mikkeltje wrote:mikkeltje wrote:Eric van Dusseldorp wrote:
Een dammedewerker van een krant maakt een rubriek voor het grote publiek, niet voor een hoogstenkele bevlogen, hardnekkige ideoloog. Nagenoeg niemand van mijn lezers is geïnteresseerd in de onontgonnen theorie van de pluseindspelen.
Alleen als er iets spectaculairs gebeurt (bijv. Thijssen wint van Scholma omdat deze laatste probeert een min te omzeilen), besteed ik er zijdelings weleens aandacht aan.
Wat jouw rubrieken betreft, die zijn ook van een triest niveau.
Ik kan me herinneren dat ik je ooit een mail schreef. Of je de cijferstanden op internet kon vervangen door een speelbaar diagram. "Leest toch niemand", was je antwoord. Inmiddels ben ik ook gestopt jouw rubrieken te lezen. Domme zetjes, uitgemolken standjes; het lijkt nergens meer naar.
Heb je enig idee wie je lezers zijn? Heb je daar onderzoek naar gedaan? Hoe weet jij voor wie je schrijft? Geen enkele doodgewone nederlander leest jouw stukjes; hou jezelf niet voor de gek. Vraag het de hoofdredactie; hun doelgroep is de Dammer.
Het spijt me, maar zo is het. Jouw rubrieken hebben geen enkel niveau.
Piet Bouma wrote:
Dat vind ik wel erg kort door de bocht Mikkeltje.
Sijbrands schrijft analyses, die mogelijk door de top 500 (?) van de dammers worden gewaardeerd.
Eric, heeft volgens mij een grotere doelgroep, top 4000 (alle leden?) van de KNDB.
Dat is luchtiger, oppervlakkiger, maar heeft zeker propagandistische- en amusementswaarde.
En op Internet zie ik altijd een afspeelbaar diagrammetje....
En dat is sowieso een extra inspanning om zo'n damweb-applet te maken.
Ik geloof niet dat dammers de rubrieken van EvD meer dan 1 seconde bekijken; ze kennen het al. Vroeger schreef Eric revolutionaire rubrieken. Hij had iets uitgezocht! Tegenwoordig schrijft Eric maar wat over van anderen en met name van de computer.
Geef mij maar Harm (telegraaf), Ton (volkskrant), Tjalling (wereld), Alexander (hoofdlijn). Heel wat meer "Piscine de penser" dan die onzin die EvD uitschrijft. Ga even zijn standjes na, allemaal aspiranten niveau. En dan te beweren dat de hele wereld zit te wachten op zijn rubrieken (met name niet dammers) hahaha. En dat ook nog spammen in alle talen; dan moet je wel denken dat je de King bent, hahaha.
Zijn rubrieken zijn van een triest niveau, en de opbouw van zijn site is van twintig jaar geleden in de huidige tijd (MS frontpage).
<CENSORED>...</CENSORED>
Neem Maarten van SNA eens als startpunt, hij zorgt er momenteel als enige voor dat het dammen weer eens een positieve impuls krijgen.