Het was zijn tweede al hoor! [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]Arjen de Mooij wrote: Alleen jammer voor Rik Keurentjes die dan van zn eerste ereklasse overwinning wordt beroofd.
Royement
-
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Zelfs als Tjalling niet had meegespeeld, denk ik dat een verzoek om de wedstrijd over te spelen kansloos zou zijn. In andere sporten gebeurt het ook wel dat een speler ten onrechte wordt geschorst, vaak n.a.v. vermeend dopinggebruik. Als hij dan later wordt vrijgesproken, wordt er niets overgespeeld. Hoe onrechtvaardig dit ook lijkt, 'it's all in the game'.
Nu de geroyeerde speler zelfs heeft meegedaan, zou ik maar geen energie verspillen aan een protest.
Nu de geroyeerde speler zelfs heeft meegedaan, zou ik maar geen energie verspillen aan een protest.
-
Ik heb bij geen enkele uitslag een persoonlijk belang, maar ik vind dat Maas van 't Hoog onevenredig benadeeld wordt als besloten wordt tot het overspelen van de wedstrijd.Scoob wrote:Ik vind niet dat je de verhalen zondermeer tegen elkaar kunt wegstrepen. De speelzaal niet kunnen vinden is je eigen schuld, de zaak Goedemoed is een situatie die achteraf niet had mogen gebeuren. Ik blijf dus voor het overspelen van de wedstrijd. Ik denk dat iedereen dat zou vinden als het met een ploeggenoot van hem of haar was gebeurd, in welke sport dan ook.Eric van Dusseldorp wrote:Ik vind dat Wytze Sytsma wel gelijk heeft. Overspelen heeft iets onzuivers. Ik begreep dat Apeldoorn-speler Toby Hage de weg kwijt was waarna een zwakke invaller moest worden opgesteld. Dit soort blunders worden dan onder oneigenlijke vlag weggepoetst.
Niet overspelen dus, uiteraard wel 12-8 i.p.v. 13-7.
-
Let er wel op dat beide teams niet goed wisten wat er met de uitslag van de wedstrijd zou gebeuren, aangezien het op dat moment niet geheel duidelijk was hoe het met het roye ment zou gaan. Wie was Maas namelijk om als rechter te fungeren. We zijn dus geheel neutraal de wedstrijd ingegaan. Dus van onze kant was er geen gevoel dat we met een man meer speelden.
Snap ik, maar als het iets is met een eigen ploeggenoot, dan kijk je automatisch anders tegen een gebeurtenis aan. Je hebt er dan direct in plaats van indirect mee te maken. Maar toegegeven: als ik zaterdag tegen Apeldoorn had gespeeld, dan zou ik een wat vreemd gevoel hebben gehad bij die wedstrijd.Arjen de Mooij wrote:ook met een speler van de tegenpartij hoor.
- Hanco Elenbaas
Het heeft niks met Apeldoorn of Maas van 't Hoog te maken.Wytze Sytsma wrote:Zou je dat ook geroepen hebben, als Apeldoorn de wedstrijd had gewonnen?Hanco Elenbaas wrote: Niet zeuren, maar overspelen!
Apeldoorn is zwaar gedupeerd!
Zie je Maas van 't Hoog misschien liever gedupeerd dan Apeldoorn?
Ondanks al het gedoe is er zaterdag gewoon gedamd in Apeldoorn. Het is wat kort door de bocht om de nederlaag volledig op te hangen aan het royement van Tjalling. Het te laat komen van Toby Hage heeft misschien nog wel een belangrijkere rol gespeeld.
Toegegeven, ik hoop dat het grote Huissen dit jaar zijn 75-jarig bestaan mag vieren met de Landstitel.
Maar ik weet beter dan wie dan ook wat voor impact een dergelijke schorsing heeft op de voorbereiding, dus ik hoop om sportieve redenen dat de wedstrijd zonder deze afleiding en voorbereidings- en concentratieverstoring onder normale omstandigheden wordt overgespeeld.
Maas van 't Hoog heeft nu geprofiteeerd. Toon maar aan dat jullie onder 'normale' omstandigheden ook tot deze prestatie in staat zijn.
