Ik streef altijd naar maximaal mogelijke objectiviteit.
En die objectiviteit zegt dat bijna 20% van alle Forum posts waren van Hanco Elenbaas.
En grotendeels waren dat ook waardevolle bijdragen.
Zoals Krantenartikelen, Geschiedenis, Damkunst, Foto’s, etc.
Ik werd hier eens aangesproken dat ik met twee maten meet en tegen sommige gebruikers milder ben dan tegen andere.
Dat klopt inderdaad. Ik heb een bepaalde krediet voor iemand die niet alleen maar babbelt (geen probleem, dat mag ook zolang het on-topic is) maar ook iets daadwerkelijk voor de dampromotie doet.
Maar er is een donkere kant - in zijn algemene posten ging Hanco vaak over de streep.
Mensen beledigen, agressief optreden en bewust op de man spelen is ook zijn kenmerk geworden.
Heel lang (jarenlang) beperkte ik mijn administratieve acties tot schoonmaak (verplaatsen naar Flame of verwijderen van alle mede door hem geïnitieerde opstootjes). En tot meerdere waarschuwingen.
Ik ging zelfs juridische strijd in tegen advocaten en nam het voor hem op in zijn lichtzinnigheid in de auteursrechtelijke momenten.
Maar ook kreeg ik meerdere keren van verschillende mensen vragen om hem van het Forum te veren met o.a. de argumentatie dat andere gebruikers het Forum gaan vermijden uit vrees voor ruzie met Hanco.
En uiteindelijk is nu ook voor mij de maat vol. En het krediet is vollledig verspild.
Zijn laatste uitdrukkingen in de topics rond e-Doping gaan ver boven alle tolerantiegrenzen.
En ik zie geen kans op verbetering - hij lijkt ook nog trots te zijn op de eerder verwijderde posten.
Bij deze beslis ik Hanco voor onbepaalde tijd te veren van het Forum.
Onbepaald betekent dat na een afkoelingstermijn van 3 maanden het nog eens bekeken zou kunnen worden indien daar aanleiding voor zal zijn (zijn aanvraag met bepaalde commitment)

Ban voor Hanco
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Re: Problematiek rond e-Doping
Hanco is gebanned. Op betreffende topic kan niet gereageerd worden. Presman is weer eens gezwicht voor de Nomenklatoera. Ok, het ging te ver, maar zijn opponent niet minder. Kennelijk is dit forum net zo onafhankelijk als de (KNDB)damserver. Hanco's complottheorieën krijgen zo wel een heel griezelige dimensie. Díe bijdragen zijn nu zelfs ook verwijderd. Wat is dit voor secte?Hanco Elenbaas wrote:Dat is te hopen. Knoop het goed in je oortjes.biljartfreak24 wrote:Wat andere aanpakken betreft wellicht wel ja,
Op Hanco na dan. Ik zal niet vergeten wat hij hier over mij heeft gezegd.
Dat deze "discussie" uit de hand zou lopen, had je kunnen verwachten, omdat Pascal nu zondebok gemaakt wordt voor al die (mogelijke) damfraudeurs. In de Mindsports Arena speelt meer dan de helft vals, zoals ik ooit uitvond toen ik door een kneus binnen 30 zetten van het bord geveegd werd met de ene fantastische zet na de andere. Ton Sijbrands zou trots geweest zijn op die overwinning en had hem zeker in zijn rubriek geplaatst, omdat hij veel mooier was dan zijn andere zege op mij, die hij ook plaatste.A.Presman wrote:Ik ben nu op vakantie.
Dus kan alleen maar snel wat vuil uit de topiic verwideren.
Sorry als iemand`s nuttige bijdrage werd ook mme verwijderd.
Volgende week zal ik kijken welke maatregelen zijn nodig om zulke niveau van "discussie" voorkomen of tegenhouden.
Degene die niet zonder flame of schelden kunnen zijn bij deze gewaarschuwd.
Het ging echter in deze topic om item die echt hot is.
De case Pascal is slechts een aanzet voor constructieve discussie (dacht ik)
die moet eigenlijk met spoed gevoerd worden en liefst leiden tot organisatorische besluiten.
In ieder geval nog voor naderende start van NC.
Het gevaar van e-Doping is sinds introductie van mobile apps is echt te laagdrempelig geworden.![]()
Het is OK dat dit verhaal met Erik van Mayenberg verwijderd is, maar je had ook kunnen ingrijpen toen Pascal dezelfde weg leek te gaan als die grensrechter uit Almere. Maar begrijpelijk dat je wel wat beters en leukers aan je hoofd hebt op vakantie, dus veel plezier!
