KNDB Ledenaantallen
-
Re: KNDB Ledenaantallen
Zoals Marcel het omschrijft lijkt het mij de beste weg om te gaan. Dan kun je gewoon een tijd verder zonder dat het nu hoeft te escaleren. Bestuur doet er dan goed aan nog eens extra te benadrukken dat het aanvalsplan nu topprioriteit nr 1 is. Dat aanvalsplan mag nog wel iets scherper omschreven worden. Focus op werven jeugd is prima maar er is wel meer nodig dan dat. Zoals het behouden van teleurgestelde ouderen, het werven van herintreders en ondersteuning bij clubs van 10/15 leden. bij dat soort clubs is het materiaal er nog, de formele structuur is nog aanwezig. Bij veel clubs kun je bij ongewijzigd beleid voorspellen dat het eind tussen nu en een paar jaar daar is. Ik zou er voor pleiten dat er een lijst komt met dit soort clubs met vervolgens een actief steun aanbod vanuit de KNDB. Frans, Jaap en ik hebben destijds een inventarisatie gemaakt waar er nog kleine kansen liggen en waar je gewoon moet zeggen: hier is te laat. Wat je nu ziet bij het omvallen van een club is dat een paar mensen overstappen naar clubs in de regio. Een ander deel stopt er gelijk mee. Voor ouderen is het opzetten van dammen overdag mijns inziens ook nog een "rekoptie". Bij het schaken zeer succesvol.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Casper...Casper van der Tak wrote:Je kan aanbieden een vertrouwelijkheidsovereenkomst te ondertekenen. Er zal wel een vertrouwelijkheidsclausule in de contracten staan, en dan heb je zo'n overeenkomst nodig om ze in te zien. Je kunt er dan trouwens niet over praten of schrijven...blijkbaar heb je nog niet door hoe verschrikkelijk het is om Bondsraadslid te zijn in deze bond met dit bestuur. In ieder geval Als je de ambitie hebt om goed te functioneren.
Ik heb al zoveel contracten op proberen te vragen, en nog nooit wat ontvangen
[
Je hebt nog steeds niet door hoe er met BR leden word omgegaan door dit bestuur. Ik kan voorstellen wat ik wil, ze doen er alles aan om niet mee te werken. Het probleem is dat ze niet gecontroleerd willen worden door de BR. ze willen niet transparant zijn.
Ik krijg zelf niet eens inside KNDB informatie die semi openbaar is. Bijvoorbeeld vroeg ik om het ledenregister half jaar geleden deze word zonder problemen naar provinciale en vereniging besturen gestuurd. Ik kreeg hem niet.
Ik vroeg om briefings die technisch directeur om de paar maanden stuurt naar wel 50 talenten, topsporters, trainers, naar bestuur en de directie. Ik kreeg het niet. Ik vroeg paar weken terug naar de bestuursnotulen omdat ik wel benieuwd was hoe en wie alle feitelijke onjuistheden in voorstel tot contributie verhogen. Ik kreeg het niet, het was namelijk geen openbaar stuk...
Het gaat dus niet om niet kunnen maar om niet willen bij dit bestuur.
-
Ik ken dit bestuur inderdaad niet... en zit niet eens in Nederland. Dus kan ik alleen aangeven wat mogelijk zou kunnen werken.playforstacks wrote:Casper...Casper van der Tak wrote:Je kan aanbieden een vertrouwelijkheidsovereenkomst te ondertekenen. Er zal wel een vertrouwelijkheidsclausule in de contracten staan, en dan heb je zo'n overeenkomst nodig om ze in te zien. Je kunt er dan trouwens niet over praten of schrijven...blijkbaar heb je nog niet door hoe verschrikkelijk het is om Bondsraadslid te zijn in deze bond met dit bestuur. In ieder geval Als je de ambitie hebt om goed te functioneren.
Ik heb al zoveel contracten op proberen te vragen, en nog nooit wat ontvangen
[
Je hebt nog steeds niet door hoe er met BR leden word omgegaan door dit bestuur. Ik kan voorstellen wat ik wil, ze doen er alles aan om niet mee te werken. Het probleem is dat ze niet gecontroleerd willen worden door de BR. ze willen niet transparant zijn.
Ik krijg zelf niet eens inside KNDB informatie die semi openbaar is. Bijvoorbeeld vroeg ik om het ledenregister half jaar geleden deze word zonder problemen naar provinciale en vereniging besturen gestuurd. Ik kreeg hem niet.
