Bekercompetitie
Bekercompetitie
G. Kolk H. Jansen 2-0
Ok, DJ Bami, dat binne uitslagen!
Heaven is no location, but a state of mind
-
Re: Bekercompetitie
Een fantastische combinatieve forcing van Kolk.Kosmos wrote:G. Kolk H. Jansen 2-0
En wat dacht je van onze Ktarinus en A.P.
Het stond opeens 4-0 voor Huizum! Huissen is gewaarschuwd.
Re: Bekercompetitie
Lang leve Kat!Piet Bouma wrote:Een fantastische combinatieve forcing van Kolk.Kosmos wrote:G. Kolk H. Jansen 2-0
En wat dacht je van onze Ktarinus en A.P.
Het stond opeens 4-0 voor Huizum! Huissen is gewaarschuwd.
En een andere damleerling doet het ook goed:
J. Sterrenburg J. Okken 2-0
Binnenkort verwacht ik de forcing van Bami in dit theater!
Zwakke schakel
Huizum - Heijting Huissen
Prognosetje Bouma?
Van der Pal vervangt zwakke schakel Piet neem ik aan?
Prognosetje Bouma?
-
Re: Zwakke schakel
Ook onze Salou-gangers zijn dan weer terug.Kosmos wrote:Huizum - Heijting Huissen
Prognosetje Bouma?
Als de Kosmos ons goed gezind is gok ik op 5-3.
Ik ga uit van de volgende opstelling, Piet:Piet Bouma wrote:Ook onze Salou-gangers zijn dan weer terug.Kosmos wrote:Huizum - Heijting Huissen
Prognosetje Bouma?
Als de Kosmos ons goed gezind is gok ik op 5-3.
1. H. Wiersma
2. R. van der Pal
3. A. Schotanus
4. K. Posthumus
- Arjen de Mooij
Kat
Woldubbi?Arjen de Mooij wrote:Waarbij Katrinus na drie gezapige remises van de bovenste borden met een woldouby de overwinning binnenhaal, natuurlijk.
Kat is meer een man (lees: Beest) van de vleugelcontrole, Zopje.
-
Wie zal het zeggen?Kosmos wrote: Ik ga uit van de volgende opstelling, Piet:
1. H. Wiersma
2. R. van der Pal
3. A. Schotanus
4. K. Posthumus
De selectiecommissie heeft keuze uit een arsenaal aan spelers. Een kleine greep uit de gegadigden:
Wordt 30 jaar na dato het kampioensteam van Huizum in ere hersteld en treden Anton Schotanus, Harm Wiersma, Auke Spijkstra en Thijs Mulder aan?
Auke en Thijs als remisehouwdegens, Anton en/of Harm halen met hun inventiviteit en genialiteit het gelukkige winstpuntje binnen. Een scenario om van te watertanden. In 1974 lukte het.
Of mag de goedlachse besnorde Jan Adema een rentree maken om zodoende een mislukt seizoen in de Nationale Competitie alsnog glans geven?
En wat te denken van de theoreticus Bernard Post? Zijn analyse-capaciteiten zijn vermaard. Post’s randspeltheorie heeft al veel indruk gemaakt. Dit seizoen was zelfs een ex vice-wereldkampioen het slachtoffer van deze theorie.
Ook zit de blonde Sietse Klinkhamer nog op de reservebank. Al menig Nagel aan iemands doodskist. Als enige Fries heeft hij zelfs als eerbetoon een combinatie op zijn naam gekregen.
Anne Piet overweegt momenteel zelfs zijn huwelijksreis maar uit te stellen. Winnaars hebben natuurlijk een streepje voor.
Ktarinus. Na zijn operatie heeft hij voorraden legale prestatiebevorderende en rustgevende middelen (doktersattesten zijn op verzoek te overhandigen). Waarom niet op bord 1? Zonder angst en zenuwen hakt en stormt onze tank door naar de remise met Baljakin.