Flow with the Go
-
- Real name: Roel Langendam
O cool, complot theorieen, en damserver wordt genoemd als onderdeel ervan, Jhea.Klaas van der Laan wrote:Hanco is gebanned. Op betreffende topic kan niet gereageerd worden. Presman is weer eens gezwicht voor de Nomenklatoera. Ok, het ging te ver, maar zijn opponent niet minder. Kennelijk is dit forum net zo onafhankelijk als de (KNDB)damserver. Hanco's complottheorieën krijgen zo wel een heel griezelige dimensie. Díe bijdragen zijn nu zelfs ook verwijderd. Wat is dit voor secte?Hanco Elenbaas wrote:Dat is te hopen. Knoop het goed in je oortjes.biljartfreak24 wrote:Wat andere aanpakken betreft wellicht wel ja,
Dat deze "discussie" uit de hand zou lopen, had je kunnen verwachten, omdat Pascal nu zondebok gemaakt wordt voor al die (mogelijke) damfraudeurs. In de Mindsports Arena speelt meer dan de helft vals, zoals ik ooit uitvond toen ik door een kneus binnen 30 zetten van het bord geveegd werd met de ene fantastische zet na de andere. Ton Sijbrands zou trots geweest zijn op die overwinning en had hem zeker in zijn rubriek geplaatst, omdat hij veel mooier was dan zijn andere zege op mij, die hij ook plaatste.A.Presman wrote:Ik ben nu op vakantie.
Volgende week zal ik kijken welke maatregelen zijn nodig om zulke niveau van "discussie" voorkomen of tegenhouden.
die moet eigenlijk met spoed gevoerd worden en liefst leiden tot organisatorische besluiten.
Het gevaar van e-Doping is sinds introductie van mobile apps is echt te laagdrempelig geworden.![]()
Het is OK dat dit verhaal met Erik van Mayenberg verwijderd is, maar je had ook kunnen ingrijpen toen Pascal dezelfde weg leek te gaan als die grensrechter uit Almere. Maar begrijpelijk dat je wel wat beters en leukers aan je hoofd hebt op vakantie, dus veel plezier!
Mag ik details? wil graag weten van welk complot ik deze keer uitmaak.
Ik praat met iedereen. Elk moment. De vraag is niet tegen wie ik praat, maar wie luistert!!
-
Klaas van der Laan wrote:Hanco is gebanned. Op betreffende topic kan niet gereageerd worden. Presman is weer eens gezwicht voor de Nomenklatoera. Ok, het ging te ver, maar zijn opponent niet minder. Kennelijk is dit forum net zo onafhankelijk als de (KNDB)damserver. Hanco's complottheorieën krijgen zo wel een heel griezelige dimensie. Díe bijdragen zijn nu zelfs ook verwijderd. Wat is dit voor secte?Hanco Elenbaas wrote:Dat is te hopen. Knoop het goed in je oortjes.biljartfreak24 wrote:Wat andere aanpakken betreft wellicht wel ja,
Beste Klaas,
Wil je nu serieus gaan beweren dat de ban van Hanco onterecht is?
In de discussie/ruzie van vorige week ging ik inderdaad ook te ver maar op het begin wellicht na kun je me na de lasterlijke opmerkingen van Hanco niet heel veel kwalijk nemen. Of laat jij je graag voor alles wat god verboden heeft uitmaken?
Verder is het zo dat Hanco in een ander topic nog even rustig doorging met het beledigen van mij en een ander persoon terwijl ik zelf inmiddels zo wijs geworden was maar niet meer te reageren.
Omdat bij eenieder bekend is dat Hanco dat wel vaker doet heeft Presman wat betreft de ban een wijs besluit genomen.
Wat betreft het verwijderen van andere topics wellicht niet, maar ik heb de bijdrages van Hanco over allerlei complottheoriën nooit gelezen dus kan daar gaan oordeel over geven.
-
- Real name: Alexander Presman
Dit topic werd even dichtgezet om snelle eerste reactie te voorkomen en even onderstrepen dat het gaat hier niet om discussie maar om aankondiging van de beslissing.Klaas van der Laan wrote: Hanco is gebanned. Op betreffende topic kan niet gereageerd worden. Presman is weer eens gezwicht voor de Nomenklatoera. Ok, het ging te ver, maar zijn opponent niet minder. Kennelijk is dit forum net zo onafhankelijk als de (KNDB)damserver. Hanco's complottheorieën krijgen zo wel een heel griezelige dimensie. Díe bijdragen zijn nu zelfs ook verwijderd. Wat is dit voor secte?
