Rock & Roll Damtoernooi 28 december Tilburg

Post Reply
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Rock & Roll Damtoernooi 28 december Tilburg

Post by Michel Stempher »

In verband met de vele positieve reacties vorig jaar op het Rock & Roll Damtoernooi is besloten om ook dit jaar weer een editie te houden. Hieronder in het kort de opzet van het toernooi met daaronder als bijlage de uitnodiging.
  • Datum: zondag 28 december 2014
  • Opening: 12:45 uur, uiterlijk aanwezig om 12:30 uur
  • Einde: 20:30 uur
  • Locatie: Boulevard Café, Tilburg, Noordstraat 51 (nabij centraal station Tilburg)
  • Speelvorm: 25 rondes, 3 minuten + 2 seconden per zet
  • Inschrijfgeld: 10 euro (inclusief een pastamaaltijd)
  • Meedoen? Stuur dan een e-mail naar rocktoernooi@hotmail.com of spreek een van de organisatoren aan
  • Vegetarisch? Geef dit dan even aan bij de inschrijving, zodat hier rekening mee kan worden gehouden bij de maaltijd
  • Organisatie: Tom Swelsen en Michel Stempher
Attachments
Uitnodiging Rock & Roll Damtoernooi.pdf
(1.03 MiB) Downloaded 505 times
Michel Stempher

Re: Rock & Roll Damtoernooi 28 december Tilburg

Inmiddels zijn er twaalf inschrijvingen. Gezien de positieve geluiden valt dit een klein beetje tegen helaas. Het staat een ieder vrij om zich in te schrijven uiteraard :-) Iedereen die het Rock & Roll Damtoernooi een toekomst wil geven, nodig ik uit om zich zo snel mogelijk in te schrijven. De organisatie zou hier heel content mee zijn :) Denk eraan dat er naast deelname een overheerlijke pastamaaltijd, eventueel vegetarisch, geserveerd wordt en dat allemaal voor slechts een tientje.
Michel Stempher

Minder dan een week om in te schrijven voor het Rock & Roll Damtoernooi 2014 zondag 28 december 2014

Nog tot en met zaterdag 27 december 14:00 is er de mogelijkheid je in te schrijven voor het gezelligste en muzikaalste damtoernooi van Nederland: het Rock&Roll Damtoernooi 2014. Stuur een mailtje naar rocktoernooi@hotmail.com of spreek Michel Stempher of Tom Swelsen aan.
Er zijn al veel verzoeknummers binnengekomen, maar voor nieuwe inschrijvers en de huidige deelnemers is er nog steeds de mogelijkheid favoriete plaatjes aan te vragen! Aangevraagde nummers met genoeg ''Rock&Roll-gehalte'', zullen tijdens het toernooi ten gehore worden gebracht.

Op dit moment zijn er 23 aanmeldingen:
1. Thijs van den Broek 1300
2. Martijn van Gortel 1242
3. Bert Verton 1076
4. Hans Bentvelzen 1061
5. Peter Bentvelzen 1048
6. Dick Huitink 1012
7. Martijn Kool 1009
8. Tom Vissers 999
9. Peter Swelsen 995
10. Ad van der Voort 975
11. Eddy Janssen 946
12. Raymond Vandecaetsbeek 889
13. Simon Rompa 875
14. Marcel Karssing 840
15. Stella van Buuren 833
16. Djordy Suijlen 832
17. Herman Pijnenburg 809
18. Johan Evens 797
19. Folkert Jansen 796
20. Rob Aartsen 781
21. Jeroen Huskens 768
22. Danny van der Voort 556
23. William van den Broek -
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Michel Stempher wrote:Inmiddels zijn er twaalf inschrijvingen. Gezien de positieve geluiden valt dit een klein beetje tegen helaas. Het staat een ieder vrij om zich in te schrijven uiteraard :-) Iedereen die het Rock & Roll Damtoernooi een toekomst wil geven, nodig ik uit om zich zo snel mogelijk in te schrijven. De organisatie zou hier heel content mee zijn :) Denk eraan dat er naast deelname een overheerlijke pastamaaltijd, eventueel vegetarisch, geserveerd wordt en dat allemaal voor slechts een tientje.
Michel,

