EK veteranen, jeugd en studenten tot 26 jaar, Texel 2013

Geb Kos

EK veteranen, jeugd en studenten tot 26 jaar, Texel 2013

Post by Geb Kos »

De aanmeldingen komen inmiddels binnen voor het EK veteranen, jeugd en studenten (zie http://texel2013.kndb.nl/):

Veteranen:

Matthijs Broek
Ronald Wisse
Derk Kleinrensink
Peter van der Stap
Arie Janssen van Doorn
Fred Ivens
Teus Stam
Theo Schippers
Paul Teer
Jan Koerselman
Jan van Oosterhout
Aart Walraven

Studenten:

Wilco Stam
Geb Kos

Re: EK veteranen, jeugd en studenten tot 26 jaar, Texel 2013

Post by Geb Kos »

Aanmeldingen per 10 september:

Veteranen:
01. Matthijs Broek
02. Ronald Wisse
03. Derk Kleinrensink
04. Peter van der Stap
05. Arie Janssen van Doorn
06. Fred Ivens
07. Teus Stam
08. Theo Schippers
09. Paul Teer
10. Jan Koerselman
11. Jan van Oosterhout
12. Aart Walraven
13. Barbara Graas
14. Iepie Poepjes
15. Andrei Napreenkov (Ru.)
16. Juri Lebedev (Ru.)
17. Hans van der Laan
18. Bé Eggens
19 Andrew Tjon A Ong

Studenten:
01. Wilco Stam
02. Wouter Sipma
03. Koos van Amerongen
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Het aantal aanmeldingen groeit gestaag:

Veteranen:

01. Matthijs Broek
02. Ronald Wisse
03. Derk Kleinrensink
04. Peter van der Stap
06. Fred Ivens
07. Teus Stam
08. Theo Schippers
09. Paul Teer
10. Jan Koerselman
11. Jan van Oosterhout
12. Aart Walraven
13. Barbara Graas
14. Iepie Poepjes
16. Juri Lebedev (Ru.)
17. Hans van der Laan
18. Bé Eggens
19. Andrew Tjon A Ong
20. Frans Teijn
21. Pieter Rozenboom
22. Jaap van Hal
23. Frans Blaas
24. Jean D'Almeida
25. Serge Minaux
26. Harry Vredeveldt
27. David Riupassa

Studenten:

01. Wilco Stam
02. Wouter Sipma
03. Koos van Amerongen
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Om in de stemming te komen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C7AjrJsEv0s[/youtube]
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Gerard de Groot

Post by Gerard de Groot »

EK Jeugd?

Ik dacht dat dat al begin augustus in Polen is gespeeld.
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Gerard de Groot wrote:EK Jeugd?

Ik dacht dat dat al begin augustus in Polen is gespeeld.
Het EJK in augustus is t/m 19 jaar en dit is tot 26 jaar, voor de EDC is dit een aparte categorie.
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Vanwege gebrek aan belangstelling gaat het EK jeugd en studenten tot 26 jaar niet door.

Inmiddels zijn er wel 41 veteranen:

01. Matthijs Broek
02. Ronald Wisse
03. Derk Kleinrensink
04. Peter van der Stap
06. Fred Ivens
07. Teus Stam
08. Theo Schippers
09. Paul Teer
10. Jan Koerselman
11. Jan van Oosterhout
12. Aart Walraven
13. Barbara Graas
14. Iepie Poepjes
16. Juri Lebedev (Ru.)
17. Hans van der Laan
18. Bé Eggens
19. Andrew Tjon A Ong
20. Frans Teijn
21. Pieter Rozenboom
22. Jaap van Hal
23. Frans Blaas
24. Jean D'Almeida
25. Serge Minaux
26. Harry Vredeveldt
27. David Riupassa
28. Rafail Zdoroveac – Germany
29. Juri Geisenblas – Germany
30. Olga Bielayewa – Ukraine
31. Anatoli Yacenko – Ukraine
32. Ivan Shovkoplays – Ukraine
33. Martin Bosch
34. Bob Kersten
35. Valere Hermans
36. Václav Marek
37. Jaroslav Novotný
38. Piet Bakelaar
39. Fabrice Maggiore
40. Frank Teer
41. Gualtiero Zorn

