Even overwoog ik ook om Fred met name uit te dagen, maar de inkopper leek me zo ook wel voldoende.Piet Bouma wrote:Ik vind dat Klaas wel een punt heeft.
Er is een speciale media-officer van de FMJD, Marcel Kosters:
http://www.fmjd.org/downloads/news/849/ ... 4_info.pdf (nr. 35)
Voor de elektronische borden is Bartosz Socha ingevlogen, dus daar hoeft hij zich niet mee te bemoeien.
Eén keer in beeld gezien, waarbij hij iets over de WK-match Ndjofang – Georgiev vertelt.
Maar niet waar en wanneer???
Misschien schrijft hij de kleine berichtjes op de SWMG-website.
Maar …. er zouden toch eigen uitgebreide persberichten kunnen staan op de FMJD-site? FIDE, ondanks dat het daar geen echt wereldtoptoernooi is, doet het met 1 groot bericht al beter.
En gezien de Nederlandse link zou hij toch Nederlandstalige persberichten namens de FMJD kunnen schrijven (aanbieden aan Nederlandse kranten o.m. DvhN? En KNDB).
Enfin, Fred kom er ook maar even in.....
Maar de andere kant van het verhaal vond ik veel confronterender. Waar is de hartstocht van de dammers zelf? De partijen en beelden zijn beschikbaar. Waarschijnlijk is het prijzengeld hoger dan welk WK ook. Alle wereldtoppers zijn aanwezig en strijden tot het uiterste. Hoezo geen echt wereldtoptoernooi? Daar moeten toch tientallen briljante fragmenten zijn met verassende wendingen. Wordt die liefde niet meer gedeeld? Een dementerende status lijkt bereikt. Dat bobo's in hun eigen wereld leven, het zij zo. Maar dat de basis hieraan kennelijk ook geen spelplezier meer beleefd is tekenend. Moet verzorgingstehuis FMJD/KNDB dit dan met de paplepel ingeven?
Hiermee heb ik voorlopig weer meer dan genoeg tijd verspild en trek me weer terug in mijn eigen wereld.