Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
Jochem Zweerink
Posts: 245
Joined: Fri Jul 23, 2004 20:17

Post by Jochem Zweerink » Sat Aug 20, 2005 19:44

Kosmos wrote:Kos (nummer 123 op de ratinglijst destijds met 1230 ofzo)
Klopt; het was om precies te zijn 1321; de nummer 123 op de ratinglijst!

Henk Stroetinga
Posts: 172
Joined: Fri Jul 16, 2004 18:38
Location: Groningen

Prognoses

Post by Henk Stroetinga » Sat Aug 20, 2005 20:54

Ik open graag het prognosebal. Ik beperk mij tot de Noordelijke klasses. In 2a is Damgenootschap Het Noorden een samenwerkingsverband aangegaan met Damclub Groningen. De logische naam Het Noorden Groningen rolde er uit. Ons tweede is voorbestemd om kampioen te worden. Dat past in het beleid. Een klasse hoger kunnen we (gedoseerd) nog meer talentvolle jeugd inpassen Toch zijn er in deze competitie nog wel wat hobbels te nemen en met name Ureterp lijkt een sterke tegenstander. Het gezamenlijke derde team is minder een kweekvijver, meer een plek voor fanatieke clubavondbezoekers. Gedoseerd zal hier ook jeugd worden opgesteld. Hopelijk is de samenwerking zo vruchtbaar dat we in de toekomst met vier teams uit kunnen komen.

In de "Noordelijke" 1a klasse lijkt MTB Hoogeveen een team in de groei.
Ik voorspel opnieuw een titel voor de grotendeels Palmans/Thio combinatie! De Oldehove en Nijverdal zijn natuurlijk ook kandidaat om mee te doen.

In de Hoofdklasse A heeft Het Noorden Groningen verrassend de tweede positie qua teamrating. Hoewel de verschillen klein zijn. Met name met Huizum.
DVSB lijkt hier beter dan de andere teams. Maar zoals ik al eerder vertelde, op 7 januari kunnen we waarschijnlijk ons team versterken met Aynur Shaybakov. Vooral op een partij Shaybakov-Zwart verheug ik mij...... Als Het Noorden Groningen deze wedstrijd wint, is er volgens mij van alles mogelijk in deze klasse wat beteft wie er kampioen wordt.

Een ereklasseteam binnen twee of drie jaar is ons doel. We willen spelers als Martin Dolfing en Michiel Kroesbergen vast kunnen houden voor het Groningse dammen in de toekomst. En we hopen dat andere "Groningers" zoals Rik Keurentjes en Maikel Palmans de stap ook kunnen maken als we "eindelijk" in de ereklasse spelen.
Last edited by Henk Stroetinga on Sun Aug 21, 2005 12:16, edited 3 times in total.

anoniempje
Posts: 57
Joined: Tue Dec 09, 2003 17:15

Re: Prognoses

Post by anoniempje » Sat Aug 20, 2005 22:34

Henk Stroetinga wrote:Een ereklasseteam binnen twee of drie jaar is ons doel.
Hhhhmmm, in combinatie met de Blauwe Stad? Klinkt aantrekkelijk.

Yabidooo
Posts: 89
Joined: Sun Nov 02, 2003 01:09

Re: Prognoses

Post by Yabidooo » Sun Aug 21, 2005 18:12

Henk Stroetinga wrote:Ik open graag het prognosebal. Ik beperk mij tot de Noordelijke klasses. In 2a is Damgenootschap Het Noorden een samenwerkingsverband aangegaan met Damclub Groningen. De logische naam Het Noorden Groningen rolde er uit. Ons tweede is voorbestemd om kampioen te worden. Dat past in het beleid. Een klasse hoger kunnen we (gedoseerd) nog meer talentvolle jeugd inpassen Toch zijn er in deze competitie nog wel wat hobbels te nemen en met name Ureterp lijkt een sterke tegenstander. Het gezamenlijke derde team is minder een kweekvijver, meer een plek voor fanatieke clubavondbezoekers. Gedoseerd zal hier ook jeugd worden opgesteld. Hopelijk is de samenwerking zo vruchtbaar dat we in de toekomst met vier teams uit kunnen komen.

