Damrubrieken van EvD

Post Reply
Eric van Dusseldorp

Damrubrieken van EvD

Post by Eric van Dusseldorp »

Piet Bouma wrote: Het is vooral jammer, dat analysatoren in damrubrieken eigenlijk totaal geen aandacht aan die pluseindspelen schenken. Want daar zit nog een heel stuk onontgonnen theorie.
Een dammedewerker van een krant maakt een rubriek voor het grote publiek, niet voor een hoogstenkele bevlogen, hardnekkige ideoloog. Nagenoeg niemand van mijn lezers is geïnteresseerd in de onontgonnen theorie van de pluseindspelen.
Alleen als er iets spectaculairs gebeurt (bijv. Thijssen wint van Scholma omdat deze laatste probeert een min te omzeilen), besteed ik er zijdelings weleens aandacht aan.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
mikkeltje

Re: World Cup Dammen in Wageningen, 14-22 september 2013

Post by mikkeltje »

Eric van Dusseldorp wrote:
Piet Bouma wrote: Het is vooral jammer, dat analysatoren in damrubrieken eigenlijk totaal geen aandacht aan die pluseindspelen schenken. Want daar zit nog een heel stuk onontgonnen theorie.
Een dammedewerker van een krant maakt een rubriek voor het grote publiek, niet voor een hoogstenkele bevlogen, hardnekkige ideoloog. Nagenoeg niemand van mijn lezers is geïnteresseerd in de onontgonnen theorie van de pluseindspelen.
Alleen als er iets spectaculairs gebeurt (bijv. Thijssen wint van Scholma omdat deze laatste probeert een min te omzeilen), besteed ik er zijdelings weleens aandacht aan.
Wat jouw rubrieken betreft, die zijn ook van een triest niveau.

Ik kan me herinneren dat ik je ooit een mail schreef. Of je de cijferstanden op internet kon vervangen door een speelbaar diagram. "Leest toch niemand", was je antwoord. Inmiddels ben ik ook gestopt jouw rubrieken te lezen. Domme zetjes, uitgemolken standjes; het lijkt nergens meer naar.

Heb je enig idee wie je lezers zijn? Heb je daar onderzoek naar gedaan? Hoe weet jij voor wie je schrijft? Geen enkele doodgewone nederlander leest jouw stukjes; hou jezelf niet voor de gek. Vraag het de hoofdredactie; hun doelgroep is de Dammer.

Het spijt me, maar zo is het. Jouw rubrieken hebben geen enkel niveau.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

mikkeltje wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:

Ik kan me herinneren dat ik je ooit een mail schreef. Of je de cijferstanden op internet kon vervangen door een speelbaar diagram. "Leest toch niemand", was je antwoord. Inmiddels ben ik ook gestopt jouw rubrieken te lezen. Domme zetjes, uitgemolken standjes; het lijkt nergens meer naar.

Heb je enig idee wie je lezers zijn? Heb je daar onderzoek naar gedaan? Hoe weet jij voor wie je schrijft? Geen enkele doodgewone nederlander leest jouw stukjes; hou jezelf niet voor de gek. Vraag het de hoofdredactie; hun doelgroep is de Dammer.

Dat vind ik wel erg kort door de bocht Mikkeltje.
Sijbrands schrijft analyses, die mogelijk door de top 500 (?) van de dammers worden gewaardeerd.
Eric, heeft volgens mij een grotere doelgroep, top 4000 (alle leden?) van de KNDB.
Dat is luchtiger, oppervlakkiger, maar heeft zeker propagandistische- en amusementswaarde.
En op Internet zie ik altijd een afspeelbaar diagrammetje....
En dat is sowieso een extra inspanning om zo'n damweb-applet te maken.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
mikkeltje

Post by mikkeltje »

.
Last edited by mikkeltje on Thu Jul 11, 2013 01:59, edited 1 time in total.
mikkeltje

Post by mikkeltje »

..
Last edited by mikkeltje on Thu Jul 11, 2013 02:00, edited 1 time in total.
mikkeltje

Post by mikkeltje »

mikkeltje wrote:
mikkeltje wrote:
Eric van Dusseldorp wrote: Een dammedewerker van een krant maakt een rubriek voor het grote publiek, niet voor een hoogstenkele bevlogen, hardnekkige ideoloog. Nagenoeg niemand van mijn lezers is geïnteresseerd in de onontgonnen theorie van de pluseindspelen.

