Halve finale NK

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Halve finale NK

Post by Kosmos »

Voorgaande jaren waren er regiogroepen. Noorderlingen speelden in Emmeloord. Ik zat te overwegen om weer eens mee te doen, maar tot mijn verbazing lees ik dat de wedstrijden gehouden worden in Culemborg. Ik kan mijn ogen bijna niet geloven, dit is toch zewer nadelig voor mensen die buiten Gelderland wonen? Wedstrijden beginnen om 9 uur 30 en dat is wel erg vroeg als je vanuit Friesland moet komen ....
Metr de trein van 6 uur haal je het nog net. Nou hoef ik niet tot 12 uur in mijn bed te liggen, maar dit is wel wat te zot.
Er wordt gespeeld op de zaterdagen 9 januari, 23 januari, 6 februari en 20 februari 2016. Op 9 en 23 januari wordt gespeeld in het speellokaal van DEZ Culemborg: PW Consulting, Stationssingel 25 4103 XK Culemborg, 0345-545060. Op 6 en 20 februari wordt gespeeld in NDC den Hommel, Kennedylaan 9 3533 KH Utrecht, 030-2759982.
Op de eerste drie zaterdagen worden twee ronden gespeeld (aanvang 9.30 en 15.00 uur), op de laatste zaterdag een ronde (aanvang 10.00 uur). Bij gelijk eindigen worden zo nodig aansluitend op zaterdagmiddag 20 februari barrages gespeeld.
Het speeltempo bedraagt 80 minuten per speler plus 1 minuut per te spelen zet.
Heaven is no location, but a state of mind
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Re: Halve finale NK

Post by Jan Pieter »

Kosmos wrote:Voorgaande jaren waren er regiogroepen. Noorderlingen speelden in Emmeloord. Ik zat te overwegen om weer eens mee te doen, maar tot mijn verbazing lees ik dat de wedstrijden gehouden worden in Culemborg. Ik kan mijn ogen bijna niet geloven, dit is toch zewer nadelig voor mensen die buiten Gelderland wonen? Wedstrijden beginnen om 9 uur 30 en dat is wel erg vroeg als je vanuit Friesland moet komen ....
Metr de trein van 6 uur haal je het nog net. Nou hoef ik niet tot 12 uur in mijn bed te liggen, maar dit is wel wat te zot.
Er wordt gespeeld op de zaterdagen 9 januari, 23 januari, 6 februari en 20 februari 2016. Op 9 en 23 januari wordt gespeeld in het speellokaal van DEZ Culemborg: PW Consulting, Stationssingel 25 4103 XK Culemborg, 0345-545060. Op 6 en 20 februari wordt gespeeld in NDC den Hommel, Kennedylaan 9 3533 KH Utrecht, 030-2759982.
Op de eerste drie zaterdagen worden twee ronden gespeeld (aanvang 9.30 en 15.00 uur), op de laatste zaterdag een ronde (aanvang 10.00 uur). Bij gelijk eindigen worden zo nodig aansluitend op zaterdagmiddag 20 februari barrages gespeeld.
Ik heb begrepen dat men alles in Utrecht wilde spelen, maar dat er op 9 en 13 januari geen zaal beschikbaar is in De Hommel.
Dat had iets gescheeld, hoewel Utrecht natuurlijk nog steeds ver weg is voor dammers uit bijvoorbeeld Leeuwarden en Maastricht.
Kosmos

Post by Kosmos »

Jan Pieter wrote:
Kosmos wrote:Voorgaande jaren waren er regiogroepen. Noorderlingen speelden in Emmeloord. Ik zat te overwegen om weer eens mee te doen, maar tot mijn verbazing lees ik dat de wedstrijden gehouden worden in Culemborg. Ik kan mijn ogen bijna niet geloven, dit is toch zewer nadelig voor mensen die buiten Gelderland wonen? Wedstrijden beginnen om 9 uur 30 en dat is wel erg vroeg als je vanuit Friesland moet komen ....
Ik heb begrepen dat men alles in Utrecht wilde spelen, maar dat er op 9 en 13 januari geen zaal beschikbaar is in De Hommel.
Dat had iets gescheeld, hoewel Utrecht natuurlijk nog steeds ver weg is voor dammers uit bijvoorbeeld Leeuwarden en Maastricht.
Nuja, het maakt de beslissing er wel eenvoudiger op. Ik doe dus niet mee.
VibeMan

Post by VibeMan »

In de wandelgangen heb ik vernomen dat de KNDB denkt meer publiciteit te krijgen voor het evenement, door op 1 centrale locatie te spelen. Zoals de Kosmos al zegt is het niet te doen voor noorderlingen om tegen 9:30 uur in Culemborg in het speellokaal te zijn. Mocht het wel lukken om op tijd te komen, dan moet je jezelf afvragen of je deze martelgang wel wilt ondergaan. Even een klein tijdschema voor een speler die vanuit Groningen moet komen:

07.00 uur vertrek
09.15 uur aankomst speelzaal
09.30 eerste partij
15.00 tweede partij
20.00 vertrek naar huis
22.15 uur thuis

Dit gaat dus nergens meer over. Je gaat nog liever een dag werken dan dat je bovenstaand schema moet doorlopen.....

