Online dammen op damserver!
-
Online dammen op damserver!
Al geruime tijd kunnen we op www.damserver.nl van de KNDB online
dammen. Wat vinden jullie daar van? En maak reclame voor die
damserver, want daar liggen een hoop kansen voor ons dammers!
dammen. Wat vinden jullie daar van? En maak reclame voor die
damserver, want daar liggen een hoop kansen voor ons dammers!
Voornamelijk kansen om erg geirriteerd te raken, omdat je partij vastloopt doordat jij of je tegenstander niet meer kan zetten, terwijl de tijd gewoon lekker doorloopt... [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
En heeft de klok dan de 0,0 sec. bereikt, dan gebeurt er ook niets meer; wil je het bord dan verlaten, dan moet je dus eerst de partij opgeven. Heel prettig [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
En heeft de klok dan de 0,0 sec. bereikt, dan gebeurt er ook niets meer; wil je het bord dan verlaten, dan moet je dus eerst de partij opgeven. Heel prettig [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
-
Peter, is dit recentelijk nog gebeurd? Ik heb zelf de indruk dat dit soort problemen tegenwoordig niet zo vaak meer voorkomen op de damserver.PeterHt wrote:Voornamelijk kansen om erg geirriteerd te raken, omdat je partij vastloopt doordat jij of je tegenstander niet meer kan zetten, terwijl de tijd gewoon lekker doorloopt... [img]images/smilies/icon_evil.gif[/img]
-
Damserver biedt enthousiaste (nieuwe) dammers de gelegenheid, zoveel te spelen als ze willen. Dammen via internet is laagdrempelig. Iedereen kan vrienden en kennissen bij damserver een kijkje laten nemen.Hanco Elenbaas wrote:Wat voor kansen liggen daar dan?
Of een kettingmail om damserver te promoten rondsturen. Damserver kan de ideale eerste kennismaking met dammen worden voor een heel breed publiek (schooldamwedstrijden zijn specifiek op jonge kinderen gericht). Peter lijkt het over problemen te hebben die niet meer spelen. Anders kunnen deze doorgeven worden aan het damserver team (zie website) en wordt je info gebruikt om damserver te verbeteren. Leuk dat Daniel nu al positief is over Damserver. Inderdaad lijkt VOG een grote concurrent. Maar VOG kan niet tegen Damserver op, want Dam-
server is gratis, biedt rating en wordt alleen nog maar beter. Damserver
schijnt duizenden bezoekers tegelijk aan te kunnen, dus voorlopig kunnen we voort.
Afgelopen maandag nog...Wieger Wesselink wrote:Peter, is dit recentelijk nog gebeurd? Ik heb zelf de indruk dat dit soort problemen tegenwoordig niet zo vaak meer voorkomen op de damserver.PeterHt wrote:Voornamelijk kansen om erg geirriteerd te raken, omdat je partij vastloopt doordat jij of je tegenstander niet meer kan zetten, terwijl de tijd gewoon lekker doorloopt...
En heeft de klok dan de 0,0 sec. bereikt, dan gebeurt er ook niets meer; wil je het bord dan verlaten, dan moet je dus eerst de partij opgeven. Heel prettig
Maar mijn irritaties stammen voornamelijk uit het 'verleden', deze problemen hebben mij weggejaagd van Damserver. Misschien moet ik het project nog maar eens een goede tweede kans geven
Het was volgens mij ooit de bedoeling dat Damserver door de KNDB voor training e.d. gebruikt zou gaan worden (kamers voor geselecteerde gebruikers). Bestaat dat plan nog, en wordt daaraan uitvoer gegeven?
VOG is vooral een concurrent omdat bijna iedereen daar speelt. En op VOG kan men toernooien spelen, die toernooien zijn populair. Mensen zijn nu gewend aan VOG, en VOG functioneert gewoon goed. Er is eigenlijk geen reden om naar damserver te gaan.
Als iedereen die wel eens op damserver speelt ,of speelde, bekend maakt wat volgens hem of haar beter kan, dan kan dat misschien verbeterd worden.
Ikzelf vindt het jammer dat je dat enorm lange wachtwoord niet op kan slaan. En ik vind dat het tafelscherm beter kan. Maximaliseren kan niet, en ik vind de chatbalk erg klein. Op VOG is het tafelscherm beter.
Voordeel van damserver is wel dat je partijen bewaard blijven.
Als iedereen die wel eens op damserver speelt ,of speelde, bekend maakt wat volgens hem of haar beter kan, dan kan dat misschien verbeterd worden.
Ikzelf vindt het jammer dat je dat enorm lange wachtwoord niet op kan slaan. En ik vind dat het tafelscherm beter kan. Maximaliseren kan niet, en ik vind de chatbalk erg klein. Op VOG is het tafelscherm beter.
Voordeel van damserver is wel dat je partijen bewaard blijven.
-
Ten 1e op VOG heb je ook een rating systeem.
Ten 2e je partijen worden ook bewaard.
Een nadeel zou moeten zijn de 20 euro per jaar die je betalen moet.
Ik speel zowel op Damserver als op VOG maar moet nog altijd bekennen dat VOG verslavender werkt. als men op Damserver toernooien gaat
houden dan zou dit kunnen veranderen.
Ik denk dat veel mensen het competitieelement op damserver missen! Dat is vast de reden dat ik op vog al meer dan 4000 potjes speelde tegenover 50 op Damserver.
Het competitieelement van de toernooien is erg hoog en zoals ik al zei erg verslavend.
Zo zijn er mensen op VOG die nagenoeg nooit in de zgn gewone kamer komen, het doelloos potjes spelen zonder structuur legt het toch af tegen de toernooien!
Aan de mensen van Damserver de taak dit gat te dichten!
Ten 2e je partijen worden ook bewaard.
Een nadeel zou moeten zijn de 20 euro per jaar die je betalen moet.
Ik speel zowel op Damserver als op VOG maar moet nog altijd bekennen dat VOG verslavender werkt. als men op Damserver toernooien gaat
houden dan zou dit kunnen veranderen.
Ik denk dat veel mensen het competitieelement op damserver missen! Dat is vast de reden dat ik op vog al meer dan 4000 potjes speelde tegenover 50 op Damserver.
Het competitieelement van de toernooien is erg hoog en zoals ik al zei erg verslavend.
Zo zijn er mensen op VOG die nagenoeg nooit in de zgn gewone kamer komen, het doelloos potjes spelen zonder structuur legt het toch af tegen de toernooien!
Aan de mensen van Damserver de taak dit gat te dichten!
Wie geen hersens heeft om te denken, werke!
ik vind het een geweldig iets
goed gedaan!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
goed gedaan!! [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Inderdaad heeft VOG (VINCO ONLINE GAMES) de voorkeur
bij vele mensen.
Alleen de layout zegt denk ik al genoeg.
Kortom: www.vogclub.com en kom een kijkje nemen!
Sterker nog neem een Goldmembership!
bij vele mensen.
Alleen de layout zegt denk ik al genoeg.
Kortom: www.vogclub.com en kom een kijkje nemen!
Sterker nog neem een Goldmembership!
Caps Lock uitzetten?! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]FDA wrote:steeds wanneer ik me opnieuw aanmeld, zegt ie opeens dat ik een ongeldig wachtwoord heb, hoe kan dit en, hoe kan ik het oplossen?
nee, dat was het nietPeterHt wrote:Caps Lock uitzetten?! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]FDA wrote:steeds wanneer ik me opnieuw aanmeld, zegt ie opeens dat ik een ongeldig wachtwoord heb, hoe kan dit en, hoe kan ik het oplossen?