Computer Olympiade 2015
-
Computer Olympiade 2015
Morgen en overmorgen staat bij de olympische computerspelen het dammen op het programma staat.
In het, volledig van airco voorziene, Snellius gebouw aan de Niels Bohrweg in Leiden strijden liefst 12 programma's om de medailles. Computerdammen is uitermate geschikt voor toeschouwers, er mag worden gepraat in de speelzaal en zelfs op het voorzeggen rust geen taboe.
Er zijn liefst 12 deelnemers:
SJENDE BLYN (Jelle Wiersma, The Netherlands)
MOBY DAM (Harm Jetten, The Netherlands)
TORNADO (Frank Mesander, The Netherlands)
DEEP NIKITA (Andrew Lin, USA)
DAMAGE (Bert Tuyt, Switserland)
DRAGON DRAUGHTS (Michel Grimminck, The Netherlands)
CERBERUS (Leo Nagels, The Netherlands)
SCAN (Fabien Letouzey, France)
GWD (Gijsbert Wiesenekker, The Netherlands)
JDRAUGHTS (Ron van Bemmelen, Germany)
SLAGZET.COM (Maurits Meijer, The Netherlands )
TDKING (Ton Tillemans, Switserland)
Opvallend zijn de debutanten Moby en Scan.
De arbitrage is in handen van Jaap Bus.
Als je van dammen en gezelligheid houd mag je dit toernooi niet missen.
In het, volledig van airco voorziene, Snellius gebouw aan de Niels Bohrweg in Leiden strijden liefst 12 programma's om de medailles. Computerdammen is uitermate geschikt voor toeschouwers, er mag worden gepraat in de speelzaal en zelfs op het voorzeggen rust geen taboe.
http://slagzet.com
-
Re: Computer Olympiade 2015
Scan mag een debutant zijn, de auteur is dat zeker niet. Met Toy werd hij al eens 4e bij NK 1999. Daarnaast kent iedereen hem natuurlijk van schaakprogramma's Fruit en Senpai. En de maker van Moby behoeft ook geen introductieMaurits Meijer wrote:Morgen en overmorgen staat bij de olympische computerspelen het dammen op het programma staat.

- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Je zou toch verwachten dat het computerdammen thuis op de computer te volgen isMaurits Meijer wrote:Computerdammen is uitermate geschikt voor toeschouwers, er mag worden gepraat in de speelzaal en zelfs op het voorzeggen rust geen taboe.