Zie http://texel2013.kndb.nl/index.php/nl/deelnemers
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Met de opening en een sneldamtoernooi is het EK veteranen op Texel begonnen: http://texel2013.kndb.nl/index.php/nl/foto-s
Vanaf maandag 4 november met de 1e ronde om 10 uur zijn er 5 partijen per ronde live te volgen.
Ganesha

Post by Ganesha »

Geb Kos wrote:Met de opening en een sneldamtoernooi is het EK veteranen op Texel begonnen: http://texel2013.kndb.nl/index.php/nl/foto-s
Vanaf maandag 4 november met de 1e ronde om 10 uur zijn er 5 partijen per ronde live te volgen.
Wie heeft het sneldammen gewonnen?
Geb Kos

Post by Geb Kos »

De resultaten van het sneldammen vind je hier: http://texel2013.kndb.nl/index.php/nl/sneldammen
Geb Kos

Post by Geb Kos »

Vandaag de laatste ronde, live te volgen vanaf 10 uur via: http://texel2013.kndb.nl/
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Ik heb de afgelopen week met wat stijgende verbazing (lees eerder: verontwaardiging) de berichtgeving op onder meer de KNDB-site gevolgd.

Afgelopen zaterdag 9 november hebben drie KNDB-leden de Europese titel bij de Veteranen behaald op Texel.
50+ MF Peter van der Stap (plus over all kampioen en sneldamkampioen)
60+ MI Frank Teer
70+ MF Fred Ivens

Op Toernooibase is het berichtje dat ik hier op 9 november aan wijdde al weer van de hoofdpagina naar een achterliggende pagina verdwenen.
Je zou toch verwachten dat de KNDB in dit geval toch ook prominent deze KNDB-leden in een berichtje in het zonnetje zet. Op de FMJD-site wordt melding gemaakt van de titel van Peter van der Stap en op de EDC site staat een nog wat uitgebreider stukje met alle kampioenen.
Maar op de KNDB-site nada, niks.

En het gebrek aan tijd kan denk ik niet een excuus zijn. Want met ongebreidelde energie weet bestuurslid Communicatie Marcel Kosters ons deze week wel te verblijden met al welgeteld zes berichten over de SportAccord Draughts Cup. En dan heb ik het nog niet eens over de berichten, die op dit forum over dit toernooi op de damserver verschijnen en op een aantal Facebook pagina’s.

Ik vind het weer een enorme misser. Roel Boomstra wordt vrijwel als wereldkampioen omhoog gehemeld in (pers)berichten nadat hij een toernooi om de World Cup wint. En nu zijn er drie Europese kampioenen waar geen letter over op de KNDB-site vermeld wordt. Op de toernooisite overigens ook geen nieuwsberichtje of foto’s van de prijsuitreiking (dat bevreemdt me overigens ook weer, want volgens mij was Geb Kos wel bij de slotronde).
En ook onze voorzitter, die tot dusver aandacht besteedt aan kampioenen op zijn Twitter account zwijgt deze keer in alle talen......

Structureel zit hier iets verschrikkelijk fout of er is heel iets anders aan de hand (maar wat dan?).
Het moet toch easy zijn, om een (pers)draaiboekje van 1 A4-tje te maken betreffende (titel)toernooien, zeker als ze onder auspiciën van de KNDB worden georganiseerd, zodat berichtgeving (zeker als er Nederlands succes is) gegarandeerd wordt?
Zo dat wilde ik toch even kwijt. (overigens, wat mis ik Fred van Amersfoort in het maken van kritische opmerkingen..... :shock: )

Peter, Frank en Fred langs deze weg nog van harte gefeliciteerd met de titel(s)!
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
frank teer

Post by frank teer »

