Ton van Namen wrote:
Als ik daar gemiddeld een uur per dag aan besteed dan ben ik een half jaar bezig.
En ja, ik ben bereid dat te doen.
Dat half jaar dat schiet niet op ten opzichte van de deadline april.
En dan nog de systeembeheerder acties laten doen (volgens mij luistert dat ook nog nauw. Je kan volgens mij niet snel opgaven
rucksichlos verwijderen, omdat je met een puntenscore werkt).
Als je bij een fout antwoord de volgende aanpassing doet (als het goed is, dan is dit één enkele aanpassing
in het hele programma):
"Jammer, foute oplossing.
Soms is je antwoord toch correct, maar bevat de database een andere oplossing.
Probeer het nog eens op een andere manier"
(en dan de actie wis antwoord).
Ik denk dat je dan verkeerde zetvolgorde, slagkeus, ambigious moves redelijk tackelt en
spelers ook traint dat er meerdere mogelijkheden zijn, die naar Rome leiden....
Sorry, ik bedoelde 3 maanden ipv een half jaar.
Dat is inderdaad na de deadline van 21 april, maar toen ik dit aanbod deed aan Marcel waren er nog wel meer dan 3 maanden te gaan.
Wat betreft jouw oplossing daar kan ik me niet echt in vinden. Voor een opgave met 2 of 3 mogelijkheden is dat nog te overzien. Maar voor een opgave met tientallen mogelijkheden (en die ben ik ook tegengekomen) is dat zonder meer frustrerend. Zeker als door een andere fout geen enkele goedgekeurd wordt.
Voor mij was het uiteindelijk voldoende reden om te stoppen met dammentor als trainingsmethode.
Marcel Kosters wrote:De situatie die ik eerder beschreef - een dodelijke registratieprocedure voor DamServer en een dodelijke foutenscore in DamMentor - bestaat al zeker drie jaar.
Marcel Kosters wrote:Ik heb met betrekking tot DamServer en DamMentor geen "dit gaan wij regelen" vernomen. Maar ook geen "dit gaan we niet regelen".
Marcel Kosters wrote:Tijdens een overleg met de KNDB op 14 februari in Voorthuizen heb ik de actiepunten wederom aan de orde gesteld en wederom mijn hulp bij de uitvoering daarvan aangeboden. Ik ga er vanuit, dat de KNDB aan de actiepunten werkt.
Sorry het te moeten zeggen, maar dit klinkt toch wel behoorlijk naïef?
Overigens, gezien het recente overleg, wellicht kan jij Marcel de vraag van Guido beantwoorden? Wie is de KNDB? Dat lijkt me inderdaad nogal relevant als er snel hard gewerkt moet worden. Wie gaat dat doen?
De wet van J. E. Littlewood (ja, die van die priemgetallen..) zegt dat iedereen gemiddeld élke maand één wonder mag verwachten, waarbij 'wonder' is gedefinieerd als een gebeurtenis met "odds of one in a million".
Ik heb vanmiddag een mailtje naar het Bondsbureau over de status DamZ! gezonden.
De volgende info teruggekregen.
"Aan de inlogprocedure wordt gewerkt, die zal inderdaad veranderen, laagdrempeliger worden zonder tussenkomst van een persoon. Jeugddamserver en DamMentor krijgen diezelfde nieuwe inlog. De toenmalige Jeugddommissie/Cees en Eva hebben een paar jaar geleden bewust gekozen voor die hoge drempel en die contractueel vastgelegd. Daar komt nu dus verandering in.
Er is een speciaal script gemaakt om de inhoud (destijds veelal van Tjallings hand) van de oude DM (Java) over te zetten naar de nieuwe netversie. Die leek min of meer goed gegaan te zijn, maar deze winter bleek bij een aantal modules plots een en ander toch mis te gaan. Het meeste is nu opgelost (denken we), maar 'echte' bij-oplossingen/zetverwisselingen blijven een probleem als ze niet gezien/opgemerkt worden bij het invoeren. Er komt in elk geval een speciale meldknop voor fouten en dergelijke.