Piet Bouma wrote:
Dat vind ik wel erg kort door de bocht Mikkeltje.
Sijbrands schrijft analyses, die mogelijk door de top 500 (?) van de dammers worden gewaardeerd.
Eric, heeft volgens mij een grotere doelgroep, top 4000 (alle leden?) van de KNDB.
Dat is luchtiger, oppervlakkiger, maar heeft zeker propagandistische- en amusementswaarde.
En op Internet zie ik altijd een afspeelbaar diagrammetje....
En dat is sowieso een extra inspanning om zo'n damweb-applet te maken.
Ik geloof niet dat dammers de rubrieken van EvD meer dan 1 seconde bekijken; ze kennen het al. Vroeger schreef Eric revolutionaire rubrieken. Hij had iets uitgezocht! Tegenwoordig schrijft Eric maar wat over van anderen en met name van de computer.

Geef mij maar Harm (telegraaf), Ton (volkskrant), Tjalling (wereld), Alexander (hoofdlijn). Heel wat meer "Piscine de penser" dan die onzin die EvD uitschrijft. Ga even zijn standjes na, allemaal aspiranten niveau. En dan te beweren dat de hele wereld zit te wachten op zijn rubrieken (met name niet dammers) hahaha. En dat ook nog spammen in alle talen; dan moet je wel denken dat je de King bent, hahaha.

Zijn rubrieken zijn van een triest niveau, en de opbouw van zijn site is van twintig jaar geleden in de huidige tijd (MS frontpage).

<CENSORED>...</CENSORED>

Neem Maarten van SNA eens als startpunt, hij zorgt er momenteel als enige voor dat het dammen weer eens een positieve impuls krijgen.
Last edited by mikkeltje on Thu Jul 11, 2013 02:11, edited 1 time in total.
mikkeltje

Post by mikkeltje »

mikkeltje wrote:..
Sry voor de twee berichten met puntjes; ik had verkeerd geciteerd. Vanuit het punt van propaganda ken ik op dit moment allen Maarten die zich er vol voor inzet, Andrew ook.

Als je dan toch zo begaan bent met het dammen, en dat is al lang een discussiepunt, moet je dan landelijk (herkenning landelijk , wat dus niemand kent, wie kent Pim, of Roel?), of provinciaal inzetten?

En als laatste, wat zijn de grootmeesters bereid om zelf in te zetten om dammen te populariseren?
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Presman, een tijdje terug dreigde je om mij te bannen hier wegens een stukje dat volgens mij humor was maar volgens jou "laag bij de grond". Hoe lees jij de stukken van Mikkeltje? Volgens mij zijn het regelrechte aanvallen op personen en nu zie je het niet? Vreemd
Wishmaster
Real name: Pascal Stil

Post by Wishmaster »

De berichten zijn vanmorgen gepost, ik neem aan dat meneer Presman niet 24 uur per dag hier voor politieagent speelt en dat hij er wel wat mee zal doen wanneer hij het ziet.
everytime is a good time to take your time to have a good time
Bert Zwart

Re: Damrubrieken van EvD

Post by Bert Zwart »

Ik ben het met Piet Bouma eens: luchtige rubriek, ook te volgen voor een dammer met een wat lagere rating.
Daarnaast is het een goed geschreven rubriek. Analyses doet hij zelf met de computer.
Wishmaster
Real name: Pascal Stil

Post by Wishmaster »

Ik vind het ook geen verkeerde rubriek. Het gaat niet altijd erg diepgaand op dingen in, maar is wel informatief en meestal erg actueel. Ik lees hem niet elke week, maar als ik een week gemist heb dan lees ik die later wel meestal terug.
De problemen bekijk ik niet altijd, maar als ik zin heb om even te puzzelen dan ga ik soms ook naar zijn rubrieken om een paar van de problemen op te lossen.
everytime is a good time to take your time to have a good time
composite

