Heerhugowaard Open 2014 - Open NK 2014

Post Reply
Walter
Real name: Walter Thoen

Re: Heerhugowaard Open 2014 - Open NK 2014

Post by Walter »

GuidoB wrote:Heeft iemand een idee wanneer Toernooibase eens wordt bijgewerkt? Knock-out fase erop, spelers uit het reguliere toernooi halen. Dat soort werk.
Ik dacht dat alle spelers mee blijven tellen. De winnaar van de knock-out fase krijgt 6 bonuspunten en de nummer twee 3 bonuspunten. Dat kan dus pas na de laatste ronde in Toernooibase verwerkt worden. Of zie ik iets over het hoofd?
Walter
Real name: Walter Thoen

Post by Walter »

GuidoB wrote:
Gerard de Groot wrote:
GuidoB wrote:Heeft iemand een idee of en waar de tiebreaks te volgen zijn?
Ik vermoed in Heerhugowaard
Er verschijnen ook regelmatig schijven in de live games die er niet horen.
Dit is mij ook meerdere malen opgevallen. De tabletinvoer lijkt wat dat betreft betrouwbaarder dan de liveborden. Ook de uitslagen van op de liveborden gespeelde partijen komen pas veel later in Toernooibase. Dat de liveborden ook de tijd weergeven vind ik niet zo'n heel groot voordeel als er met 80+1 gespeeld wordt. Bij de barrages is de tijd natuurlijk wel erg interessant, maar worden die uitgezonden?
GuidoB

Post by GuidoB »

Walter wrote:
GuidoB wrote:Heeft iemand een idee wanneer Toernooibase eens wordt bijgewerkt? Knock-out fase erop, spelers uit het reguliere toernooi halen. Dat soort werk.
Ik dacht dat alle spelers mee blijven tellen. De winnaar van de knock-out fase krijgt 6 bonuspunten en de nummer twee 3 bonuspunten. Dat kan dus pas na de laatste ronde in Toernooibase verwerkt worden. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb geen idee. Is het reglement van het toernooi ergens op het internet te vinden? De website van het toernooi is een zootje; als het daar staat, kan ik het in elk geval niet vinden.

Voor mensen die denken dat ik in een negatieve bui ben: het is een geweldig toernooi. Ik ben er zondag geweest en het is prachtig om zoveel dammers bij elkaar te zien spelen. Dammen is geen kijksport, maar als er zoveel gebeurt is er altijd wel wat om naar te kijken! Het is echt een aanrader: als je een keer de gelegenheid hebt, ga dan langs in Heerhugowaard. Bij de real-life ervaring valt de registratie via internet totaal in het niet. Jammer voor de mensen die hun best hebben gedaan op de site, maar het is helaas niet anders.
Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink »

GuidoB wrote:
Gerard de Groot wrote:
GuidoB wrote:Heeft iemand een idee of en waar de tiebreaks te volgen zijn?
Ik vermoed in Heerhugowaard
Sorry, maar ik vind dit gewoon treurig. Zoveel bombarie en dan zo slecht te volgen. Er verschijnen ook regelmatig schijven in de live games die er niet horen. Het is echt weer terug naar 2008, zo lijkt het.
Ik heb even naar de eerste 16 partijen gekeken, en er is welgeteld 1 bord waar iets misging (Golubeva-Schwarzman). Dat bord heeft een probleem in de zin dat er voortdurend een extra schijf op veld 41 wordt gedetecteerd. Men zou kunnen overwegen om dat bord niet langer te gebruiken. Sijbrands was ook al aan het klagen over de electronische borden, maar het leek mij eerlijkgezegd een beetje overdreven.

Er zijn nog nooit zo veel partijen tegelijk live weergegeven als in dit toernooi, dus wat dat betreft doet men het in Heerhugowaard uitstekend. Ook de live analyses van Sijbrands en Van Lith zijn allemaal prima te volgen.
Alex

Post by Alex »

GuidoB wrote:
Walter wrote:
Ik heb geen idee. Is het reglement van het toernooi ergens op het internet te vinden? De website van het toernooi is een zootje; als het daar staat, kan ik het in elk geval niet vinden.

Voor mensen die denken dat ik in een negatieve bui ben: het is een geweldig toernooi. Ik ben er zondag geweest en het is prachtig om zoveel dammers bij elkaar te zien spelen. Dammen is geen kijksport, maar als er zoveel gebeurt is er altijd wel wat om naar te kijken! Het is echt een aanrader: als je een keer de gelegenheid hebt, ga dan langs in Heerhugowaard. Bij de real-life ervaring valt de registratie via internet totaal in het niet. Jammer voor de mensen die hun best hebben gedaan op de site, maar het is helaas niet anders.

Het reglement staat "gewoon" onder INFO: http://www.heerhugowaardopen.nl/index.p ... rganisatie :lol:
GuidoB

Post by GuidoB »

Wieger Wesselink wrote:Ik heb even naar de eerste 16 partijen gekeken, en er is welgeteld 1 bord waar iets misging (Golubeva-Schwarzman). Dat bord heeft een probleem in de zin dat er voortdurend een extra schijf op veld 41 wordt gedetecteerd. Men zou kunnen overwegen om dat bord niet langer te gebruiken. Sijbrands was ook al aan het klagen over de electronische borden, maar het leek mij eerlijkgezegd een beetje overdreven.

Er zijn nog nooit zo veel partijen tegelijk live weergegeven als in dit toernooi, dus wat dat betreft doet men het in Heerhugowaard uitstekend. Ook de live analyses van Sijbrands en Van Lith zijn allemaal prima te volgen.
Ik heb even alles nagekeken.

