Volendam

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Re: Volendam

Post by Leri »

blondegod wrote:
Alex wrote:
Volendam heeft niet veel te willen, er kan niet worden teruggetrokken
Ik denk eerder dat de KNDB niet veel te willen heeft. Volgens mij snapt iedereen dat, behalve jij.
Ik ben het deels met Alex eens. Bij het topic over de nationale competitie wordt al gediscussieerd over een oplossing van het probleem, met een conclusie dat de KNDB waarschijnlijk niet met de beste oplossing komt.

''
Leri wrote:
Eric Sanders wrote:In ieder geval weer een aanleiding om straks flink op de KNDB te schelden, want welke oplossing ze ook kiezen, er zullen er genoeg zijn die het zeer onrechtvaardig vinden.
Haha, zoiets voel je alweer aankomen ja. Als je hier al teveel ideeën leest, kunnen ze het nooit goed doen.
''

En dan hebben ze een regel dat teams zich niet zomaar mogen terugtrekken, en dan heeft de KNDB niets te willen.
blondegod

Post by blondegod »

Ik ben het niet eens met het terugtrekken van Volendam, of in ieder geval niet met de manier waarop.
Dat ze stoppen .... okay ..... maar dat hadden ze ook eerder kunnen melden (net na de competitie of
iig voor de nacompetitie)

Hoe wil de KNDB een team inplannen die niet wil of kan spelen? "Ze zullen het toch nooit goed doen"
natuurlijk heb je altijd zeikerds die dit zullen zeggen en dat is erg jammer. Ik hoop dat de KNDB de
minst slechte oplossing zal kiezen, en welke dat is? ....... zeg het maar. Een team verplichten om
mee te doen is leuk en makkelijk, maar gaat waarschijnlijk niet werken. Er zal misschien een creatieve
(fusie?) oplossing gevonden moeten worden.
Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot »

Wat een onzinnige discussie. Als de betaalde spelers naar elders vertrekken, blijven er precies zes leden over, onder wie één Volendammer. Weinig kans dat we die zes kunnen dwingen een tiental te formeren.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Ik zou het wat meer constructiever van de KNDB vinden als ze het gesprek met Paul Sier en c.s. zouden aangaan ivm het beleid waardoor onder meer de handdoek in de ring wordt gegooid.
(Weet overigens niet of dit eerder al is gebeurd).
En hoe eventueel het damleven in het West-Friese weer nieuw leven in kan worden geblazen. Ook Enkhuizen (met o.m. Nico Leemburg jaren als stimulerende factor) is er een paar jaar geleden mee opgehouden. Misschien dat in samenwerking met Maarten van Leenen/KNDB weer actief op scholen (damtrainer inzetten?) iets kan gebeuren (Volendam-Medemblik-Enkhuizen-Schagen). Dan zou nu de ontstane witte vlek misschien weer ingevuld kunnen worden…….? Het is natuurlijk zonde dat heel oude damclubs ter ziele gaan.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Piet Bouma wrote:Ik zou het wat meer constructiever van de KNDB vinden als ze het gesprek met Paul Sier en c.s. zouden aangaan ivm het beleid waardoor onder meer de handdoek in de ring wordt gegooid.
(Weet overigens niet of dit eerder al is gebeurd).
En hoe eventueel het damleven in het West-Friese weer nieuw leven in kan worden geblazen. Ook Enkhuizen (met o.m. Nico Leemburg jaren als stimulerende factor) is er een paar jaar geleden mee opgehouden. Misschien dat in samenwerking met Maarten van Leenen/KNDB weer actief op scholen (damtrainer inzetten?) iets kan gebeuren (Volendam-Medemblik-Enkhuizen-Schagen). Dan zou nu de ontstane witte vlek misschien weer ingevuld kunnen worden…….? Het is natuurlijk zonde dat heel oude damclubs ter ziele gaan.
Ha Piet, een mooie bijdrage van je! Ook een goed plan om met (betaalde/vergoede) damtrainers in deze regio te werken. We hebben er een aantal rondlopen die dit mogelijk kunnen en willen doen. Daarnaast moet je wel voor opvang zorgen, herstarten of doorstarten van verenigingen. Enkele oudere dammers en jeugdclubs opbouwen. Past helemaal in de strategie van alle Deltaplannen die de afgelopen jaren zijn ontwikkeld (ook een van jouw hand) en waarvan er recent een de eindstreep heeft gehaald in de Bondsraad. Overigens lijkt er in deze regio nog wel wat geld te zitten. Escaleren is alleszins contraproductief en totaal onnodig. Veel betrokkenen zijn parels voor de damsport (geweest) en verdienen ook alle lof voor wat ze doen of hebben gedaan!
Besturen van provinciale bond en KNDB en de damliefhebbers in de regio kunnen met elkaar een actieplan opstellen en kijken hoe we met ieders inzet resultaten kunnen gaan boeken. Vanuit de werkgroep Verenigingondersteuning zal ik deze situatie aangrijpen om te proberen het gedachtengoed van de Deltaplannen aan te jagen en te realiseren.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Maarten van Leenen
Real name: Maarten van Leenen

Post by Maarten van Leenen »

Voor alle duidelijkheid: SNA heeft Volendam voorgesteld om te 'fuseren' om dan hier direct ook aan te koppelen dat we inderdaad in die regio ook weer gaan opbouwen. Mocht er dan op termijn weer voldoende 'body' zijn, dan splitsen we graag weer op. Ik ben van mening: nu eerst sterk samen en straks sterker apart. Hoe meer (jeugd)clubs er zijn, hoe meer strijd. Want laten we eerlijk zijn: het wordt een beetje eenzaam om alleen maar tegen jezelf te dammen.

