World championship women

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

World championship women

Post by Kosmos »

Alldraughts shows a beautiful analysis.

Image

http://alldraughts.com/index.php/nl/

Ik begrijp nog steeds niet goed waarom zo'n schitterende site als Alldraughts niet wat meer reclame maakt voor zichzelf en ook is het vreemd dat ik op Toernooibase en de PFDB-site geen prominente link zie staan naar deze kwaliteitssite. Soms vergeet ik zelf een hele tijd te kijken, en de meeste mensen hebben veel te doen, dus is het verstandig ze te blijven herinneren aan de site.
Zekker met damvolk gaat niks vanzelf en dient men de koe bij de hoorns te vatten....
Checken die site, mensen!

Zelf heb ik nog maar 2 positie (zie boven bekeken), want toen borrelde inspiratie op voor een nieuw eindspelidee.
Wit speelt en wint scherp. eindstand: dam op 46.

Image

Kosmos 13-05-2015
Heaven is no location, but a state of mind
Piet Bouma

Re: World championship women

Post by Piet Bouma »

Morgenochtend ongetwijfeld een fantastische ontknoping van het WK Vrouwen.
Verrassend eigenlijk dat op een positieve prestatie van een Nederlandse op dit forum
zo weinig gepost wordt. Twaalf jaar na dato(!) heeft ze opnieuw kans op de wereldtitel.
Daarom maar even het nieuwsberichtje van Toernooibase:

"In de voorlaatste ronde van het WK Vrouwen is GMIF Olga Kamychleeva (Ned.) na een overwinning op Enkhtuul Dondov (Mon.) opnieuw naast wereldkampioene Zoja Golubeva gekomen. Beiden hebben 19 uit 14, waarbij Golubeva het belangrijke voordeel heeft van het grootste aantal overwinningen. Derde is nu MIF Natalia Sadowska (Pol.), die een anti-Scouppe eindspel tegen MIF Aygul Idrisova (Rus.) verzilverde. In de laatste ronde ontmoet Kamychleeva de nummer vier Idrisova, terwijl Golubeva het mag opnemen tegen GMIF Olga Balthazy (Ukr.). Bij winst van Kamychleeva en remise van Golubeva, kan de Nederlandse de wereldtitel opnieuw (12 jaar na dato, Zoutelande 2003) op haar naam brengen. Bij een tweede plaats krijgt ze het recht om de wereldkampioene in een match uit te dagen. Ook Sadowska heeft nog kleine kans op de wereldtitel, terwijl bij een horrorscenario ook Idrisova er nog met de hoogste scalp vandoor kan gaan. De partijen van het Wereldkampioenschap in Wuhan (China) zijn morgenochtend voor de vroege vogels vanaf ca. 04.00 uur live te bezichtigen op http://wcw2015.fmjd.org/. De ontknoping is rond 08.00/08.30 uur te verwachten."
Foto: Natalia Sadowska (rechts) in haar partij tegen Aygul Idrisova.

Image
foto wk-site

Morgenochtend vroeg allemaal kijken! Go Olga!
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Kosmos

Post by Kosmos »

Piet Bouma wrote:Morgenochtend ongetwijfeld een fantastische ontknoping van het WK Vrouwen.
Verrassend eigenlijk dat op een positieve prestatie van een Nederlandse op dit forum
zo weinig gepost wordt. Twaalf jaar na dato(!) heeft ze opnieuw kans op de wereldtitel.
Daarom maar even het nieuwsberichtje van Toernooibase:

