Royement

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Dec 04, 2003 15:18

Hanco Elenbaas wrote:
Eric Sanders wrote:Konden al deze tere zieltjes opeens niet meer dammen, omdat een clubgenoot geschorst was? Wat een amateurs zijn het dan.
Als ik Henk de Witt aan de riem meeneem naar Nijmegen en ik laat hem los in jouw woning, alwaar hij de hele boel kort en klein slaat, dan wil ik nog wel eens zien hoe jij twee uur later speelt voor NOAD.
Niet ver beneden mijn kunnen, vrees ik. [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Ik word ook niet zo heel goed betaald bij NOAD.

Paul Wijninga

Post by Paul Wijninga » Thu Dec 04, 2003 15:27

neem me niet kwalijk maar de arbiter heeft wel juist gehandeld.
inderdaad ik was Hoofdconducteur en ben het het nog gedeeltelijk in samenhang met planner ik plan de werklijnen van hengelo in.
dat wsdv een andere mening heeft mag vanzelfsprekend maar de arbiter heeft terecht gehandeld tenzij het reglement tweeerlei uitlegbaar is daar zal ik overigens niet vreemd van opkijken .
Als ik een WSDV-er zou zijn, zou ik enorme complottheorieen kunnen verzinnen over Jan de conducteur [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] . Over het punt of die Sterrenburg nou wel of niet terecht een beroep deed op overmacht, zullen wij het vast niet eens worden. Ik blijf bij mijn mening dat de arbiter in dit twijfelgeval had moeten laten spelen. Zeker als de arbiter van je vereniging zelf is, kun je maar beter alle schijn van partijdigheid vermijden.

Het lijkt me trouwens niet dat de KNDB je kan verplichten om de wedstrijd op 20 december te spelen. In de meeste andere gevallen waarin een partij op een ander tijdstip moet worden gespeeld, wordt nadrukkelijk gesteld dat dit in overleg dient te gebeuren.

Mocht je de wedstrijd toch over moeten spelen wens ik je in elk geval heel veel succes. De beste manier om dit op te lossen is die Sterrenburg gewoon op het dambord door de gehaktmolen te draaien!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Dec 04, 2003 16:10

Braintag wrote:Het complottenfetisjisme van Hanco Elenbaas wordt werkelijk met de seconde erger. Nu moet Douwe de Jong het weer ontgelden. Douwe de Jong, de godfather van de KNDB. Pfff……wat een onzin.
De goede man heeft in het verleden in het KNDB-bestuur gezeten en zit nu in de beroepscommissie. Een bestuurder, die vast wel eens iets verkeerd heeft gedaan (Hanco’s halfgod Ebbo de Jong blundert er vrolijk op los maar kan telkens weer op een liefdevolle bedekking met Hanco’s mantel rekenen) maar zich continu inzet voor de damsport.
Maar Elenbaas spuwt graag zijn gal. Eenieder die ooit eens actief is geweest in de dambond kan rekenen op de toorn van deze virtueel actieve, maar reëel uiterst inactieve dammer, Elenbaas. Telkens weer neemt hij extreme standpunten in. Of de (enkele) bestuurder wordt verafgood. Of (meestal) overladen met kritiek en de meest bizarre verwijten. Ook de reglementenobsessie begint ziekelijke vormen aan te nemen. In plaats van zijn capaciteiten in te zetten voor de promotie van de damsport, en mee te denken over nuttige zaken als ledenwinst, laat hij die onderwerpen op dit forum links liggen, behalve wanneer er een persoonlijke aanval uit te voeren valt. Geen reglement is goed. Overmacht door openbaar vervoer is voor hem kennelijk geen reden om over te spelen, de reglementen zijn hier duidelijk over. Ook Apeldoorn moet en zal om geheel onduidelijke redenen overspelen. Altijd kiest Elenbaas partij tegen de bond. De zaak lijkt er minder toe te doen. Nooit op zoek naar redelijkheid maar immer naar conflict.
Ga eens lekker dammen, lach af en toe om het amateurisme van bond, train wat kids in de bijlmer en drink een goed gals, met doeuwe de jong ofzo.
Dank je Frederik Bos!
Wat anders, heb jij je excuses al aangeboden aan Henk Stoop?

