Bondsraad

Post Reply
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Re: Bondsraad

Post by playforstacks »

Arjen de Mooij wrote:
playforstacks wrote:
Arjen de Mooij wrote: Hij heeft iig geen snor.
Ik wacht nog steeds op de volgende vraag
Draagt hij (overdag) een bril?
ja
Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri »

Ik weet meer... en er is nog veel meer aan de hand..
Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak »

Ik denk dat het handig is om begin volgende week een bericht te zien van de BR waarmee het bezig is en wat de volgende stappen zijn.
Dieter

Post by Dieter »

playforstacks wrote:
Jacob_de_Vries wrote:Mag een bestuur in zijn geheel opstappen?
Volgens de wet niet.
Maar goed dit bestuur lapte wel meer regels aan haar laars.

ter informatie:
Aftreden van het gehele bestuur
Een bestuur kan besluiten in zijn geheel af te treden. Dit gebeurt vaak als het bestuur meent onvoldoende vertrouwen van de ALV te hebben of zeer van mening verschilt over het voor de vereniging gewenste beleid. Met onmiddellijke ingang in zijn geheel aftreden kan niet. Een vereniging zonder bestuur is ondenkbaar en in strijd met de wet. De oplossing is het demissionair verklaren van het gehele bestuur of van enkele bestuursleden tot de ALV een nieuw bestuur heeft benoemd.
Thijs draait zo langzaam wel een beetje door en gaat zijn eigen plannen onderuit halen. Eerst wil de BR in een coupe de rol van bestuur overnemen en nu komt het verwijt dat je niet in zijn totaal terug kan treden. Natuurlijk is het afgetreden bestuur op de hoogte van zijn verantwoordelijkheden en natuurlijk zal het demissionair bestuur lopende zaken afhandelen zoals het hoort. Daarvoor zijn dit veel te keurige bestuurders. Als het nu dus correct gaat roept het bestuur een ALV op om de ontstane situatie op te lossen. Zoals Thijs hier al aangaf is dat gaan zaak van de BR van van de leden en dus van de ALV.
Nieuwe situatie, Bestuur demissionair, BR buitenspel, ALV aan het woord. Mooi dat dit nu duidelijk is. ik hoop snel te horen wanneer de ALV gehouden zal worden, i.v.m. vakanties lijkt me verstandig op heel korte termijn anders moet het afgetreden bestuur nog maanden door en dat lijkt me voor niemand wenselijk.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Nee Dieter, je begrijpt er niets van. Doe je dit bewust?
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Ton van Namen wrote:(...)Ik hoop binnenkort op de KNDB-site te lezen hoe een eendrachtig samenwerkende bondsraad transparant tot een nieuw bestuur wenst te komen.
Casper van der Tak wrote:Ik denk dat het handig is om begin volgende week een bericht te zien van de BR waarmee het bezig is en wat de volgende stappen zijn.
Eens.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Fred van Amersfoort

Het lijkt me dat de indiener van de motie best vandaag nog een update kan geven.
playforstacks

Post by playforstacks »

Dieter wrote: Thijs draait zo langzaam wel een beetje door en gaat zijn eigen plannen onderuit halen. Eerst wil de BR in een coupe de rol van bestuur overnemen en nu komt het verwijt dat je niet in zijn totaal terug kan treden. Natuurlijk is het afgetreden bestuur op de hoogte van zijn verantwoordelijkheden en natuurlijk zal het demissionair bestuur lopende zaken afhandelen zoals het hoort. Daarvoor zijn dit veel te keurige bestuurders. Als het nu dus correct gaat roept het bestuur een ALV op om de ontstane situatie op te lossen. Zoals Thijs hier al aangaf is dat gaan zaak van de BR van van de leden en dus van de ALV.
Nieuwe situatie, Bestuur demissionair, BR buitenspel, ALV aan het woord. Mooi dat dit nu duidelijk is. ik hoop snel te horen wanneer de ALV gehouden zal worden, i.v.m. vakanties lijkt me verstandig op heel korte termijn anders moet het afgetreden bestuur nog maanden door en dat lijkt me voor niemand wenselijk.
-De BR wilden nooit een coup maar wilden dat er een bestuur kwam die transparant en integer handelt en tevens het beleid voort wat de leden van de KNDB willen.
- Dieter het bestuur is afgetreden en gaven aan niet de lopende zaken meer te doen, (waarom jij denkt dat dit keurige bestuurders zijn na alles wat ik openbaar heb gemaakt is mij ook een raadsel)
-Dit bestuur gaat dus niks meer (kunnen) uitroepen.
- De bondsraad is de ALV (een tip aan iedereen lees het huishoudelijk reglement en statuten eens door)
- het afgetreden bestuur moet niet door en dat doen ze ook niet zie vorige punt.

Sorry Dieter maar doe jij dit soort reacties expres?
En je schrijft dat ik een "plan" had. Nou ik had zeker niet een uitgewerkt plan de vraag lag of dit bestuur aan kon blijven na alles wat er is gebeurt en het was glashelder dat ze moesten aftreden.

Misschien moet ik nog wel boekje open doen na zulke reactie: dit bestuur wilden aftreden en de voor standers hebben dit bestuur gewoon bevrijd. Ze waren niet meer in control en na de motie van wantrouwen besloten ze een dermate verklaring af te leggen dat de bondsraad niet anders kon dan ze naar huis te sturen.
Dit bestuur was heel wankel van binnenuit er waren al 2 momenten hiervoor dat ze in volledigheid wilden aftreden (en beiden keren scheelde het een haar). Deze keren werden tevens niet gemeld aan de bondsraad ondanks dat dit zeker van belang was van de organisatie.
playforstacks

Post by playforstacks »

Fred van Amersfoort wrote:Het lijkt me dat de indiener van de motie best vandaag nog een update kan geven.
Wat wil je weten?

