Regel Zelf je DamZ! Ruitertjes

Post Reply
Marcel Kosters

Regel Zelf je DamZ! Ruitertjes

Post by Marcel Kosters »

damzruiter.jpg
damzruiter.jpg (157.36 KiB) Viewed 3202 times
Gert Koopman, organisator van de Halve Finale Schooldammen voor Pupillen in Amstelveen maakte dit - dubbelzijdig!!!! - eerste sjabloon voor A6 DamZ! ruitertjes. Het design kan in de toekomst veranderen. Nieuw DamZ! design? Downloaden, voor enkele kwartjes uitprinten, in de ruitertjes schuiven en klaar!

1. Goedkoopste leverancier van ruitertjes tot nu gevonden: https://www.branchegerichtzoeken.nl/taf ... je-a6.html . Voor de Haarlemse Damclub kocht ik er begin dit seizoen 30 A6 ruitertjes (drie tientallen) en recent nog eens 30 A6 ruitertjes (toernooien).

2. Voordeel van ruitertjes boven bijvoorbeeld klassieke bordnummers: je kunt altijd een ander ontwerp / inhoud in de ruiter schuiven. Bijvoorbeeld: spelersnaam of team naam of bordnummer. In DamZ! stijl, clubstijl of sponsorstijl. Bordnummers zijn bij een jeugd clubavond met Zwitserse competitie onmisbaar. Kinderen die elkaar (en de jeugdleider) nog niet zo goed kennen, vinden elkaar zo probleemloos.

3. Natuurlijk bieden de ruitertjes zo ook weer de mogelijkheid om de DamZ! boodschap en identiteit verder te versterken.

Regel het nu ook zelf snel en makkelijk met behulp van wat Gert (design) en ik (betaalbare ruitertjes, dat valt in de reguliere kantoorboekhandel ontzettend tegen, het bedrijf achter de hier gedeelde links levert bijvoorbeeld ook de prijsruitertjes voor alle Albert Heijns in Nederland en biedt zo enig schaalvoordeel) nu hebben uitgezocht.

4. Dit lost een probleem op! Namelijk, dat er geen dubbelzijdige ruitersjablonen (dus dezelfde tekst zowel aan voor-als achterzijde van het ruitertje zodat spelers en toeschouwers van beide zijden de tekst kunnen lezen) te vinden zijn op het internet. En: betaalbare / voordelige ruitertjes. Een factor 4-5 goedkoper dan wat meestal in de kantoorboekhandel wordt gevonden.

5. Eenvoudig te printen op huis- tuin- en keuken printpapier met huis- tuin- en keukenprinter.

A) Bestel-link voor de ruitertjes https://www.branchegerichtzoeken.nl/taf ... je-a6.html
B) In deze online map https://drive.google.com/open?id=1b0Z4u ... q5qOLa_EcB de sjabloon bestanden van Gert zowel in Microsoft Office als Open Office tezamen met zijn beschrijving. Wellicht dat we hier later nog aan toevoegen. Voor nu kan een ieder die met DamZ! of wellicht een toernooi voor volwassenen aan de slag wil alvast beschikken over in principe alle benodigde elementen voor professionele en zeer betaalbare ruitertjes op A6 formaat.

Toelichting van Gert:

Hierbij de powerpoint met bron van schoolteam namen. Vervolgens gegroepeerd en 180 graden gedraaid. Daarna copy paste als picture in Word sjabloon. Het Word doc heeft een tabel zo groot mogelijk en uitprinten en uitknippen past in de A6 ruitertjes. De marges zijn minimaal, als kleine verbetering zou de tabel nog ietsje groter kunnen. Powerpoint en Word kunnen ook gesaved worden als openoffice formaat. Het wapen van de stad, dorp voor zover aanwezig erbij gedaan in de gegroepeerde pictures.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Alex

Re: Regel Zelf je DamZ! Ruitertjes

Post by Alex »

Geen dubbelzijdig sjabloon te vinden? Jawel hoor: http://lde-nieuws.nl/naambordjes/
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Alex wrote: Wed Apr 03, 2019 06:55 Geen dubbelzijdig sjabloon te vinden? Jawel hoor: http://lde-nieuws.nl/naambordjes/
Bedankt voor het delen, Alex. Zelf heb ik alleen Open Office en kan daaarom de betreffende sjabloon niet goed openen. De weergave op mijn telefoon doet vermoeden, dat de tekst twee maal in dezelfde oriëntatie staat. Dat kan echter verhaspeling door mijn telefoon zijn. Als de tekst inderdaad twee maal in dezelfde oriëntatie staat, zou je de print-out doormidden moeten knippen en levert dat met regulier printpapier een minder mooi resultaat.

Ik heb me laten vertellen, dat het in MSOffice mogelijk is om ook in Open Office formaat te exporteren. Als dit sjabloon wel goed dubbelzijdig is, is dat in ieder geval nuttig voor mensen die A4 ruitertjes hebben of overwegen deze aan te schaffen. In verband met de prijsstelling van de tot nu gevonden A4 ruitertjes heb ik zelf gekozen voor A6.

Als in deze draad sjablonen voor verschillende formaten gepost worden, is dat mooi en geeft dat meer hapklare keuze qua afmetingen.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Alex

Post by Alex »

Met Google Documents werkt het ook. Alleen moet je de achterkant op z'n kop bewerken.
Wij (Stichting The Hague Open) gaan deze bordjes gebruiken voor het NK Pupillen, zonder houders (deze heten blijkbaar ruiters), geen idee of ze zodanig te knippen zijn dat ze in houders passen.
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Alex wrote: Wed Apr 03, 2019 22:33 Met Google Documents werkt het ook. Alleen moet je de achterkant op z'n kop bewerken.
Wij (Stichting The Hague Open) gaan deze bordjes gebruiken voor het NK Pupillen, zonder houders (deze heten blijkbaar ruiters), geen idee of ze zodanig te knippen zijn dat ze in houders passen.
Mooi! Wat in ruitertjes passen betreft: A6 is een A4 in vieren gevouwen. Over deze vouwen knippen en je hebt 4 A6-jes die je nog een keertje moet vouwen om in de A6 ruiter te passen.
Post Reply