Ik vroeg om briefings die technisch directeur om de paar maanden stuurt naar wel 50 talenten, topsporters, trainers, naar bestuur en de directie. Ik kreeg het niet. Ik vroeg paar weken terug naar de bestuursnotulen omdat ik wel benieuwd was hoe en wie alle feitelijke onjuistheden in voorstel tot contributie verhogen. Ik kreeg het niet, het was namelijk geen openbaar stuk...
Het gaat dus niet om niet kunnen maar om niet willen bij dit bestuur.
-
Voor de duidelijkheid daar ben ik heel erg blij mee dat je dat doet!Casper van der Tak wrote:
Ik ken dit bestuur inderdaad niet... en zit niet eens in Nederland. Dus kan ik alleen aangeven wat mogelijk zou kunnen werken.
Ik kan het op zijn minst proberen met bijvoorbeeld een overeenkomst die jij noemt. Ook al zal bestuur hier niet op in gaan, niet geschoten is altijd mis en uiteindelijk als het bestuur op deze totaal niet transparante manier doorgaat zal ik toch zwaardere druk middelen moeten inzetten. En dan is het goed om alle mogelijkheden binnen de KNDB uitgeput te hebben. het liefst hoop ik dat het bestuur goedschiks transparanter gaat zijn en mij de informatie geeft waar ik na vraag. Maar ja als niet goedschiks kan dan...
-
Bedankt Thijs en succes!
-
Er is een bizarre situatie ontstaan. Ik kreeg een paar uur geleden een mail van de secretaris waarin hij zegt dat hij mij geen informatie meer zal geven en vragen van mij niet meer zal beantwoorden. Hij vermeld er ook bij dat hij het bondsbureau ook de opdracht heeft gegeven om mij geen informatie meer te verstrekken.
Ik ben op dit moment buitenspel gezet als bondsraadslid van de KNDB door de secretaris van de KNDB.
Ik denk dat het verstandig is als ik hier nu niet ga schrijven wat ik denk en verder stappen rustig ga overwegen.
Naar alle leden die ik vertegenwoordig:
in ben de bondsraad in gegaan omdat ik voor beleid wil gaan strijden zodat de damsport nog zo lang mogelijk bestaat. Dat ik mij wilde in gaan zetten voor gezond financieel beleid van de KNDB. Dat ik de KNDB beter wilde laten functioneren. Dat ik van de KNDB weer een eerlijke, transparante en integere organisatie wilde gaan maken.
Ik wist dat er meerdere hordes op mijn pad zouden komen naar deze doelen. Op dit moment is de secretaris een van die hordes die ik zal gaan nemen.
Ik ben op dit moment buitenspel gezet als bondsraadslid van de KNDB door de secretaris van de KNDB.
Ik denk dat het verstandig is als ik hier nu niet ga schrijven wat ik denk en verder stappen rustig ga overwegen.
in ben de bondsraad in gegaan omdat ik voor beleid wil gaan strijden zodat de damsport nog zo lang mogelijk bestaat. Dat ik mij wilde in gaan zetten voor gezond financieel beleid van de KNDB. Dat ik de KNDB beter wilde laten functioneren. Dat ik van de KNDB weer een eerlijke, transparante en integere organisatie wilde gaan maken.
Ik wist dat er meerdere hordes op mijn pad zouden komen naar deze doelen. Op dit moment is de secretaris een van die hordes die ik zal gaan nemen.
-
Stuur deze secretaris naar huis! Dit kan niet.playforstacks wrote:Er is een bizarre situatie ontstaan. Ik kreeg een paar uur geleden een mail van de secretaris waarin hij zegt dat hij mij geen informatie meer zal geven en vragen van mij niet meer zal beantwoorden. Hij vermeld er ook bij dat hij het bondsbureau ook de opdracht heeft gegeven om mij geen informatie meer te verstrekken.
-
- Real name: Ton van Namen
Dit lijkt mij een wel erg snelle conclusie.Casper van der Tak wrote:Stuur deze secretaris naar huis! Dit kan niet.
Vaak was er eerst een actie die tot een bepaalde reactie leidt.
We kennen de reactie, maar weten niets over de actie.
En vanwege dit :
ben ik wel heel erg benieuwd naar de originele actie (als die bestaat natuurlijk).playforstacks wrote:Maar ja als niet goedschiks kan dan...
Overigens dreigt het nu straks een discussie over personen te worden i.p.v. een discussie over beleid.
