De klasse van william
-
- Real name: william van den broek
Re: De klasse van william
4-2 4-2 4-2 4-2 4-2 4-2
-
mandie van den berg staat klaar zou dat familie zijn
oh de scheidsrechter valt net als Hans en Anne
ja hoor van den berg mag er in zal guido blij mee zijn
oh dit is niet leuk bal in het gezicht rot om te zien.
oh de scheidsrechter valt net als Hans en Anne
ja hoor van den berg mag er in zal guido blij mee zijn
oh dit is niet leuk bal in het gezicht rot om te zien.
-
NEDERLAND EUROPEES KAMPIOEN
wij hebben ook gewonnen met aantal views
wij hadden verschrikkelijk veel meer views dan het open forum.
conclusie
tussen dammen en voetbal zitten overeenkomsten en verschillen.
ik blijf aktief dammen
ik blijf passief voetbal kijken
viewers terug naar het echte forum om daar de samenvatting van het dammen te bekijken

wij hebben ook gewonnen met aantal views
wij hadden verschrikkelijk veel meer views dan het open forum.

conclusie
tussen dammen en voetbal zitten overeenkomsten en verschillen.
ik blijf aktief dammen
ik blijf passief voetbal kijken
viewers terug naar het echte forum om daar de samenvatting van het dammen te bekijken
-
Atleten krijgen buikgriep in Londens hotel
Verschillende deelnemers aan de wereldkampioenschappen Atletiek zijn ziek geworden in het hotel waar ze verblijven. Dat heeft de organisatie van de WK bekendgemaakt.
dat is dan weer hetzelfde als bij het dammen. EjK 2007
en WJK 2013 
Verschillende deelnemers aan de wereldkampioenschappen Atletiek zijn ziek geworden in het hotel waar ze verblijven. Dat heeft de organisatie van de WK bekendgemaakt.
dat is dan weer hetzelfde als bij het dammen. EjK 2007

-
nog zo'n sport die leuker is om naar te kijken dan dammen.
Kromowidjojo als eerste vrouw ooit onder 23 tellen op 50 meter
Ranomi Kromowidjojo heeft het wereldrecord op de 50 meter vrije slag verbeterd. Als eerste vrouw ooit dook ze vanmiddag in Berlijn onder de magische grens van 23 seconden. Ze klokte aan in 22.93. Het oude record stond sinds vorige week op naam van Sarah Sjöstrom (23.10 seconden).
er zijn ineens wel heel veel Nederlandse sportsuccessen zaterdag Marianne Vos nog en zo kan ik nog wel even denken.
Misschien moen we de vraag ook nog maar iets moeilijker maken.
E : Zijn Optimisme
Kromowidjojo als eerste vrouw ooit onder 23 tellen op 50 meter
Ranomi Kromowidjojo heeft het wereldrecord op de 50 meter vrije slag verbeterd. Als eerste vrouw ooit dook ze vanmiddag in Berlijn onder de magische grens van 23 seconden. Ze klokte aan in 22.93. Het oude record stond sinds vorige week op naam van Sarah Sjöstrom (23.10 seconden).
er zijn ineens wel heel veel Nederlandse sportsuccessen zaterdag Marianne Vos nog en zo kan ik nog wel even denken.
Misschien moen we de vraag ook nog maar iets moeilijker maken.
E : Zijn Optimisme
-
Een geweldig leuk stukje inderdaad.Gezellig wrote:Deze draad is heel wat zinniger dan wat nu in "Bondsraad" wordt besproken.
Daar kletst men zich een slag in de rondte over de volstrekt irrelevante (en sowieso onbruikbare) begrippen progressief en conservatief.
Nou ja, Freek de Jonge maakte er gisteren in het AD wel een herkenbare opmerking over:
,,Natuurlijk houd je dingen vast. Als je in je jeugd het Ajax van Johan Cruijff hebt meegemaakt, hoe leg je dan latere generaties uit wat goed voetbal is? Daarom kun je je de kracht van het conservatisme zo goed voorstellen. Dingen die goed zijn moet je niet verloren laten gaan. Maar het gaat verloren.”
http://www.ad.nl/dossier-dit-zijn-wij/n ... ~afc6874a/
ik roep iedereen op dit stukje te lezen.
Wel jammer dat Freek niets van de damwereld weet.
Tegenwoordig is satire morsdood is. Er is geen publiek meer dat zich er aan ergert
-Freek de Jonge
Dammen is dan ook een van de meest conservatieve sporten.
Daar kom je al in de hel als je op zondag damt.
Omdat sommigen zich ook hier misschien aan storen, leg ik het even uit.
Ik denk dat iedereen inmiddels wel snapt dat ik niet-gelovig ben dat wist de TD ook wel.
Moest er toch een verklaring ondertekend worden dat tijdens het EjK 2007 ook op zondag gedamd werd.
ik : maar waarom moet ik die verklaring ondertekenen U kent mij toch.
jawel : maar iedereen moet die verklaring ondertekenen dus U ook.
ik :

