Michel Stempher wrote:En nog steeds wordt er geen gehoor gegeven aan de kritiek en is het al meer dan een week geleden. Op mijn e-mail van afgelopen donderdag is ook nog niet gereageerd, maar dat kan nog wel komen. De KNDB zet zichzelf hiermee (ik doel op het niet publiceren van de uitslagen) werkelijk ten schande. Ik kan en wil het niet anders verwoorden.
Ik vind het wel een erg vreemde gang van zaken. Ik denk dat het gewoon niet goed is afgestemd, wie en op welke termijn de uitslagen moest gaat invoeren en wie voor de publicatie zou zorg dragen. Die brief die je hebt geschreven, is prima Michel, maar je kunt niet van KNDBbestuursleden verwachten, dat ze thuis nog uitslagen gaan invoeren. In principe zou dat door de organisatie van het toernooi moeten gebeuren, maar ik vrees, dat dat niet goed is afgestemd. Zoiets zou gewoon in het draaiboek voor het toernooi moeten worden opgenomen.
Net zoals de organisatie hard heeft gewerkt om genoeg vrijwilligers te werven om als arbiter en tafelheer te fungeren voor het bijhouden van de uitslagen tijdens het toernooi, zo hadden ze ook vooraf vrijwilligers kunnen regelen voor het invoeren van de resultaten in Toernooibase. Ik was best bereid om uitslagen in Toernooibase in te voeren, zoals ik ook bereid was om ongevraagd naar dit kampioenschap af te reizen om een fotoreportage te maken en deze zo snel mogelijk te publiceren.
Wat ik de KNDB wel kwalijk neem, is dat ze een week na het NK nog geen woord over de uitslag van dit Nationaal Kampioenschap hebben gerept. Officieel is de kampioen een week na dato niet eens bekend gemaakt. Natuurlijk waren de ontwikkelingen in het WK het allerbelangrijkste damnieuws, in de afgelopen week, maar om nu op de eigen website alleen maar over dit WK te schrijven en geen woord over het eigen NK-sneldammen, dat vind ik gewoon niet kunnen!