Dit is Dammen in Dedemsvaart. Honderd kinderen achter het dambord.
Breedtesport. Dat zou voor de KNDB top prioriteit qua Bestuursbeleid moeten zijn.
Dat lees je goed.Jaap van Galen wrote:Deze uitspraak gaat wel erg ver. Je suggereert dat met DamZ-DamSet je de kinderen i.p.v. met promillages met percentages kunt bereiken, of lees ik dat fout?Marcel Kosters wrote:Daarvoor is de DamZ! DamSet met bijbehorend concept bedacht: om op een slimmer manier zo te organiseren dat onze Calimero organisatie een aanzienlijk deel van die 2 miljoen basisschool kinderen kan bereiken. En een percentage (geen promillage) van deze kinderen vaker achter het dambord kan zetten.
Actief benaderen is belangrijk. Maar actief roepen: "Ga dammen!". Zonder een grote hoeveelheid betaalbare damsets binnen handbereik schiet niet op. De DamZ! DamSet is veel meer dan 'iets extra's aanbieden'. De DamZ! DamSet is groot volume infrastructuur en landelijke branding strategie. Puur die infrastructuur aanbieden - wat momenteel op veel plaatsen in Nederland het enige is wat we kunnen doen - scoort al procenten. Nog voordat ik mijn gezicht op 'De Cirkel' had laten zien, maar nadat de school de sets voor in de klas had besteld, gaf 5-10% van de kinderen aan in het schooldam kampioenschap te willen spelen.Jaap van Galen wrote:Percentages van kinderen op de basisschool kunnen worden bereikt door ze actief te benaderen. Dat is ook wat is gebeurd is jouw voorbeeld. Daarbij is het prettig om iets extra's en dat kan zeker ook een DamZ-DamSet zijn aan te bieden. Maar verreweg het meest belangrijke is toch vooral ze actief te benaderen toch?
Jaap van Galen wrote:Denk je echt dat ze actief benaderen zonder DamZ-DamSet betekent dat alleen maar promillages i.p.v. percentages achter het dambord gaan zitten?
Zoiets: ToernooibaseMarcel Kosters wrote: (Wie kan de uitslagen misschien in Toernooibase zetten?)