wie vindt jij het grappigste Bram of Hans ?
Zou Maxima nog boos zijn over dat probleempje in 1978 ?
-
post 36 t/m 69 zijn zo flauw dat ik ze maar met deze zin samenvat.
-
omdat toch niemand het antwoord weet zal ik het zelf maar geven.Gezellig wrote:Wat is volgens u de meest kenmerkende eigenschap van william?
A) Zijn humor
B) Zijn intelligentie
C) Zijn wijsheid
D) Zijn enthousiasme
het antwoord is:
H) Zijn linkse idealen
Graag zou ik mee willen doen in de discussies in het nieuwe forum, maar om een of andere reden heb ik nog steeds geen rechten om daar te posten.
Iemand die mij hierbij kan helpen?
Ook heb ik een issue met toernooibase. Graag zou ik eens wat willen oefenen met digitaal noteren, maar op de site zelf kom ik er niet uit hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen.
Inzake de discussie 'weg met de td': Waarom heeft de td eigenlijk zoveel macht? Scherp de regels aan dat het niet (alleen) de td is die beslist welke dammertjes bij hem mogen trainen, hoe er getraind wordt, wie er mee gaat op de snoepreisjes, etc. Hiermee voorkom je zaken zoals voorkeursbeleid, inhuur voor eigen gewin, alleenheerschappij en het gevaar dat alle kennis bij 1 persoon zit. De td heeft de afgelopen jaren vrij spel gehad en zijn positie en salaris aardig veilig gesteld. Dit alles dankzij een te slappe voorzitter die er niet tegenin durfde te gaan. Ik hoop dat de nieuwe voorzitter zijn oren niet zo laat hangen naar het topsport- en WSDV-kliekje dat nu de dienst uit maakt.
Jammer vind ik ook het gedraai van Marcel - lang van stof- Kosters en Frans. Enkele maanden geleden nog vol overtuigd dat de focus volledig op breedtesport moest gaan. Inmiddels lijken ze weer om te slaan en het dure topsport en T&T apparaat in de lucht te willen houden. Twee keer een item van 5 minuten bij DWDD en Jinek en de polonaise wordt alweer gelopen. Wie helpt ze uit de droom dat een beetje publiciteit na 10 jaar investeren in dure topsport nauwelijks meer dammers oplevert? Was de afgelopen 10 jaar de 150.000 euro aan contributie-inkomsten maar naar allerlei initiatieven gegaan voor de breedtesport. Fatsoenlijke on-line trainingsmethoden en technieken, dam vision software voor de smartphone (https://www.youtube.com/watch?v=Q8DCncecT-8), website portals voor verenigingen om snel een website te maken, promotiemateriaal voor verenigingen, begeleiding voor buurthuizen en gemeentehuizen met het opzetten van damavonden (zoals bij bridge), organiseren van damtoernooien en cursussen voor studenten. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
De enige twee zaken die de dambond goed regelt voor de recreatiedammer zijn de Nationale Competitie (kostenneutraal door inschrijfgeld teams en door te werken met vrijwilligers) en Toernooibase (privé initiatief van Piet en kost ze dus ook niets). De volledige contributie van een modale dammer verdwijnt dus naar zaken waar hij niets voor terug krijgt. Ach vooruit, 3x per jaar ontvang je nog een paar vellen wc-papier.
Ik wacht nog eens even af hoe de coup gaat uit pakken, maar ik ben bang dat er weinig gaat veranderen.
Als er overigens mensen zijn die iets zien in het oprichten van een nieuwe dambond die alleen gericht is op de breedtesport en werkt met louter vrijwiligers, dan hoor ik dat graag. Wellicht kunnen we zo'n initiatief ontplooien.
Ook heb ik een issue met toernooibase. Graag zou ik eens wat willen oefenen met digitaal noteren, maar op de site zelf kom ik er niet uit hoe ik dit voor elkaar zou moeten krijgen.
Inzake de discussie 'weg met de td': Waarom heeft de td eigenlijk zoveel macht? Scherp de regels aan dat het niet (alleen) de td is die beslist welke dammertjes bij hem mogen trainen, hoe er getraind wordt, wie er mee gaat op de snoepreisjes, etc. Hiermee voorkom je zaken zoals voorkeursbeleid, inhuur voor eigen gewin, alleenheerschappij en het gevaar dat alle kennis bij 1 persoon zit. De td heeft de afgelopen jaren vrij spel gehad en zijn positie en salaris aardig veilig gesteld. Dit alles dankzij een te slappe voorzitter die er niet tegenin durfde te gaan. Ik hoop dat de nieuwe voorzitter zijn oren niet zo laat hangen naar het topsport- en WSDV-kliekje dat nu de dienst uit maakt.
Jammer vind ik ook het gedraai van Marcel - lang van stof- Kosters en Frans. Enkele maanden geleden nog vol overtuigd dat de focus volledig op breedtesport moest gaan. Inmiddels lijken ze weer om te slaan en het dure topsport en T&T apparaat in de lucht te willen houden. Twee keer een item van 5 minuten bij DWDD en Jinek en de polonaise wordt alweer gelopen. Wie helpt ze uit de droom dat een beetje publiciteit na 10 jaar investeren in dure topsport nauwelijks meer dammers oplevert? Was de afgelopen 10 jaar de 150.000 euro aan contributie-inkomsten maar naar allerlei initiatieven gegaan voor de breedtesport. Fatsoenlijke on-line trainingsmethoden en technieken, dam vision software voor de smartphone (https://www.youtube.com/watch?v=Q8DCncecT-8), website portals voor verenigingen om snel een website te maken, promotiemateriaal voor verenigingen, begeleiding voor buurthuizen en gemeentehuizen met het opzetten van damavonden (zoals bij bridge), organiseren van damtoernooien en cursussen voor studenten. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
De enige twee zaken die de dambond goed regelt voor de recreatiedammer zijn de Nationale Competitie (kostenneutraal door inschrijfgeld teams en door te werken met vrijwilligers) en Toernooibase (privé initiatief van Piet en kost ze dus ook niets). De volledige contributie van een modale dammer verdwijnt dus naar zaken waar hij niets voor terug krijgt. Ach vooruit, 3x per jaar ontvang je nog een paar vellen wc-papier.
Ik wacht nog eens even af hoe de coup gaat uit pakken, maar ik ben bang dat er weinig gaat veranderen.
Als er overigens mensen zijn die iets zien in het oprichten van een nieuwe dambond die alleen gericht is op de breedtesport en werkt met louter vrijwiligers, dan hoor ik dat graag. Wellicht kunnen we zo'n initiatief ontplooien.
-
Hallo lunatic (is niet beledigend bedoeld hoor)Lunatic wrote:Graag zou ik mee willen doen in de discussies in het nieuwe forum, maar om een of andere reden heb ik nog steeds geen rechten om daar te posten.