Op dit moment is het even aftasten of de Bondsraad wel de transparantie gaat krijgen. Deze transparantie is zeker nu ook nodig aangezien er waarschijnlijk op een redelijke korte termijn een vergadering uitgeroepen gaat worden en dan staan een aantal punten op de agenda waar de transparantie hard voor nodig is.
Fred van Amersfoort

Goed, even helderheid. Thijs, als je feiten hebt, publiceer ze, doe je boekjes voor eens en altijd open. Dan kan iedereen beoordelen of het rook of vuur is en kunnen we verder. Spreek, kom met feiten , maak ze hard of zwijg. Dit is je kans

Iedereen die nu een grote waffel heeft tegen Thijs: hij is niet de indiener van de motie
Al die mensen die het een geweldig bestuur vond en zo
bekwaam en beschaafd: ik vond een deel arrogant ,onbekwaam, eenzijdig maar ook delen geweldig goed.
1 persoon was stuitend arrogant

Het bestuur is: niet weg maar demissionair. De bondsraad moet nu binnen 3 mnd handelen
playforstacks

Post by playforstacks »

Fred van Amersfoort wrote:Goed, even helderheid. Thijs, als je feiten hebt, publiceer ze, doe je boekjes voor eens en altijd open. Dan kan iedereen beoordelen of het rook of vuur is en kunnen we verder. Spreek, kom met feiten , maak ze hard of zwijg. Dit is je kans

Iedereen die nu een grote waffel heeft tegen Thijs: hij is niet de indiener van de motie
Al die mensen die het een geweldig bestuur vond en zo
bekwaam en beschaafd: ik vond een deel arrogant ,onbekwaam, eenzijdig maar ook delen geweldig goed.
1 persoon was stuitend arrogant

Het bestuur is: niet weg maar demissionair. De bondsraad moet nu binnen 3 mnd handelen
het bestuur is wel weg.
Ter informatie:
Demissionair bestuur
De wet voorziet niet in een demissionair bestuur, maar desalniettemin kan een bestuur natuurlijk verklaren om op de eerstvolgende algemene vergadering af te treden. Het demissionair zijn is een term die we vooral kennen uit het staatsrecht waarbij een kabinet aankondigt ontslag te zullen nemen. Juridisch gezien is een demissionair kabinet gewoon volledig bevoegd en met demissionaire verenigingsbesturen is dat niet anders. Er is gewoon een bestuur dat heeft aangegeven op de eerst volgende vergadering te zullen aftreden. Een demissionair bestuur zal veelal aangeven de lopende zaken te zullen afwikkelen. Dat is inderdaad de meest wijze weg hoewel het natuurlijk kan verschillen wat lopende zaken zijn. Het ontwikkelen van nieuw beleid behoort daar in ieder geval niet toe.
Het bestuur is volledig afgetreden de vorige vergadering en heeft aangegeven de lopende zaken niet te doen. Ze hebben hier niet 1 vergadering mee gewacht tot er nieuw bestuur benoemt zou worden. (dit had ik wel verwacht)

Ik heb verder geen zin meer om over feitelijke zaken te discussiëren.
Fred van Amersfoort

Thijs....Anne Oostra beweert iets anders : demissionair secretaris KNDB. Het wordt tijd dat Frans de Jonge als indiener van de motie meer info gaat geven.
playforstacks

Post by playforstacks »

Fred van Amersfoort wrote:Thijs....Anne Oostra beweert iets anders : demissionair secretaris KNDB. Het wordt tijd dat Frans de Jonge als indiener van de motie meer info gaat geven.
Waar komt dit vandaan? de man zit volgens mij in buitenland en ik geloof zeker niet dat hij zich demissionair secretaris noemt. Als hij dit wel doet zal dit waarschijnlijk weer in strijd zijn met de wet.

Binnen de organisatie is er geen twijfel dat het bestuur al weg is. zie ook http://www.kndb.nl/category/organisatie ... ng-bestuur

allemaal Vacant.
De Jurist Anne zal wel door hebben dat ook op dit moment (zoals ik al aangaf) het bestuur in strijd heeft gehandeld met de wet en probeert dan weer net te doen alsof dit niet is gebeurt. Totaal onbetrouwbaar als hij zich werkelijk demissionair noemt.
Maar nogmaals Fred waar lees jij dit? of zuig jij dit uit je duim ?
playforstacks

Post by playforstacks »

Van de KNDB site.
Op 17 juni 2017 is het voltallige bestuur afgetreden. Berichten aan/voor het bestuur kunnen verzonden worden naar het bondsbureau: bondsbureau@kndb.nl
(Tussen haakjes staat het jaar van aftreden.)
Voorzitter
Topsport Vacant (2019)
Secretaris Vacant (2018)
Penningmeester Vacant (2017)
ICT Vacant (2017)
Wedstrijdzaken Vacant (2019)
Jeugdzaken Vacant (2017)
Breedtesport
Trainingen
Opleidingen Vacant (2019)
Fred van Amersfoort

Thijs, zie zijn twitter account. Hij zit in Talinn en noemt zich zoals ik je net zei: demissionair secretaris KNDB.
Post Reply