Nieuwe commissies KNDB

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Nieuwe commissies KNDB

Post by Kosmos »

Bestuur stelt commissies PR en ICT in

Bij bestuursbesluit van 6 mei 2004 zijn twee commissies ingesteld.
Het bestuur nodigt belangstellenden, die in of met deze commissies willen mee- denken en / of werken, van harte uit, zich met schriftelijke motivatie bij het bondsbureau te melden.

De Commissie PR gaat met website, bondsblad, ledenwerving en sponsorwerving aan de slag. In de Commissie nemen in ieder geval de voorzitter en de coördinatrice training en opleiding zitting.

De Commissie ICT richt zich op de kansen die ICT voor de damsport biedt. Lopende projecten als de KNDB website, Damserver, DamMentor en DamZ! moeten verder worden uitgediept en nieuwe uitdagingen als de realisatie van een nieuwe KNDB ledenpas aangegaan. In de Commissie ICT neemt in ieder geval de coördinator persoonlijke wedstrijden zitting.
Een zeer goede zaak die nieuwe commissies!
Lopende projecten als de KNDB website, Damserver, DamMentor en DamZ! moeten verder worden uitgediept en nieuwe uitdagingen als de realisatie van een nieuwe KNDB ledenpas aangegaan.
Dat woordje 'moeten' altijd bevalt me niet. Meestal gebeurt er dan niks.
Gewoon zeggen: "Zulen worden uitgediept". Wat moet is niet van belang, wat gebeurt is van belang.
Heaven is no location, but a state of mind
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Re: Nieuwe commissies KNDB

Post by Klaas van der Laan »

Kosmos wrote:

Het bestuur nodigt belangstellenden, die in of met deze commissies willen mee- denken en / of werken, van harte uit, zich met schriftelijke motivatie bij het bondsbureau te melden.

De Commissie PR gaat met website, bondsblad, ledenwerving en sponsorwerving aan de slag. In de Commissie nemen in ieder geval de voorzitter en de coördinatrice training en opleiding zitting.

De Commissie ICT richt zich op de kansen die ICT voor de damsport biedt. Lopende projecten als de KNDB website, Damserver, DamMentor en DamZ! moeten verder worden uitgediept en nieuwe uitdagingen als de realisatie van een nieuwe KNDB ledenpas aangegaan. In de Commissie ICT neemt in ieder geval de coördinator persoonlijke wedstrijden zitting.
Lopende projecten als de KNDB website, Damserver, DamMentor en DamZ! moeten verder worden uitgediept en nieuwe uitdagingen als de realisatie van een nieuwe KNDB ledenpas aangegaan.
Gewoon zeggen: "Zulen worden uitgediept". Wat moet is niet van belang, wat gebeurt is van belang.
Dat woordje "zullen" bevalt me ook niet. Meestal gebeurt er dan net zo weinig. Gewoon dapper zeggen: "worden uitgediept". Wat "zal" is evenmin van belang.
Ben Anoniem

Post by Ben Anoniem »

Het woord ´commissie´ bevalt me al niet.
Dat betekent vergaderen en (door niemand gelezen) papier produceren.

Wijs gewoon een eindverantwoordelijke aan.

(Dat `eind` bevalt me niet, kan weggelaten worden)
Kosmos

Moeten

Post by Kosmos »

Ben Anoniem wrote:Het woord ´commissie´ bevalt me al niet.
Dat betekent vergaderen en (door niemand gelezen) papier produceren.

Wijs gewoon een eindverantwoordelijke aan.

(Dat `eind` bevalt me niet, kan weggelaten worden)
Let maar eens op Denker, als iemand zegt "Ik moet eigenlijk nog eens" dan gebeurt het zeker niet.
Kosmos

Post by Kosmos »

Klaas van der Laan wrote:
Kosmos wrote:

Dat woordje "zullen" bevalt me ook niet. Meestal gebeurt er dan net zo weinig. Gewoon dapper zeggen: "worden uitgediept". Wat "zal" is evenmin van belang.
Akkoord.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Dr J lijkt me een goede voor de propagandacommissie
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter »

Kosmos wrote:Bestuur stelt commissies PR en ICT in
Ik krijg de indruk dat beide commissies zich met hetzelfde bezighouden, nl. de verkoop van het damspel, en dat alleen de middelen verschillen. De PR-commissie gebruikt papier en de ICT-commissie doet het electronisch.

Is er ook nagedacht over het product en de doelgroep? Wat willen we verkopen? Het damspel met de huidige regels of iets nieuws? En wie willen we aantrekken? Serieuze dammers of juist recreatiespelers? In het laatste geval zou het speeltempo drastisch omlaag moeten, lijkt me.

't Is ongetwijfeld goedbedoeld, maar ik denk dat we eerst het product scherp in beeld moeten hebben, alvorens we verkopers op pad sturen.
Last edited by Jan Pieter on Mon May 10, 2004 10:31, edited 1 time in total.
Dieter

Post by Dieter »

Jan Pieter wrote:
Kosmos wrote:Bestuur stelt commissies PR en ICT in
Ik krijg de indruk dat beide commissies zich met hetzelfde bezighouden, nl. de verkoop van het damspel, en dat alleen de middelen verschillen. De PR-commissie gebruikt papier en de ICT-commissie doet het met siliconen.

