Halve finales 2018
Halve finales 2018
Zo direct vanaf 09:30 op ToernooiBase de partijen van groepen 3 en 4 algemeen en groep 1 van de vrouwen. Vanuit Kampen schijnt er een uitzending van groepen 1 en 2 algemeen te zijn op live borden, maar ik kan even geen link vinden. Wie helpt?
-
Re: Halve finales 2018
Semi live vanuit Kampen. Toernooibase, rechtsbovenin
-
- Real name: Michel Stempher
Is het technisch nog mogelijk om op groep te sorteren?
-
- Real name: Michel Stempher
Toernooibase kampt momenteel met een behoorlijk instabiele server. Hopelijk blijven de semi-livegames in de lucht.
Ik heb nergens last van, Michel. Wel van de WiFi in Culemborg. De verbinding is weer onverminderd bagger.
Overigens heeft Rob Geurtsen niet door dat hij nog steeds geen plusje krijgt als hij een derde dam heeft. Hij zal ook nog één van Waldo’s stukken moeten veroveren.
*edit*
Herstel, hij schijnt het wel door te hebben. Maar denkt nog een stuk te kunnen veroveren. De rest van de partij volgt later. Het loopt intussen behoorlijk uit in groep D.
Overigens heeft Rob Geurtsen niet door dat hij nog steeds geen plusje krijgt als hij een derde dam heeft. Hij zal ook nog één van Waldo’s stukken moeten veroveren.
*edit*
Herstel, hij schijnt het wel door te hebben. Maar denkt nog een stuk te kunnen veroveren. De rest van de partij volgt later. Het loopt intussen behoorlijk uit in groep D.
- Andrew Tjon A Ong
Hier wat sfeerbeelden van de Halve Finales. Vóór het begin van de wedstrijden werden enkele onderscheidingen uitgedeeld door de nieuwe voorzitter van de KNDB, Ebbo de Jong.

Speechende KNDB-voorzitter Ebbo de Jong. Hij reikte de speldjes uit voor Erelid aan Frank Teer en lid van Verdienste aan Frits Luteijn

Frank Teer krijgt het speldje van Erelid KNDB uitgereikt door Ebbo de Jong

Frank Teer, het nieuwste Erelid van de KNDB

Favoriet in Groep C, Ben Provoost kwam niet door de verdediging van de geroutineerde Peter v.d.Stap (r)

Halve Finales veteraan Andrew Tjon A Ong opende met een rustige remise tegen Stefan Stolwijk

Jitse Slump sloeg toe met een fraaie partij en nog mooiere combinatie tegen Peter v.d.Stap

Als je zoals in de Halve Finales met het plusjessysteem gaat spelen, dan is de kans groot, dat er spelers tot het uiterste gaan om een plusje te kunnen scoren. Waldo Aliar (L) moest het maar liefst 102 zetten uithouden, omdat tegenstander Rob Geurtsen nog kansen zag een plusje te kunnen scoren in een stand van wederzijds drie stukken.

Bas Messemaker (r) versloeg met een mooie combinatie Utrechts kampioen Harry de Waard

Twee favorieten voor de Eindstrijd, Denise van Dam (L) en Barbara Graas hielden elkaar goed in evenwicht

Vijfvoudig Nederlands kampioene Barbara Graas was nog een maatje te groot voor de jongste deelnemer aan de Halve Finales bij de Vrouwen, Tanya-Marie Cnossen

Speechende KNDB-voorzitter Ebbo de Jong. Hij reikte de speldjes uit voor Erelid aan Frank Teer en lid van Verdienste aan Frits Luteijn

Frank Teer krijgt het speldje van Erelid KNDB uitgereikt door Ebbo de Jong

Frank Teer, het nieuwste Erelid van de KNDB

Favoriet in Groep C, Ben Provoost kwam niet door de verdediging van de geroutineerde Peter v.d.Stap (r)

Halve Finales veteraan Andrew Tjon A Ong opende met een rustige remise tegen Stefan Stolwijk

Jitse Slump sloeg toe met een fraaie partij en nog mooiere combinatie tegen Peter v.d.Stap

Als je zoals in de Halve Finales met het plusjessysteem gaat spelen, dan is de kans groot, dat er spelers tot het uiterste gaan om een plusje te kunnen scoren. Waldo Aliar (L) moest het maar liefst 102 zetten uithouden, omdat tegenstander Rob Geurtsen nog kansen zag een plusje te kunnen scoren in een stand van wederzijds drie stukken.

Bas Messemaker (r) versloeg met een mooie combinatie Utrechts kampioen Harry de Waard

Twee favorieten voor de Eindstrijd, Denise van Dam (L) en Barbara Graas hielden elkaar goed in evenwicht

Vijfvoudig Nederlands kampioene Barbara Graas was nog een maatje te groot voor de jongste deelnemer aan de Halve Finales bij de Vrouwen, Tanya-Marie Cnossen
Last edited by Andrew Tjon A Ong on Mon Jan 15, 2018 14:15, edited 2 times in total.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
-
Ik hoop dat Bhiem zich plaatst. Aardige kerel, en volgens mij deed hij nooit eerder aan de finale mee. Als dat klopt maakt hem dat een van de sterkste spelers die nooit in de finale speelde.
Succes Andrew, en bedankt voor de sfeerbeelden.
Frits en Frank, gefeliciteerd en bedankt!
Casper van der Tak wrote:Ik hoop dat Bhiem zich plaatst. Aardige kerel, en volgens mij deed hij nooit eerder aan de finale mee. Als dat klopt maakt hem dat een van de sterkste spelers die nooit in de finale speelde.
Volgens mij zijn best nog wel spelers die in hetzelfde schuitje zitten als Bhiem. De namen Tjeerd Harmsma en wijlen Tjalling Goedemoed schoten meteen door mijn hoofd.