WK Blitz
WK Blitz
Ik weet het, de damwereld wordt doodgegooid met al het gesneldam. Nu is er weer een WK Blitz bezig in Den Helder. Eerste vraag is natuurlijk: wat was er mis met het sneldamtoernooi in Beijing; waarom werd daar niet om de wereldtitel gespeeld? De website http://www.wcblitz2013.fmjd.org/ is weer eens een voorbeeld van hoe het niet moet. Geen nieuws, geen partijen, een verouderde lijst met deelnemers en geen enkele informatie over de finale van morgen. Weet iemand wie er voor de finale zijn geplaatst? Er zijn 18 plaatsen in de finale en er zijn in 4 groepen voorrondes gespeeld...
-
Re: WK Blitz
Er komt een finale van 20 spelers, en de eerste vijf van elke voorronde zijn voor de finale geplaatst.GuidoB wrote:Ik weet het, de damwereld wordt doodgegooid met al het gesneldam. Nu is er weer een WK Blitz bezig in Den Helder. Eerste vraag is natuurlijk: wat was er mis met het sneldamtoernooi in Beijing; waarom werd daar niet om de wereldtitel gespeeld? De website http://www.wcblitz2013.fmjd.org/ is weer eens een voorbeeld van hoe het niet moet. Geen nieuws, geen partijen, een verouderde lijst met deelnemers en geen enkele informatie over de finale van morgen. Weet iemand wie er voor de finale zijn geplaatst? Er zijn 18 plaatsen in de finale en er zijn in 4 groepen voorrondes gespeeld...
Op facebook wel een aardige impressie: https://www.facebook.com/wcblitzdraughts2013
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Guido heeft helemaal gelijk. En omdat hij helemaal gelijk heeft zijn er best vragen te stellen. Was onze media man ook in China ?. Op de site zag ik wel een paar keer een foto van de heer O. Daar heb ik als liefhebber helemaal niets aan. Het schijnt dat er op youtube wel mooie dingen te zien zijn geweest. Is het WK jeugd al begonnen en is de omstreden Thijs ook van de partij? Nauwelijks te vinden. En natuurlijk is het leuk dat de nieuwe voorzitter twittert. Hij varieert zijn woorden prima. boegbeeld, jeugd, vergadering, weer jeugd, training van de toppers, weer jeugd, vergadering, boegbeeld, boegbeeld ,j eugd etc etc. Als het 19 cent per kilometer is en ik tel duizenden kilometers, en dat is alleen nog maar van de voorzitter, dan wordt het een dure hobby. Het wordt tijd om een keuze te maken. Doen deze mannen dit allemaal op eigen kosten? Dan is er hulde nodig voor de inzet. En een bedankje. Of gaat er een aanzienlijk deel van het tekort zitten in reizen, meerlanden uitdaging en vergaderen? Dan wordt het tijd dat er eens iemand op staat en zegt: nu wegwezen.
-
Heerlijk dat je weer van de partij bent FredFred van Amersfoort wrote:Guido heeft helemaal gelijk. En omdat hij helemaal gelijk heeft zijn er best vragen te stellen. Was onze media man ook in China ?. Op de site zag ik wel een paar keer een foto van de heer O. Daar heb ik als liefhebber helemaal niets aan. Het schijnt dat er op youtube wel mooie dingen te zien zijn geweest. Is het WK jeugd al begonnen en is de omstreden Thijs ook van de partij? Nauwelijks te vinden. En natuurlijk is het leuk dat de nieuwe voorzitter twittert. Hij varieert zijn woorden prima. boegbeeld, jeugd, vergadering, weer jeugd, training van de toppers, weer jeugd, vergadering, boegbeeld, boegbeeld ,j eugd etc etc. Als het 19 cent per kilometer is en ik tel duizenden kilometers, en dat is alleen nog maar van de voorzitter, dan wordt het een dure hobby. Het wordt tijd om een keuze te maken. Doen deze mannen dit allemaal op eigen kosten? Dan is er hulde nodig voor de inzet. En een bedankje. Of gaat er een aanzienlijk deel van het tekort zitten in reizen, meerlanden uitdaging en vergaderen? Dan wordt het tijd dat er eens iemand op staat en zegt: nu wegwezen.

WK Junioren in Frankrijk begint vanmiddag om 15.00 uur. (Voorlopige) deelnemerslijsten gisteren van Johan Demasure ontvangen en staan in Toernooibase.
