WK Vrouwen 2013

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Re: 2 rounds 2 go

Post by A.Presman »

Ganesha wrote:Laat Karlijn haar studie prevaleren, Alexander?
Dat weet ik niet maar lijkt me zeer goed mogelijk.
J.Pawlicki

World Cup Women - the road to Beijing

Post by J.Pawlicki »

wcup14.jpg
wcup14.jpg (86.73 KiB) Viewed 8228 times
Ganesha

Re: WK Vrouwen 2013

Post by Ganesha »

Tkachenko is 2de geworden bij het WK in Mongolië en gaat daarmee naar WC in China. Klopt dat?
frank teer

Post by frank teer »

Nee, dat klopt niet,

Voor het Wereldkampioenschap in china 2015 zijn alleen de twee speelsters gekwalificeerd die komend jaar de titelmatch spelen, Golubjeva en Tansykkuzhina.
Wel is Darya gekwalificeerd voor de SportAccord World Mind Games 2013 in China, omdat ze voor Balthazy is geeindigd in het World Cup klassement.
(mits de uitslagen op de toernooisite van het WK vrouwen correct zijn).
Ganesha

Post by Ganesha »

frank teer wrote:Nee, dat klopt niet,

Voor het Wereldkampioenschap in china 2015 zijn alleen de twee speelsters gekwalificeerd die komend jaar de titelmatch spelen, Golubjeva en Tansykkuzhina.
Wel is Darya gekwalificeerd voor de SportAccord World Mind Games 2013 in China, omdat ze voor Balthazy is geeindigd in het World Cup klassement.
(mits de uitslagen op de toernooisite van het WK vrouwen correct zijn).
Hallo Frank ik bedoelde ook de SportAccord World Mind Games 2013 in China. Daar hebben we het op deze pagina's ook steeds over gehad.

Bedankt voor het bevestigend antwoord, wel een hard gelach voor Balthazy.

Het Wereldkampioenschap in China is pas in 2015, daar heb ik niet eens aan gedacht.
frank teer

Post by frank teer »

En hier bedoel je zeker een hard gelag in plaats van een hard gelach, wat me niet zo aardig zou lijken van je :wink:
Ganesha

Post by Ganesha »

frank teer wrote:En hier bedoel je zeker een hard gelag in plaats van een hard gelach, wat me niet zo aardig zou lijken van je :wink:
correct :)
J.Pawlicki

40 years of World Championship WOMEN

Post by J.Pawlicki »

WC_women_history.pdf
(338.83 KiB) Downloaded 354 times
henk stoop

Post by henk stoop »

frank teer wrote:Voor het Wereldkampioenschap in china 2015 zijn alleen de twee speelsters gekwalificeerd die komend jaar de titelmatch spelen, Golubjeva en Tansykkuzhina.
Wordt die match niet gespeeld tussen Golubeva en Tkachenko.
Dit is wat er op de KNDB site staat:
- Het voorstel van Oekraine om in geval een WK-match niet doorgaat, de rechten van de twee match spelers bij de start van het eerstvolgende WK toernooi te laten vervallen is aangenomen. In de volgende WK-match zijn derhalve de nummers een en twee van het WK-toernooi gerechtigd om de match te spelen;
frank teer

Post by frank teer »

Er is / was enige onduidelijkheid over dit voorstel van Ukraine omdat het niet op papier was gezet, zoals wel verplicht is bij een voorstel dat tijdens de FMJD vergadering wordt ingebracht.
De FMJD toernooi directeur heeft het voorstel in ieder geval zo geinterpreteerd dat het pas voor een volgende cyclus zou kunnen gelden omdat je een speelster (Tansykkuzhina in dit geval) die op het moment dat de AG werd gehouden al recht had op het spelen van de titelmatch 2014 dat recht niet kan ontnemen.
Dat kan alleen voor een volgende cyclus waarvoor nog geen speelsters een recht hebben verworven op het moment dat het besluit werd aangenomen.
Het WK reglement vermeldt ook dat de huidige wereldkampioene (aan het begin van het WK),Tansykkuzhina, recht heeft op de match 2014.
Dit reglement is niet door het FMJD bestuur aangepast voor het WK.
Alle speelsters waren op de hoogte van dit reglement en dus (omdat ze deelnamen) daarmee akkoord.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Golubeva weer wereldkampioene na bizar slot
Over het vrouwen-WK in Oelan-Bator
www.ericsdamsite.com
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
Post Reply