Rubriek Ton Sijbrands Volkskrant stopt

Fred van Amersfoort

Re: Rubriek Ton Sijbrands Volkskrant stopt

Post by Fred van Amersfoort »

Als Marcel er blij mee is deel ik die vreugde. Ik heb hele mooie reportages en videobeelden gezien die hij bij diverse evenementen heeft gemaakt. Oprecht knap werk. Er is veel verbeterd wat dat betreft en dat verdient waardering. Mijn enige punt in algemene zin is: wij denken dat het leveren van een topspeler voor de media interessant is en dat dat de exposure geeft waardoor wij tot groei komen. Die wereldtopper is er nu en toch heeft De Volkskrant serieus overwogen te stoppen. Voorzichtig concludeer ik dan dat de redenering, samenhang en beleidskeuze om zo eenzijdig voor dit doel te gaan geen enkele garantie blijkt voor media aandacht of groei.
Walter
Real name: Walter Thoen

Post by Walter »

Fred van Amersfoort wrote:Mijn enige punt in algemene zin is: wij denken dat het leveren van een topspeler voor de media interessant is en dat dat de exposure geeft waardoor wij tot groei komen.
'de media' ben je tegenwoordig toch zelf? Je kan met Twitter, Blogs, Facebook, Instagram, Youtube etc. etc. alles de wereld in slingeren. Media aandacht lijkt me dus niet zo belangrijk. Veel belangrijker is aandacht van volgers en bezoekers. Wie start een petitie om Ton Sijbrands op Twitter te krijgen met 10000 volgers?

Ps. en als ik dan iedere zaterdagochtend een teaser tweet krijg over de rubriek van de week dan denk ik er vast ook vaker aan om De Volkskrant even mee te pakken tijdens het boodschappen doen.
Jelmer Martens

Post by Jelmer Martens »

Heel mooi dat de damrubriek blijft. Ik vraag me wel af waarom de Volkskrant ook de bridgerubriek wilde stoppen. De Nederlandse bridgebond heeft 110.000 leden!
De schaakrubriek stond niet ter discussie, terwijl de Nederlandse schaakbond slechts 20.000 leden heeft.
Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri »

Het idee van actief zijn op twitter is wel leuk denk ik. Ik ken geen 1 GMI die actief is op twitter.
Zijn wel bepaalde accounts, zoals Clerc en Presman. Maar actief kun je ze zeker niet noemen.

Lijkt mij wel leuk als een Roel of een Pim dagelijks een tweetje sturen. Dat zijn 'iconen' en dus maken het dammen dus makkelijk bekend.

Bij voetbal of darten zijn er tig die twitter hebben.

(ik weet niet hoe het zit met FB, want daar begin ik niet aan :) ).

Edit: Dat de bondscoach op twitter actief is, is trouwens wel leuk!
GuidoB

Post by GuidoB »

De bondscoach is ook GMI, Leri. :roll:
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Leri wrote: (ik weet niet hoe het zit met FB, want daar begin ik niet aan :) ).
Twitter begint er een beetje uit te raken. Ik heb wel een account, maar ik doe er niet zo veel mee. Facebook is wereldwijd nog steeds erg populair. Voor een dammer is Facebook uitstekend om snel informatie te verspreiden en te vergaren en er zijn ook groepen speciaal voor dammers.

Sommige mensen vrezen voor hun privacy op Facebook, maar ik vind LinkedIn wat dat betreft nog veel erger. Mijn advies: deel alleen met Facebook'vrienden' wat je met iedereen durft te delen. Als iets ook maar ietwat privé is (in die zin dat niet de hele wereld het hoeft te weten), zet het dan niet op Facebook en laat die malle date-achtige spelletjes sowieso links liggen. Dan kan je niks gebeuren en heb je er alleen maar profijt van.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn »

De ombudsvrouw over de dam- en bridgerubriek.
Attachments
ombudsvrouw-damrubriek.pdf
(46.62 KiB) Downloaded 394 times
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Eddie van de Acker

Post by Eddie van de Acker »

Inhoudelijk valt er natuurlijk nog wel het een en ander aan te merken op de redeneringen van de ombudsvrouw. Overigens ben ik benieuwd hoeveel lezers de stukjes van deze dame doornemen. Ik had ze zelf nog nooit gezien.
Post Reply