Veegt Leen de Rooij de vloer aan met de Tuchtcommissie van de Kninklijke Nederlandse Dambond?
In zijn column “Ruzies� in het bondsblad van september 2003 merkt Leen de Rooy op:
"De KNDB heeft het opleggen van sancties in handen gelegd van een Tuchtcommissie. Een slappe boel. Geitenwollen-sokkenmentaliteit."
Dit is duidelijke taal.

Tuchtcommissie KNDB
- Hanco Elenbaas
Re: Tuchtcommissie KNDB
Beste Braintag, Frederik Bos,anoniem wrote:Veegt Leen de Rooij de vloer aan met de Tuchtcommissie van de Kninklijke Nederlandse Dambond?
In zijn column “Ruzies� in het bondsblad van september 2003 merkt Leen de Rooy op:
"De KNDB heeft het opleggen van sancties in handen gelegd van een Tuchtcommissie. Een slappe boel. Geitenwollen-sokkenmentaliteit."
Dit is duidelijke taal.
Ook schreef Meester Leen:
"De ruzies van deze tijd worden op gluiperige wijze uitgevochten.
Als je iemand niet mag, of je bent het niet met hem eens, dan spuw je je gal op een chatpagina van een obscure webmaster. Achter je hand fluister je (liefst onder schuilnaam) een aantal gemene opmerkingen tegen een gniffelend publiek. Je uit je ongenoegen niet rechtstreeks tegen je tegenstander. Als je hem ontmoet, ga je de confrontatie uit de weg. Natuurlijk hoop je wel dat hij je kwetsende woorden zal lezen. Je vraagt een vriendje of hij je mailtje wil laten uitlekken. Als iemand je op deze subtiele manier van 'pesten' aanspreekt, kun je je verschuilen achter de anonimiteit van Internet of achter de vrijheid van kwetsuiting."
Meester Leen heeft wel een beetje gelijk, of niet, Braintag?
Waarbij we natuurlijk niet over het hoofd moeten zien wat Meester Leen zelf durfde te schrijven, erg gluiperig en -bovenal- ijdel, over de rechtschapen Adam Kelvin Andall uit Grenada, die helaas ons geliefde Nederlands niet machtig is. Wie kaatst moet de bal verwachten Meester Leen, vind je niet Braintag?!
Niet ik
Beste hanco,
Blijkbaar ging je er van uit dat ik de anonieme schrijver van de eerste bijdrage van dit onderwerp ben. Ik moet je teleurstellen, ik was het niet. Ik ben hier niet echt actief (een naar forum, traag, minder overzichtelijk dan damweb). Maar goed, eens moet het er van komen. Met name de aanvallen op de stilistische kwaliteiten van de stukjes op het forum vond ik een aanfluiting. Ik erger me al jaren aan de stukjes van de Rooij. Het paternalisme, de goede burgerzin en de spruitjeslucht (ik citeer: "huisvaders zullen het damspel met des te meer aan hun kinderen aanleren", een citaat waar spruitjesdampen vanaf komnen. ook dat aan..aanleren is natuurlijk bijzonder slecht), vaste onderdelen van zijn schrijfseltjes. Maar goed, daar schreef ik reeds wat over bij het onderwerp het damspel. Die kritiek op de manier van discussieren op de fora vind ik ook niet zo interessant. Niemand is bijna anoniem, misschien voor de Rooij wel, hij moet maar meedoen ipv oordelen, of gewoon niet lezen.
Blijkbaar ging je er van uit dat ik de anonieme schrijver van de eerste bijdrage van dit onderwerp ben. Ik moet je teleurstellen, ik was het niet. Ik ben hier niet echt actief (een naar forum, traag, minder overzichtelijk dan damweb). Maar goed, eens moet het er van komen. Met name de aanvallen op de stilistische kwaliteiten van de stukjes op het forum vond ik een aanfluiting. Ik erger me al jaren aan de stukjes van de Rooij. Het paternalisme, de goede burgerzin en de spruitjeslucht (ik citeer: "huisvaders zullen het damspel met des te meer aan hun kinderen aanleren", een citaat waar spruitjesdampen vanaf komnen. ook dat aan..aanleren is natuurlijk bijzonder slecht), vaste onderdelen van zijn schrijfseltjes. Maar goed, daar schreef ik reeds wat over bij het onderwerp het damspel. Die kritiek op de manier van discussieren op de fora vind ik ook niet zo interessant. Niemand is bijna anoniem, misschien voor de Rooij wel, hij moet maar meedoen ipv oordelen, of gewoon niet lezen.