"In de voorlaatste ronde van het WK Vrouwen is GMIF Olga Kamychleeva (Ned.) na een overwinning op Enkhtuul Dondov (Mon.) opnieuw naast wereldkampioene Zoja Golubeva gekomen. Beiden hebben 19 uit 14, waarbij Golubeva het belangrijke voordeel heeft van het grootste aantal overwinningen. Derde is nu MIF Natalia Sadowska (Pol.), die een anti-Scouppe eindspel tegen MIF Aygul Idrisova (Rus.) verzilverde. In de laatste ronde ontmoet Kamychleeva de nummer vier Idrisova, terwijl Golubeva het mag opnemen tegen GMIF Olga Balthazy (Ukr.). Bij winst van Kamychleeva en remise van Golubeva, kan de Nederlandse de wereldtitel opnieuw (12 jaar na dato, Zoutelande 2003) op haar naam brengen. Bij een tweede plaats krijgt ze het recht om de wereldkampioene in een match uit te dagen. Ook Sadowska heeft nog kleine kans op de wereldtitel, terwijl bij een horrorscenario ook Idrisova er nog met de hoogste scalp vandoor kan gaan. De partijen van het Wereldkampioenschap in Wuhan (China) zijn morgenochtend voor de vroege vogels vanaf ca. 04.00 uur live te bezichtigen op http://wcw2015.fmjd.org/. De ontknoping is rond 08.00/08.30 uur te verwachten."
Foto: Natalia Sadowska (rechts) in haar partij tegen Aygul Idrisova.

Image
foto wk-site

Morgenochtend vroeg allemaal kijken! Go Olga!
De full time krachten van de KNDB hebben geen tijd voor dampromotie, dus dan zal ik maar weer onbezoldigd iets laten zien over de spannende voorlaatste ronde.

Image

Natalia Sadowska - Aygul Idrisova

De zwartspeelster is, in navolging van velen, de fout ingegaan in de anti-Scouppe door veld 46 te bezetten met haar dam.
Meestal staat wits dam op de lijn 3/25 en dan volgt de oeroude truc van Timoneda, die vroeger op naam van Torquemada stond.
Maar ook in deze setting kan wit de truc uithalen.

47-42!!

Dreigt een vangstelling op te bouwen met 42-38 en op 36-41 volgt of 49-32-5 of 49-35 gevolgd door 38-32.

Dondov, die ene wildcard heeft gekcoht om mee te kunnen doen aan het WK, had lange tijd remise in handen tegen onze Olga. Uiteindelijk bezweek ze onder de druk en kon Olga tactisch toeslaan.

Image

Dondov - Kamysleeva

56.. 34-39!

Verhindert damhalen door 8-13 met overmacht.

57.45-40 18-22! 58.7x27 8-12 59.1x43 48x45 Z+

Verder kunt u natuurlijk de uitstekende verslaggeving op Alldraughts volgen.
Last edited by Kosmos on Sat May 23, 2015 00:53, edited 1 time in total.
Kosmos

Post by Kosmos »

Ik zocht gisteren op waar Wuhan ligt in china. Ik kreeg enkele foto's te zien van fraaie bossen vol bloeiende kersenbomen.
Felroze bomen, een schitterend gezicht en een mooie ramantische sfeer voor de dammende vrouwen.
Attachments
cherrylake.jpg
cherrylake.jpg (304.67 KiB) Viewed 10899 times
Kosmos

Post by Kosmos »

Cherrytrees in bloei.
Attachments
cherrytrees.jpg
cherrytrees.jpg (9.85 KiB) Viewed 10899 times
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Ik geloof niet dat Enkhtuul Dondov een wildcard heeft gekocht voor dit WK Kosmos.
Wat ik heb gehoord is dat zij rechten had (hoe weet ik niet) op
deelname aan een eerder WK Vrouwen en dat dit toen niet is waargemaakt.
Dat is met de wildcard voor WK Vrouwen Wuhan volgens mij rechtgezet.

Alldraughts is een leuke site.

Op jouw eerdere opmerking dat een link van Alldraughts op Toernooibase ontbreekt even het volgende.
Er staat geen enkele vermelding van andere sites e.d. op de Alldraughts-site.
Als je een portal wilt zijn, dan dien je m.i. ook sowieso overkoepelende organisaties
als FMJD, EDC en ook KNDB te linken op een centrale plaats.
En zelfs Course in Draughts in mine opinion (en mogelijk zelfs Toernooibase :)).
En dat mis ik wel een beetje.