ik heb vorig jaar meegedaan, maar voor dit jaar geen uitnodiging ontvangen. Het is dat ik nu toevallig hier zie dat het toernooi is, anders had ik er helemaal niet van geweten. Helaas heb ik nu de 28e al andere plannen want ik had graag meegedaan. Wellicht dat je zo meer deelnemers bent misgelopen.
Michel Stempher

Arjen de Mooij wrote:
Michel Stempher wrote:Inmiddels zijn er twaalf inschrijvingen. Gezien de positieve geluiden valt dit een klein beetje tegen helaas. Het staat een ieder vrij om zich in te schrijven uiteraard :-) Iedereen die het Rock & Roll Damtoernooi een toekomst wil geven, nodig ik uit om zich zo snel mogelijk in te schrijven. De organisatie zou hier heel content mee zijn :) Denk eraan dat er naast deelname een overheerlijke pastamaaltijd, eventueel vegetarisch, geserveerd wordt en dat allemaal voor slechts een tientje.
Michel,

ik heb vorig jaar meegedaan, maar voor dit jaar geen uitnodiging ontvangen. Het is dat ik nu toevallig hier zie dat het toernooi is, anders had ik er helemaal niet van geweten. Helaas heb ik nu de 28e al andere plannen want ik had graag meegedaan. Wellicht dat je zo meer deelnemers bent misgelopen.
Ik heb 240 mails de deur uitgedaan, het staat uitgebreid op Facebook. Twee clubgenoten van jou zouden bij RDC navraag gaan doen of er nog belangstelling was vanuit RDC. Er werd zelfs gezegd dat gekozen werd door RDC om uitsluitend andere toernooien te spelen. Had echt verwacht dat dit ook bij jou was aangekomen.

Maar goed, mijn excuses dat het niet is doorgekomen. Volgend jaar organiseren we het hopelijk weer en dan zal ik je persoonlijk uitnodigen.

Mensen die nog manieren weten die niet benoemd zijn, zijn van harte uitgenodigd om deze manieren hier te plaatsen :) Met de kennis en ervaring van iedereen kunnen we de beste toernooien organiseren :) Voor zover ik weet zijn de toernooiorganisaties geen concurrenten van elkaar, maar wel collega's.
Michel Stempher

Er hebben zich inmiddels 32 personen ingeschreven voor het Rock & Roll Damtoernooi. Sta je nog niet op de lijst en wil je toch meedoen? Dit kan tot zaterdag 27 december 14:00 uur bij Tom Swelsen of Michel Stempher via rocktoernooi@hotmail.com of 06-17744331 of via een persoonlijk berichtje op Facebook naar één van ons.

Hierbij de 32 namen:
1 Thijs van den Broek 1300
2 Gerbrand Hessing 1280
3 Erwin Heslinga 1254
4 Martijn van Gortel 1242
5 Gerwin Mollink 1144
6 Reinout Sloot 1127
7 Bert Verton 1076
8 Hans Bentvelzen 1061
9 Peter Bentvelzen 1048
10 Dick Huitink 1012
11 Martijn Kool 1009
12 Tom Vissers 999
13 Peter Swelsen 995
14 Jeroen Schokker 990
15 Ad van der Voort 975
16 Eddy Janssen 946
17 Adriaan Noppers 941
18 Alex Noppers 934
19 Raymond Vandecaetsbeek 889
20 Simon Rompa 875
21 Marcel Karssing 840
22 Theo Wolthers 839
23 Stella van Buuren 833
24 Djordy Suijlen 832
25 Herman Pijnenburg 809
26 Johan Evens 797
27 Folkert Jansen 796
28 Rob Aartsen 781
29 Jeroen Huskens 768
30 Danny van der Voort 556
31 William van den Broek -
32 Annemarie Hessing -
Michel Stempher

Andrew Tjon A Ong heeft zich zojuist ingeschreven en is daarmee de nieuwe spekkoper. Je hebt nog tot 14:00 uur vandaag de tijd om je ook in te schrijven!

