Je zou het kunnen onderzoeken, maar steeds meer clubs zijn de afgelopen jaren in de problemen gekomen om een tiental te behouden. Het gevolg is dat er met 8 mensen wordt besloten maar 1 totaal team terug te trekken, dit kost extra leden want niet iedereen zoekt dan een andere club om NC te spelen. De combinatie teams was een slimme pleister op de wonden op korte termijn. Op dit moment is het mijn inziens al noodzakelijk om zo snel mogelijk naar 8 tallen te gaan. Dit gebeurt heel veel binnen de KNDB er wordt opsich wat bedacht wat best wel oké is en dan wordt er niet meer op ingespeeld tot het echt "mis" is.GuidoB wrote: Verder zijn we het helemaal eens over jouw argumenten:
- Clubs zoeken elk jaar naar spelers. Heel vroeger belde men, vroeger e-mailde men en nu gebruikt men social media. Ook dammers gaan met hun tijd mee.
Niet naar 8 tallen tergschalen zal leiden tot een harde val in plaats van een zachte landing. Met een zachte landing heeft de damsport en de KNDB meer kans om mogelijk de trend te stoppen en te groeien.
"Waarom doen we de contributie niet om hoog naar 100 euro? als te duur is zoek je toch gewoon een andere hobby?"GuidoB wrote: - Als de organisatie van een team teveel stress en tijd kost, stop er dan mee en zoek een leukere hobby.
Slecht argument Guido, de KNDB moet de clubs niet zoveel stress bezorgen want het gevolg kan inderdaad zijn dat velen dan een andere hobby gaan zoeken. Juist iets wat wij niet willen.
De denkfout zit hem er in dat je de nationale competitie juist in stand houd als je die mee ontwikkeld met de verandering van clubs en leden. Deze logica zit er helaas bij de KNDB en de wedstrijdcommissie amper in en op dat gebied (innovatie zou ik het willen noemen) schiet de wedstrijdcommissie mijn inziens te kort. Voor de rest organiseert de wedstrijdcommissie binnen de gestelde kaders voor grootste gedeelte uitstekend maar de kaders wat aanpassen zijn ze te terughoudend.GuidoB wrote: - Het is belangrijk om de nationale competitie zo goed mogelijk in stand te houden. Het zorgt voor een binding en is een reden om KNDB-lid te willen zijn. We hebben het dus over een belangrijk onderwerp.