Wat betreft de complottentopics - ik heb al lang een enorme hekel aan het feit dat mensen die op Google op allerlei onzin zoeken op het damforum terecht komen.
Ook heb ik geen zin in bewaking van de dunne grens tussen enkele echte complotten (die ook bestonden en bestaan in onze complexe wereld) en talloze paranoia (vaak nog met sterke antisemithische ondertoon).
De topics zijn overigens (nog) niet verwijderd maar verplaatsts naar een apart subforum.
Zodat ze in ieder geval afgeschermd kunnen worden van de niet geregistreerde gebruikers en Google bots.
Precies, ja, eindelijk wordt die anti-semitische, smadelijke troep van Hanco verwijderd.A.Presman wrote:Dit topic werd even dichtgezet om snelle eerste reactie te voorkomen en even onderstrepen dat het gaat hier niet om discussie maar om aankondiging van de beslissing.Klaas van der Laan wrote: Hanco is gebanned. Op betreffende topic kan niet gereageerd worden. Presman is weer eens gezwicht voor de Nomenklatoera. Ok, het ging te ver, maar zijn opponent niet minder. Kennelijk is dit forum net zo onafhankelijk als de (KNDB)damserver. Hanco's complottheorieën krijgen zo wel een heel griezelige dimensie. Díe bijdragen zijn nu zelfs ook verwijderd. Wat is dit voor secte?
Wat betreft de complottentopics - ik heb al lang een enorme hekel aan het feit dat mensen die op Google op allerlei onzin zoeken op het damforum terecht komen.
Ook heb ik geen zin in bewaking van de dunne grens tussen enkele echte complotten (die ook bestonden en bestaan in onze complexe wereld) en talloze paranoia (vaak nog met sterke antisemithische ondertoon).
De topics zijn overigens (nog) niet verwijderd maar verplaatsts naar een apart subforum.
Zodat ze in ieder geval afgeschermd kunnen worden van de niet geregistreerde gebruikers en Google bots.
Je moet wel erg wereldvreemd zijn om te protesteren tegen de ban van Hanco, die van beledigen zijn beroep maakt.
Het heeft mij verbaasd dat deze ban niet eerder is ingevoerd, Alexander is heel mild geweest.
Maarja, het lijkt wel of elke beslissing die iemand met een beetje autoriteit neemt in de damwereld, meteen betwist moet worden door een stel klein kinderen.
Door Hanco's agressie durven sommige mensen niet op het forum te posten, toch duidelijk een slechte zaak.
Ik heb ook wel eens een waarschuwing gekregen van Presman, ik ga dan niet lopen huilen, want iemand moet toch de baas zijn over onze kleuterklas?
Heaven is no location, but a state of mind
-
Re: Ban voor Hanco
Hanco heeft meer waardevolle posts op zijn naam staan dan wie ook op dit forum. Dus ik sta niet te juichen dat hij gebanned wordt. Hij gaat inderdaad wel eens over de schreef, maar niet zelden is dat gericht tegen quasi intelligente types die onder een schuilnaam menen dat ze hun geleerdheid moeten spuien op dit forum.
-
- Real name: Alexander Presman
Wieger,
heb je de bovenste post gelezen?
Daar ging het om waardevolle posts en dat het niet kan eeuwig een Aflaat blijven.
En je ziet nog (gelukkig) niet alles wat werd hier verwijderd en naar Flame overgezet.
Ik weet niet wie zijn de mensen met schuilnamen maar er is al lang geen anonimiteit hier.
Daar ging het om waardevolle posts en dat het niet kan eeuwig een Aflaat blijven.
En je ziet nog (gelukkig) niet alles wat werd hier verwijderd en naar Flame overgezet.
Ik weet niet wie zijn de mensen met schuilnamen maar er is al lang geen anonimiteit hier.
-
De bovenste post had ik gelezen. De bewuste bijdragen van Hanco heb ik niet gezien, maar ik twijfel er niet aan dat je goede redenen gehad hebt om tot een ban over te gaan. Sowieso vind ik dat je het forum op een goede manier beheert.A.Presman wrote:Wieger,
Dat er geen anonimiteit is op dit forum weet ik, maar ik ben toch niet enthousiast over al die nicknames die mensen gebruiken.