Aanstaande zaterdag lijkt me te vroeg. Doe maar ergens in december.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
van de website van de KNDB:
Opzegging lidmaatschap Tjalling Goedemoed opgeheven
Het bestuur van de KNDB, op 3 november 2003 in spoedberaad bijeen, verwerpt de kwalificatie die Tjalling Goedemoed op zijn website ten aanzien van de heer Jan Groeneveld te Zwolle bezigde, ten sterkste.
Bij nader inzien meent het bestuur dat de sanctie, het volgen van de Gelderse Dambond in haar voorstel tot opzegging van het lidmaatschap, (te) overhaast is genomen.
Het bestuur is van mening dat de gewraakte uitspraak aan de Tuchtcommissie dient te worden voorgelegd. De beslissing van de Tuchtcommissie zal als bindend worden beschouwd.
Het besluit tot opzegging van het lidmaatschap van Tjalling Goedemoed is hiermee per 3 november 2003 opgeheven.
Het royement blijft dus staan van 30-10 tot vandaag!
Dit verhaal is nog lang niet ten einde.
Opzegging lidmaatschap Tjalling Goedemoed opgeheven
Het bestuur van de KNDB, op 3 november 2003 in spoedberaad bijeen, verwerpt de kwalificatie die Tjalling Goedemoed op zijn website ten aanzien van de heer Jan Groeneveld te Zwolle bezigde, ten sterkste.
Bij nader inzien meent het bestuur dat de sanctie, het volgen van de Gelderse Dambond in haar voorstel tot opzegging van het lidmaatschap, (te) overhaast is genomen.
Het bestuur is van mening dat de gewraakte uitspraak aan de Tuchtcommissie dient te worden voorgelegd. De beslissing van de Tuchtcommissie zal als bindend worden beschouwd.
Het besluit tot opzegging van het lidmaatschap van Tjalling Goedemoed is hiermee per 3 november 2003 opgeheven.
Het royement blijft dus staan van 30-10 tot vandaag!
Dit verhaal is nog lang niet ten einde.
- Hanco Elenbaas
Eric van Dusseldorp wrote:Mogelijk is Apeldoorn nu benadeeld. Je kunt alleen achteraf nooit bepalen hoe het zonder dit gedoe gelopen was. Zo'n incident kan zowel positief als negatief uitpakken voor een team. Vergelijk het met een voetbalelftal, dat met 10 man verder moet door een rode kaart. De spelers doen dan allemaal een stapje extra extra voor elkaaar.Wytze Sytsma wrote:En hoe het nu is gegaan is wel eerlijk???
Als de de wedstrijd overgespeeld wordt, is het duidelijk, dat Apeldoorn bevoordeeld wordt ten koste van Maas van 't Hoog, dat niets aan het incident kon doen.
Vanaf nu Eric:
Ik vind dat Wytze Sytsma wel gelijk heeft. Overspelen heeft iets onzuivers. Ik begreep dat Apeldoorn-speler Toby Hage de weg kwijt was waarna een zwakke invaller moest worden opgesteld. Dit soort blunders worden dan onder oneigenlijke vlag weggepoetst.
Niet overspelen dus, uiteraard wel 12-8 i.p.v. 13-7.[/quote]
Goed, dat van Toby Hage is een blunder.
Maar weegt die blunder op tegen de royementsblunder en de invloed van de schorsing van T. Goedemoed op het spel van alle andere Apeldoorners?
- Eric Sanders
-
Hanco, ik begrijp, dat je sympathie koestert voor een gedupeerde speler en een gedupeerde club. Laat het je blik echter niet vertroebelen door je gevoel. Wat jij wil, kan gewoon niet. Probeer ook eens in te gaan op de aangevoerde tegenargumenten, want dat heb je tot nu toe nog niet gedaan. Het is wat gemakkelijk om te zeggen, dat we nog maar een keer moeten winnen. Zo durf ik ook wel een match tegen je te spelen. Degene, die de laatste partije wint, wint de match en we stoppen als ik een partij gewonnen heb.Hanco Elenbaas wrote:Het heeft niks met Apeldoorn of Maas van 't Hoog te maken.
Toegegeven, ik hoop dat het grote Huissen dit jaar zijn 75-jarig bestaan mag vieren met de Landstitel.
