Het lijkt me verstandig als de komende bondsraadsvergadering het voorliggende voorstel tot contributieverhoging niet aanneemt of aanhoudt. Want contributieverhoging leidt tot versnelde uitstroom van leden. Het versterkt het probleem van de onevenwichtige financiering van de KNDB en lost niets op.Fred van Amersfoort wrote:Keihard ingrijpen. Er is jaren gewaarschuwd.
Iemand schreef mij dat dit het failliet van de KNDB zou zijn. Dat is echter niet aan de orde. De KNDB kan met een niet sluitende begroting en een aanzienlijk eigen vermogen nog wel even doordraaien. Van NOC NSF - daar zijn we weer - mag de KNDB geen niet sluitende begroting hebben. Maar de begroting is al vastgesteld en reparatie hoeft niet meteen te volgen.
Mijn mening is inmiddels dat de KNDB de NOC trossen los moet gooien. Maar de bondsraad kan alle tijd nemen om het voorstel tot contributieverhoging en vooral de implicaties daarvan van alle kanten te bekijken.
Eerst niet aannemen of aanhouden en dan - ik ben het met Fred eens - doordacht ingrijpen.