Kortom er wordt aan gewerkt."
Ton wanneer heb jij de Dammentor module gebruikt? Er schijnen dus al verbeteringen doorgevoerd te zijn.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Marcel Kosters wrote:De situatie die ik eerder beschreef - een dodelijke registratieprocedure voor DamServer en een dodelijke foutenscore in DamMentor - bestaat al zeker drie jaar.
Marcel Kosters wrote:Ik heb met betrekking tot DamServer en DamMentor geen "dit gaan wij regelen" vernomen. Maar ook geen "dit gaan we niet regelen".
Marcel Kosters wrote:Tijdens een overleg met de KNDB op 14 februari in Voorthuizen heb ik de actiepunten wederom aan de orde gesteld en wederom mijn hulp bij de uitvoering daarvan aangeboden. Ik ga er vanuit, dat de KNDB aan de actiepunten werkt.
Sorry het te moeten zeggen, maar dit klinkt toch wel behoorlijk naïef?
Overigens, gezien het recente overleg, wellicht kan jij Marcel de vraag van Guido beantwoorden? Wie is de KNDB? Dat lijkt me inderdaad nogal relevant als er snel hard gewerkt moet worden. Wie gaat dat doen?
Pragmatische oplossing: Val niemand lastig met niet werkende registratie-perikelen, niet kloppende damproblemen of andere onvolkomenheden, maar verwijs op de genoemde damsites naar wel werkende damsites.
Een groot deel zou al verholpen zijn als we de gebruiker niet de zwarte zetten laten uitvoeren... Het lijkt me niet per se noodzakelijk voor de gebruiker namelijk. Wel moet er een in snelheid verstelbare animatie mogelijk zijn.
Michel Stempher wrote:Een groot deel zou al verholpen zijn als we de gebruiker niet de zwarte zetten laten uitvoeren... Het lijkt me niet per se noodzakelijk voor de gebruiker namelijk.
Dat is inderdaad hoogst irritant voor de gebruiker!
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Jaap van Galen wrote:
Pragmatische oplossing: Val niemand lastig met niet werkende registratie-perikelen, niet kloppende damproblemen of andere onvolkomenheden, maar verwijs op de genoemde damsites naar wel werkende damsites.
Merk op dat hier sprake is van aanklikken van schijven en daarna automatisch slaan. Ik denk dat dit ook de beste methode in Dammentor zou zijn, die Michel en Frans bedoelen. Maar ongetwijfeld zal dat heel wat omprogrammeren zijn in Dammentor.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Henk de Witt wrote: Met onzin bouw je geen beleid.
Ha Henk, je legt bijna de vinger op de zere plek. Want eerst heb je toch een visie nodig voordat je beleid gaat bedenken en uitrollen. En is het traditionele spel goed handhaven door verjonging op een paar locaties (Hoogeveen, Wageningen, e.d.) in Nederland een teken dat het goed gaat met de damsport? We bevorderen immers het traditionele spel in een traditionele omgeving.
Zeer met je eens Frans. Visie & Beleid zijn een twee-eenheid. Vijf jaar geleden publiceerde Jaap van Galen zijn overzicht van het verloop in ledentallen. Belangrijke conclusie: tussen de 20 en 50 jaar damt vrijwel niemand meer. Nu zal dat dus zijn: tussen de 20 en 55 jaar damt vrijwel niemand meer. Over vijf jaar zal het zijn: tussen de 20 en de 60 jaar damt niemand meer. Landelijk zijn we gewoon weggevaagd. Er zijn inderdaad enkele plaatsen waar men werkt op de traditionele manier en met enig succes.
Hoogeveen en Wageningen worden veel genoemd. Misschien dat daar ook enige relativering op zijn plaats is. Hoe zit het daar bijvoorbeeld in de leeftijdsgroep 20-55? Laatst hoorde ik van een Wageningenspeler dat de clubavond soms door niet meer dan 10 mensen wordt bezocht.
