WK Vrouwen 2013

frank teer

Re: WK Vrouwen 2013

Post by frank teer »

De opmerking op de kNDB site: 'De topsportcommissie van de KNDB heeft als haar vervanger aangewezen Heike Verheul" is voor mij duidelijk genoeg om het antwoord op de vraag van Henk te kunnen weten.
Daarnaast: de FMJD toernooi directeur heeft een aantal maanden geleden een afspraak gemaakt met de KNDB dat de KNDB een vervangster zou mogen aanwijzen als Nina niet mee zou kunnen doen. In verband met de gevoelige situatie met betrekking tot Nina's ziekte en haar wens om mee te kunnen spelen als het maar even zou kunnen, wilde de FMJD toernooi directeur niet van de KNDB eisen om voor 1-6 of voor 1-7 Nina terug te trekken.
In dat geval zou Nederland als sterkste nog niet gekwalificeerd land toch een directe plaats krijgen, aan te wijzen door de KNDB.
Met de afspraak is dit recht voor de KNDB doorgeschoven naar later.
De FMJD heeft voor zover ik weet geen enkele rol gespeeld bij het aanwijzen van de speelster voor deze plaats.
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher »

Bedankt voor deze heldere uitleg!

De KNDB had dit dus al gewoon kunnen zien aankomen. Dat maakt het nog vele malen erger! Het is voor mij nu al duidelijk dat hier sprake is van belangenverstrengeling! De Topsportcommissie heeft hier volstrekt oneerlijk gehandeld. Wat mij betreft gaan er nu eens koppen rollen. In de Topsportcommissie zitten: Hans Vermeulen, Johan Krajenbrink, Rob Clerc en Nina Hoekman. Duidelijk lijkt me dat Krajenbrink de meeste verantwoordelijkheid heeft en dat Nina Hoekman onmogelijk zitting kon nemen al is het maar doordat ze natuurlijk als deelneemster aan het NK vrouwen nooit onafhankelijk kan zijn. De Bondsraad is toch in staat om een motie van afkeuring in te dienen tegen Krajenbrink? Het is al vaak genoeg gebeurd dat de KNDB uit het niets de meest bizarre voorkeursplaatsen geeft, terwijl er op NK's andere spelers boven kwamen drijven. Op zijn minst zou Krajenbrink voorwaardelijk uit deze functie moeten worden gezet, vind ik. Bij de volgende overduidelijke belangenverstrengeling moet het maar eens genoeg zijn.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Michel Stempher wrote:Bedankt voor deze heldere uitleg!

De KNDB had dit dus al gewoon kunnen zien aankomen. Dat maakt het nog vele malen erger! Het is voor mij nu al duidelijk dat hier sprake is van belangenverstrengeling! De Topsportcommissie heeft hier volstrekt oneerlijk gehandeld. Wat mij betreft gaan er nu eens koppen rollen. In de Topsportcommissie zitten: Hans Vermeulen, Johan Krajenbrink, Rob Clerc en Nina Hoekman. Duidelijk lijkt me dat Krajenbrink de meeste verantwoordelijkheid heeft en dat Nina Hoekman onmogelijk zitting kon nemen al is het maar doordat ze natuurlijk als deelneemster aan het NK vrouwen nooit onafhankelijk kan zijn. De Bondsraad is toch in staat om een motie van afkeuring in te dienen tegen Krajenbrink? Het is al vaak genoeg gebeurd dat de KNDB uit het niets de meest bizarre voorkeursplaatsen geeft, terwijl er op NK's andere spelers boven kwamen drijven. Op zijn minst zou Krajenbrink voorwaardelijk uit deze functie moeten worden gezet, vind ik. Bij de volgende overduidelijke belangenverstrengeling moet het maar eens genoeg zijn.
Hahaha, wat ben je toch nog heerlijk jong en naïef, Groenteboertje!
Heaven is no location, but a state of mind
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Kosmos wrote:
Michel Stempher wrote:Bedankt voor deze heldere uitleg!

Hahaha, wat ben je toch nog heerlijk jong en naïef, Groenteboertje!
Tja, de opperste baas van de KNDB voorwaardelijk uit zijn functie zetten! :shock:
De topsportbond KNDB kan niet zonder hem, hij haalt al die belangrijke NOC/NSF subsidie binnen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Ganesha

Post by Ganesha »

Als je de regels goed leest, zie je dat Topsport Commissie bij het NK vrouwen regels heeft toegepast die voor Talentontwikkeling en jeugd kampioenschappen bedoeld zijn en waar een keuzeplaats mogelijk is.
Vandaar komt ook de bijzondere argumentatie dat onder andere de 19e plaats voor Heike bij het EK vrouwen een pluspuntje is.

Algemene NK's en NK vrouwen hanteren echter heel andere regels volgens KNDB reglement.
NK-finale is een kwalificatietoernooi als het om een EK/WK-afvaardiging gaat en deelnemers aan een kwalificatietoernooi hebben er recht op om vooraf precies te weten waar zij aan toe zijn, aan welke plaatsen in de eindrangschikking zijn rechten verbonden.

Over WK plaats Algemeen en Vrouwen beslist geen Commissie Topsport maar objectieve criteria- het resultaat.

