UITNODIGING NL SPELER VOOR WK TURKS DAMMEN IN LIBANON 19 - 23 JANUARI 2017

Post Reply
Marcel Kosters

UITNODIGING NL SPELER VOOR WK TURKS DAMMEN IN LIBANON 19 - 23 JANUARI 2017

Post by Marcel Kosters »

UITNODIGING NL SPELER VOOR WK TURKS DAMMEN IN LIBANON 19 - 23 JANUARI 2017!

De "Athletes for Lebanon" associatie organiseert het Wereldkampioenschap Turks Dammen 2017.
Als beschermheer van het toernooi treedt Mohamad El Safadi op, voormalig minister van financiën.

De organisatie betaalt:

- Vliegticket Nederland - Libanon (Beirut) - Nederland;
- Speler wordt opgehaald van de luchthaven in Beirut en naar het hotel in Tripoli gebracht en vice versa;
- Logies en maaltijden in vier sterren hotel Quality Inn in Tripoli http://www.qualityinnlebanon.com/

Visum:

- Visum is voor NL burgers verkrijgbaar bij aankomst op de luchthaven van Beirut

Prijzenfonds:

- 10.000 US dollar, verdeeld over de eerste tien plaatsen

Veiligheid:

- Op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken is het actuele reisadvies voor Libanon te vinden: zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ud/libanon . In toevoeging verwijst de organisatie
naar het georganiseerde vervoer tussen Beirut en Tripoli en de goede reputatie van het hotel.

De organisatie vraagt:

- Een Nederlandse speler, zo sterk mogelijk en vooral: gemotiveerd om zich in het spel te verdiepen en zich volledig in te zetten voor het spelen van zo goed mogelijke partijen. In 2014 gooiden Thijs van den Broek en Martijn van IJzendoorn zeer hoge ogen bij hun debuut in het WK Turks dammen in Izmir. Beide mannen zijn dit jaar niet in de gelegenheid om deel te nemen en daarmee is de weg vrij voor een andere NL speler om een gooi naar een zo hoog mogelijke klassering te doen.

- Neem bij belangstelling svp zo snel mogelijk contact met mij op via marcelkosters@gmail.com. Houd er svp rekening mee dat je een Nederlands paspoort nodig hebt dat in verband met visum nog tenminste tot en met 19 juli 2017 geldig is. De uitnodiging is pas definitief zodra de organisatie je vliegticket heeft aangeschaft en toegestuurd.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Marcel Kosters

Re: UITNODIGING NL SPELER VOOR WK TURKS DAMMEN IN LIBANON 19 - 23 JANUARI 2017

Post by Marcel Kosters »

Op deze oproep heeft 1 (droom!) kandidaat gereageerd. Helaas bleken er logistieke complicaties te zijn waardoor het ticket buiten het organisatie budget viel. Hij staat bovenaan de lijst als NL deelnemer voor een volgend Turks dam event.

In de tussentijd offer ik me op als NL vertegenwoordiger / ik zou er toch al naartoe gaan. Ik hoop op nog wat tips en adviezen van Thijs van den Broek en Martijn van IJzendoorn (die als eersten voor dit event waren uitgenodigd maar allebei niet in de gelegenheid waren). Zij gooiden in 2014 in Izmir zeer hoge ogen bij de Turkse grootmeesters.

Voor nu hoop ik tenminste de prestatie van de legendarische Feldl in het WK 1968 te evenaren.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Marcel Kosters wrote:Op deze oproep heeft 1 (droom!) kandidaat gereageerd. Helaas bleken er logistieke complicaties te zijn waardoor het ticket buiten het organisatie budget viel. Hij staat bovenaan de lijst als NL deelnemer voor een volgend Turks dam event.

In de tussentijd offer ik me op als NL vertegenwoordiger / ik zou er toch al naartoe gaan. Ik hoop op nog wat tips en adviezen van Thijs van den Broek en Martijn van IJzendoorn (die als eersten voor dit event waren uitgenodigd maar allebei niet in de gelegenheid waren). Zij gooiden in 2014 in Izmir zeer hoge ogen bij de Turkse grootmeesters.

