Zoals de titel al zei. Niet zo lang geleden kwam dit op toernooibase te staan:
Partijen Europees Kampioenschap verwijderd (11-10-2014)
Na een uitvoerige e-mailwisseling vandaag met dhr. V. Luus heb ik besloten alle ingevoerde partijen door een gebruiker van Toernooibase, die deze donderdagavond gekopieerd heeft vanaf de EDC site, te verwijderen vanaf Toernooibase. Dit nadat ik donderdagnacht en vrijdag met dhr. A. Harak van EDC overeenstemming had om deze te laten staan en de resterende bulk van partijen pas na 28 oktober in Toernooibase te plaatsen. De heer Luus eiste dat op basis van “Moral Rights of Author in Estonian Copyright Law” de partijen verwijderd werden. Ik heb gemeend daaraan te voldoen, ondanks dat ik zeer grote twijfels heb dat hij het copyright als invoerder op de EDC site heeft. Ik heb besloten alle berichten omtrent het Europees Kampioenschap in Tallinn van Toernooibase te verwijderen en geen aandacht meer aan het toernooi te schenken. Mocht ik partijen hebben verwijderd die op rechtmatige wijze door een speler zijn ingevoerd, dan bied ik daarvoor mijn oprechte excuses aan.
Piet Bouma.
Hier zal ik zoveel mogelijk partijen gaan plaatsen, want ik vind dit een verschrikkelijke ontwikkeling waar de damwereld, EDC, FMJD en spelers niet aan toe moeten geven.
Verder lijkt deze meneer Luus er een handje na te hebben om mensen onder druk te zetten zonder enige schaamte (zoals zelfs Piet Bouma die niet eens meer aandacht gaat besteden aan dit toernooi).
Verder hoop ik dat iedereen hier van de partijen zal genieten van het Europees kampioenschap die ik hier zal plaatsen, de stand en lotingen zijn te vinden op toernooibase.
Last edited by playforstacks on Sun Oct 12, 2014 01:10, edited 1 time in total.
Lukte me nog niet echt om een applet te maken (iemand een idee hoe werkt precies ? of ligt het aan mijn java? ) sorry hiervoor snap dat zo stuk onhandiger is om eventjes te partijtjes te checken. Maar zal morgeneens kijken of dat mogelijk is. hier in ieder geval debelangrijke partijen van de 5de ronde.
de belangrijkste partijen van ronde 6! (als ik weet hoe applet werkt hier zal ik ook partijen van de vrouwen gaan posten maar voor zover nu even alleen de belangrijkste van algemene toernooi)
Vandaag zal met enorm veel interesse uit Nederland gekeken worden of Roel Boomstra Europees kampioen gaat worden!
Maar ook zeker of Nederlands kampioen sneldammen Jan Groenendijk zich als 2de (en teven laatste) Nederlanders naast Roel zal plaatsen voor het Wereld kampioenschap!
Hoe het met de regels omtrent het publiceren van partijen zit weet ik niet, maar alle partijen zijn (zij het met enige vertraging) in applets te bekijken op de toernooisite, en enkel het proberen te krijgen van bezoekers op de eigen site is de reden dat de organisatie liever niet heeft dat ze ook al allemaal op toernooibase worden gekopieerd. Ik weet niet of ergens in de regels is vastgelegd dat iemand eigendom kan claimen van de partijen van een toernooi dat openbaar toegankelijk is voor het publiek, maar dat is iets voor de mensen die over de regels van de bond gaan.
everytime is a good time to take your time to have a good time
Machtelink - Valneris heb ik aan de arbiters gevraagd. Is inderdaad onjuist dat het 1-1 is na controle van de notatie. Hoofdarbiter zei dat het aangepast zou worden, maar geen 0-0. Ben dus erg benieuwd hoe ze de regels in hun voordeel willen buigen
everytime is a good time to take your time to have a good time