De bond wordt gedomineerd door traditionele dammers. Al zijn Marcel Kosters, Johan Krajenbrink en Paul van de Veen de drie enig overgebleven dammers in heel Nederland, zij zullen blijven roepen dat we een ijzersterk product in handen hebben (Marcel). Dat er genoeg leven + energie in de damwereld is (Johan). Dat Remise & Dammen een heerlijke, heilige twee-eenheid vormen, zoiets als Luis & Zeer hoofd (Paul).
Frans de Jonge wrote:Een ding is zeker, de voortzettende digitalisering van de denksporten, is een gegeven. Het ontwikkelen en het aanbieden van digitale voorzieningen hebben m.i. de hoogste prioriteit.
Dat digitale, dat weet ik zo net niet Frans. Naar mijn idee willen mensen elkaar graag ontmoeten in een leuke ambiance.
Over beeldvorming gesproken. Uit het boek van Jolande Withuis over haar vader Berry Withuis (1920-2009), fanatiek communist en sterk schaker/schaakjournalist/toernooiorganisator:
'Schaken heeft iets wat andere denksporten ontberen: een zweem van artisticiteit en bohème. Bij geen sport doen zoveel beoefenaren als publicist de buitenwereld kond van kleurrijke rituelen: Donner schreef artikelen die ook niet-schakers boeiden, Ree doet dat nog steeds. Boeken zijn er volgeschreven met smeuïge anekdotes. Schaakstukken spreken meer tot de verbeelding dan damstenen, kunsthandels verkopen antieke spellen in kostbare materialen als ivoor.
Bestaan er cursussen artisticiteit en bohème? Kan de bond Marcel, Paul en Johan daar verplicht naar toesturen alvorens zij enige functie mogen bekleden? Nou, Johan zou ik ontheffing willen verlenen. Hij heeft zich bewezen als trainer/opleider.
In het kader van Guido's vraag: bestuur en professionele organisatie van de KNDB.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Jaap van Galen wrote:Pragmatische oplossing: Val niemand lastig met niet werkende registratie-perikelen, niet kloppende damproblemen of andere onvolkomenheden, maar verwijs op de genoemde damsites naar wel werkende damsites.
Dat zou inderdaad een (nood) 'oplossing' zijn. Maar daarmee zou de KNDB de gouden kans van het geheel van DamZ! DamSet en DamZ! Website missen. Namelijk om de contactgegevens te registreren van de kinderen die de 9.000 DamZ! DamSets krijgen en daardoor getriggered damz.nl bezoeken. En deze te vertalen naar club- en / of KNDB-lidmaatschap. Zonder contactgegevens kan de KNDB de kinderen niet uitnodigen voor een toernooi bij hen in de buurt. En kan bijvoorbeeld een koppeling tussen inschrijfgeld=lidmaatschap niet worden benut.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Henk de Witt wrote:Belangrijke conclusie: tussen de 20 en 50 jaar damt vrijwel niemand meer. Nu zal dat dus zijn: tussen de 20 en 55 jaar damt vrijwel niemand meer. Over vijf jaar zal het zijn: tussen de 20 en de 60 jaar damt niemand meer.
Henk de Witt wrote:Dat digitale, dat weet ik zo net niet Frans. Naar mijn idee willen mensen elkaar graag ontmoeten in een leuke ambiance.
In het kader van Guido's vraag: bestuur en professionele organisatie van de KNDB.
Om Guido's vraag dan maar te herhalen: wie zijn dat dan, op dit moment? Wie zijn er verantwoordelijk voor het uitvoeren van jouw suggesties mbt deze websites?
Om Guido's vraag dan maar te herhalen: wie zijn dat dan, op dit moment? Wie zijn er verantwoordelijk voor het uitvoeren van jouw suggesties mbt deze websites?
Om daar maar gelijk aan toe te voegen: volgens mij klopt dat totaal niet. Een bestuur hebben we al een jaar niet. De professionele krachten binnen de KNDB hebben allemaal duidelijk omschreven functies en het schrijven en bijhouden van content op de websites van de KNDB hoort hier niet bij, voor zover ik weet.
Shoot again, Marcel. Wie vormen op dit moment het kader van de KNDB?