Misschien wordt er zelfs voor aanstormende jeugd gekozen. Gauke Dirk Nijholt gekleed met honkbalpet en shirt van kampioen Ajax, opent mystiek tegen Baljakin, niet gehinderd door klassieke dogma’s: 1.32-27 19-23 2.34-29 23x34 3.40x29.
Dit kost Baljakin zeeën aan bedenktijd. Moet hij kiezen voor de nuchtere aanpak van Kolk (3…20-24 4.29x20 15x24 met als vervolg 5.33-28 17-22 6.28x17 12x32 7.37x28). en daardoor al flink wat schijven in het doosje of moet hij hopen op een misser a la Jansen. Vertwijfeld vlucht de anders zo koele Oostblokker in een remise-aanbod.
En dan onze Edwin. Het team in de steek gelaten voor een zoektocht naar persoonlijk succes in Salou. Zal de selectiecommissie over haar hart strijken en hem een plaatsje gunnen?
Superjoker en vutter Jan Terpstra. Wanneer hij slaagt in zijn doelstelling (een plaats in de top 5 in Salou) kan de commissie niet meer om hem heen. Jan zal zijn plaats met overtuiging opeisen.
Of mag het voormalige smaldeel van Rinsumageest (Rein, Siep en Bart – zijn ze al speelgerechtigd?) naast Anton een gooi naar de overwinning doen.
En tenslotte. Bouma. Gevreesd om zijn remises. Zijn nationale nederlagen vallen op een hand te tellen. Krijgt hij een nieuwe kans en wordt zijn slippertje weggewuifd?
Je ziet het Tjalling, de Huizumers staan te trappelen.
En wat doet Huissen? Geeft zij haar jongelingen naast beroepskracht Baljakin opnieuw de kans? Durven ze dit aan tegen de ervaren, percentagedammende Huizumers? Of kiest ze voor de oude gedegen garde Jansen, Van Aalten en mogelijk zelfs Valneris. Met het gevaar dat deze gedegen garde, vaak ook al behept met het remisespook, geen overwinning uit het vuur weet te slepen?
Tjalling, een prognose voor de opstelling van Huissen? Ik daag je uit.
Duidelijk is wel. Dit wordt de wedstrijd van 2004. Weet het legendarische Huizum dammend Nederland opnieuw te verrassen of zakt ze weer weg in de vergetelheid om vast en zeker als een feniks op een ander moment weer te herrijzen?
Heerenveen naar de Kuip. Huizum naar het Koelhuis. Wat een alliteratie.
De supportersbussen zijn al bij Paulusma in Drachten besteld. In Heerenveen staan de Veltmans en Plantinga op het viaduct. Bij Steenwijk geven Weenink, Folkers en Bijl de Huizumers eveneens een saluut. Graffiti met “Huizum wint de cup�, is overal in Friesland zichtbaar.
En zeker is: deze match zal op 29 mei in het Koelhuis doorgang vinden. Net als Guest zijn de spelers nog onbekend. Zij komen echter wel opdagen.
Opstelling Huissen
Heijting Huissen
1. Baljakin
2. G. Jansen
3. M. Kemperman
4. M. Vissers
1. Baljakin
2. G. Jansen
3. M. Kemperman
4. M. Vissers
Bamibombardement
Kun je die forcing hier niet even laten zien, waarmee je de Mysticus met z'n Twin-Tower-spel afstrafte?DJBAMI wrote:Ik denk dat ipv M.Vissers Joost Hendriksen gaat meedoen. Als die tegen Katrinus komt is de uitslag bij voorbaat bekend. REMISE!
- Arjen de Mooij
mijn voorspellingArjen de Mooij wrote:Mensen, de kwartfinale zit er aan te komen. Wat zijn uw voorspellingen?
Het Noorden - RDC
Huizum - Heijting Huissen
Tomahaôk/Westland - DEZ Hardinxveld/G'dam
RDG/DIO - Van Stigt Thans
ik ga voor 3-5 3-5 6-2 en 5-3
4-4 (5-3 na sneldammen)
2-6
6-2
4-4 (5-3 na sneldammen)