-
Deze moderne spelvorm wordt ambachtelijk op hout beoefend. We verbinden het oude met het nieuwe.
Maar probeer je te zeggen dat je de partijen graag live vanuit huis had willen volgen, of alleen dat je verwacht dat het mogelijk is.
Maar probeer je te zeggen dat je de partijen graag live vanuit huis had willen volgen, of alleen dat je verwacht dat het mogelijk is.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Het verbaast me vooral dat je mensen uitnodigt om langs te komen, en dat juist bij een computerkampioenschap de on-line toeschouwer niet van info voorzien wordt. Het is niet dat ik aan het scherm gekluisterd zou zitten, maar als een sterk computerprogramma een ander sterk programma verslaat, vind ik dat altijd wel interessant om te zien. Sowieso zou ik de uitslagen in toernooibase verwachten, dat moet voor 12 computer-experts toch een kleine moeite zijn.Maurits Meijer wrote:Maar probeer je te zeggen dat je de partijen graag live vanuit huis had willen volgen, of alleen dat je verwacht dat het mogelijk is.
-
Ik nodig mensen uit om langs te komen omdat er mensen zijn die het leuk vinden om langs te komen. Als deelnemer vind ik het erg leuk als er toeschouwers zijn, bij de partij van Slagzet.com tegen Moby zaten we met maar liefst 5 mensen achter het bord, geweldig!.Jan Pieter wrote:Het verbaast me vooral dat je mensen uitnodigt om langs te komen, en dat juist bij een computerkampioenschap de on-line toeschouwer niet van info voorzien wordt. Het is niet dat ik aan het scherm gekluisterd zou zitten, maar als een sterk computerprogramma een ander sterk programma verslaat, vind ik dat altijd wel interessant om te zien. Sowieso zou ik de uitslagen in toernooibase verwachten, dat moet voor 12 computer-experts toch een kleine moeite zijn.Maurits Meijer wrote:Maar probeer je te zeggen dat je de partijen graag live vanuit huis had willen volgen, of alleen dat je verwacht dat het mogelijk is.
Voor de organisatie is het ook leuk als er toeschouwers zijn. Toernooidirecteur van den Herik was in extase toen er een KNDB bestuurslid zijn opwachting maakte. Een goede beurt voor de damsport.
Het toernooi is trouwens gewonnen door Scan(niemand dit dat wil weten?). Fabien Letouzey is zeker van plan om zijn titel volgend jaar te verdedigen.
Dragon had overigens te kampen met een bug in de routine die herhaling van zetten moet detecteren. Zonder dit probleem had Scan de eerste plaats moeten delen.
Ik heb geweldig genoten van het toernooi, het mooiste moment wat mij betreft was toen ik Klaas Bor, die samen met Gijsbert Wiesenekker GWD bediende vroeg: waarom doet je kersverse Flits mobile niet mee? Tjonge, zegt Klaas, dat is een geweldig idee, maar het is bij mij in het geheel niet opgekomen. Geweldig die dammers.
Komen de uitslagen en partijen nog in Toernooibase? Wil ik evt. wel bij helpen.
-
Ton Tillemans verzameld de partijen en verzorgt een verslag. Partijen bewaren in pdn is een onderdeel van de wedstrijdvoorwaarden, dus het komt vast in toernooibase zonder dat we jouw hulp daarbij nodig hebben. We stellen je aanbod natuurlijk wel op prijs.Alex wrote:Komen de uitslagen en partijen nog in Toernooibase? Wil ik evt. wel bij helpen.
-
- Real name: Michel Stempher
Ik ben het eens met Jan Pieter. Ik zal het nog scherper stellen: zolang de partijen niet live op internet worden geregistreerd (voor programmeurs een fluitje van een cent om een connectie naar een live-applet te maken) neem ik dit kampioenschap niet serieus. Kom op zeg, we hebben het over computerdammen.....
-
Ik ben blij dat je het met Jan Pieter eens ben, hebben we mooi twee mensen die niet geintresseerd zijn in het live volgen van de partijen.Michel Stempher wrote:Ik ben het eens met Jan Pieter. Ik zal het nog scherper stellen: zolang de partijen niet live op internet worden geregistreerd (voor programmeurs een fluitje van een cent om een connectie naar een live-applet te maken) neem ik dit kampioenschap niet serieus. Kom op zeg, we hebben het over computerdammen.....
Ik nodig je van harte uit om ons volgend jaar te komen laten zien hoe we simpel de connectie met de live applet moeten maken. Klein detail daarbij is wel dat we geen netwerk toegang hebben.
-
In plaats van een dambord een tablet in het midden. Wifi-hotspot op een telefoon gecontroleerd door arbiter.Maurits Meijer wrote:
Ik nodig je van harte uit om ons volgend jaar te komen laten zien hoe we simpel de connectie met de live applet moeten maken. Klein detail daarbij is wel dat we geen netwerk toegang hebben.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
- Real name: Michel Stempher
Misschien een idee om volgend jaar ook een regulier sneldamtoernooi erbij te houden? Dan pas creëer je echt grote bekendheid onder de mensen. Dan ben ik ook de beroerdste niet om ff te gaan kijken hoe het er allemaal aan toegaat. Ik zou nu niet weten wat ik ervan moet verwachten: een select gezelschap autisten (ikzelf ben ook autist dus ik mag dit zeggen vind ik
) met elkaar in gevecht; o nee, de computers ervan met elkaar in gevecht.
Voor mij heeft het op dit momenteel absoluut geen meerwaarde om af te reizen naar zo'n evenement: wat valt er tenslotte te zien? Ik laat me graag verrassen hoor, maar het zou echt helpen als zeker in eerste instantie een ander evenement waaraan ik zelf kan deelnemen plaatsvindt op dezelfde locatie.

Voor mij heeft het op dit momenteel absoluut geen meerwaarde om af te reizen naar zo'n evenement: wat valt er tenslotte te zien? Ik laat me graag verrassen hoor, maar het zou echt helpen als zeker in eerste instantie een ander evenement waaraan ik zelf kan deelnemen plaatsvindt op dezelfde locatie.
-
- Real name: Jan-Jaap van Horssen
Code: Select all
Date : 4 and 5 july 2015
1 5 Scan - 1 1 1 1 2 2 2 2 2 2 2 18 167
2 2 Damage 1 - 1 1 1 1 2 2 1 2 2 2 16 148
3 11 JDraughts 1 1 - 1 1 1 1 2 2 2 2 2 16 143
4 7 Sjende Blyn 1 1 1 - 1 1 1 1 2 2 2 2 15 134
5 1 Dragon 1 1 1 1 - 1 1 1 2 2 2 1 14 134
6 6 Moby Dam 0 1 1 1 1 - 1 1 2 2 2 2 14 117
7 4 TD King 0 0 1 1 1 1 - 1 2 1 2 2 12 97