Aanstaande woensdag migratie Toernooibase gepland!

Post Reply
Piet Bouma

Aanstaande woensdag migratie Toernooibase gepland!

Post by Piet Bouma »

Volstrekt onverwacht heeft de KNDB zonder overleg meegedeeld dat Toernooibase voor 30 november van server gaat veranderen. Toevallig ook nog via een berichtje in een email box, die ik niet dagelijks bekijk, zodat ik van het bericht van donderdag pas gisteren op de hoogte was. Toernooibase wordt verhuisd naar een Nederlandse VPS-server. Van KNDB-zijde wordt verwacht dat de huidige performance gehandhaafd blijft c.q. licht verbeterd. Momenteel wordt de nieuwe server getest. Gezien de korte voorbereidingsperiode – wat ik de KNDB kwalijk neem – kan ik niet garanderen dat alle functionaliteiten na de verhuizing goed werken. Daarnaast blijkt er op de nieuwe server sprake van gedeelde resources, waarvan ik de gevolgen momenteel niet goed kan inschatten.
Planning is dat de verhuizing aanstaande woensdag gaat plaatsvinden. Vooraf zal op dinsdagavond de inlogmogelijkheid in Toernooibase worden dichtgezet, zodat niet meer op de oude server kan worden ingevoerd. Verzoek is om niet via bypass-mogelijkheden (ik weet dat ze er zijn) alsnog invoer te forceren. Verwachting is dat in de loop van woensdag (de zgn. DNS-servers hebben ook enkele uren nodig om de verhuizing te verwerken) de nieuwe server bereikbaar is en ’s avonds weer beschikbaar is. Voor eventuele fouten of niet functioneren van Toernooibase bied ik bij voorbaat mijn excuses aan.
Piet Bouma.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Post Reply