Welkom alvast op dit forum

Het nieuwe forum is natuurlijk alleen bedoelt voor de allergrootste geesten in de damwereld.
Gezellig komt daar natuurlijk nooit op met zijn flauwe fratsen.

Maar even serieus dat je hier al op dit forum zit is al de eerste stap.
Voor zover ik als leek en digibeet kan beoordelen doe je alles nog goed.
Misschien scheelt het nog als je je geboortedatum ook invoert.
Het gaat erom dat Alexander zeker wil weten dat jij echt bent wie je zegt te zijn.
Je bent een vrij onbekende dammer maar bij Raes zullen ze je wel kennen toch.
Dus dat zal het probleem niet gaan worden.
Dat je hier gepost hebt is ook al goed dit wordt vast door alexander opgemerkt.
Misschien is hij al druk voor je bezig.
Mailen naar Alexander Presman kan ook helpen en meer duidelijkheid geven.
Alexander heeft echt heel veel geduld en zelfs mij is het gelukt om op het niet-anonieme Nederlandse forum te komen dus dat moet jou ook zeker lukken.
Toernooibase daar gaat piet bouma over een hele aardige man die is volgens mij heel toegankelijk.
misschien reageert die hier ook nog wel, maar zeker als je op het echte forum zit.
inhoudelijk:
Waarom heeft Johan Krajenbrink zoveel macht?
Dat is een lang en ingewikkeld verhaal.
Om dat te begrijpen moet je al die mensen eigenlijk kennen.
Mijn advies is dan ook praat daar eerst maar eens over met mensen op jouw clubs.
RA EB JH DSu kunnen je daar wel wat over vertellen.
Zo te lezen heb je de problemen bij de jeugd in elk geval al aardig begrepen.
WSDV-kliekje is overigens volgens mij wel wat verouderd nieuws.
Jozef roept nog weleens wat maar maar die maakt zeker niet meer de dienst uit.
Verder heb je een interessante uitgesproken mening, zeer geschikt voor het echte forum.
Tot lezens daar.
Oh ja het belangrijkste vergeet ik nog: hoe de coup gaat uitpakken en of er iets gaat veranderen hangt niet alleen af van het nieuwe beleid dat gevoerd gaat worden maar ook van de (erbarmelijke) toestand waarin de KNDB nu verkeert.
Dat moet eerst uitgezocht worden en als we dat weten kunnen we weer verder praten.
Alles bij elkaar zal de positie van de td er in elk geval niet sterker op worden en dat is toch al iets ?!

-
sunday postday
Vandaag zondag werd er natuurlijk niet gedamd.
Dus heb ik me de hele dag zitten vervelen.
Tja dan ga ik uit verveling maar wat posten.
Andere sportevenementen vinden wel op zondag plaats.
Hoogtepunt:
44.000 hardlopers stonden vandaag weer in de startblokken voor de jaarlijkse Dam tot Damloop. Duizenden toeschouwers stonden langs de kant om de renners aan te moedigen. De 16 kilometer-run begon vanmorgen met de professionele renners.
Dammen zijn/is dus nog best wel populair.
Ook op zondag.
Waarom mogen wij van de KNDB op zondag niet dammen?
Hoeveel KNDB-leden willen op zondag niet dammen?
Wie binnen de top van de KNDB en binnen de top van de proinciale bonden vinden dat er op zondag niet gedamd mag worden?
Zou dammen op zondag niet een aantal roosterproblemen oplossen?
