Ratings
-
- Real name: Michel Stempher
Ratings
De afgelopen weken ben ik bezig geweest om in de deelnemerslijst van MTB Open enkele KNDB-ratings om te rekenen naar de FMJD-rating. Dat roept bij mij wel de vraag op waarom alle nationale ratings niet gewoon worden afgeschaft. Waarom zou een wedstrijd uit de provinciale clubcompetitie niet internationaal kunnen meetellen? Vanwege de vele zomertoernooien speelt een steeds groter percentage van de dammers ook buiten de Provinciale Competitie om. Het is voor hen heel verwarrend om opeens een heel andere rating te zien met het getal 0 (of 1900) achter hun naam. Ook een Rus of een Chinees zou onmiddellijk snappen hoe sterk iemand is die voorheen alleen uitkwam in de Nationale 1e klasse en Provinciale competitie. Dit geldt andersom vermoedelijk ook.
Re: Ratings
Omdat elke provinciale bond zich dan blauw betaalt aan de fee die de FMJD voor het verwerken vraagt.
En omdat Pawlicki dan omkomt in het werk. Maar misschien heeft hij dat er graag voor over, gegeven de fee.
En omdat Pawlicki dan omkomt in het werk. Maar misschien heeft hij dat er graag voor over, gegeven de fee.
De FMJD-ratings zijn alleen betrouwbaar voor de mensen die veel spelen. Ik heb zelf al jaren een FMJD-rating van 1903, wat dus 962 als KNDB-rating zou zijn. Mijn echte KNDB-rating is 738.
Misschien moeten de FMJD-ratings juist worden afgeschaft (scheelt meteen een hoop ge-oh over de fee). Met het handige tooltje (zie ook de MTB-draad) kan je dan van fe KNDB- naar de Belgische rating omrekenen. Of van de Russische naar de Poolse. Alleen moet er nog een record bij, nu de Chinezen in opmars zijn
Misschien moeten de FMJD-ratings juist worden afgeschaft (scheelt meteen een hoop ge-oh over de fee). Met het handige tooltje (zie ook de MTB-draad) kan je dan van fe KNDB- naar de Belgische rating omrekenen. Of van de Russische naar de Poolse. Alleen moet er nog een record bij, nu de Chinezen in opmars zijn

-
Dit is dus geen probleem meer als provinciale wedstrijden en de natiale wedstijden in de 1e en 2e klasse ook gaan meetellen, want dan speelt iedereen regelmatigAlex wrote:De FMJD-ratings zijn alleen betrouwbaar voor de mensen die veel spelen. Ik heb zelf al jaren een FMJD-rating van 1903, wat dus 962 als KNDB-rating zou zijn. Mijn echte KNDB-rating is 738.

-
Zou er niet een rating per 1 april moeten zijn van de KNDB? Ik meen me te herinneren dat we gelijktijdig met de FMJD ratings zouden moeten krijgen...