1 Andrew Tjon A Ong 1372
2 Thijs van den Broek 1300
3 Gerbrand Hessing 1280
4 Erwin Heslinga 1254
5 Martijn van Gortel 1242
6 Gerwin Mollink 1144
7 Reinout Sloot 1127
8 Bert Verton 1076
9 Hans Bentvelzen 1061
10 Peter Bentvelzen 1048
11 Dick Huitink 1012
12 Martijn Kool 1009
13 Tom Vissers 999
14 Peter Swelsen 995
15 Jeroen Schokker 990
16 Ad van der Voort 975
17 Eddy Janssen 946
18 Adriaan Noppers 941
19 Alex Noppers 934
20 Raymond Vandecaetsbeek 889
21 Simon Rompa 875
22 Marcel Karssing 840
23 Theo Wolthers 839
24 Stella van Buuren 833
25 Djordy Suijlen 832
26 Herman Pijnenburg 809
27 Johan Evens 797
28 Folkert Jansen 796
29 Rob Aartsen 781
30 Jeroen Huskens 768
31 Danny van der Voort 556
32 Annemarie Hessing -
33 William van den Broek -
Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong »

In Tilburg vond vandaag het 2e Rock & Roll damtoernooi in het Boulevard Café plaats.
Er waren 33 deelnemers en na spannende strijd van 24 ronden, kwam er een verrassende winnaar boven drijven in de persoon van Reinout Sloot. Na een barrage om de titel bleef de 64 jarige Fries zijn clubgenoot Erwin Heslinga de baas en kon dolgelukkig de cup in ontvangst nemen. Het brons was voor Thijs van den Broek, die lange tijd goede vooruitzichten op de titel had, maar op het laatst toch net iets teveel punten morste en aan de finish een puntje te kort kwam. Meteen daarna volgden Erik Maijenburg en Andrew Tjon A Ong. Het speeltempo was 3 minuten en 2 seconden per zet. Het toernooi was in drie delen opgesplitst: eerst 8 ronden, daarna pauze, daarna 7 ronden, daarna diner, en daarna 9 ronden. Bij mij waren de eerste acht ronden redelijk succesvol en wist ik mij in de top van het klassement te spelen. Na de pauze echter stortte ik even in en verloor drie van de zeven partijen. Echter na de heerlijke pasta maaltijd, wist ik met een eindsprint alle negen partijen in winst om te zetten (wist o.a. de toernooiwinnaar zijn enige verliespartij te bezorgen), maar dat was helaas net niet genoeg voor een podiumplek. Al met al was het een leuke damdag en het was zeker de moeite waard om in het slechte weer de reis naar Tilburg te ondernemen.
Hieronder nog wat sfeerbeelden van het gezellige toernooi, waarbij de ronden onder goede, maar oorverdovende rockmuziek werden afgewerkt :)

Image
Entree van de speelzaal

Image
Overzicht van de sfeervolle zaal
Image

Image
Dick Huitink en Erik Maijenburg vochten een enerverende strijd uit. Dick miste eerst een directe winst en liet later het kaas van zijn brood eten door Erik, die weer een sterk toernooi afleverde, met o.a. een overwinning op zijn vroegere leermeester (A.T.)

Image
Deze leermeester was niet bepaald in vorm in dit toernooi, getuige dit lachwekkende fragment.
A.Noppers-A.Tjon A Ong
Na 33-28 van wit dacht de zwartspeler in zijn onnozelheid even een schijf te winnen met 26-31?? om na het slaan nog niet eens in de gaten te hebben, dat hij ipv een schijf was voor gekomen er juist één was achtergekomen. Dat was nog niet eens het ergste in deze partij, want zwart wist de partij ondanks schijfverlies nog "gewoon" te winnen :shock:

Image
Een grapje van Dick Huitink op Facebook...