Voor nu hoop ik tenminste de prestatie van de legendarische Feldl in het WK 1968 te evenaren.
Dan moet je wel heel erg je best doen Marcel :lol:
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

Marcel Kosters wrote:Op deze oproep heeft 1 (droom!) kandidaat gereageerd. Helaas bleken er logistieke complicaties te zijn waardoor het ticket buiten het organisatie budget viel. Hij staat bovenaan de lijst als NL deelnemer voor een volgend Turks dam event.

Heb al wat tips gegeven op facebook maar nog een praktische tip. De dag voor het WK sliep ik bij de arbiter op de kamer en die liet me een hele map zien met cijfers in de opening als bepaalde schijven van de voorste rij gespeeld werden (elke voorste schijf had een nummer). Je moet dus best wel oppassen dat je niet meteen in de opening ergens intrapt zeker ook omdat de turkse spelers de opening heel erg snel spelen (ook de rest van de partij trouwens). Een van de eerste partijen weet ik nog dat ik over de eerste paar zetten al ging nadenken en dat mijn tegenstander maar naar het bord bleef wijzen dat ik aan zet was enzo :). Laat je dus vooral niet opjagen. + je spelen bijna allemaal dezelfde openening namelijk altijd de schijf aan de zijkant.
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Frans de Jonge wrote:Dan moet je wel heel erg je best doen Marcel :lol:
:-). Ik heb het idee precies de juiste hoeveelheid talent te hebben.
playforstacks wrote:Heb al wat tips gegeven op facebook maar nog een praktische tip. De dag voor het WK sliep ik bij de arbiter op de kamer en die liet me een hele map zien met cijfers in de opening als bepaalde schijven van de voorste rij gespeeld werden (elke voorste schijf had een nummer). Je moet dus best wel oppassen dat je niet meteen in de opening ergens intrapt zeker ook omdat de turkse spelers de opening heel erg snel spelen (ook de rest van de partij trouwens). Een van de eerste partijen weet ik nog dat ik over de eerste paar zetten al ging nadenken en dat mijn tegenstander maar naar het bord bleef wijzen dat ik aan zet was enzo :). Laat je dus vooral niet opjagen. + je spelen bijna allemaal dezelfde openening namelijk altijd de schijf aan de zijkant.
Dankjewel Thijs, dat soort tips en inzichten zocht ik! Ik zag de Youtube links die je hebt gegeven in de Facebook groep 'Dammers': daar ga ik meer dan zoet mee zijn :-).
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Zoals dat wel eens kan gebeuren liep het wat anders dan verwacht en heb ik toch niet meegespeeld. Waarschijnlijk dat ik met mijn gebrek aan spel ervaring niet door de geheime ballotage heen ben gekomen. Het heeft me wel gelegenheid gegeven om veel mensen te ontmoeten, foto's te nemen en tussendoor toch ook de nodige partijtjes te spelen.

Het was een zeer geslaagde World Cup - lost in translation: niet te verwarren met World Championship - met in de tweede toernooi helft een spectaculaire overwinning van Ziad Kasim uit Libanon op regerend wereldkampioen Faik Yildiz (Istanbul, Turkije), waardoor de weg (vrijwel) vrij was voor overtuigende toernooiwinnaar Nezar Nassih uit Irak (Erbil).

De eerste indrukken zijn terug te vinden op http://tripoli2017.fmjd.org/ . De gedetailleerde resultaten worden later op dezelfde website verwacht. Internet presentatie staat nog niet standaard op de lijst van toernooi organisaties in Turks dammen, maar dat is aan het veranderen, want de dama spelers zien natuurlijk ook wel wat schaak- en dambroeders doen. Vergelijk de organisatiegraad van de Turkse damwereld met die van de Nederlandse rond 1911 (oprichting KNDB) of mondiale rond 1947 (oprichting FMJD).

De video en foto's van de prijsuitreiking laten overigens zien, dat de dama organisaties hier toch wel een stukje voor lopen op dam organisaties. Het was een zeer boeiende ervaring!
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=y7pE9p_hrsw[/youtube]

De eindstand staat inmiddels ook op tripoli2017.fmjd.org .
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Post Reply