Post by composite »

In allerlei andere draden heb ik al eerder opmerkingen gemaakt over een rubriek voor het 'brede publiek'. Ik wil niet in herhaling vallen en zeker niet nog eens beargumenteren waarom bijvoorbeeld de rubriek van Sijbrands prachtig is maar geen enkele propagandistische waarde heeft. De rubriek van Erik is prima. Ik ben geschrokken van de opmerkingen van Mikkeltje. Sterker: ze zijn ronduit beschamend. Mikkel, ga buiten spelen en bemoei je niet met grote mensen.
... And I'll bury my soul in a scrapbook...
Leonard Cohen
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

Aandachtige lezers hebben gemerkt dat deze draad is uit een andere gesplitst en tot een losse topic gepromoveerd.

De basis post van mikkeltje is inderdaad provocerend en daardoor kwamen direct geluiden dat die moest verwijderd worden of naar Flame verplaatst.
Ik leg uit waarom ik dat niet heb gedaan.

Waarom losse draad? Dat is simpel. Binnen de topic "World Cup Dammen in Wageningen, 14-22 september 2013" was het duidelijke off-topic en moest absoluut eruitgehaald worden.

Dan is de vraag - waarom niet naar flame?
Ik vind dat mikkeltje's opmerkingen zijn in principe niet op Eric persoonlijk gericht (al kunnen mensen hier anders over denken en de bewoording niet altijd correct is) maar op zijn rubrieken.
Daar kan hij eigen mening over hebben. Ongetwijfeld is het niet leuk voor Eric maar elke mening kan bestaan, unanimiteit vind je niet zo vaak.

De kern van zijn bewering is dat de rubrieken zijn van laag niveau en worden niet gelezen en gewaardeerd.
Uit kleine discussie die door zijn opmerking onstaat is het inmiddels duidelijk dat de rubrieken juist wel worden gelezen en gewaardeerd.
Ik sluit me ook persoonlijk aan bij alle positieve reacties simpelweg omdat ik die zelf ook meestal lees en prima vind.
Dus wat dat betreft verliest de mening van mikkeltje met grote cijfers.
En hij zal dankzij deze draad weliswaar ook zijn mening aanpassen.

De irritatie van mikkeltje is (gok ik) gebasserd op het feit dat Eric op Facebook in alle (dam)groepen zijn rubrieken post.
Ook dat vind ik geen enkel probleem - iedereen mag en wilt graag zijn creaties promoten.
En als dat nog dampromotionele waarde heeft dan is daar helemaal niets mis mee.

En wat betreft de kritiek op de site - nou ja, ook hier kan mikkeltje zijn mening hebben. De site is inderdaad niet meer modern. Als ik als een bezoeker op de homepage kom moet ik huilend 10 keer Java toestemming geven voordat ik verder kan.
Maar hoe Eric daarmee omgaat, wil hij wel of niet daar eens een update geven is natuurlijk up to hemzelf.
Zo lang de damrubrieken hun eigen adres hebben en die adressen worden rechtstreeks gepost vind ik het helemaal niet erg.

Dus samengevat: Ik zal wel mikkeltje waarschuwing geven voor minstens een deel van zijn post (hopelijk zal hij dat zelf aanpassen). Maar de draad verdient nog m.i. niet om te verwijderd of naar Flame verplaatst te worden.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Terechte waardering voor Eric's analyses van de succesvolste Nederlandse Dammer aller tijden.

Jean-Marc Ndjofang, de échte wereldkampioen (hopelijk volgend jaar dan maar!), moet in onderstaand fragment zijn: Adonis Ano uit Ivoorkust.

Image
Eddie van de Acker

Post by Eddie van de Acker »

Waarmee het geleuter van passant M. tevens in de prullenbak kan worden gesmeten. Mooie analyse van Eric !
Post Reply