreekpunt van de Utrechtse dammers. *
***Lucien Farzan ***