In de "Noordelijke" 1a klasse lijkt MTB Hoogeveen een team in de groei.
Ik voorspel opnieuw een titel voor de grotendeels Palmans/Thio combinatie! De Oldehove en Nijverdal zijn natuurlijk ook kandidaat om mee te doen.

In de Hoofdklasse A heeft Het Noorden Groningen verrassend de tweede positie qua teamrating. Hoewel de verschillen klein zijn. Met name met Huizum.
DVSB lijkt hier beter dan de andere teams. Maar zoals ik al eerder vertelde, op 7 januari kunnen we waarschijnlijk ons team versterken met Aynur Shaybakov. Vooral op een partij Shaybakov-Zwart verheug ik mij...... Als Het Noorden Groningen deze wedstrijd wint, is er volgens mij van alles mogelijk in deze klasse wat beteft wie er kampioen wordt.

Een ereklasseteam binnen twee of drie jaar is ons doel. We willen spelers als Martin Dolfing en Michiel Kroesbergen vast kunnen houden voor het Groningse dammen in de toekomst. En we hopen dat andere "Groningers" zoals Rik Keurentjes en Maikel Palmans de stap ook kunnen maken als we "eindelijk" in de ereklasse spelen.
Mooi om de ambities van de club te zien... Ben benieuwd of ze het voor mekaar krijgen...

In de 2a krijgen ze natuurlijk met tegenstanders als Oerterp en Mildam te maken die allebei voor de titel gaan.

1A zet ik gewoon mijn geld op Nijverdal... Sterke ploeg. Voor die klasse weinig zwakke plekken

Hoofdklasse A pakt het Noorden gewoon al de titel!!!

Ereklasse: Van Stigt pakt de titel!

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Re: Prognoses

Post by Bert Zwart » Sun Aug 21, 2005 23:04

Henk Stroetinga wrote: In de Hoofdklasse A heeft Het Noorden Groningen verrassend de tweede positie qua teamrating. Hoewel de verschillen klein zijn. Met name met Huizum.
DVSB lijkt hier beter dan de andere teams. Maar zoals ik al eerder vertelde, op 7 januari kunnen we waarschijnlijk ons team versterken met Aynur Shaybakov. Vooral op een partij Shaybakov-Zwart verheug ik mij...... Als Het Noorden Groningen deze wedstrijd wint, is er volgens mij van alles mogelijk in deze klasse wat beteft wie er kampioen wordt.
Henk,

Voor de paring Shaybakov - Zwart kan gezorgd worden. Neem tegen die tijd contact met me op. Het lijkt me erg leuk om tegen dit supertalent te mogen spelen. Uiteraard zal ik vanaf zet 1 op remise spelen zoals ik dat bij Witte van Moort heb geleerd.

Ik verwacht zelf dat DVSB kampioen wordt, maar Het Noorden lijkt me zeker de belangrijkste concurrent. Hopelijk bewijst Roel in het toptreffen op 7 januari (ik neem aan dat jullie Kolsloot en Bos voor die ronde aan de kant schuiven en dat Roel en Arthur allebei meedoen) zijn oude cluppie opnieuw een goede dienst!

Maartuhhh
Posts: 281
Joined: Sun Jun 13, 2004 01:55

Post by Maartuhhh » Mon Aug 22, 2005 19:11

Ik denk dat de prognose van Henk aardig in de buurt gaat komen, al wil ik ons (MTB Hoogeveen) niet tot favoriet bombaderen in 1A. Nijverdal heeft hier de beste papieren, als het maar niet misgaat zoals vorig jaar, dat ze teveel reserves nodig hebben...En in 1A staat al meteen een kraker op het programma in de 1ste ronde, MTB Hoogeveen-De Oldehove!! in HA lijkt DVSB tog een maatje te groot voor de andere teams, maar de vraag is om de favorietenrol waar te maken, zal spannend worden daar. In de ereklasse vind ik dat Huissen "zwakker" is dan voorgaande jaren, ik denk niet dat ze mee gaan doen voor de titel dit jaat, Van stigt en WvM gaan het uitmaken dit seizoen denk ik.