Thijs van den Broek doet mee.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
- Real name: Frans de Jonge
Ha Fred, welkom terug op het Forum. Ik ben afgelopen zondag naar de finale van het WK sneldammen in Den Helder afgereisd, zoals ik eerder al naar een eerder WK in Berlijn ben geweest. Het zijn voor damliefhebbers wel evenementen om van te smullen. De wereldtop (3 kampen met Russen/Oost Europeanen, Afrikaners en Nederlanders, ook in volgorde van sterkte.) bezig met het voor de toeschouwers aansprekende sneldammen. Helaas net als in Berlijn weinig fysieke bezoekers. In Den Helder wordt zo'n evenement gebruikt om regionaal het dammen weer op de kaart te zetten en de breedtesport (en vooral het jeugddammen) een impuls te geven. Dat zie en hoor je niet als je alleen op internet dergelijke evenementen bezoekt. Daarnaast zie ik de mensen als Marcel Kosters en Piet Bouwma bezig om het gebruik van de digitale technieken steeds verder te ontwikkelen en benutten voor de damsport. Volgens mij is het niet "of of" maar "en en". Topsport en breedtesport kunnen goed hand in hand samen gaan. Maar breedtesport heeft wel erg hoge prioriteit. Goed dat je volhardt om daarop te wijzen. En dat brengt me erop dat we nog iets zinvols moeten afronden.Fred van Amersfoort wrote:Guido heeft helemaal gelijk. En omdat hij helemaal gelijk heeft zijn er best vragen te stellen. Was onze media man ook in China ?. Op de site zag ik wel een paar keer een foto van de heer O. Daar heb ik als liefhebber helemaal niets aan. Het schijnt dat er op youtube wel mooie dingen te zien zijn geweest. Is het WK jeugd al begonnen en is de omstreden Thijs ook van de partij? Nauwelijks te vinden. En natuurlijk is het leuk dat de nieuwe voorzitter twittert. Hij varieert zijn woorden prima. boegbeeld, jeugd, vergadering, weer jeugd, training van de toppers, weer jeugd, vergadering, boegbeeld, boegbeeld ,j eugd etc etc. Als het 19 cent per kilometer is en ik tel duizenden kilometers, en dat is alleen nog maar van de voorzitter, dan wordt het een dure hobby. Het wordt tijd om een keuze te maken. Doen deze mannen dit allemaal op eigen kosten? Dan is er hulde nodig voor de inzet. En een bedankje. Of gaat er een aanzienlijk deel van het tekort zitten in reizen, meerlanden uitdaging en vergaderen? Dan wordt het tijd dat er eens iemand op staat en zegt: nu wegwezen.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
-
Beste Frans, volgens mij is ons project voor 85% afgerond toch? Ik vrees dat ik een milde bui heb vandaag. Het was leuk om Den Helder achter het scherm te kunnen volgen. Misschien is dit ook wel de plek om Piet Bouma eens extra te verwennen. Hou je vast: Piet. ik heb vaak de spot met je bedreven maar toernooibase en het ijveren voor het live zichtbaar maken van ons spel is van onschatbare waarde. Als ik dan moet noteren op een tablet, wat ik eigenlijk niet prettig vind, zou ik het er toch voor over hebben. De KNDB kompetitie live in de huiskamer......dat moet kunnen. En ook Marcel verdient echt wel meer hulde voor zijn inzet dan ik tot vandaag mijn keel kon laten ontglippen. Dit schokkende gebaar van mildheid betekent nog niet dat ik zaken als voorkeursbeleid en de rest van mijn vaste riedeltje nu totaal anders zie. Dat dan weer net niet.
-
- Real name: Frans de Jonge
Fred, je bent niet mild, maar altijd vlijmscherp in je analyses. Vooral op onderwerpen waar het om gaat. Maar Piet en Marcel en nog velen doen ook vaak waardevolle dingen. Maar het moet anders en beter op veel andere fronten. Ik maak een afspraak met jou en Jaap om ons project af te ronden.Fred van Amersfoort wrote:Beste Frans, volgens mij is ons project voor 85% afgerond toch? Ik vrees dat ik een milde bui heb vandaag. Het was leuk om Den Helder achter het scherm te kunnen volgen. Misschien is dit ook wel de plek om Piet Bouma eens extra te verwennen. Hou je vast: Piet. ik heb vaak de spot met je bedreven maar toernooibase en het ijveren voor het live zichtbaar maken van ons spel is van onschatbare waarde. Als ik dan moet noteren op een tablet, wat ik eigenlijk niet prettig vind, zou ik het er toch voor over hebben. De KNDB kompetitie live in de huiskamer......dat moet kunnen. En ook Marcel verdient echt wel meer hulde voor zijn inzet dan ik tot vandaag mijn keel kon laten ontglippen. Dit schokkende gebaar van mildheid betekent nog niet dat ik zaken als voorkeursbeleid en de rest van mijn vaste riedeltje nu totaal anders zie. Dat dan weer net niet.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
Tussen het werk door heb ik de finale partijen van Ivo de Jong geprobeerd te volgen. Ik kon maar niet bevatten waarom het remise was in zijn partij tegen Johan Krajenbrink, terwijl hij volgens de "live" partij toch winst had. Bleek dus dat de mensen die de techniek regelden de verkeerde partij er op hadden staan.