Jammer ...
-
Thijs kan reageren als het niet klopt, maar ik neem aan dat dit enkel een reactie is op zijn kritiek hier op dit forum.Ton van Namen wrote:Dit lijkt mij een wel erg snelle conclusie.Casper van der Tak wrote:Stuur deze secretaris naar huis! Dit kan niet.
Vaak was er eerst een actie die tot een bepaalde reactie leidt.
We kennen de reactie, maar weten niets over de actie.
En vanwege dit :ben ik wel heel erg benieuwd naar de originele actie (als die bestaat natuurlijk).playforstacks wrote:Maar ja als niet goedschiks kan dan...
Overigens dreigt het nu straks een discussie over personen te worden i.p.v. een discussie over beleid.
Jammer ...
-
Het bevestigt wel een beeld dat ik al had. Toen we samen met Jaap van Galen gegevens vroegen voor onze ledenanalyse zijn we maanden mee bezig geweest om iets los te peuteren. Te lang. Eenmaal in gesprek met Rianne Wassing konden we snel zaken doen en werden we wel serieus gehoord. Vervolgens in een gesprek met het bestuur werd het allemaal weer erg moeizaam. Thijs lijkt nu tegen soortgelijke hindernissen aan te lopen.
-
- Real name: Mark Hees
In het verleden was ik nogal fel tegen een BR, maar aangezien het een voldongen feit is stap ik daar maar overheenplayforstacks wrote: Ik kan voorstellen wat ik wil, ze doen er alles aan om niet mee te werken. Het probleem is dat ze niet gecontroleerd willen worden door de BR. ze willen niet transparant zijn.

Maar is het niet juist één van de taken van de BR om het bestuur (die zelf het initiatief nam voor de BR) te controleren?
ANWB BR Site wrote:Het toetsen van het beleid van de hoofddirectie en het meedenken daarover is de belangrijkste rol van de bondsraad.
En dit is natuurlijk te zot voor woorden en ben het hartstochtelijk eens met Casper's reactie hierop.playforstacks wrote: Er is een bizarre situatie ontstaan. Ik kreeg een paar uur geleden een mail van de secretaris waarin hij zegt dat hij mij geen informatie meer zal geven en vragen van mij niet meer zal beantwoorden. Hij vermeld er ook bij dat hij het bondsbureau ook de opdracht heeft gegeven om mij geen informatie meer te verstrekken.
ben op dit moment buitenspel gezet als bondsraadslid van de KNDB door de secretaris van de KNDB.
- Marcel Kosters
Ton van Namen heeft gelijk dat de discussie over beleid dient te gaan.
Thijs lijkt handig te doen waar hij bestuur en bureau van verdenkt en selecteert informatie. Handige Thijs, publiceer hier svp integraal alle berichten (zonder de antwoorden) die je de afgelopen weken aan bestuur en / of bureau hebt gestuurd. Dan kunnen de lezers zich een geïnformeerde mening vormen, als zij geïnteresseerd zijn in dit deel van de discussie. Ook in relatie tot de samenvattingen die je hier tot nu hebt gepubliceerd.
Hoe dan ook, beleidsmatig Thijs heb je messcherp aan de orde gesteld dat iets niet klopt in de ledencijfers. Dat moet het bestuur uitleggen aan de komende bondsraadsvergadering. Dat heb jij bewerkstelligd Thijs en daarvoor verdien je waardering van de KNDB-leden en van je collega's in de bondsraad.
Zoals ook de individuele bestuursleden inclusief secretaris waardering verdienen voor hun inzet voor de KNDB. Wat je ook moge denken, het is helder dat zij geen spelletjes spelen. Anne Oostra is over gekwalificeerd voor de rol van KNDB-bestuurder en zal geen nacht wakker liggen als hij naar huis wordt gestuurd. Hij doet dit op verzoek en om een sympathiek hobby clubje (met professioneel apparaat van 300.000 euro…) te ondersteunen.
Laat je niet afleiden van beleid door persoonlijke discussies Thijs. Daarvoor zit jij niet in de bondsraad. Waar jij en de andere bondsraadsleden wel voor in de raad zitten:
- Scherp krijgen van de ledencijfers;
- Financieel kader (van een gelijk blijvende contributie!) stellen;
- Boven water krijgen vanuit welke bronnen de verschillende KNDB-kosten worden gefinancierd en hoe de verschillende KNDB-kosten met elkaar samenhangen dan wel afhankelijk zijn van elkaar. Met die informatie kun je vervolgens nog eens een echt pittige discussie voeren. Waarschijnlijk niet in de komende maar daaropvolgende bondsraadsvergadering.