Ik ben het dan ook met Kosmos eens dat centraal spelen geen optie is voor de Halve Finale wedstrijden.
Momenteel zijn er slechts 26 aanmeldingen voor de halve finales, 2 dagen voor de sluitingstermijn van inschrijving.
De KNDB helpt de halve finale om zeep, in plaats van dat ze meer publiciteit krijgen voor het dammen.

Ik had graag meegedaan, als de reistijd maximaal 1 uur zou zijn. Maar in deze setting hoeft het voor mij niet en dit geld voor veel dammers denk ik.

Ik roep dan ook dammers op die er hetzelfde over denken, om hun beklag te doen bij de KNDB.

De KNDB zou rekening moeten houden met elke potentiële HF-deelnemer.

De KNDB kan vrij simpel te werk gaan, door verenigingen aan te schrijven met het verzoek om hun speellocatie (tegen een vergoeding van zaalhuur van bijv. 50 euro per zaterdag) beschikbaar te stellen voor een halve finale groep. Aan de hand van de aanmeldingen van speellocaties kan gekeken worden door de KNDB waar er geografisch het beste een HF-poule gespeeld kan worden.

Enkele voorbeelden van locaties:

Hoogeveen (friesland/groningen/drente/overijssel)
Westerhaar (drente/noord-gelderland/overijssel)
Huissen/Lent (utrecht/gelderland/noord brabant)
Wageningen (utrecht/gelderland/noord brabant)
Culemborg (utrecht/gelderland/noord brabant)
Rijnsburg (utrecht/noord holland/zuid holland:
Tilburg (zuid-holland/zeeland/Limburg/Noord-brabant)

Laat de KNDB eens luisteren naar haar leden.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

VibeMan wrote: Momenteel zijn er slechts 26 aanmeldingen voor de halve finales, 2 dagen voor de sluitingstermijn van inschrijving.
Nog twee of drie jaar en de halve finales kunnen worden afgeschaft.
Iedere geïnteresseerde kan dan direct aanschuiven in de finale.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Kosmos

Post by Kosmos »

VibeMan wrote:In de wandelgangen heb ik vernomen dat de KNDB denkt meer publiciteit te krijgen voor het evenement, door op 1 centrale locatie te spelen. Zoals de Kosmos al zegt is het niet te doen voor noorderlingen om tegen 9:30 uur in Culemborg in het speellokaal te zijn. Mocht het wel lukken om op tijd te komen, dan moet je jezelf afvragen of je deze martelgang wel wilt ondergaan. Even een klein tijdschema voor een speler die vanuit Groningen moet komen:

07.00 uur vertrek
09.15 uur aankomst speelzaal
09.30 eerste partij
15.00 tweede partij
20.00 vertrek naar huis
22.15 uur thuis

Dit gaat dus nergens meer over. Je gaat nog liever een dag werken dan dat je bovenstaand schema moet doorlopen.....

Ik ben het dan ook met Kosmos eens dat centraal spelen geen optie is voor de Halve Finale wedstrijden.
Momenteel zijn er slechts 26 aanmeldingen voor de halve finales, 2 dagen voor de sluitingstermijn van inschrijving.
De KNDB helpt de halve finale om zeep, in plaats van dat ze meer publiciteit krijgen voor het dammen.

Ik had graag meegedaan, als de reistijd maximaal 1 uur zou zijn. Maar in deze setting hoeft het voor mij niet en dit geld voor veel dammers denk ik.

Ik roep dan ook dammers op die er hetzelfde over denken, om hun beklag te doen bij de KNDB.

De KNDB zou rekening moeten houden met elke potentiële HF-deelnemer.

De KNDB kan vrij simpel te werk gaan, door verenigingen aan te schrijven met het verzoek om hun speellocatie (tegen een vergoeding van zaalhuur van bijv. 50 euro per zaterdag) beschikbaar te stellen voor een halve finale groep. Aan de hand van de aanmeldingen van speellocaties kan gekeken worden door de KNDB waar er geografisch het beste een HF-poule gespeeld kan worden.

Enkele voorbeelden van locaties:

Hoogeveen (friesland/groningen/drente/overijssel)
Westerhaar (drente/noord-gelderland/overijssel)
Huissen/Lent (utrecht/gelderland/noord brabant)
Wageningen (utrecht/gelderland/noord brabant)
Culemborg (utrecht/gelderland/noord brabant)
Rijnsburg (utrecht/noord holland/zuid holland:
Tilburg (zuid-holland/zeeland/Limburg/Noord-brabant)

Laat de KNDB eens luisteren naar haar leden.
Vroegah moesten we ook altijd van Friesland naar Gelderland reizen. Wij moe en de Gelderse jongens lekker uitgeslapen. Nooit over geklaagd. We begonnen 12 uur, te doen.

