27ste Oudejaars Sneldamtoernooi van IJmuiden (30 december)

Dolly's brother

Re: 27ste Oudejaars Sneldamtoernooi van IJmuiden (30 december)

Post by Dolly's brother »

Morgen zal overigens ook het boek van Jan Apeldoorn, 100 jaar WK dammen, verkocht worden. Voor 25 euro wordt u de gelukkige eigenaar.

viewtopic.php?f=65&t=6568

http://www.heilig.nl/100jaarWKdammen-excerpt.html
Dolly's brother

Mocht u op de deelnemerslijst staan en alsnog verhinderd zijn, zou u mij dan een afbericht willen sturen via Facebook of damclubijmuiden"apenstaartje"gmail.com?
Dolly's brother

Jan Groenendijk wint de 27ste editie van het Oudejaarstoernooi. Top 5 per groep:

Eregroep:

1 Jan Groenendijk
2 Leopold Sekongo
3 Jeroen Sterel, Bassirou Ba
5 Stefan Stolwijk, Hin Wong

Hoofdgroep

1 Edwin Torn
2 Raymond Koopmanschap
3 Jacqueline Schouten, Roy Coster, Santosh Bhagwandas

Promotiegroep

1 Max Doornbosch
2 Berke Yigitturk
3 Cees de Leeuw
4 Stella van Buuren
5 Mohammed Wagin-Hosain

Details volgen.
Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong »

Vandaag was ik ook actief in het 27ste Oudejaars Sneldamtoernooi.
Voor veel dammers heeft dit toernooi een vaste plek op hun agenda veroverd. Het is een ouderwets gezellig oliebollentoernooi, dat steeds vast elk jaar op 30 december georganiseerd wordt.
In dit toernooi waren er ook nog leuke geldprijzen te verdienen, maar dit soort toernooien bezoek ik altijd met een dubbele agenda, waarbij het dammen zelf niet het belangrijkste is. Socializen, lobbyen en netwerken voor mijn eigen Thailand Open toernooi met bijbehorende rondreizen en het etentje na het toernooi zijn dan de leukste dingen op zo'n dag. Natuurlijk hoort daar een potje schuiven ook bij.
De eindstanden zullen ongetwijfeld zeer binnenkort op Toernooibase te bewonderen zijn. Ik heb zelf geen idee hoeveel punten ik gehaald heb en op welke plek ik geëindigd ben. Wel weet ik, dat ik een dikke min zoveel score bij mijn naam zal hebben staan, maar heb desondanks een hele leuke dag gehad.
Kijk maar naar wat sfeerbeelden van deze happening in IJmuiden.

Image
De organisatoren Martin van Dijk en Jesse Bos (r) hier tegenover elkaar

Image
Enkele toppers van dit toernooi in beeld. Vlnr Alfons Ottink, winnaar Jan Groenendijk, Bassirou Ba en Hin Wong

Image
Op de achtergrond speelt Ramon Sakidin tegen Jeroen Sterel, in het midden zit Jan van Dijk met de klok te spelen en op de voorgrond zitten Leopold Sekongo (zilveren plek) en Edwin de Jager hun partij te analyseren

Image
Spannende partijen in de tweede groep

Image
De broers Bhagwandas uit Suriname in actie. Ze zijn net terug van het WK-cadets in Polen. Nu even vakantie vieren in Nederland en nog even een toernooitje meepikken, alvorens ze 4 januari aan de terugreis naar Suriname zullen beginnen.

Image
Tijdens dit toernooi vond ook de boekpresentatie van "100 jaar WK dammen" plaats. Natuurlijk heb ik een mooi gesigneerd exemplaar van mooie boek aangeschaft. Het was erg aangenaam, om een deel van mijn pauze door te brengen met de schrijver van dit boek, Jan Apeldoorn, die mij heel veel leuke anekdotes van vroeger wist te vertellen en tientallen jaren aan dit boek heeft gewerkt. Alleen daarom al zou elke dammer, als blijk van waardering, dit historische werk (25 euro) moeten aanschaffen!

Image
Zaal overzicht
Image

Image
Samen met de grote talenten uit Suriname, vlnr Santosh Bhagwandas, Andrew Tjon A Ong en Arwien Bhagwandas

Image
Thuisfavoriet Max Doornbosch won de Promotiegroep

Image
Santosh Bhagwandas viel in de prijzen en ontpopt zich steeds meer als een sterke blitzdammer

Image
Kampioen van de hoofdgroep werd Edwin Torn

Image
Het was geen verrassing, dat de sterkste sneldammer van Nederland, de kersverse Aspiranten Wereldkampioen Jan Groenendijk, de Kampioensbeker mocht vasthouden!
Image

Image
De prijswinnaars aan het poseren...

Image
Organisator Oudejaarstoernooi Martin van Dijk en organisator Thailand Open, Andrew Tjon A Ong, genieten van het heerlijke diner bij Wok four You in IJmuiden. Onbeperkt eten en drinken (ook bier en wijn!) voor slechts 24 euro!

Image
IJmuidenaren van het eerste uur Jeroen Sterel en Cees Pippel

Image
Jordy v.d.Lugt en Erik Maijenburg laten zich de maaltijd goed smaken en lijken wel in trance...

Image
Organisator Jesse Bos en Auke Zijlstra
Proost en een prettige jaarwisseling allemaal!!
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Dolly's brother

Bedankt voor je verslag en foto's, Andrew! Nog meer foto's van het toernooi (gemaakt door Jack van Buuren) zijn hier te vinden:

https://plus.google.com/photos/11425763 ... 7800863953
Post Reply