WK vrouwen

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Karvinen

Post by Karvinen »

A.Presman wrote:Driepuntenregeling discussie naar een aparte topic verplaatst:

http://www.fmjd.org/bb/viewtopic.php?p=4293#4293
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alexander....tijd om in te grijpen! [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Vraagje

Post by Vraagje »

Karvinen wrote:
Jan Pieter wrote: N.a.v. de partij Sijbrands-Clerc op het WK heb ik destijds een soortgelijke opmerking gemaakt, om nog maar even aan te geven dat het me absoluut niet om Olga gaat, maar om het spel.

De bewijsvoering kan inderdaad een probleem zijn, maar wanneer er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid sprake is van een voortijdige remise-overeenkomst, vind ik toch echt dat er conform het reglement een 0-0 uitgedeeld moet worden. Doe je dat niet, dan kun je de 40-zettenregel net zo goed afschaffen.

Ongetwijfeld zul je niet alle overtreders te pakken krijgen. Het zij zo. In de gewone maatschappij gaan ook vele schuldigen vrijuit, maar dat is geen reden om dan maar niemand te vervolgen.

Invoering van de driepuntenregel zou, zoals bekend, ook heel heilzaam kunnen werken.
Veel tekst...slechts 1 zinnige opmerking...."dan kun je de 40-zettenregel net zo goed afschaffen"
Weet niet of het onder dit topic hoort, maar goed, anders verplaats je het maar.

Ik heb van horen zeggen (kan men dit bevestigen dan wel tegenspreken?) dat het erom gaat dat je beiden 40 zetten hebt staan, niet dat ze kloppen. Dus als jij zetten opschrijft als 32-26 en 19-21 dan schijn je ook met zulke onzin de 40 zetten te kunnen volmaken.

Voor topwedstrijden vind ik een 40-zettenregel (al vind ik het logischer om het aantal zetten van de tijdcontrole te nemen) desondanks wel goed, maar je moet het niet overdrijven naar lagere niveau's. Zo ken ik iemand die in een provinciaal kampioenschap een partij vooruit/achteraf moest spelen en met zijn tegenstander geen datum vinden kon. Die lui die hebben toen telefonisch een stelletje zetten opgeschreven en dat ingeleverd.
Arjen de Mooij

Post by Arjen de Mooij »

Weet je wel Vraagje, dat zij zich dan in moedwillige minachting van het spel en wedstrijdreglement bevinden. Ik meen dat hier in de regel een aantal maanden schorsing op staat.
Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp »

Is onze nieuwe wereldkampioene Olga Kamyshleeva al in een praatprogramma geweest? Of überhaupt op t.v.? Gisteren waren er bij Barend en Van Dorp twee Nederlandse allochtone 'wereldkampioenen' (nou ja, de Rotterdamse die een prijs had voor de beste Afrikaanse zangeres heeft niet die titel), maar helaas geen Olga.
Misschien komt ze nog, of is ze al ergens geweest? Van dit soort publiciteit moeten we het hebben natuurlijk.
Guest

Post by Guest »

Eric van Dusseldorp wrote:Van dit soort publiciteit moeten we het hebben natuurlijk.
Precies! We zijn het potverdomme weer volledig eens, Eric. Van dit soort publiciteit moeten we het idd hebben!

Ergens vrees ik dat Olga toch weer niet echt in de schijnwerpers komt te staan. Wat dat betreft was het onderschrift bij de enorme foto in de telegraaf ook weer erg ongelukkig. Het ging over de uitputting van Olga en het feit dat ze maar snel 3 remises had gemaakt in de laatste rondes... Daar ziet de media dus geen meedogenloze killer-champion in (hoe onterecht dat ook is)! Het zou mooi zijn als die media training/map voor toppers snel van de grond zou komen.

Daar zouden we die 1300 Euro ook in kunnen steken, Eric en Bert? Ideetje?
Eric van Dusseldorp

Guest wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Van dit soort publiciteit moeten we het hebben natuurlijk.
Precies! We zijn het potverdomme weer volledig eens, Eric. Van dit soort publiciteit moeten we het idd hebben!