Ik houd me op dit moment even niet teveel bezig met randzaken (lees: KNDB/FMJD/... beleid, met alle respect overigens). Ik wil op dit moment alleen maar het damvuur voeden dat we aanwakkeren in Noord Holland (en hopelijk daarbuiten). Ouders (maar ook scholen) die me benaderen en zeggen 'Het is ongelooflijk, maar dammen is populair onder de kinderen'. Jippie! Nieuwe scholen die meedoen aan de halve finales van Nederland. Witte vlekken die we weer aan het dammen krijgen door een speciale tactiek (kom op 7 mei naar Heerhugowaard). Heerlijke breedtesport met de hoop dat er talenten boven drijven (zonder daarop gericht te zijn, alleen maar alert), afgewisseld met af en toe een top(sport) evenement (Heerhugowaard Open).

Ook als Volendam afziet van de fusie gaan we dit overigens allemaal doen hoor.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Dit aanbod van Maarten zou aangenomen moeten worden. Financieel zal het haalbaar zijn en de combi SNA/Volendam lijkt me een win-win situatie. Voor SNA ontstaat er dan een topteam dat om de landstitel kan meedoen en tegelijk de jeugd kan opleiden. Voor de regio Volendam is het een bescheiden doorstart met op termijn wellicht enig herstel. Zo toon je respect ook voor de historie. Het KNDB standpunt is dus zo gek nog niet. Er is geld......er ligt een aanbod.....dan kun je inderdaad niet rucksichtlos de stekker en de hele wanddoos van de muur trekken. Je kunt ook de KNDB niet de schuld geven dat Volendam te weinig dammers heeft. Verder is het mij onduidelijk welke inhoudelijke kritiek de heren daar eigenlijk hebben op de KNDB...ik zie geen onderbouwing.
Je hoeft geen glazen bol te hebben om te zien dat er nog een ereklasse team is dat er net zo dramatisch voor staat als Volendam. Hier kan/moet de KNDB wel gewoon ingrijpen. In de driehoek Apeldoorn-Deventer-Zwolle is een hoop versnippering die door goede samenwerking voor alle partijen iets kan opleveren.
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

1 april 2015 nh-dagblad241_page1_image1.png
1 april 2015 nh-dagblad241_page1_image1.png (900.91 KiB) Viewed 6777 times
GuidoB

Post by GuidoB »

Kijk eens, een artikel met het eerlijke verhaal. Geen woord over onvrede richting de KNDB. Zo kan het dus ook, Paul Sier. Complimenten aan Cor Westerveld!
Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

GuidoB wrote:Kijk eens, een artikel met het eerlijke verhaal. Geen woord over onvrede richting de KNDB. Zo kan het dus ook, Paul Sier. Complimenten aan Cor Westerveld!
Nou doe je Paul Sier tekort. Ook hier geen onvertogen woord van Paul in de krant. En de onvrede van Paul wordt overigens breder gedeeld.
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

GuidoB wrote:Kijk eens, een artikel met het eerlijke verhaal. Geen woord over onvrede richting de KNDB. Zo kan het dus ook, Paul Sier. Complimenten aan Cor Westerveld!
Als mensen zoals jij nou eens iets met de onvrede (en alle vragen die er ontremd dit gevoerde beleid zijn) zouden doen. Zou je zulke rare opmerkingen niet hoeven te maken.
Ik ben er ook geen voorstander van om in kranten negatief over de dambond (en helaas vaak daarmee de damsport) uit te laten (ook al is het volkomen terecht).
Dit is dus niet het volledige eerlijke verhaal wat hier in de krant staat hoe graag je dat ook zou willen. De echte reden is in de damwereld volgens mij nu bekend en volledig terecht. (Namelijk het KNDB beleid)
GuidoB

Post by GuidoB »

Sorry? Wat denk je dat ik zou kunnen doen met de onvrede van iemand anders? Denk je soms dat het door mij komt? Dat heb je dan behoorlijk mis. Ik maak geen beleid, ik voer alleen uit. Verder geef ik soms adviezen over beleid. Ik zou maar al te graag willen dat die werden opgevolgd...
GuidoB

Post by GuidoB »

Frans de Jonge wrote:
Nou doe je Paul Sier tekort. Ook hier geen onvertogen woord van Paul in de krant. En de onvrede van Paul wordt overigens breder gedeeld.
Je moet het toch met me eens zijn, Frans, dat Paul Sier een compleet ander verhaal hier op het forum heeft laten plaatsen?
Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

GuidoB wrote:
Frans de Jonge wrote:
Je moet het toch met me eens zijn, Frans, dat Paul Sier een compleet ander verhaal hier op het forum heeft laten plaatsen?
Maar niet in deze krant! Daar sloeg ik op aan.
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

GuidoB wrote:Sorry? Wat denk je dat ik zou kunnen doen met de onvrede van iemand anders? Denk je soms dat het door mij komt? Dat heb je dan behoorlijk mis. Ik maak geen beleid, ik voer alleen uit. Verder geef ik soms adviezen over beleid. Ik zou maar al te graag willen dat die werden opgevolgd...
Lees je opmerking nog maar eens terug dan.
je schrijft "het eerlijke verhaal" omdat de mensen van Volendam niet in de krant de KNDB (terecht) willen beschadigen. Dit vind ik heel goed. In plaats daar van grijp jij dit aan om te suggereren dat er met het KNDB beleid totaal niks mis is.
Ik denk inderdaad dat het mede door mensen zoals jij komt die nauw betrokken zijn bij de KNDB en er alles aan doen om de problemen niet te benoemen en een beter beleid voor de damsport daarom in de weg staan.
Maar als dit volgens jou "het eerlijke verhaal" is. Wat is dan volgens jou het oneerlijke verhaal?
Post Reply