Zou dammen op zondag niet een nieuwe impuls voor het dammen kunnen betekenen?
Zijn er nog andere sporten die op zondag niet beoefend mogen worden?
Vandaag zondag werd er natuurlijk niet gedamd.
Dus heb ik me de hele dag zitten vervelen.
Tja dan ga ik uit verveling maar wat posten.
Andere sportevenementen vinden wel op zondag plaats.
Hoogtepunt:
44.000 hardlopers stonden vandaag weer in de startblokken voor de jaarlijkse Dam tot Damloop. Duizenden toeschouwers stonden langs de kant om de renners aan te moedigen. De 16 kilometer-run begon vanmorgen met de professionele renners.
Dammen zijn/is dus nog best wel populair.
Ook op zondag.
Hoeveel KNDB-leden willen op zondag niet dammen?
Wie binnen de top van de KNDB en binnen de top van de proinciale bonden vinden dat er op zondag niet gedamd mag worden?
Zou dammen op zondag niet een aantal roosterproblemen oplossen?
Zou dammen op zondag niet een nieuwe impuls voor het dammen kunnen betekenen?
Zijn er nog andere sporten die op zondag niet beoefend mogen worden?
-
- Omdat de KNDB dat niet alleen bepaald; je bent ook van gemeentes afhankelijk... is al zovaak genoemd ; leuke gedachte dus, maar je denkt niet in het brede kader.
Hoeveel KNDB-leden willen op zondag niet dammen? ;
- geen idee; minder dan je denkt verwacht ik (ik heb maar 2 dagen vrij in een week; zaterdag of zondag en dan heeft mijn voorkeur niet op zondag te dammen )
Wie binnen de top van de KNDB en binnen de top van de proinciale bonden vinden dat er op zondag niet gedamd mag worden?;
Geen idee, maar zoals gezegd is dat niet alleen aan hen om dit te bepalen
Zou dammen op zondag niet een aantal roosterproblemen oplossen? Vast wel, maar dat krijg je niet spits (lokatie moet zondags beschikbaar zijn, spelers moeten willen enz enz enz enz)
Zou dammen op zondag niet een nieuwe impuls voor het dammen kunnen betekenen? Nee
Zijn er nog andere sporten die op zondag niet beoefend mogen worden? Ja, zaterdag amateurs voetbal.
Ik zie dit als een soort enquete; bij deze beantwoord
over de uitslag kan (in elk geval niet met mij) gecorrespondeerd worden.
- Omdat de KNDB dat niet alleen bepaald; je bent ook van gemeentes afhankelijk... is al zovaak genoemd ; leuke gedachte dus, maar je denkt niet in het brede kader.
- geen idee; minder dan je denkt verwacht ik (ik heb maar 2 dagen vrij in een week; zaterdag of zondag en dan heeft mijn voorkeur niet op zondag te dammen )
Wie binnen de top van de KNDB en binnen de top van de proinciale bonden vinden dat er op zondag niet gedamd mag worden?;
Zou dammen op zondag niet een aantal roosterproblemen oplossen? Vast wel, maar dat krijg je niet spits (lokatie moet zondags beschikbaar zijn, spelers moeten willen enz enz enz enz)
Zou dammen op zondag niet een nieuwe impuls voor het dammen kunnen betekenen? Nee
Zijn er nog andere sporten die op zondag niet beoefend mogen worden? Ja, zaterdag amateurs voetbal.
Ik zie dit als een soort enquete; bij deze beantwoord