Maar ik weet beter dan wie dan ook wat voor impact een dergelijke schorsing heeft op de voorbereiding, dus ik hoop om sportieve redenen dat de wedstrijd zonder deze afleiding en voorbereidings- en concentratieverstoring onder normale omstandigheden wordt overgespeeld.
Maas van 't Hoog heeft nu geprofiteeerd. Toon maar aan dat jullie onder 'normale' omstandigheden ook tot deze prestatie in staat zijn.
- Arjen de Mooij
Jullie hebben gewonnen van een psychologisch geknakte ploeg, van mij part mag de nederlaag van toby blijven staan , al is dit reglementair niet haalbeer maar onderling wel regelbaar.Wytze Sytsma wrote:Hanco, ik begrijp, dat je sympathie koestert voor een gedupeerde speler en een gedupeerde club. Laat het je blik echter niet vertroebelen door je gevoel. Wat jij wil, kan gewoon niet. Probeer ook eens in te gaan op de aangevoerde tegenargumenten, want dat heb je tot nu toe nog niet gedaan. Het is wat gemakkelijk om te zeggen, dat we nog maar een keer moeten winnen. Zo durf ik ook wel een match tegen je te spelen. Degene, die de laatste partije wint, wint de match en we stoppen als ik een partij gewonnen heb.Hanco Elenbaas wrote:Het heeft niks met Apeldoorn of Maas van 't Hoog te maken.
- Hanco Elenbaas
Beste Wytze,Wytze Sytsma wrote:Hanco, ik begrijp, dat je sympathie koestert voor een gedupeerde speler en een gedupeerde club. Laat het je blik echter niet vertroebelen door je gevoel. Wat jij wil, kan gewoon niet. Probeer ook eens in te gaan op de aangevoerde tegenargumenten, want dat heb je tot nu toe nog niet gedaan. Het is wat gemakkelijk om te zeggen, dat we nog maar een keer moeten winnen. Zo durf ik ook wel een match tegen je te spelen. Degene, die de laatste partije wint, wint de match en we stoppen als ik een partij gewonnen heb.Hanco Elenbaas wrote:Het heeft niks met Apeldoorn of Maas van 't Hoog te maken.
Ik zeg niet dat jullie 'nog maar een keer moeten winnen', ik zeg dat jullie onder 'normale' omstandigheden tegen Apeldoorn moeten spelen.
Dus zonder alle heetgebakerde, de concentratie en voorbereiding verstorende omstandigheden.
Maar goed, alle onwil bij jullie bespeurend lijkt het me weer een nieuw geval voor de Protestcommissie en eventueel Beroepscommissie.
-
-
Goed, dat van Toby Hage is een blunder.Hanco Elenbaas wrote:Eric van Dusseldorp wrote:Mogelijk is Apeldoorn nu benadeeld. Je kunt alleen achteraf nooit bepalen hoe het zonder dit gedoe gelopen was. Zo'n incident kan zowel positief als negatief uitpakken voor een team. Vergelijk het met een voetbalelftal, dat met 10 man verder moet door een rode kaart. De spelers doen dan allemaal een stapje extra extra voor elkaaar.Wytze Sytsma wrote:En hoe het nu is gegaan is wel eerlijk???
Als de de wedstrijd overgespeeld wordt, is het duidelijk, dat Apeldoorn bevoordeeld wordt ten koste van Maas van 't Hoog, dat niets aan het incident kon doen.
Vanaf nu Eric:
Ik vind dat Wytze Sytsma wel gelijk heeft. Overspelen heeft iets onzuivers. Ik begreep dat Apeldoorn-speler Toby Hage de weg kwijt was waarna een zwakke invaller moest worden opgesteld. Dit soort blunders worden dan onder oneigenlijke vlag weggepoetst.
Niet overspelen dus, uiteraard wel 12-8 i.p.v. 13-7.
Maar weegt die blunder op tegen de royementsblunder en de invloed van de schorsing van T. Goedemoed op het spel van alle andere Apeldoorners?[/quote]
Nee hoor, zeker niet.
Het probleem is alleen, dat Maas van 't Hoog part noch deel heeft aan welke blunder dan ook, van wie dan ook.
En dan wordt dat team onevenredig benadeeld als tot overspelen zou worden besloten.
- Arjen de Mooij