Image
Simon Rompa keek of de organisatie alles wel goed ingevoerd had. De uitstekende organisatie bestond uit Michel Stemper achter de computer er Tom Swelsen daarachter.

Image
Na afloop van iedere ronde werd de nieuwe loting razendsnel op een groot scherm geprojecteerd

Image
Sommige spelers raakten door het dolle heen, als ze een keertje gewonnen hadden
Image

Image
Tijd voor de lekkere pastamaaltijd
Image

Image
Image

Image
De organisatoren genieten ook van de heerlijke pasta maaltijd

Image
Stella en Martijn bij de kerstboom

Image
Thijs v.d.Broek (L) zag in de laatste ronde de toernooizege aan zijn neus voorbij gaan

Image
De titel ging naar Reinout Sloot, hier in actie tegen Tom Vissers (r), één van de weinige Tilburgers, die vandaag achter de borden te vinden was

Image
De barrage om de titel tussen Erwin Heslinga en Reinout Sloot(r)

Image
Erwin kan het bijna niet geloven. Heeft hij zich toch laten foppen door Reinout, die sluwe ouwe vos

Image
De titel is binnen! Daar moet op gedronken worden!

Image
De held van de dag Reinout Sloot! Dat moet natuurlijk nog even vereeuwigd worden. De sportieve verliezer van de barrage, Erwin Heslinga, legt de kampioen nog even op de gevoelige plaat voor het nageslacht...
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
VibeMan

Post by VibeMan »

Het was inderdaad een fantastisch toernooi en zeker voor herhaling vatbaar. Wellicht wel een idee om een sponsor te vinden, zodat er ook nog wat geldprijzen kunnen worden uitgedeeld!

Sportief gezien konden we beter stoppen toen we gingen eten. Dan was de cup meegegaan naar Westerhaar :D
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

VibeMan wrote: Wellicht wel een idee om een sponsor te vinden, zodat er ook nog wat geldprijzen kunnen worden uitgedeeld!
Misschien is het nog een beter idee om dat helemaal niet doen. Met geldprijzen komen al die brooddammers weer die voor het overige nauwelijks een bijdrage leveren aan de gezelligheid.
Het voordeel van een toernooi als dit is dat er uitsluitend liefhebbers op afkomen, mensen die het leuk vinden om te dammen, elkaar te ontmoeten en samen wat te eten en te drinken.
Ofschoon ik niet zo van sneldammen houd, heb ik op het punt gestaan om me in te schrijven. Juist om bovengenoemde redenen.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Michel Stempher

Andrew, hartstikke bedankt voor het prachtige verslag + foto's! Zulke verslagen zijn zeer goede promotie voor dit damtoernooi :D

Wat betreft de discussie over sponsors en geldprijzen: het is, zoals Eric aangeeft, een bewuste keuze om juist geen geldprijzen uit te reiken. Ik kreeg van een persoon (ik zal geen naam noemen, want dat vind ik niet netjes tegenover de persoon in kwestie) zelfs de vraag wat de prijzen waren dit toernooi. Toen ik 'bekers en medailles' antwoordde kreeg ik 'oke' terug en de persoon schreef zich zoals verwacht niet in. Dan kun je vinden dat het jammer is dat er een deelnemer minder is, maar ik heb liever deelnemers die echt voor de gezelligheid komen dan spelers die er voor het geld komen. Wel is het een serieuze overweging van de organisatie om volgend jaar drankprijzen uit te reiken. Piepjonge jeugdspelers komen normaal gesproken toch niet opdagen op een toernooi waar vrij veel gedronken wordt.