Deze regels zijn door Bondsraad bekrachtigd in 2009.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Wat ik een beetje mis in de discussie.
Het EK Vrouwen 2012 in Emmen was de enige mogelijkheid voor Nederlandse speelsters om zich rechtstreeks voor het WK Vrouwen te plaatsen.
Als de FMJD in al haar goedheid na het terugtrekken van Nina Hoekman, alsnog een Nederlandse een WK plaats wenst toe te kennen (en het recht daartoe aan de KNDB gunt), zou de KNDB in de eerste plaats naar dit EK moeten kijken.

Rianka Rentmeester eindigde hier als 11e, Heike Verheul als 19e en Vitalia Doumesh als 23e.
Als we in Nederland geen keuzeplaatsen wensen toe te kennen, dan dient vanuit het kwalificatietoernooi (het EK dus!), de eerstvolgende speelster de plek te krijgen....

Rianka Rentmeester, onterecht geheel nog niet genoemd in deze discussie:

Image
foto: archief P. Bouma
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Ganesha

Post by Ganesha »

Om het verhaal nog spannender te maken.

De KNDB refereert wat betreft haar WK vrouwen 2013 plaatskeuze naar de volgende procedure:

“When it was clear that FMJD had given mandate to KNDB to select a replacement player, the KNDB board asked the KNDB Topsport Commission to consult on a replacement player for Nina Hoekman. This is standard operating procedure when within KNDB, no events or other selection methods have been organized to decide on a (replacement) representative to an international championship. “

Bij navraag bij het Bondsbureau over deze procedure kregen wij het antwoord dat deze 'standaardprocedure' niet gereglementeerd staat .
Ik herinner me ook niet dat deze procedure ooit bekrachtigd is door de Bondsraad.

Het kan toch niet dat KNDB procedures gebruikt die niet gereglementeerd staan en niet bekrachtigd zijn door de Bondsraad, of ben ik nu erg naïef.

Maakt dat de beslissing op basis van deze procedure ongeldig?
Is deze juridisch strafbaar?

Beste Forumleden, kent iemand deze 'standaardprocedure' ?
Last edited by Ganesha on Thu Oct 03, 2013 16:08, edited 1 time in total.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Ganesha wrote:Om het verhaal nog spannender te maken.

De KNDB refereert wat betreft haar WK vrouwen 2013 plaatskeuze naar de volgende procedure:

“When it was clear that FMJD had given mandate to KNDB to select a replacement player, the KNDB board asked the KNDB Topsport Commission to consult on a replacement player for Nina Hoekman. This is standard operating procedure when within KNDB, no events or other selection methods have been organized to decide on a (replacement) representative to an international championship. “

Bij navraag bij het Bondsbureau over deze procedure kregen wij het antwoord dat deze 'standaardprocedure' niet gereglementeerd staat .
Ik herinner me ook niet dat deze procedure ooit bekrachtigd is door de Bondsraad.

Het kan toch niet dat KNDB procedures gebruikt die niet gereglementeerd staan en niet bekrachtigd zijn door de Bondsraad, of ben ik nu erg naïef.

Maakt dat de beslissing op basis van deze procedure ongeldig?
Is deze juridisch strafbaar?

Beste Forumleden, kent iemand deze 'standaardprocedure' ?
Niks spannends aan. De standaardprocedure is de 'procedure Krajenbrink', dat weet je toch wel Ganesha?
Ganesha

Post by Ganesha »

Nederland maakt bij dit WK 2013 in Mongolië beslag op de WK plaats op basis van criteria voor landen waar nationale kampioenschappen zijn georganiseerd.
1 Countries with national women championship organised and reported regularly to FMJD.

Het nationale kampioenschap zelf waardoor de KNDB deze plaats krijgt, wordt brutaal genegeerd.

Als ik al eerder vertelde
NK 2012 n.2 Vitalia Doumesh, NK 2013 n.2 Leonie de Graag, NK Blitz 2013 n.1 Vitalia Doumesh

Dat zou om te lachen zijn, maar ik vind het vooral triest.

Hoe gaat de KNDB aan onze speelsters hun gestolen WK plaats compenseren?
Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink »

Ganesha wrote: Beste Forumleden, kent iemand deze 'standaardprocedure' ?
In het verleden heb ik wel eens geprobeerd om de KNDB zo ver te krijgen dat men criteria zou opstellen voor het bepalen van zo'n aanwijsplek. Daarop werd mij medegedeeld dat zoiets "onmogelijk" is.
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Dit IS dus wat ze doen als de aanwijzing NIET GEREGLEMENTEERD staat. Beetje raar om te gaan vragen of deze procedure gereglementeerd staat, lijkt me.
Ganesha

Post by Ganesha »

Een standaard procedure die niet gereglementeerd is, dat vind ik inderdaad zeer vreemd. Waar zit de standaard dan in.

Daarnaast wist men al voor het NK 2013 dat er mogelijk een vervangster nodig was. Dan ga je niet nadrukkelijk bij het NK vermelden dat dit toernooi geen plaatsingstoernooi is, of je wil je handen vrij hebben om zelf te kiezen wie er gestuurd gaat worden.
Ik vind dat kwalijk.
Juri
Real name: Anikeev Juri

Post by Juri »

http://ru.pokerstrategy.com/#uS7UG6
Lets play Poker, to get for free 50$
J.Pawlicki

The way to Beijing (virtual World Cup after round 9)

Post by J.Pawlicki »

wcup8.jpg
wcup8.jpg (78.27 KiB) Viewed 7424 times
J.Pawlicki

World Cup situation

Post by J.Pawlicki »

wcup9.jpg
wcup9.jpg (70.47 KiB) Viewed 7310 times
<=== -> SportAccordWorldMindGames
Post Reply