Dank je wel Piet,

Het is echter verre van duidelijk of Frank en Fred wel een Europese titel hebben veroverd.
De reglementen van het EK veteranen lijken in die richting te wijzen:
1.4. There are planned three age groups for men: > 50 +; > 60 +; >70 + and for women.
and
2.6. The players of each age group finishing in the first three places will receive a medals and an official diploma of European Championship.
"Receive an official diploma of european championship" klinkt serieus.
Ook de gewoonte van de jaren 2001-2011 was om een aparte prijs en titel toe te kennen voor de beste 60+ en 70+ spelers
Bij de prijsuitreiking werd echter de eerste plaats in de categorie 60+ niet eens genoemd en bleef ook het in het reglement genoemde diploma 60+ European champion achterwege.
Ook de EDC site vermeld niet dat er Europese titels zijn verdiend in de 60+ en 70 categorieen.
Ganesha

Post by Ganesha »

frank teer wrote:Dank je wel Piet,

Het is echter verre van duidelijk of Frank en Fred wel een Europese titel hebben veroverd.
De reglementen van het EK veteranen lijken in die richting te wijzen:
1.4. There are planned three age groups for men: > 50 +; > 60 +; >70 + and for women.
and
2.6. The players of each age group finishing in the first three places will receive a medals and an official diploma of European Championship.
"Receive an official diploma of european championship" klinkt serieus.
Ook de gewoonte van de jaren 2001-2011 was om een aparte prijs en titel toe te kennen voor de beste 60+ en 70+ spelers
Bij de prijsuitreiking werd echter de eerste plaats in de categorie 60+ niet eens genoemd en bleef ook het in het reglement genoemde diploma 60+ European champion achterwege.
Ook de EDC site vermeld niet dat er Europese titels zijn verdiend in de 60+ en 70 categorieen.
Ook van mij de hartelijke felicitaties aan Peter, Frank en Fred voor het behalen van de Europese titell in hun klasse.

Erg apart Frank als ik daarbij kijk naar het WK in Riga. Volgens mij kreeg men daar in alle drie de klasse medailles, ook bij de Blitz.
Andrew Tjon A Ong

Post by Andrew Tjon A Ong »

Piet Bouma wrote:Ik heb de afgelopen week met wat stijgende verbazing (lees eerder: verontwaardiging) de berichtgeving op onder meer de KNDB-site gevolgd.

Afgelopen zaterdag 9 november hebben drie KNDB-leden de Europese titel bij de Veteranen behaald op Texel.
50+ MF Peter van der Stap (plus over all kampioen en sneldamkampioen)
60+ MI Frank Teer
70+ MF Fred Ivens

Op Toernooibase is het berichtje dat ik hier op 9 november aan wijdde al weer van de hoofdpagina naar een achterliggende pagina verdwenen.
Je zou toch verwachten dat de KNDB in dit geval toch ook prominent deze KNDB-leden in een berichtje in het zonnetje zet. Op de FMJD-site wordt melding gemaakt van de titel van Peter van der Stap en op de EDC site staat een nog wat uitgebreider stukje met alle kampioenen.
Maar op de KNDB-site nada, niks.
Ik heb meteen na afloop van het EK, 9 november jl., t/m heden, elke dag op de kNDB site gekeken of er iets over de uitslag van het EK vermeld zou worden, maar moest elke dag weer teleurgesteld afdruipen.
Wat dat betreft ben ik blij, dat ik geen Europees kampioen geworden ben. Hoe zou ik dat aan mij fans en familie moeten verkopen. Ik ben Europees kampioen geworden, maar er wordt in de berichtgeving van de KNDB geen letter aan gewijd!! Wat voor waarde hecht de bond aan dit kampioenschap. Een EK, dat nota bene door de KNDB zelf werd georganiseerd!! Ongelooflijk!!

