Robotics
-
Robotics
Hier een impressie van mijn Meccano Rubik's Cube Solving Machine. Gebaseerd op het sub-optimale Kociemba algoritme waarmee de kubus in maximaal 22 slagen kan worden opgelost.
Ik werk nu aan een dammende robot. Mijn droom is dat die ook in maximaal 22 zetten een gewonnen positie bereikt.
Misschien is dat wat onrealistisch maar dan toch lijkt me zo'n dammende robot dé oplossing voor alle teams met net één speler te weinig.
Best een vernieuwend ideetje, toch?
- Marcel Kosters
Re: Robotics
Indrukwekkend, Paul! Hard- en software ontwikkeling zijn voor de effectieve en efficiënte organisatie van de damsport in de 21e eeuw van levensbelang. Als ik deze robot en de producten van andere dammende ontwikkelaars zie hebben we groot potentieel
.

Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
- Marcel Kosters
Hoe weet de robot wat de actuele posities / kleur combinaties zijn? Camera('s)? Beeld/video herkenning?!
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
Cameraatje zit aan de voorkant. Kubus wordt in 6 standen geobserveerd en op vastgelegde 'spots' wordt kleurdetectie gedaan door Raspberry Pi.
(Is allemaal wat gevoelig voor omgevingslicht. )
Raspberry Pi berekent de vereiste draaiingen, een 2e microprocessor stuurt daarna de 7 stappenmotoren aan.
(Is allemaal wat gevoelig voor omgevingslicht. )
Raspberry Pi berekent de vereiste draaiingen, een 2e microprocessor stuurt daarna de 7 stappenmotoren aan.