Misschien Thijs dat je juist een deel of al deze vragen in de afgelopen tijd al per e-mail hebt gesteld aan bestuur en bureau. Maar die hebben ook nog andere dingen te doen en op een gegeven moment kun je ‘overvoeren’. Zeker als de toonzetting niet zo constructief is. Ik beloof je dat ik zelf zou zijn afgehaakt na jouw: "Maar ja als niet goedschiks kan dan...". Bondsraadslid of niet.
Als je macht hebt (en als bondsraadslid heb je dat) moet je niet met je spierballen rollen. Ik heb die fout als bestuurder (met macht) zelf meerdere malen gemaakt dus ik kan het maar met je delen. Jij kent vast ook de verhalen van gemeente ambtenaren die fulltime bezig zijn met het bedienen van WOB-verzoekjes door overijverige burgers. Voor de duidelijkheid: ook daar betaal ik als KNDB-lid mijn contributie niet voor Thijs.
Voor het bestuur moet inmiddels klip en klaar zijn met welke informatie het volgende week naar de bondsraad moet. Gun iedereen wat rust Thijs en luister ter vergadering goed naar wat het bestuur te vertellen heeft.
In geval dan nog vragen overblijven is mijn advies om je te beperken tot:
- Boven water krijgen vanuit welke bronnen de verschillende KNDB-kosten worden gefinancierd en hoe de verschillende KNDB-kosten met elkaar samenhangen dan wel afhankelijk zijn van elkaar. Met die informatie kun je vervolgens nog eens een echt pittige discussie voeren.
Dat is waar de KNDB momenteel mee is gediend. Als je dan nog niet tevreden bent Thijs dan kan en moet je dat zeggen. Maar voor alles is een tijd en plaats.
Thijs lijkt handig te doen waar hij bestuur en bureau van verdenkt en selecteert informatie. Handige Thijs, publiceer hier svp integraal alle berichten (zonder de antwoorden) die je de afgelopen weken aan bestuur en / of bureau hebt gestuurd. Dan kunnen de lezers zich een geïnformeerde mening vormen, als zij geïnteresseerd zijn in dit deel van de discussie. Ook in relatie tot de samenvattingen die je hier tot nu hebt gepubliceerd.
Hoe dan ook, beleidsmatig Thijs heb je messcherp aan de orde gesteld dat iets niet klopt in de ledencijfers. Dat moet het bestuur uitleggen aan de komende bondsraadsvergadering. Dat heb jij bewerkstelligd Thijs en daarvoor verdien je waardering van de KNDB-leden en van je collega's in de bondsraad.
Zoals ook de individuele bestuursleden inclusief secretaris waardering verdienen voor hun inzet voor de KNDB. Wat je ook moge denken, het is helder dat zij geen spelletjes spelen. Anne Oostra is over gekwalificeerd voor de rol van KNDB-bestuurder en zal geen nacht wakker liggen als hij naar huis wordt gestuurd. Hij doet dit op verzoek en om een sympathiek hobby clubje (met professioneel apparaat van 300.000 euro…) te ondersteunen.
Laat je niet afleiden van beleid door persoonlijke discussies Thijs. Daarvoor zit jij niet in de bondsraad. Waar jij en de andere bondsraadsleden wel voor in de raad zitten:
- Boven water krijgen vanuit welke bronnen de verschillende KNDB-kosten worden gefinancierd en hoe de verschillende KNDB-kosten met elkaar samenhangen dan wel afhankelijk zijn van elkaar. Met die informatie kun je vervolgens nog eens een echt pittige discussie voeren. Waarschijnlijk niet in de komende maar daaropvolgende bondsraadsvergadering.
Misschien Thijs dat je juist een deel of al deze vragen in de afgelopen tijd al per e-mail hebt gesteld aan bestuur en bureau. Maar die hebben ook nog andere dingen te doen en op een gegeven moment kun je ‘overvoeren’. Zeker als de toonzetting niet zo constructief is. Ik beloof je dat ik zelf zou zijn afgehaakt na jouw: "Maar ja als niet goedschiks kan dan...". Bondsraadslid of niet.
