Casper van der Tak wrote:Wolff wint. Schitterende partij ook!
De dichter in mij ontwaakt:
Papa, wie wint?
Wolff wint, mijn kind
Inderdaad een prachtige partij! We mogen Wouter nu toch al wel de verrassing van het toernooi noemen. Het is ook wel interessant om te blijven volgen wie ongeslagen blijven. De 50-plussers doen het verrassend goed. Blijkbaar weegt de ervaring van deze geharde profs zwaarder dan eventuele vermoeidheid in dit loodzware toernooi. Ze hebben ook goed door om het af en toe rustig aan te doen als er toch weinig eer te behalen is. Schwarzman-Baljakin spant de kroon, beiden hadden aan het eind van de partij ruim een half uur meer op de klok dan aan het begin. Een uur voor het begin van de partij konden ze dus al gaan rusten.
Wouter Wolff ongedeeld aan kop! En dat met de zwakke broeders Vatutin en Georgiev nog op het programma...
Zonder gekheid, ik vind dit eigenlijk het leukste WK in tijden. Schitterende partijen, véél meer risico dan saaie grootmeesterremises, en halverwege de finale kan het halve pak nog kampioen worden. Zelfs Georgiev, die op -1 staat, is nog niet uitgeschakeld, met Vatutin, Atse, Wolff en Van IJzendoorn (die heerlijk risicovol speelt) nog te gaan.
GuidoB wrote:Je knippert een keer met je ogen en Baliakin is alweer klaar...
Ik dacht gisteren: Baliakin doet het de tweede partij rustig aan, tegen Schwarzman begrijpelijk, om dan morgen fris en fruitig de toch wel kwetsbare Virny eens flink aan de tand te voelen, met dat prachtige spel dat hij in al veel partijen heeft laten zien. Maar nee. Toch geen titelaspiraties blijkbaar.
Fred van Amersfoort wrote:Van mij mag Baljakin geschorst worden wegens spelbederf.
Hij heeft dit toernooi een aantal van de fraaiste partijen afgeleverd, ook tegen relatief sterke tegenstanders. Dat maakt dit wel erg teleurstellend.
Het verbaast mij dat jullie hier zo van opkijken. Ik vind het ook jammer, maar ik zou jullie maar alvast voorbereiden op nog enkele van dat soort kunststukjes.
Fred van Amersfoort wrote:Van mij mag Baljakin geschorst worden wegens spelbederf.
Hij heeft dit toernooi een aantal van de fraaiste partijen afgeleverd, ook tegen relatief sterke tegenstanders. Dat maakt dit wel erg teleurstellend.
Het verbaast mij dat jullie hier zo van opkijken. Ik vind het ook jammer, maar ik zou jullie maar alvast voorbereiden op nog enkele van dat soort kunststukjes.
Kan wel zo zijn. Maar het is zeer slecht voor het imago van het dammen.
En daarom moet het ook duidelijk veroordeeld worden.
Of als dit het logische gevolg is van het feit dat dammen op dit niveau eigenlijk een remisespel is, dan moeten de regels aangepast worden (bijvoorbeeld invoering Delftse telling, invoeren killerdammen etc.)
Ik hoop eerlijk gezegd dat je ongelijk krijgt maar ben bang voor het tegenovergestelde. Erg jammer dit, en dat terwijl Wirny niet onverslaanbaar blijkt te zijn.
MenO wrote:
Kan wel zo zijn. Maar het is zeer slecht voor het imago van het dammen.
En daarom moet het ook duidelijk veroordeeld worden.
Of als dit het logische gevolg is van het feit dat dammen op dit niveau eigenlijk een remisespel is, dan moeten de regels aangepast worden (bijvoorbeeld invoering Delftse telling, invoeren killerdammen etc.)
Ik ben het ermee eens dat het bepaald geen genot voor het oog is die partijen, dus inderdaad moet er iets veranderen. Aan de andere kant gruwel ik van termen als Delftse Telling, Killer Dammen en andere fratsen.