Hetzelfde geldt naar mijn mening trouwens voor nevenactiviteiten bij een zomertoernooi, zoals Quatre-Mainsdammen, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. Hoe dan ook: ik vind het goed dat er veel toernooien zijn waar geld verdiend kan worden, maar ik vind het ook goed dat er nog veel toernooien zijn (zoals het Rock&Roll Damtoernooi, maar ook het Euregiotoernooi in Maastricht gisteravond) waar absoluut geen geld kan worden gewonnen. Een onderscheid tussen topsport en recreatief dammen moet er altijd blijven voor de beste samenstelling van de damkalender vind ik.
Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong »

Michel Stempher wrote:Andrew, hartstikke bedankt voor het prachtige verslag + foto's! Zulke verslagen zijn zeer goede promotie voor dit damtoernooi :D

Wat betreft de discussie over sponsors en geldprijzen: het is, zoals Eric aangeeft, een bewuste keuze om juist geen geldprijzen uit te reiken. Ik kreeg van een persoon (ik zal geen naam noemen, want dat vind ik niet netjes tegenover de persoon in kwestie) zelfs de vraag wat de prijzen waren dit toernooi. Toen ik 'bekers en medailles' antwoordde kreeg ik 'oke' terug en de persoon schreef zich zoals verwacht niet in. Dan kun je vinden dat het jammer is dat er een deelnemer minder is, maar ik heb liever deelnemers die echt voor de gezelligheid komen dan spelers die er voor het geld komen. Wel is het een serieuze overweging van de organisatie om volgend jaar drankprijzen uit te reiken. Piepjonge jeugdspelers komen normaal gesproken toch niet opdagen op een toernooi waar vrij veel gedronken wordt.

Hetzelfde geldt naar mijn mening trouwens voor nevenactiviteiten bij een zomertoernooi, zoals Quatre-Mainsdammen, maar daar zijn de meningen ook over verdeeld. Hoe dan ook: ik vind het goed dat er veel toernooien zijn waar geld verdiend kan worden, maar ik vind het ook goed dat er nog veel toernooien zijn (zoals het Rock&Roll Damtoernooi, maar ook het Euregiotoernooi in Maastricht gisteravond) waar absoluut geen geld kan worden gewonnen. Een onderscheid tussen topsport en recreatief dammen moet er altijd blijven voor de beste samenstelling van de damkalender vind ik.
Graag gedaan Michel,
Het toernooi verdient het om in het zonnetje gezet te worden. Een origineel concept en goed uitgevoerd!!
Inderdaad een toernooi voor de pure liefhebbers!
Ook ik was tijdens het toernooi meer met andere dingen (socializen) bezig, dan letten op het scorebord of ik wel of niet in de prijzen was gevallen. Pas thuis kwam ik tot de ontdekking, dat ik eigenlijk meer punten behaald had, dan op de eindstand te zien is geweest, waardoor ik na correctie achteraf geen vijfde (zie mijn eerdere verslag), maar gedeelde derde ben geworden en eigenlijk recht had op een barrage tegen Thijs v.d.Broek om de bronzen medaille. Natuurlijk voor mij geen probleem, dat het niet heeft plaatsgevonden, want het gaat mij totaal niet om de prijzen in zulke toernooien. Zelfs als ik achteraf niet één maar twee punten méér gehad zou moeten hebben, dan zou ik dat ook geen probleem hebben gevonden, dat ik een barrage om de eerste plek was misgelopen. Wat ik wel leuk vind, is dat ik nu officieel boven mijn oud pupil Erik Maijenburg ben geëindigd en dat ik in ieder geval niet meer hoef aan te horen, dat mijn pupil mij voorbijgestreefd is :wink:
Wel vind ik het erg jammer, dat van de vele toernooiaankondigingen hier op het Forum, zo weinig (foto)verslagen en uitslagen te vinden zijn :(

De correcte eindstand Rock & Roll toernooi:
Image
De (nieuwe) Top 15 van het Rock & Roll toernooi
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Post Reply