Als je macht hebt (en als bondsraadslid heb je dat) moet je niet met je spierballen rollen. Ik heb die fout als bestuurder (met macht) zelf meerdere malen gemaakt dus ik kan het maar met je delen. Jij kent vast ook de verhalen van gemeente ambtenaren die fulltime bezig zijn met het bedienen van WOB-verzoekjes door overijverige burgers. Voor de duidelijkheid: ook daar betaal ik als KNDB-lid mijn contributie niet voor Thijs.
Voor het bestuur moet inmiddels klip en klaar zijn met welke informatie het volgende week naar de bondsraad moet. Gun iedereen wat rust Thijs en luister ter vergadering goed naar wat het bestuur te vertellen heeft.
In geval dan nog vragen overblijven is mijn advies om je te beperken tot:
- Boven water krijgen vanuit welke bronnen de verschillende KNDB-kosten worden gefinancierd en hoe de verschillende KNDB-kosten met elkaar samenhangen dan wel afhankelijk zijn van elkaar. Met die informatie kun je vervolgens nog eens een echt pittige discussie voeren.
Dat is waar de KNDB momenteel mee is gediend. Als je dan nog niet tevreden bent Thijs dan kan en moet je dat zeggen. Maar voor alles is een tijd en plaats.
Last edited by Marcel Kosters on Thu Mar 02, 2017 14:07, edited 1 time in total.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
Boe wat jammer, nu moet ik toch weer ingrijpen. Het argument dat de secretaris overgekwalificeerd is vind ik geen goed argument. Het argument dat Thijs niet delen van inhoud moet plaatsen maar dan gelijk alles of niets lijkt me wel zinnig. Bloed aan de paal is geen meerwaarde maar nu weer al te soft en mild reageren lost ook niets op.
- Marcel Kosters
Precies. En in dit geval hadden de posts van Thijs correctie nodig. Deze leiden af. Terwijl de komende bondsraadsvergadering gaat om:Fred van Amersfoort wrote:Te soft en mild reageren lost ook niets op.
Thijs heeft gezorgd dat het eerste punt nu wel zo'n beetje duidelijk is. Ik hoop dat naast Thijs ook de andere leden van de bondsraad wakker worden en samen met Thijs en bestuur de twee andere onderwerpen tackelen.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
-
Ik doe alles in transparantie en verantwoord alles hier op forum. Wat de precieze reden is van de secretaris weet ik niet. In de mail schrijft hij als reden "Ik ben van mening dat je genoeg informatie hebt gekregen".Ton van Namen wrote:ben ik wel heel erg benieuwd naar de originele actie (als die bestaat natuurlijk).Casper van der Tak wrote:Stuur deze secretaris naar huis! Dit kan niet.
Wat wel opvallend is dat deze mail direct in navolging komt na 3 acties van mij namelijk:
1. Alle informatie Die ik heb ontvangen in overzichtelijk tabellen te zetten in word bestand en tot de detail alles uitleggen hoe het zit, Ik heb daarbij de verantwoording van de penningmeester, informatie van het bondsbureau en informatie van de KNDB site samengevoegd in dit bestand. Ik heb deze onderbouwing naar alle BR leden gestuurd en als ingekomen stuk ingediend bij de secretaris. Dit was in tegenstelling tot hier op forum niet alleen maar losse flodders en meerdere BR leden hebben mij bedankt voor het inzichtelijk maken van alle informatie. Helaas bleek uit de cijfers wel op een overzichtelijke manier dat het bestuur meerdere feitelijke onjuistheden in het voorstel heeft staan en gecommuniceerd heeft. (Ik wil dit word document ook best hier posten als ik weet hoe dat moet)
2. Ik ben Hier op het forum niet bepaald positief geweest over deze secretaris en de totaal niet transparante houding van hem en het bestuur.
3. In de middag voor de mail heb ik het bondsbureau proberen te bellen omdat ik Paul visie wilde hebben om mijn document, helaas werd er niet door Paul opgenomen toen.
Ik wil om het te bewijzen best alle mail contact openbaar gooien (ook al kost dit met mijn mailbox wel enorm veel werk qua zoeken). Echter heeft Anne mij in het verleden wel gemaild dat mocht ik ooit zijn mails openbaar maken dat er dan consequenties zouden volgen omdat er namelijk (dat zegt hij) auteursrecht op zijn mails zit. Onder elke mail van de secretaris staat ook deze disclaimer:
Op deze e-mail is een disclaimer van toepassing. Deze kunt u vinden op http://www.kentalis.nl/disclaimer
This e-mail is subject to a disclaimer, which can be found on www.kentalis.nl/disclaimer