Braintag

Post by Braintag » Fri Dec 05, 2003 12:20

Lijkt me niet zo nodig, ik bevestigde de geruchten, indertijd gehoord van JP Patist. Er is niet bewezen dat de geruchten waar zijn, ook niet dat ze niet waar zijn. Voor het gemak houd ik het maar op het laatste, ik ben immers een ware vredelievende mensenvriend.
Kijk eens op jeugddammen.nl , een topjeugdtoernooi gehouden in Groningen en delft zo rond de kerstdagen, een opmerkelijke samenwerking gezien de Witts laatste damspeltirade. Blijkbaar gebeurt er toch nog veel goeds in Delft, van groningen was dat natuurlijk al langer bekend.

jan.Schippers

Post by jan.Schippers » Fri Dec 05, 2003 12:44

Paul Wijninga wrote:
inderdaad ik was Hoofdconducteur en ben het het nog gedeeltelijk in samenhang met planner ik plan de werklijnen van hengelo in.
dat wsdv een andere mening heeft mag vanzelfsprekend maar de arbiter heeft terecht gehandeld tenzij het reglement tweeerlei uitlegbaar is daar zal ik overigens niet vreemd van opkijken .
Als ik een WSDV-er zou zijn, zou ik enorme complottheorieen kunnen verzinnen over Jan de conducteur [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] . Over het punt of die Sterrenburg nou wel of niet terecht een beroep deed op overmacht, zullen wij het vast niet eens worden. Ik blijf bij mijn mening dat de arbiter in dit twijfelgeval had moeten laten spelen. Zeker als de arbiter van je vereniging zelf is, kun je maar beter alle schijn van partijdigheid vermijden.

Het lijkt me trouwens niet dat de KNDB je kan verplichten om de wedstrijd op 20 december te spelen. In de meeste andere gevallen waarin een partij op een ander tijdstip moet worden gespeeld, wordt nadrukkelijk gesteld dat dit in overleg dient te gebeuren.

Mocht je de wedstrijd toch over moeten spelen wens ik je in elk geval heel veel succes. De beste manier om dit op te lossen is die Sterrenburg gewoon op het dambord door de gehaktmolen te draaien!
tja ironisch genoeg was ik die speler hoezo toeval toeval bestaat
niet [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
geen idee of ze me kunnen verplichten lijkt mij ook niet overigens.

ach ik wil hem wel overspelen geen probleem alleen ik baal enorm want die 01-11-2003 heb ik onbetaald verlof genomen en als je even w8 moet ik dat weer doen om die partij te kunnen spelen en ik heb geen zin om voor die onkosten op te draaien.

door de gehaktmolen zal lastig worden zo goed ben ik ook weer niet lol

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Fri Dec 05, 2003 16:27

Braintag wrote:Lijkt me niet zo nodig, ik bevestigde de geruchten, indertijd gehoord van JP Patist. Er is niet bewezen dat de geruchten waar zijn, ook niet dat ze niet waar zijn. Voor het gemak houd ik het maar op het laatste, ik ben immers een ware vredelievende mensenvriend.
Wanneer je het moet doen met kwaliteit en postuur van Frederik Bos is het inderdaad zeer verstandig om je te allen tijde vredelievend op te stellen en conflicten zo veel mogelijk uit de weg te gaan. Laat die conflicten maar aan mij over.
Nu nog begrijpen dat Koning Salomo niet de een of andere godfather was en Frederik is weer een stapje verder in het leven.
Weet je zeker dat je dat van Patist hebt gehoord Frederik?

Andre de Koning

Post by Andre de Koning » Sun Dec 07, 2003 14:39

Zou het Bestuur van de KNDB nu Kopspijkers gaan verbieden, nadat Jack Spijkerman het prima vond, dat iemand NSB-er werd genoemd?

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Sun Dec 07, 2003 14:53

Andre de Koning wrote:Zou het Bestuur van de KNDB nu Kopspijkers gaan verbieden, nadat Jack Spijkerman het prima vond, dat iemand NSB-er werd genoemd?
Viel me gisteren ook al op [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] . Ik weet alleen niet wat naaieriger is: iemand een bekeuring aansmeren of iemands stukjes kopiëren en doorsturen [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Sun Dec 07, 2003 15:44

Paul Wijninga wrote:

Sorry hoor, maar de arbiter mocht het nie door laten spelen. We hebben het boekje er toen bij gehaald en na 1 uur heeft de ander gewonnen. EN ook al was het een arbiter van WvM, dat heeft er niets mee te maken. Een arbiter moet zich aan de regels houden.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Dec 07, 2003 15:56

Ik heb gisteren de Volkskrant gekocht en na het liezen van een stukje Ebbo er de vis mee ingepakt.Tjonge jonge, hij zou bij de prijsuitreiking aan Olga juf Terpstra wel even toespreken over het niet meer rijkelijk voorzien van subsidies. Ik zie in gedachten die dikbil Erica schuimbekkend opstaan en tegen Ebbo zeggen...."Hmm jij bent toch die knul die er zon puinhoop van maakt? Scheer je weg vlegel of ik ga op je zitten." Ebbo wilde op de vlucht maar zat zo vreselijk vastgelijmd aan zijn bestuurszetel dat hij onmogelijk nog kon opstaan. Toch wel een sneu einde.