Is er ook nagedacht over het product en de doelgroep? Wat willen we verkopen? Het damspel met de huidige regels of iets nieuws? En wie willen we aantrekken? Serieuze dammers of juist recreatiespelers? In het laatste geval zou het speeltempo drastisch omlaag moeten, lijkt me.

't Is ongetwijfeld goedbedoeld, maar ik denk dat we eerst het product scherp in beeld moeten hebben, alvorens we verkopers op pad sturen.
Ons spel is op ieder gewenst speeltempo te spelen hoor.
Iets nieuws verkopen lijkt me toch wel bizar te noemen, je kunt toch niet verwachten dat de KNDB iets gaat verkopen dat ze niet in de winkel heeft. Versnippering is bovendien wel zo ongeveer het slechtste idee dat je kunt hebben als je de damsport in de etalage gaat zetten. Ik zie het al voor me, een hele reeks verschillende borden, tal van speciale spellen en uiteindelijk voor elke variant wel iemand met interesse, wat zullen we er op vooruit gaan. Denk je ook niet JP
van der Reul

Post by van der Reul »

ik denk dat het heel goed is dat de KNDB leden gaat betrekken bij de ontwikkeling van een aantal beleidsterreinen. Met leden trachten nieuwe ideeën te ontwikkelen en te realiseren. Dat lijkt me een uitstekend concept.

Ik hoop echter dat de KNDB zich in de toekomst ook de belangen van de dammer gaat aantrekken die niet tot de jeugd, subtop of top behoort. Vallen deze dammers eigenlijk niet een beetje buiten de boot. Het jeugddammen hoe belangrijk ook, krijgt wel heel veel aandacht.

De groep dammers aan wie ik denk, zou best eens redelijk groot kunnen zijn. Misschien geeft straks de ledenpas "korting" bij deelname aan categorale trainingen en (buitenlandse) wedstrijden. Wie weet!
nadinevantiel

Post by nadinevantiel »

Aha, in ieder geval mensen met een mening hier. Zijn er ook gegadigden voor de commissies. Lijkt mij leuk!! Jullie houden zo te horen van aanpakken. Of laten jullie het aan "de KNDB" over. Mijn mening: de kndb ben jezelf.

Aanmelden voor een commissie kan op nadinevantiel@uwnet.nl
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Bij een ICT commissie denk ik eerder aan het maken van programma's ed die handig kunnen zijn voor een toernooi oid.

Men kan daarbij denken aan:

- programma's om makkelijk standen bij te houden op een website.
- webcams plaatsen bij belangerijke toernooien
- schermen regelen waarop tijdens toernooien de stand op de borden te volgen is met hier truus meerekenend
- het bijhouden van de 10x10 damserver
-het berekenen van de optimale indeling van de externe competitie
- ...

dus over het algemeen programma's die voor de damsport van nut zijn. De PR commissie kan dan in ieder geval met ideeen komen voor de ICT commissie maar het doel van de ICT commissie is dus niet propagandistisch (dit lijkt op basis wat ik ervan gehoord heb, en dat is niet uit het bestuur).
Kosmos

Film-apparaat

Post by Kosmos »

Arjen de Mooij wrote:Bij een ICT commissie denk ik eerder aan het maken van programma's ed die handig kunnen zijn voor een toernooi oid.

Men kan daarbij denken aan:

- programma's om makkelijk standen bij te houden op een website.
- webcams plaatsen bij belangerijke toernooien
- schermen regelen waarop tijdens toernooien de stand op de borden te volgen is met hier truus meerekenend
- het bijhouden van de 10x10 damserver
-het berekenen van de optimale indeling van de externe competitie
- ...

dus over het algemeen programma's die voor de damsport van nut zijn. De PR commissie kan dan in ieder geval met ideeen komen voor de ICT commissie maar het doel van de ICT commissie is dus niet propagandistisch (dit lijkt op basis wat ik ervan gehoord heb, en dat is niet uit het bestuur).
Hey Zopje, ik heb een idee.
Er wordt gedacht aan elektronische borden.
Dat lijkt me een heel gedoe, alle velden van een sensor voorzien.
Waarom geen apparaat boven het bord hangen dat de partij filmt?
Bij het demotieroernooi laten we uiteraard alle partijen life zien op Internet.
En voor de toeschouwrs zijn de partijen in het echt en op monitoren te volgen!
van der Reul

Post by van der Reul »

De commissies zullen op basis van een analyse van het betrokken beleidsterrein met voorstellen kunnen komen, die uiteindelijk concreet vertaald in (jaarlijks) te nemen stappen met een belangrijk oog voor de financiële haalbaarheid.
Ontwikkelingen zullen diverse commissies tegelijk raken: een onderwerp als damtraining op afstand raakt de ICT-cie, de Cie Opleiding en Training, en de PR-commissie. Het boeiende van dergelijke ontwikkelingen is dat het een jumelerend effect heeft.
Kosmos

Post by Kosmos »

van der Reul wrote:De commissies zullen op basis van een analyse van het betrokken beleidsterrein met voorstellen kunnen komen, die uiteindelijk concreet vertaald in (jaarlijks) te nemen stappen met een belangrijk oog voor de financiële haalbaarheid.
Ontwikkelingen zullen diverse commissies tegelijk raken: een onderwerp als damtraining op afstand raakt de ICT-cie, de Cie Opleiding en Training, en de PR-commissie. Het boeiende van dergelijke ontwikkelingen is dat het een jumelerend effect heeft.
Wááát?
Jumelerend????
Post Reply