Maar wat nu gebeurt is onredelijk. Mensen uit niet centrale provincies worden zwaar benadeeld.

Als ik om 5 uur op moet staan dan ben ik kansloos, want het is sowieso al moeilijk voor mij in slaap tekomen. Twee partijen lukt tegenwoordig wel, want ik blaak van de energie, maar alleen na een goede nachtrust, zoals tijdens Golden Praha, dat ging heel goed.
Dit scenario is inderdaad een martelgang. Kennelijk zijn er veel anderen die dit gedoe ook niet echt zien zitten ...

Emmeloord was nou net de reden om weer eens mee te doen, gewoon lekker dammen tegen sterke tegenstanders die zelf ook willen winnen. Het enige wat me deed twijfelen om mee te doen, is dat ik mezelf tegenwoordig nogal kansrijk acht om me te kwalificeren en dan moet ik ook nog eens opdraven in de finale... bepaald geen prettig vooruitzicht, iedereen zal me zien als prooi :lol:
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

Jammer inderdaad. Zat ook te overwegen het een keer te proberen. Maar met al dat reizen zie ik er ook vanaf.
Ik zie ook geen enkel BR-lid die mee doet en ver moet reizen.
Lijkt mij eerder een ordinaire bezuiniging dan dat er op deze manier meer publiciteit komt. Er is al amper publiciteit voor het NK dus om dit dan zo te regelen in de halve-finales in verband met publiciteit is gewoon vreemd.
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

Ook hier geen interesse. Ergens trouwens een lijst met inschrijvingen tot op heden te vinden?
GuidoB

Post by GuidoB »

Nee. Wel t/m vrijdag op de KNDB-site.
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher »

GuidoB wrote:Nee. Wel t/m vrijdag op de KNDB-site.
Die datum is incorrect. Vandaag heeft er een update plaatsgevonden.
henk stoop

Post by henk stoop »

Vorig jaar waren er begin december 39 aanmeldingen.
Die zijn er nu ook.
VibeMan

Post by VibeMan »

henk stoop wrote:Vorig jaar waren er begin december 39 aanmeldingen.
Die zijn er nu ook.

Ron Heusdens Schiedam 1478 F2015
Ben Provoost Amersfoort 1431 F2015
Tjeerd Harmsma Culemborg 1417 Open
Bas Messemaker Den Haag 1410 ZHDB
Jos Stokkel Huissen 1410 Open
Wouter Ludwig Utrecht 1409 F2015
Marino Barkel Vriezenveen 1404 Open
Frits Luteijn Den Haag 1382 F2015
Maarten Linssen Huissen 1364 F2015
Bhiem Ramdien Koog aan de Zaan 1363 Open
Maikel Palmans Groningen 1361 Open
Jitse Slump Landgraaf 1348 Open
Frank Teer Heesch 1342 PNDB
Jeroen Kos Den Haag 1334 Open
Wim Kalis H’veld-G’dam 1333 F2015
Jeroen Goudt Enschede 1316 Open
Peter van der Stap Maassluis 1308 Open
Henk de Witt Delft 1276 Open
Waldo Aliar Delft 1276 Open
Pepijn van den Brink Huissen 1272 Open
Kees Romijn Rotterdam 1239 Open
Mehmet Yöney Renesse 1237 Open
Losseni Savané Den Helder 1210 Open
Ramon Sakidin Purmerend 1185 Open
Hans Tangelder Oegstgeest 1131 Open
Joppe Lemmen Nijmegen 1122 Open

26 volgens KNDB-site, vanochtend stonden er meer op overigens..............
Wel 3 deelnemers uit het noord-oosten van het land
VibeMan

Post by VibeMan »

VibeMan wrote:
henk stoop wrote:Vorig jaar waren er begin december 39 aanmeldingen.
Die zijn er nu ook.

26 volgens KNDB-site, vanochtend stonden er meer op overigens..............
Wel 3 deelnemers uit het noord-oosten van het land

En binnen 1 minuut een update:

Hein Meijer Amsterdam 1465 F2015
Wouter Sipma Groningen 1458 F2015
Anton van Berkel Tilburg 1441 F2015
Jan van Dijk Ureterp 1366 PFDB
Andrew Tjon A Ong Maarssen 1352 Open
Nick Hoving Groningen 1346 Open
Leopold Sekongo Roosendaal 1334 Open
Michel Stempher Kampen 1325 Open

Wouter Wolff Groningen 1310 Open
Nick Waterink Hoogeveen 1246 Open
Jan Lammers Beekbergen 1175 Open
Evert Wiskerke Middelburg 1068 Open
Ab Steenbergen Raalte 1056 Open

8 spelers uit het noord-oosten van de 39
Kosmos

Post by Kosmos »

Heb nog even gezocht naar hotels in Utrecht, maar van de prijzen word ik niet echt vrolijk.
Eric Sanders

Post by Eric Sanders »

Kosmos wrote:Heb nog even gezocht naar hotels in Utrecht, maar van de prijzen word ik niet echt vrolijk.
airbnb?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Post Reply