-
- iets kan al vaker genoemd zijn maar ik ben nieuw hier.Edwin Twiest wrote:Waarom mogen wij van de KNDB op zondag niet dammen?
Ik zie dit als een soort enquete; bij deze beantwoordover de uitslag kan (in elk geval niet met mij) gecorrespondeerd worden.
tijden kunnen veranderen zeker als het over dit onderwerp gaat.
gemeentes? hebben die iets over dammen te zeggen?
zijn er dan gemeentes waar je op zondag niet mag dammen?
- minder dan ik denk verwacht je, nog minder dus!
of bedoel je dat er minder dammers zijn die op zondag wel willen dammen?
- de top bepaald gelukkig inderdaad niet alles maar ik vind het gewoon interessant om te weten wat daar leeft net zoals ik het interssant vind wat er onder de leden leeft.
- okee
- ja, waarom nee? , kinderen ( en volwassenen ) willen op zondag ook recreeren en dus misschien ook wel dammen, dat kan nu dus niet.
Een kindje dat moet kiezen tussen schaken, dammen, go, of een ander spelletje kiest nu dus in elk geval niet voor dammen.
- ja, dat is flauw er bestaat natuurlijk wel een heel kleine zaterdag amateur voetbalcompetitie maar er wordt ook gewoon en vooral op zondag gevoetbald.
Daarom is studio sport ook op zondag, dan zijn ook de andere sportwedstrijden, op zaterdag doen de meeste mensen hun boodschappen.
Ik bedoel natuurlijk zijn er nog andere sporten die alleen op zaterdag worden beoefend en niet op zondag?
Dat dammers ook op zaterdag gewoon blijven dammen dat lijkt me logisch.
Ik stel dus voor om zowel en misschien wel vooral op zaterdag te dammen maar ook op zondag.
Dus gewoon op 7 dagen in de week.
Je ziet dit als een soort enquete, ik had ook graag een inhoudelijke discussie gezien, jij hebt in elk geval aan beide ideeen voldaan, bedankt daarvoor.
Ik reken je tot een tegenstander van op zondag dammen.
Ik ben zelf een voorstander van ook op zondag dammen.
enquete:
niet op zondag dammen - ook op zondag dammen 1 - 1
-
ik heb gezegd dat mijn voorkeur op zaterdag dammen ligt, en niet dat ik niet op zondag wil dammen.
Ik breek nu met mijn eigen tekst hier niet meer op te reageren (MAAK TOCH EENS EEN WK-TOPIC AAN zou ik zeggen).....
nu is't wel einde bericht
Ik breek nu met mijn eigen tekst hier niet meer op te reageren (MAAK TOCH EENS EEN WK-TOPIC AAN zou ik zeggen).....
nu is't wel einde bericht

-
- Real name: Michel Stempher
In een ver verleden waren de halve finales van Nederland nog zonder ellendige dubbele rondes (die dubbele ronde betekent 7.30 vertrek en pas 23.00 thuis ofzo). Hoe werd dit gecompenseerd? Door de twee rondes te verspreiden over de zaterdag en zondag. Ik begrijp niet zo goed waarom hiervan is afgeweken.