Damtoernooi van het jaar
-
Damtoernooi van het jaar
Dat zou wat zijn: je krijgt van een sponsor de opdracht om een sterk bezet, maar tevens interessant damtoernooi te organiseren. Kortom: een toernooi waar publiek op afkomt. Geen saaie schuivers, wel vechters. Kosten zijn van geen belang, er moet een bezetting zijn om van te smullen.
Wie staan er op het verlanglijstje ? Een klein voorzetje dan maar:
Schwarzman
Georgiev
Wiersma
Sijbrands
Gantwarg
Scholma
Baljakin
Valneris
Thijssen (twijfelgeval, tegen de sterksten speelt hij vaak op safe)
Wie nodigen we niet uit ? Ook wat namen, zonder toelichting (zal wel op de nodige kritiek stuiten dus):
Wirny
Koyfman
Clerc
Tzjizov
Schwarzman
Georgiev
Wiersma
Sijbrands
Gantwarg
Scholma
Baljakin
Valneris
Wie nodigen we niet uit ? Ook wat namen, zonder toelichting (zal wel op de nodige kritiek stuiten dus):
Wirny
Koyfman
Clerc
Tzjizov
-
Ik zou alle damlanden willen uitnodigen met twee spelers per land. Ook nieuwe landen als India, Nepal, Bangladesh en Bhutan. Ook Afrikaanse landen waar we weinig van horen. En de Dominicaanse Republiek, Cuba, Antigua etc.
Daarnaast de top twintig van de FMJD-ranglijst. Komen we op zo'n 100 deelnemers. Dan tien ronden Zwitsers.
Op zo'n kleurrijk toernooi zullen heel wat toeschouwers afkomen en de pers zal niet afwezig blijven.
Daarnaast de top twintig van de FMJD-ranglijst. Komen we op zo'n 100 deelnemers. Dan tien ronden Zwitsers.
Op zo'n kleurrijk toernooi zullen heel wat toeschouwers afkomen en de pers zal niet afwezig blijven.
- DeletedProfile
Tzjizov toch wel?
Hij speelt in ieder geval altijd agressief dat zijn speelstijl nou gewoon centrum is en niet extreem riskant, maar daar staat tegenover dat hij volgens mij over het algemeen de meeste (super)grootmeesters over de knie legt.
Volgens mij kan Clerc ook erg intressant spelen, kijk naar de match tegen Gantwarg.
Maar Clerc zal eerder op safe gaan dan tsjizjov. Misschien een idee voor dat toernooi om alleen winstpartijen te belonen en niet de uiteindelijk stand op de ladder.
Juist Baljakin staat niet bekent om zijn grote score tegen wereldtoppers
Hij speelt in ieder geval altijd agressief dat zijn speelstijl nou gewoon centrum is en niet extreem riskant, maar daar staat tegenover dat hij volgens mij over het algemeen de meeste (super)grootmeesters over de knie legt.
Volgens mij kan Clerc ook erg intressant spelen, kijk naar de match tegen Gantwarg.
Maar Clerc zal eerder op safe gaan dan tsjizjov. Misschien een idee voor dat toernooi om alleen winstpartijen te belonen en niet de uiteindelijk stand op de ladder.
Juist Baljakin staat niet bekent om zijn grote score tegen wereldtoppers
- Hanco Elenbaas
Re: Damtoernooi van het jaar
Thijssen (twijfelgeval, tegen de sterksten speelt hij vaak op safe)Eddie van de Acker wrote:Dat zou wat zijn: je krijgt van een sponsor de opdracht om een sterk bezet, maar tevens interessant damtoernooi te organiseren. Kortom: een toernooi waar publiek op afkomt. Geen saaie schuivers, wel vechters. Kosten zijn van geen belang, er moet een bezetting zijn om van te smullen.
Schwarzman
Georgiev
Wiersma
Sijbrands
Gantwarg
Scholma
Baljakin
Valneris
Wat een gelul! Kijk bijvoorbeeld maar naar de partijen van Kees in de Bijlmertoernooien.