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Re: Prognoses

Post by Kosmos » Mon Aug 22, 2005 22:22

Bert Zwart wrote:
Henk Stroetinga wrote: In de Hoofdklasse A heeft Het Noorden Groningen verrassend de tweede positie qua teamrating. Hoewel de verschillen klein zijn. Met name met Huizum.
DVSB lijkt hier beter dan de andere teams. Maar zoals ik al eerder vertelde, op 7 januari kunnen we waarschijnlijk ons team versterken met Aynur Shaybakov. Vooral op een partij Shaybakov-Zwart verheug ik mij...... Als Het Noorden Groningen deze wedstrijd wint, is er volgens mij van alles mogelijk in deze klasse wat beteft wie er kampioen wordt.
Henk,

Voor de paring Shaybakov - Zwart kan gezorgd worden. Neem tegen die tijd contact met me op. Het lijkt me erg leuk om tegen dit supertalent te mogen spelen. Uiteraard zal ik vanaf zet 1 op remise spelen zoals ik dat bij Witte van Moort heb geleerd.

Ik verwacht zelf dat DVSB kampioen wordt, maar Het Noorden lijkt me zeker de belangrijkste concurrent. Hopelijk bewijst Roel in het toptreffen op 7 januari (ik neem aan dat jullie Kolsloot en Bos voor die ronde aan de kant schuiven en dat Roel en Arthur allebei meedoen) zijn oude cluppie opnieuw een goede dienst!
Wat vertel je ons nu, Bert?
Is de plaats waar het NK junioren gehouden wordt een oord van remisebederf? Dat werpt een geheel ander licht op de remisemisere in het NK junioren! Ik vernam van de ouders van Stijn Tuytel dat de organisatie ook al meedeed aan het wolvengehuil over mapjesdammen. Iedereen zou hetzelfde leren en vandaar al die remises.
Quatsch!
Volkomen onzin!
Trainers in TO zijn allemaal anders, werken niet met de KNDB-mappen, maar hebben elk hun eigen aanpak. En bij de leerlingen die ik heb zie ik onderling verschillende speelstijlen en die ga ik niet veranderen.
Zo speelt Stijn graag KVO. Ik geloof niet heel erg in KVO, maar als Stijn dat wil spelen dan speelt ie het maar.
Klaas-Hendrik speelt altijd constructief en speelt alles.
Maikel Palmans speelt vooral rustige systemen, hij laveert graag.
Boudewijn Derkx speelt graag een aanval tegen.
Danny Slotboom speelt alles, het liefst complexe systemen.
Wouter Ludwig speelt graag combinatief spel.
Ernst-Jan, ja hoe speelt Ernst-Jan eigenlijk? Een beetje een onduidelijke stijl.
En Pim speelt theoretisch, verzorgd en krachtig.
Iedereen heeft zijn eigen stijl, zoals het hoort. Ieder heeft een eigen karakter en ieder een eigen manier van spelen.

Maar niemand van die junioren speelt vanaf zet 1 op remise.
Klaas-Hendrik en Gerlof spelen voor Witte van Moort. Ik heb geen klachten van ze gehoord dat ze op remise moeten spelen. Dat moeten ze ook niet doen! Dat willen KH en Gerlof ook helemaal niet! En ik wil ook niet dat mijn leelringen voor remise gaan!

Maar goed, je zult wel aan de kont krijgen van Ainur, want jij kunt helemaal niet op remise spelen, Bert. Jouw stijl is daar zeer ongeschikt voor!
Heaven is no location, but a state of mind

Bert Zwart
Posts: 2199
Joined: Tue Sep 30, 2003 01:52

Post by Bert Zwart » Tue Aug 23, 2005 13:30

OK Tjalling, wellicht ben ik te prematuur geweest in mijn oordeel over de jeugddammers.

Maar als het om op remise spelen gaat dan zie ik in teamwedstrijden geen problemen. Niets is mooier dan een 11-9 overwinning met 1 zege en negen remises.

