Kosmos-onrecht

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Thu May 13, 2004 15:04

Double_D wrote:Het besluit tot royement kan beter vernietigd worden dan nietig verklaard, omdat bij nietig verklaring er nog steeds een royement heeft bestaan en bij vernietiging niet meer, omdat vernietiging terugwerkende kracht heeft (art.3:53BW) en nietig verklaring niet.
Vernietiging gebeurt inderdaad met terugwerkende kracht, maar als je een besluit nietig verklaart, wordt het geacht nooit bestaan te hebben, en dat is in dit geval meer op zijn plaats, lijkt mij.

Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij » Thu May 13, 2004 16:07

Kosmos wrote:
redelijkerwijs van de bond niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren
Tsja daar wilde ik het ook nog over hebben, maar die classificatie is nogal subjectief. Dwz, als het bestuur je niet mag kunnen ze zeggen dat ze niet redelijkerwijs (wat is redelijk) met jou door kunnen. Hier moeten ze echter wel argumenten voor geven.

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu May 13, 2004 16:14

Arjen de Mooij wrote:
Kosmos wrote:
redelijkerwijs van de bond niet gevergd kan worden het lidmaatschap te laten voortduren
Tsja daar wilde ik het ook nog over hebben, maar die classificatie is nogal subjectief. Dwz, als het bestuur je niet mag kunnen ze zeggen dat ze niet redelijkerwijs (wat is redelijk) met jou door kunnen. Hier moeten ze echter wel argumenten voor geven.
Iedere rechter zal dat niet redelijk vinden.
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Thu May 13, 2004 19:07

van der Reul wrote:Kosmos,

ik heb me eens laten vertellen dat je een brief hebt gehad van het GDB waarin je royement geheel, doch onder voorwaarden werd ingetrokken.
Kun je deze brief nog eens tonen aan den volke?
De GDB bedacht een proeftijd!
Een proeftijd!
Waar staat in de statuten iets over een proeftijd?
En ja, graag dat masker af!
Heaven is no location, but a state of mind

Post Reply