Daarnaast heb ik eigenlijk een wat onplesante ervaring gehad. Twee vergaderingen met de vertegenwoordigers van Alldraughts en flink wat tijdsbesteding (met een collega/concurrent database-beheerder).
Daarna een (kosten)plaatje geschetst om te komen tot een redelijk complete integratie.
In vier maanden niks meer gehoord.

Dampromotor Maarten van Leenen kan heel enthousiasmerend zijn. Maar het afhechten en continueren van relaties is misschien niet zijn sterkste punt.
Voor het NK Algemeen 2012 in Heerhugowaard zijn destijds op ICT-gebied aardig wat inspanningen geleverd om de liveweergave met analyses computerprogramma's voor elkaar te krijgen. En dan besluit men om de beslissende laatste ronde niet op Internet uit te zenden....

En als je twee keer niet zo leuke situaties meemaakt.
Tja, dan zakt het enthousiasme voor Alldraughts enigszins.

Maar de verslaggeving is natuurlijk in orde.

En morgenochtend natuurlijk allemaal kijken op http://wcw2015.fmjd.org/ ! :)
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Kosmos

Post by Kosmos »

Piet Bouma wrote:Ik geloof niet dat Enkhtuul Dondov een wildcard heeft gekocht voor dit WK Kosmos.
Wat ik heb gehoord is dat zij rechten had (hoe weet ik niet) op
deelname aan een eerder WK Vrouwen en dat dit toen niet is waargemaakt.
Dat is met de wildcard voor WK Vrouwen Wuhan volgens mij rechtgezet.
Ik heb de informatie van Anton Schotanus, die vertelde dat de Mongoolse dambond een wildcard had gekregen, die ze uit mochten delen aan een speelster uit hun land. Ze hebben die kaart te koop aangeboden.

Alldraughts is een leuke site.

Op jouw eerdere opmerking dat een link van Alldraughts op Toernooibase ontbreekt even het volgende.
Er staat geen enkele vermelding van andere sites e.d. op de Alldraughts-site.
Als je een portal wilt zijn, dan dien je m.i. ook sowieso overkoepelende organisaties
als FMJD, EDC en ook KNDB te linken op een centrale plaats.
En zelfs Course in Draughts in mine opinion (en mogelijk zelfs Toernooibase :)).
En dat mis ik wel een beetje.
Ja, daar zit wel wat in. Dat kan toch wel geregeld worden, lijkt me?
Daarnaast heb ik eigenlijk een wat onplesante ervaring gehad. Twee vergaderingen met de vertegenwoordigers van Alldraughts en flink wat tijdsbesteding (met een collega/concurrent database-beheerder).
Daarna een (kosten)plaatje geschetst om te komen tot een redelijk complete integratie.
In vier maanden niks meer gehoord.

Dampromotor Maarten van Leenen kan heel enthousiasmerend zijn. Maar het afhechten en continueren van relaties is misschien niet zijn sterkste punt.
Voor het NK Algemeen 2012 in Heerhugowaard zijn destijds op ICT-gebied aardig wat inspanningen geleverd om de liveweergave met analyses computerprogramma's voor elkaar te krijgen. En dan besluit men om de beslissende laatste ronde niet op Internet uit te zenden....

En als je twee keer niet zo leuke situaties meemaakt.
Tja, dan zakt het enthousiasme voor Alldraughts enigszins.

Maar de verslaggeving is natuurlijk in orde.

En morgenochtend natuurlijk allemaal kijken op http://wcw2015.fmjd.org/ ! :)

Ik begrijp wel dat dat niet zo leuk is. Maar het lijkt me dat jullie er samen toch uit moeten komen. Als je nu deze relatie niet gebruikt, kunnen we wel ophouden. Maarten van Leenen is tenminste een positieve denker, heeft goede ideeën en middelen om iets te realiseren en ik vind dat we Alldraughts de kans moeten geven te groeien. De site kan uitgroeien tot een verbindende site, met links naar andere bonden uiteraard en links naar diverse andere sites. Ik denk bijv. aan linken naar Roels pagina en Sip scrhijft en zulkle aantrekkelijke zaken.
Maarten is zakenman en heeft het dus druk, daar ben ik zelf ook wel eens tegenaan gelopen. Maar ik zie geen andere kansen, die meer beloven.
Kom op, Piet, laten we geloven in Alldraughts en het samen tot een succes maken.
Binnenkort kun je ook dammen tegen elkaar op sexy 10x9 borden enzo. En ook Fries en zelfs het wat oubollige 10x10 mag gewoon gespeeld worden, vernam ik!
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher »

Kosmos wrote:Binnenkort kun je ook dammen tegen elkaar op sexy 10x9 borden enzo. En ook Fries en zelfs het wat oubollige 10x10 mag gewoon gespeeld worden, vernam ik!
Doen we ook aan tweezetdammen dan? Of weggevertje? Dat zijn spelvormen die ik nu nog mis. Vooral voor de jongste jeugd is het weggevertje wel aardig en voor de remisespelende houthakkers is tweezetdammen weer leuk. Dan wordt het tenminste nooit remise hehe.

Verder sluit ik me er helemaal bij aan. De initiatieven van Maarten zijn uitermate kansrijk en verdienen dan ook steun. Ikzelf heb me bijvoorbeeld ook aangemeld voor 4Youth al moet ik wel melden dat ik in Overijssel en Drenthe erg druk ga zijn / druk ben met organisatorische damactiviteiten, dus heel veel meer andere activiteiten zitten er niet in. Maar het lijkt me dat ook dit telt, want we zijn elkaars collega's en niet elkaars rivalen! Dit laatste is iets wat belangrijk is om te beseffen, zeker als beide personen de insteek hebben iets goeds voor het dammen te doen en gezien de initiatieven van Maarten en het werk van Piet (inclusief back to the basics) weet ik zeker dat de damwereld deze twee personen hard nodig heeft. Samen staan we sterk!
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

BREAKING UPDATE : WK vrouwen bizarre ontknoping

Er is wat bizars gebeurt! veelvoudig wereldkampioene vrouwen Zoja Golubeva heeft in de laatste ronde remise afgesproken met de stuk zwakkere nummer 10 beiden zijn ze geëindigd met 2 uur op de klok, de partij zal niet langer dan 5 minuten hebben geduurd nadat op de 41 zet remise overeen werd gekomen.

Mocht de Nederlandse speelster Olga Kamychleeva nu haar partij winnen is er een Nederlandse wereldkampioene.

Wat is hier aan de hand? Moest Zoja nog naar een verjaardagsfeestje van iemand?
Is Zoja al zo vaak eerste geweest dat ze ook best keer 2de wil worden als haar vriendin (?) Olga dan eerste word? Is een wereldkampioenschap vrouwen tegenwoordig niks meer waard!?

tsja, het blijven toch vrouwen onder elkaar, hele dag buurten en giechelen en wijntjes drinken met elkaar, dan schiet het dammen er toch bij in ..... :fadein:
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher »

En dan wordt Zoja Golubeva uiteindelijk kampioen op basis van een beter resultaat tegen Olga Kamychleeva dan Natalia Sadowska. Dit terwijl Kamyshleeva weer het beste resultaat van de drie speelsters op twintig punten. Maar ja, Kamychleeva komt een nulletje tekort.
Kosmos

Post by Kosmos »