Denk je dat ik een kans op remise zou maken als ik gewoon op winst (mijn eigen spel) zou spelen tegen Ainur?

User avatar
Kosmos
Posts: 7564
Joined: Mon Sep 29, 2003 15:21
Real name: Tj. Goedemoed
Location: Ktar
Contact:

Post by Kosmos » Wed Aug 24, 2005 00:32

Bert Zwart wrote:OK Tjalling, wellicht ben ik te prematuur geweest in mijn oordeel over de jeugddammers.

Maar als het om op remise spelen gaat dan zie ik in teamwedstrijden geen problemen. Niets is mooier dan een 11-9 overwinning met 1 zege en negen remises.

Denk je dat ik een kans op remise zou maken als ik gewoon op winst (mijn eigen spel) zou spelen tegen Ainur?
Je hebt al eerder relativerende woorden gesproken over het mapjesdammen, dat was moedig van je.
Ja, in het geval dat je voluit gaat tegen Ainur heb je kans op remise.
Wel leuk trouwens dat die olijkerd een keer mee gaat spelen met Het Noorden, van mij mag dat elke wedstrijd wel!
Ik vind dat er in de ereklasse niet echt sprake is van veel spelvreugde.
Overigens moet ik wel zo eerlijk zijn dat ik voor Apeldoorn tegen o.a. Valneris en Boelatov ook gewoon op remise heb gespeeld.
Maar dat resultaatdammen komt de spirit niet echt ten goede.
Heaven is no location, but a state of mind

damdood
Posts: 3
Joined: Fri Aug 26, 2005 14:35

Post by damdood » Fri Aug 26, 2005 15:02

Raes is trouwens failliet

User avatar
Vengaboy
Posts: 513
Joined: Mon Dec 08, 2003 11:15

Post by Vengaboy » Tue Aug 30, 2005 11:07

Dus???
......door politie en dominee geweerd.....

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 02, 2005 17:01

..
Last edited by Hanco Elenbaas on Fri Sep 02, 2005 17:34, edited 1 time in total.

User avatar
steenslag
Posts: 1184
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:09
Contact:

Post by steenslag » Fri Sep 02, 2005 17:13

Doosje visitekaartjes: 25 euro
Weddenschap over kampioenschap verliezen: fles wijn.
Je 06 nummer op het fmjd forum: priceless

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 02, 2005 17:33

steenslag wrote:Doosje visitekaartjes: 25 euro
Weddenschap over kampioenschap verliezen: fles wijn.
Je 06 nummer op het fmjd forum: priceless
Dat is waar!

User avatar
Hanco Elenbaas
Posts: 18872
Joined: Tue Apr 22, 2003 14:49

Post by Hanco Elenbaas » Fri Sep 09, 2005 17:43

http://www.nhdambond.nl/ 5 september 2005

BART SMIT VOLENDAM
door Paul Sier

Na enkele jaren van afwezigheid zal damvereniging Ons Genoegen Edam-Volendam , onder de naam BART SMIT VOLENDAM , weer uitkomen in de landelijke klasse 2c !!

De aspiraties van de club zijn hoog. Voor de gezelligheid is uitgeweken naar 'De Dijk' , maar daar zal de strijd dan niet minder zijn. Niets minder dan de titel is het doel !! Naast de bekende 'Volendammer' namen zijn er ook wat spelers van 'buitenaf' in het tiental opgenomen. Voor de club en Noord-Holland geen onbekenden. Opvallendste naam is Piet Karregat. Ons Genoegen is zeer verheugd dat Piet na jarenlange absentie (werk) terug is op het oude , vertrouwde nest. Het team bestaat naast Piet uit Cor Westerveld , Remmert Sijm , Jaap Plat , Johan Veerman , Bart van Geel , Arjan Prins , Paul van der Lem , Sijmen Hansen en Paul Sier.
De eerste wedstrijd is op 1 oktober , thuis tegen Lelystad. Natuurlijk bent u van harte welkom in Cafe 'De Groene', op DE DIJK in Volendam.

Post Reply