Ergens vrees ik dat Olga toch weer niet echt in de schijnwerpers komt te staan. Wat dat betreft was het onderschrift bij de enorme foto in de telegraaf ook weer erg ongelukkig. Het ging over de uitputting van Olga en het feit dat ze maar snel 3 remises had gemaakt in de laatste rondes... Daar ziet de media dus geen meedogenloze killer-champion in (hoe onterecht dat ook is)! Het zou mooi zijn als die media training/map voor toppers snel van de grond zou komen.

Daar zouden we die 1300 Euro ook in kunnen steken, Eric en Bert? Ideetje?
Mmm, mediatraining... dan denk ik aan al die jonge voetballers die op de buis precies zeggen wat ze moeten zeggen en zo voorspelbaar overkomen. Geef mij dan maar natuurtalenten als Johan Cruijff en Willem van Hanegem. Joeri Mulder vind ik ook leuk om naar te kijken (even terzijde: Joeri heeft wel iets van zijn vader Jan, maar is toch wat aardiger en toegankelijker, wellicht het verschil in leeftijd en het verschil in drankgebruik (ca. 10.000 flessen whiskey).)

Volgens mij heeft Olga geen mediatraining nodig om onze sport in diezelfde media goed te vertegenwoordigen. Ze moet natuurlijk wel eerst worden uitgenodigd. Ik hoop nog op Barend en Van Dorp. In het verleden waren daar toch Clerc, Meijer en wellicht enkele anderen van de partij?! We zullen zien.

Die 1300 euro... ik houd het nog even op prestatieprijsjes. Wat vindt Bert ervan?
Last edited by Eric van Dusseldorp on Thu Dec 11, 2003 22:33, edited 1 time in total.
jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld »

Misschien is het een idee om ook eens "aan te kloppen" bij de Stichting Trust of 100 Kings. Aan de website van de ST100K ontleen ik het volgende:

http://www.trustof100kings.nl/

"De Stichting 'Trust of 100 Kings' is opgericht om de volgende doelstellingen te verwezenlijken:

het bevorderen van het imago van de damsport alsmede het dammen op topniveau positief te beïnvloeden;

het beschikbaar stellen van financiële middelen voor de meest aansprekende damtoernooien;

professionele ondersteuning, begeleiding en uitbouw van de damsport onder de jeugd door gebruik te maken van de faciliteiten die van overheidswege voor de stimulering van de breedtesport beschikbaar worden gesteld;

het organiseren van bijeenkomsten voor de leden / sponsors van de stichting ‘Trust of 100 Kings’ met als doel de onderlinge netwerken te ontwikkelen en te versterken".
Vraagje

Post by Vraagje »

Arjen de Mooij wrote:Weet je wel Vraagje, dat zij zich dan in moedwillige minachting van het spel en wedstrijdreglement bevinden. Ik meen dat hier in de regel een aantal maanden schorsing op staat.
Over welk vergrijp heb je het precies?
Eric van Dusseldorp

jelle groeneveld wrote:Misschien is het een idee om ook eens "aan te kloppen" bij de Stichting Trust of 100 Kings. Aan de website van de ST100K ontleen ik het volgende:

http://www.trustof100kings.nl/

"De Stichting 'Trust of 100 Kings' is opgericht om de volgende doelstellingen te verwezenlijken:

het bevorderen van het imago van de damsport alsmede het dammen op topniveau positief te beïnvloeden;

het beschikbaar stellen van financiële middelen voor de meest aansprekende damtoernooien;

professionele ondersteuning, begeleiding en uitbouw van de damsport onder de jeugd door gebruik te maken van de faciliteiten die van overheidswege voor de stimulering van de breedtesport beschikbaar worden gesteld;

het organiseren van bijeenkomsten voor de leden / sponsors van de stichting ‘Trust of 100 Kings’ met als doel de onderlinge netwerken te ontwikkelen en te versterken".
Die club van Harm heeft vooral sponsors nodig. Dat zijn wij dus, maar ik opteer (en nu spreek ik namens mijzelf) voor een zo rechtstreeks mogelijke sponsoring.
jelle groeneveld

Post by jelle groeneveld »

Ook een legitieme keuze natuurlijk om "anders" te sponsoren.

Als ik het juist heb, heeft ST100K gesponsored bij WK Vrouwen 2003 Zoutelande; ik ben de naam ook al eens eerder tegengekomen bij een ander internationaal toernooi.

Activiteiten op het gebied van mediatraining ivm het imago van de damsport heb ik van de Stichting nog niet gezien.
Post Reply