De laatste ronde speelde hij volgens de live partijen tegen dezelfde speler als de ronde ervoor. Hierdoor heb ik het gevoel dat de persoon die de live partijen verzorgde maar wat aanrommelt, en dat het bij geen van de partijen zeker was of wat je zag ook wel klopte. Volgens mij was deze zelfde persoon wel vaker verantwoordelijk voor ad hoc beslissingen zonder te antwoorden op vragen daarover
De laatste ronde speelde hij volgens de live partijen tegen dezelfde speler als de ronde ervoor. Hierdoor heb ik het gevoel dat de persoon die de live partijen verzorgde maar wat aanrommelt, en dat het bij geen van de partijen zeker was of wat je zag ook wel klopte. Volgens mij was deze zelfde persoon wel vaker verantwoordelijk voor ad hoc beslissingen zonder te antwoorden op vragen daarover
everytime is a good time to take your time to have a good time
Ik begreep dat dit, helaas, alleen in de 2 laatste partijen het geval was. Er waren 900 mensen die het live volgde.Wishmaster wrote:Tussen het werk door heb ik de finale partijen van Ivo de Jong geprobeerd te volgen. Ik kon maar niet bevatten waarom het remise was in zijn partij tegen Johan Krajenbrink, terwijl hij volgens de "live" partij toch winst had. Bleek dus dat de mensen die de techniek regelden de verkeerde partij er op hadden staan.
Dus ik vind dat je dit te negatief formuleert.
Ikzelf was daar aanwezig en ik heb een goede middag bij het WK blitz in Den Helder gehad.
-
Ik vind dat Wishmaster wel een puntje heeft. Het is verschrikkelijk jammer dat juist in de laatste ronde de paringen verkeerd op Internet werden getoond bij de livepartijen. 900 toeschouwers zijn daardoor dus op het verkeerde been gezet.Ganesha wrote:Ik begreep dat dit, helaas, alleen in de 2 laatste partijen het geval was. Er waren 900 mensen die het live volgde.Wishmaster wrote:Tussen het werk door heb ik de finale partijen van Ivo de Jong geprobeerd te volgen. Ik kon maar niet bevatten waarom het remise was in zijn partij tegen Johan Krajenbrink, terwijl hij volgens de "live" partij toch winst had. Bleek dus dat de mensen die de techniek regelden de verkeerde partij er op hadden staan.
Dus ik vind dat je dit te negatief formuleert.
Ikzelf was daar aanwezig en ik heb een goede middag bij het WK blitz in Den Helder gehad.
Probleem is dat de paringen in de EBS (Electronic Board Service)-software handmatig (vooraf) moeten worden ingevoerd. En dan is het mogelijk (ik heb het bij het NK 2008 ook meegemaakt, en volgens mij is het later nog wel eens gebeurd) dat er een paring van de verkeerde ronde wordt ingevoerd en getoond. Dat is dan niet meer a la minute te herstellen in de software.
Ik heb er al eerder voor gepleit dat die EBS-software een mogelijkheid moet bieden om geautomatiseerd een (paring)bestand van meerdere rondes in te lezen vanuit Toernooimanager (een .csv bestand of xml-bestand). Die mogelijkheid zit er volgens mij nog steeds niet in.
Nu werd er in dit Nederlandse toernooi met de Poolse software ChessArbiter gewerkt als paring-/uitslagensoftware. Daar zit – in tegenstelling tot Toernooimanager – volgens mij (nog) niet een download van alle paringen/uitslagen in een mooi model.
Maar het zou mooi zijn dat
a) EBS-software toestaat dat er voor de paringen een .csv of xml-bestand wordt upgeload
b) Alle toernooisoftware mogelijkheden bieden voor het maken van zo’n uploadbestand.
Menselijke fouten kun je dan zoveel mogelijk uitsluiten.
Daarnaast moet er ook nog iets voor die Superblitzpartijen (Lehmann-Georgiev barrage) worden bedacht. Vanuit Beijing (laatste toernooi) werden deze nog steeds gebrekkig getoond. Knappe koppen zoals Wieger Wesselink kunnen daar toch ook iets op verzinnen?
Zodra zo’n eerste partij is afgelopen is, in de Actual Round (het wordt nu heel technisch) een vinkje (of zoiets) met daarbij Change Colors, waarbij vanuit hetzelfde bord/diagram, vanuit dezelfde paring, de kleuren omgekeerd (en de kloktijden ook) worden getoond en weer live aangezet worden. Nu moet er onder heel hoge tijdsdruk dan weer handmatig een nieuwe partij etc. worden aangemaakt (en ik dacht ook de klok afgekoppeld), om zo’n volgende partij te laten zien.
Als in de toekomst, die Lehmann-Georgiev barrage (hetgeen ik eigenlijk verafschuw) steeds meer opgang gaat vinden, moet dat live natuurlijk wel mooi getoond worden.
-
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
-
Short video...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E544O3v8uig[/youtube]