- In ronde 1 is op bord 1 op zet 44 een schijf op 9 verdwenen
- In ronde 1 zijn op bord 4 op zet 21 schijven op 6 en 41 verschenen.
- In ronde 1 is op bord 6 op zet 46 een schijf op 50 verschenen
- In ronde 2 is op bord 1 op zet 26 een schijf op 1 verschenen
- In ronde 2 is op bord 11 op zet 52 iets heel vreemds gebeurd
- In ronde 3 is op bord 1 op zet 30 een schijf op 41 verdwenen
- In ronde 4 is op bord 1 op zet 10 een schijf op 41 verschenen
- In ronde 5 is op bord 14 op zet 29 een schijf op 26 verdwenen
- In ronde 6 is op bord 1 op zet 27 een schijf op 41 verschenen

Volgens mij heeft niet alleen bord 1 een probleem.

Treurig had betrekking op het niet uitzenden van de tie-breaks.
GuidoB

Post by GuidoB »

Alex wrote:Het reglement staat "gewoon" onder INFO: http://www.heerhugowaardopen.nl/index.p ... rganisatie :lol:
Tja. Ook erg fijn dat deze pagina zo eenvoudig via het menu te bereiken is. Je moet er op komen om op Info te clicken. En dan niet op één van de drie items eronder, maar op Info zelf. Dan krijg je een hele waslijst met oude berichten, waartussen het ergens staat.
Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest »

Ik vind het treurig dat je een handvol partijen hebt kunnen verzamelen waar 'iets' misgaat terwijl de grote bulk dus geen problemen geeft???

Trouwens, de meeste dammers kunnen echt wel herleiden hoe het verloop na een 'gemiste' of 'verdwenen' zet is ; dat er een schijfje meer getoond wordt is idd wel een beetje hinderlijk, maar om dan maar oeverloos te gaan emmeren daarover vind ik behoorlijk overdreven.

Jammer is wel (moet ik nageven) dat de tiebreaks niet in beeld komen, maar goed... ik ben ook voorstander van gewoon naar het toernooi gaan en het meebeleven ipv lekker lui (geldt niet voor mensen die op de een of andere manier niet daartoe in de gelegenheid zijn)

Zaterdag eens kijken bij de grote mannen... ben benieuwd!
wim martin

Post by wim martin »

Het blijft op zich een merkwaardig systeem.
Schwarzman mag als eerste kiezen, en zijn voorkeur gaat (natuurlijk) uit naar Golubjeva.
Stel zij behaalt boven verwachting remise.
In de Georgiev-Lehman van 5+3 verliest zij.
Als 'beloning' voor haar remise in de reguliere partij gaat zij terug het toernooi in met een nul !
krijn ter braake

Post by krijn ter braake »

wim martin wrote:Het blijft op zich een merkwaardig systeem.
Schwarzman mag als eerste kiezen, en zijn voorkeur gaat (natuurlijk) uit naar Golubjeva.
Stel zij behaalt boven verwachting remise.
In de Georgiev-Lehman van 5+3 verliest zij.
Als 'beloning' voor haar remise in de reguliere partij gaat zij terug het toernooi in met een nul !
Hier staat wel tegenover dat in dit scenario Golubjeva genoeg heeft aan winst in een sneldampartij en dan wel degelijk 2 volle punten krijgt. Je kan moeilijk 2 punten geven aan de winnaar en 1 aan de verliezer (in het geval van remise in een reguliere partij). Wat mijn betreft heeft het de voorkeur om gewoon alles of niets. Dat is juist het mooie van dit systeem
Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri »

Maar is het nu voor bijvoorbeeld Boomstra een voor, of nadeel dat hij in het knock out systeem is geweest. Alexander baliakin staat op 9 punten, hij op 7..
wim martin

Post by wim martin »

Dat is een ook een goed voorbeeld.
Ik juich het toe dat men iets nieuws probeert, maar het gehanteerde systeem
behoeft wel een zorgvuldige evaluatie, waarin dit soort zaken betrokken worden.
GuidoB

Post by GuidoB »

Zijn er hier misschien mensen die de uitslagen van de barrages weten? Op de site en in Toernooibase zijn alleen de winnaars te vinden en de notaties van de laatste partij, maar heeft er iemand ook ergens alle uitslagen bijgehouden?
Alex

Post by Alex »

GuidoB wrote:Zijn er hier misschien mensen die de uitslagen van de barrages weten? Op de site en in Toernooibase zijn alleen de winnaars te vinden en de notaties van de laatste partij, maar heeft er iemand ook ergens alle uitslagen bijgehouden?
Applet is van gewone partij, uitslag met V van virtueel, uitslagen van barrages zijn ingevoerd met W van werkelijk. Zie Alle uitslagen.
GuidoB

Post by GuidoB »

Uit het toernooireglement:
In de finale van de knock-out groep krijgt de winnaar 6 bonuspunten en de verliezer 3 bonuspunten.
Kan iemand mij het praktische nut van deze regel uitleggen, in combinatie met het idee dat de winnaar van de barrage de volle 2 punten krijgt? De winnaar van de finale heeft 4 rondes op rij met 2-0 gewonnen. Hij is daarmee per definitie de winnaar van het toernooi, ook zonder de 6 bonuspunten. De nummer 2 is vrijwel zeker de verliezer van de finale, omdat deze in de laatste 4 rondes 6 punten heeft gehaald. Daar kan vast en zeker niemand aan tippen, want de meeste grootmeesters spelen tegen elkaar remise.
Post Reply