Ik ben blij dat je de moed en energie aan gewijd hebt, om dit aan de kaak te stellen Piet. Ik heb het zelf niet gekund. Ik heb het al opgegeven, dat er in de huidige samenstelling van de verantwoordelijken iets zal veranderen.
Piet Bouma wrote: En het gebrek aan tijd kan denk ik niet een excuus zijn. Want met ongebreidelde energie weet bestuurslid Communicatie Marcel Kosters ons deze week wel te verblijden met al welgeteld zes berichten over de SportAccord Draughts Cup. En dan heb ik het nog niet eens over de berichten, die op dit forum over dit toernooi op de damserver verschijnen en op een aantal Facebook pagina’s.
Ik weet niet welk takenpakket het bestuurslid Communicatie in zijn portefeuille heeft, maar als het alleen maar het promoten van een online toernooi is, dan heeft hij zijn werk uitstekend gedaan. Een tien met een griffel voor Marcel Kosters.
Maar als bond sla je wel een pleefiguur naar de buitenwereld toe, als je de officiële website van de bond laat domineren door berichtgeving over een, met alle respect, flut online commercieel toernooi en niet één letter wijdt aan de uitslag van een EK, dat je nota bene zelf georganiseerd hebt en dat in alle categorieën louter Nederlandse Europees kampioenen heeft opgeleverd. De eigen KNDB-leden hebben EK-titels behaald en je maakt er als bond helemaal geen melding van! Dan heb ik het nog niet eens over het publicitair uitnutten van de behaalde titels. Dammers klagen, dat er te weinig over dammen in het nieuws komt, maar als ze zelf verzuimen om berichtgeving over damnieuws op hun eigen website te plaatsen, dan houdt het op.

Image
De door SportAccord gedomineerde KNDBwebsite. Het is goed, dat er (veel) aandacht geschonken wordt aan een bepaald online sneldamtoernooi, met zelfs ronde verslagen, maar het staat in schril contrast met de aandacht (geen), die er door de KNDB geschonken wordt aan bijvoorbeeld de uitslagen van een door hen zelf georganiseerd officieel Europees Kampioenschap.
Piet Bouma wrote: Ik vind het weer een enorme misser. Roel Boomstra wordt vrijwel als wereldkampioen omhoog gehemeld in (pers)berichten nadat hij een toernooi om de World Cup wint. En nu zijn er drie Europese kampioenen waar geen letter over op de KNDB-site vermeld wordt. Op de toernooisite overigens ook geen nieuwsberichtje of foto’s van de prijsuitreiking (dat bevreemdt me overigens ook weer, want volgens mij was Geb Kos wel bij de slotronde).
En ook onze voorzitter, die tot dusver aandacht besteedt aan kampioenen op zijn Twitter account zwijgt deze keer in alle talen......

Structureel zit hier iets verschrikkelijk fout of er is heel iets anders aan de hand (maar wat dan?).
Het moet toch easy zijn, om een (pers)draaiboekje van 1 A4-tje te maken betreffende (titel)toernooien, zeker als ze onder auspiciën van de KNDB worden georganiseerd, zodat berichtgeving (zeker als er Nederlands succes is) gegarandeerd wordt?
Zo dat wilde ik toch even kwijt. (overigens, wat mis ik Fred van Amersfoort in het maken van kritische opmerkingen..... :shock: )

Peter, Frank en Fred langs deze weg nog van harte gefeliciteerd met de titel(s)!
Natuurlijk ook van mij de felicitaties aan de kampioenen, Peter, Frank en Fred en niet te vergeten Barbara Graas, die de titel bij de dames in de wacht wist te slepen. Bedankt voor jouw bijdrage Piet! Ik hoop dat het bij de betrokkenen stof tot nadenken geeft en dat er ook nog passende maatregelen getroffen worden, waardoor in de toekomst de prestaties van de eigen leden (niet alleen de wereldtop!) de aandacht krijgen die ze verdienen. Zelf had ik op mijn Facebook al meer dan 80 foto’s over dit EK gepost, en ook al tig foto’s naar de organisatie op Texel en de KNDB tbv Het Damspel gestuurd, maar op dit Forum nog niets gepost. Daarom zal ik later nog wat sfeerbeelden posten, als compensatie, zodat de prijswinnaars toch even in het zonnetje worden gezet.
https://marktplaza.nl/winkels/damboekshop
Post Reply