-
dEMOTIE RULESSS
Ik zou een grootmeestertoernooi houden met de top-10 ratingspelers en...... DEMOTIE!!!
da's pas DAMMEN~!
da's pas DAMMEN~!
Heaven is no location, but a state of mind
-
Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou alle damlanden willen uitnodigen met twee spelers per land. Ook nieuwe landen als India, Nepal, Bangladesh en Bhutan. Ook Afrikaanse landen waar we weinig van horen. En de Dominicaanse Republiek, Cuba, Antigua etc.
Nee Nee NNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat owrdt het weer een wedstrijd kleintjes meppen. alleen de grote jongens en dan natuurlijk met demotie!!!!!!!!!!!!!!
-
Re: dEMOTIE RULESSS
Inderdaad, dat is een toernooi waar ik graag naar zou komen kijken.Kosmos wrote:Ik zou een grootmeestertoernooi houden met de top-10 ratingspelers en...... DEMOTIE!!!
da's pas DAMMEN~!
-
Hé, even dimmen jij, ik kan nog tot 1 juli van club veranderen.Bert Zwart wrote:Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou alle damlanden willen uitnodigen met twee spelers per land. Ook nieuwe landen als India, Nepal, Bangladesh en Bhutan. Ook Afrikaanse landen waar we weinig van horen. En de Dominicaanse Republiek, Cuba, Antigua etc.
dat owrdt het weer een wedstrijd kleintjes meppen. alleen de grote jongens en dan natuurlijk met demotie!!!!!!!!!!!!!!
En de vraag van Eddie v.d. Acker was niet voor welk spel je spelers wil uitnodigen, maar welke spelers voor het normale internationale spel.
En je kunt wel denigrerend lopen doen over kleine damlanden, maar weet jij de reden waarom de Nederlandse dames hun betaalde status zijn kwijtgeraakt? Omdat er vier aangesloten landen te weinig zijn waar het damesdammen wordt beoefend. En dat terwijl de niet-serieus genomen landen India, Bangladesh, Nepal en Buthan al met damesteams tegen elkaar zijn uitgekomen in het 10x10 internationale spel. Jammer hè, gemiste kans. Als we eerst aan de kwantiteit denken, dan komt de kwaliteit vanzelf. Wie weet stapt er binnen een paar jaar een dammende Anand op. Maar dan moeten dat soort spelers natuurlijk wel een kans krijgen.
Zo'n 70 jaar geleden werd er alleen in Nederland, België en Frankrijk ons huidige spel gespeeld. Als men in die tijd dezelfde visie had gehad als jij, dan had die situatie nu nog steeds bestaan.
Neen, Eric, als er destijds met demotie gespeeld was, zou de hele wereld demotiedam spelen en zou het schaken weggevaagd worden van de denksportkaart!Eric van Dusseldorp wrote:Hé, even dimmen jij, ik kan nog tot 1 juli van club veranderen.Bert Zwart wrote:Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou alle damlanden willen uitnodigen met twee spelers per land. Ook nieuwe landen als India, Nepal, Bangladesh en Bhutan. Ook Afrikaanse landen waar we weinig van horen. En de Dominicaanse Republiek, Cuba, Antigua etc.
En de vraag van Eddie v.d. Acker was niet voor welk spel je spelers wil uitnodigen, maar welke spelers voor het normale internationale spel.
En je kunt wel denigrerend lopen doen over kleine damlanden, maar weet jij de reden waarom de Nederlandse dames hun betaalde status zijn kwijtgeraakt? Omdat er vier aangesloten landen te weinig zijn waar het damesdammen wordt beoefend. En dat terwijl de niet-serieus genomen landen India, Bangladesh, Nepal en Buthan al met damesteams tegen elkaar zijn uitgekomen in het 10x10 internationale spel. Jammer hè, gemiste kans. Als we eerst aan de kwantiteit denken, dan komt de kwaliteit vanzelf. Wie weet stapt er binnen een paar jaar een dammende Anand op. Maar dan moeten dat soort spelers natuurlijk wel een kans krijgen.