Damkoningin

Post by Damkoningin » Sun Dec 07, 2003 15:58

Fred van Amersfoort wrote:Ik heb gisteren de Volkskrant gekocht en na het liezen van een stukje Ebbo er de vis mee ingepakt.Tjonge jonge, hij zou bij de prijsuitreiking aan Olga juf Terpstra wel even toespreken over het niet meer rijkelijk voorzien van subsidies. Ik zie in gedachten die dikbil Erica schuimbekkend opstaan en tegen Ebbo zeggen...."Hmm jij bent toch die knul die er zon puinhoop van maakt? Scheer je weg vlegel of ik ga op je zitten." Ebbo wilde op de vlucht maar zat zo vreselijk vastgelijmd aan zijn bestuurszetel dat hij onmogelijk nog kon opstaan. Toch wel een sneu einde.

dikbil Erica?? Kun je haar nog positiever omschrijve [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

Paul Wijninga

Post by Paul Wijninga » Sun Dec 07, 2003 19:29

Sorry hoor, maar de arbiter mocht het nie door laten spelen. We hebben het boekje er toen bij gehaald en na 1 uur heeft de ander gewonnen. EN ook al was het een arbiter van WvM, dat heeft er niets mee te maken. Een arbiter moet zich aan de regels houden.
De spelregels staan in het handboek, Irene. Daar hoort de arbiter naar te kijken. En daar staat een regel in over door overmacht te laat komen.
Door deze regel te negeren, nam de arbiter een wel zeer merkwaardige beslissing in het voordeel van WVM.

Damkoningin

Post by Damkoningin » Sun Dec 07, 2003 20:09

Paul Wijninga wrote:
De spelregels staan in het handboek, Irene. Daar hoort de arbiter naar te kijken. En daar staat een regel in over door overmacht te laat komen.
Door deze regel te negeren, nam de arbiter een wel zeer merkwaardige beslissing in het voordeel van WVM.
Helemaal niet.. We hebben dat handboek (ik noemde het het boekje) bij gehad. En daar stond in dat Jan gewonnen had, na 1 uur. En als er sprake was van overmacht, mag de partij gespeeld worden als degene binnen 1 uur er is. Anders mag het team ook nog protesteren. Want na 1 uur en 40 min. kan het wel overmacht zijn, maar een beetje dom dat die partij dan nog gespeeld moest worden. Daarom zijn er zulke dingen als protest indienen.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun Dec 07, 2003 20:19

Paul Wijninga wrote:De spelregels staan in het handboek, Irene. Daar hoort de arbiter naar te kijken. En daar staat een regel in over door overmacht te laat komen.
De arbiter heeft juist gehandeld. In art. 12.2 staat:

Indien een speler één uur na aanvang van de partij nog niet aanwezig is, wordt de partij voor hem verloren verklaard.

De klok terugdraaien in geval van overmacht kan alleen als dat uur nog niet verstreken is. Daar zijn 2 goede redenen voor:
1) Zo wordt voorkomen dat iemand een hele middag moet wachten op een mogelijk alsnog komende tegenstander.
2) Je weet niet hoe lang de zaal beschikbaar is. Je kunt moeilijk om een uur of drie nog een partij beginnen.

Kan iemand trouwens vertellen wat er nu precies gebeurd is? Ik begrijp dat ergens bussen zijn ingezet ipv treinen. Maar als dit verband hield met reeds eerder aangekondigde werkzaamheden aan het spoor, is er natuurlijk geen sprake van overmacht.
Last edited by Jan Pieter on Sun Dec 07, 2003 21:21, edited 1 time in total.

Andre de Koning

Post by Andre de Koning » Sun Dec 07, 2003 20:37

Jan Pieter wrote:
Kan iemand trouwens vertellen wat er nu precies gebeurd is? Ik begrijp dat ergens bussen zijn ingezet ipv treinen. Maar als dit verband hield met reeds eerder aangekondigde werkzaamheden aan het spoor, is er natuurlijk geen sprake van overmacht.
Die werkzaamheden waren ook aangekondigd, maar die kwajongens van tegenwoordig lezen geen kranten en kijken niet naar teletekst.

Post Reply