Michel Stempher wrote:En dan wordt Zoja Golubeva uiteindelijk kampioen op basis van een beter resultaat tegen Olga Kamychleeva dan Natalia Sadowska. Dit terwijl Kamyshleeva weer het beste resultaat van de drie speelsters op twintig punten. Maar ja, Kamychleeva komt een nulletje tekort.
Als je de laatste partij van Kamysleeva ziet, wordt de verbazing nog groter.
Wat een vreselijk slechte partij, de ene passieve zet na de ander! Het spijt me, maar ik moet eerlijk blijven, dit potje is bar en boos.
Wat een anti-climax zeg.
Ik herinner me een NK dames waarin geweigerd werd om een barrage om de titel te spelen. Liever dan even een potje snel te dammen kreeg de andere de titel cadeau ... Zelfs op campingtoernooien is men strijdlustiger.
Hier ga ik verder geen aandacht meer aan besteden. Je hebt de kans een wereldtitel te winnen, de hele wereld kan de partij volgen en dan hak je alles eraf, zonder ook maar de geringste kans op winst ...
Dan is de discussie over meer overwinningen niet meer relevant, dan verdien je het domweg niet. bovendien was die regel al lang bekend, dus niet teveel over blijven mekkeren, Groente.
Ook van Zoja erg slap. Wat willen de dames bereiken, dat er gezegd wordt: Hou maar op met topsport voor vrouwen ?
Gelukkig ken ik vrouwen die wél willen strijden en het publiek vermaken. Aan hen is de toekomst.
Kosmos

Post by Kosmos »

Michel Stempher wrote:
Kosmos wrote:Binnenkort kun je ook dammen tegen elkaar op sexy 10x9 borden enzo. En ook Fries en zelfs het wat oubollige 10x10 mag gewoon gespeeld worden, vernam ik!
Doen we ook aan tweezetdammen dan? Of weggevertje? Dat zijn spelvormen die ik nu nog mis. Vooral voor de jongste jeugd is het weggevertje wel aardig en voor de remisespelende houthakkers is tweezetdammen weer leuk. Dan wordt het tenminste nooit remise hehe.

Verder sluit ik me er helemaal bij aan. De initiatieven van Maarten zijn uitermate kansrijk en verdienen dan ook steun. Ikzelf heb me bijvoorbeeld ook aangemeld voor 4Youth al moet ik wel melden dat ik in Overijssel en Drenthe erg druk ga zijn / druk ben met organisatorische damactiviteiten, dus heel veel meer andere activiteiten zitten er niet in. Maar het lijkt me dat ook dit telt, want we zijn elkaars collega's en niet elkaars rivalen! Dit laatste is iets wat belangrijk is om te beseffen, zeker als beide personen de insteek hebben iets goeds voor het dammen te doen en gezien de initiatieven van Maarten en het werk van Piet (inclusief back to the basics) weet ik zeker dat de damwereld deze twee personen hard nodig heeft. Samen staan we sterk!
Van mij hoeft dat niet, want ik vind daar niks aan, maar als er grote belangstelling voor is, dan is het goed om het aan te bieden.
Ik heb argumenten waarom 10x9 aantrekkelijk is voor de online generatie.
Doen we even in een apart draadje.
Kosmos

Post by Kosmos »

Michel Stempher wrote:En dan wordt Zoja Golubeva uiteindelijk kampioen op basis van een beter resultaat tegen Olga Kamychleeva dan Natalia Sadowska. Dit terwijl Kamyshleeva weer het beste resultaat van de drie speelsters op twintig punten. Maar ja, Kamychleeva komt een nulletje tekort.
Heel normaal beslissingscriterium. Bij voetbal is het ook zo dat meer doelpunten voor beslissend is bij gelijk doelsaldo en dat was al zo toen ik als jompotbebrild jochie het WK volgde.
Dat gemekker over die plusremises en aantal overwinningen begint me de keel uit te komen.
Zoja wint een partij meer en wint dus volgens de regels, basta! Zo zou het bij 3-punten-systeem ook zijn gegaan. Op winst spelen wordt beloond, volkomen geaccepteerd in de sportwereld.
Maar dammers zijn weer bang, bang dat het niet rechtvaardig genoeg is, bang voor dit en bang voor dat, altijd bang, bang, bang.
Kosmos

Post by Kosmos »

Kijk, zo moet het, 6 jaar, de trainer verslaan in een kloksimultaan en dan keihard juichen. :mrgreen:

http://www.novinky.cz/koktejl/370106-se ... piona.html
Last edited by Kosmos on Sun May 24, 2015 19:14, edited 1 time in total.
Bennie Hiddink
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bennie Hiddink »

Prachtig resultaat voor Olga, onder naar verluid moeilijke omstandigheden. Proficiat!!
Post Reply