Zo'n 70 jaar geleden werd er alleen in Nederland, België en Frankrijk ons huidige spel gespeeld. Als men in die tijd dezelfde visie had gehad als jij, dan had die situatie nu nog steeds bestaan.
Heaven is no location, but a state of mind
-
-
Eric, je stuk getuigt van visie en daadkracht. Ik zal met ingang van 1 juli nog veel van je kunnen leren!Eric van Dusseldorp wrote:Hé, even dimmen jij, ik kan nog tot 1 juli van club veranderen.Bert Zwart wrote:Eric van Dusseldorp wrote:Ik zou alle damlanden willen uitnodigen met twee spelers per land. Ook nieuwe landen als India, Nepal, Bangladesh en Bhutan. Ook Afrikaanse landen waar we weinig van horen. En de Dominicaanse Republiek, Cuba, Antigua etc.
-
Lijkt mij geen leuk toernooi..........De meeste spelers zullen zo naar remise schuiven...Misschien moet er een toernooi georganiseerd worden voor de forum schrijvers........Velen weten het heel goed en dan zullen de borden tenminste in brand staan met weinig remises....Dan krijg je partijen zoals:
Ben Anoniem - Hanco
Kosmos - Bert enz. enz................
Voor zo'n spektakel laat tantekaatje haar naaikransje wel een paar keer schieten..........
Ben Anoniem - Hanco
Kosmos - Bert enz. enz................
Voor zo'n spektakel laat tantekaatje haar naaikransje wel een paar keer schieten..........
-
Re: Damtoernooi van het jaar
Tzjizjov wel natuurlijk, die heeft van de nodige topgrootmeesters gewonnen. Ik zou Heusdens er ook bij zetten. Thijssen een twijfelgeval?! Nou, als ik een toernooi zou sponsoren zou ik hem erbij willen hebben, en hij speelt natuurlijk wel. Verder een paar Afrikanen erbij (Macodou, Samb en Ndjofang)Eddie van de Acker wrote:Dat zou wat zijn: je krijgt van een sponsor de opdracht om een sterk bezet, maar tevens interessant damtoernooi te organiseren. Kortom: een toernooi waar publiek op afkomt. Geen saaie schuivers, wel vechters. Kosten zijn van geen belang, er moet een bezetting zijn om van te smullen.
Schwarzman
Georgiev
Wiersma
Sijbrands
Gantwarg
Scholma
Baljakin
Valneris
Wirny
Koyfman
Clerc
Tzjizov
Zoals het er nu staat: Een mooi deelnemersveld, maar bij de huidige regels voorspel ik een zee van remises (hoewel de partijen de moeite waard zullen zijn)...
-
Tjalling,
Terug naar het demotietoernooi!!!
Tijd voor actie. Bij deze een oproep voor een sponsor, dan organiseren we samen een demotietoernooi. De top 10 van de rating lijst, maar wat mij betreft aangevuld met een open groep. (Voor de gezelligheid waar ik zo van hou).
Hoeveel geld hebben we nodig? Verder is er vast wel iemand die een mooie locatie ter beschikking wil stellen.......
Casper is dit iets voor jou om te sponsoren? In een andere draad las ik iets over dat je geen damtoernooi wilde sponsoren, tenzij met afwijkende regels?
Nadine
Terug naar het demotietoernooi!!!
Tijd voor actie. Bij deze een oproep voor een sponsor, dan organiseren we samen een demotietoernooi. De top 10 van de rating lijst, maar wat mij betreft aangevuld met een open groep. (Voor de gezelligheid waar ik zo van hou).
Hoeveel geld hebben we nodig? Verder is er vast wel iemand die een mooie locatie ter beschikking wil stellen.......
Casper is dit iets voor jou om te sponsoren? In een andere draad las ik iets over dat je geen damtoernooi wilde sponsoren, tenzij met afwijkende regels?
Nadine