Erno Prosman doet aanval op wereldrecord blindsimultaan

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Denk je trouwens dat Sijbrands het straks aandurft om een poging te doen om Erno's record te breken, Hanco? Hoe zou de menselijke verhouding Prosman / Sijbrands inmiddels liggen?
Heaven is no location, but a state of mind
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Kosmos wrote:Denk je trouwens dat Sijbrands het straks aandurft om een poging te doen om Erno's record te breken, Hanco? Hoe zou de menselijke verhouding Prosman / Sijbrands inmiddels liggen?
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat Sijbrands geen competitie-element met Prosman of Ron Heusdens of iemand anders wil invoeren in zijn blinddamrecordpogingen.
Wat bedoel je precies met 'de menselijke verhouding Prosman / Sijbrands' ?? Hoe ze met elkaar omgaan, hoe ze zich tot elkaar verhouden, of iets anders?
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England
wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter »

Het zal natuurlijk wel even slikken zijn voor Sijbrands, maar het is ook juist leuk dat je iemand anders tegen gaat komen die hetzelfde kan. En waarmee je kunt wedijveren!
Mark Hees

Post by Mark Hees »

wellnesswrotter wrote:Het zal natuurlijk wel even slikken zijn voor Sijbrands, maar het is ook juist leuk dat je iemand anders tegen gaat komen die hetzelfde kan. En waarmee je kunt wedijveren!
Sijbrands heeft gezegd dat hij het record nog wel eens op 30 wil zetten.
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Mark Hees wrote:
wellnesswrotter wrote:Het zal natuurlijk wel even slikken zijn voor Sijbrands, maar het is ook juist leuk dat je iemand anders tegen gaat komen die hetzelfde kan. En waarmee je kunt wedijveren!
Hoe lang denkt ie daar mee bezig te zijn? Een uur of 35 ofzo??!!
wellnesswrotter

Post by wellnesswrotter »

Dat is ook zo met het WR sprint. Waar ligt de grens?
Ik denk dat Sijbrands (en anderen) ons nog weleens positief kunnen verrassen! Maar als tegenstander mag je inderdaad wel haast een week van te voren goed slapen wil je 48 uur geconcentreerd achter het bord blijven zitten.

Het wordt trouwens nog boeiender als Prosman en Sijbrands tegen elkaar blind gaan simultaneren in 20 partijen. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

wellnesswrotter wrote:Het wordt trouwens nog boeiender als Prosman en Sijbrands tegen elkaar blind gaan simultaneren in 20 partijen.
Een dergelijk spektakel zal voor Ton Sijbrands ongeveer net zo 'boeiend' zijn als het voor Carel Willink moet zijn geweest om een wedstrijdje te schilderen met Karel Appel.
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Hanco Elenbaas wrote:
Kosmos wrote:Denk je trouwens dat Sijbrands het straks aandurft om een poging te doen om Erno's record te breken, Hanco? Hoe zou de menselijke verhouding Prosman / Sijbrands inmiddels liggen?
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat Sijbrands geen competitie-element met Prosman of Ron Heusdens of iemand anders wil invoeren in zijn blinddamrecordpogingen.
Wat bedoel je precies met 'de menselijke verhouding Prosman / Sijbrands' ?? Hoe ze met elkaar omgaan, hoe ze zich tot elkaar verhouden, of iets anders?
Hoe Ton denkt over Erno en omgaat met Erno.
Heaven is no location, but a state of mind
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Kosmos wrote:
Hanco Elenbaas wrote:
Hoe Ton denkt over Erno en omgaat met Erno.
Daar kan ik alleen maar naar gissen Tjalling. Dat soort vragen kun je het beste aan Ton zelf stellen of aan Hetty Hilberts. (Harry Otten zal het misschien ook wel weten. )

Ik denk dat Ton Sijbrands veel respect zal hebben voor Erno. Eindelijk iemand die écht iets begrijpt van dat blinddammen. Maar naast respect zal Sijbrands ook wel gemengde gevoelens hebben omdat Erno in 2003 toch behoorde tot het door Ton zo verfoeide kamp van Henk de Witt en datzelfde kamp, van waaruit al jarenlang zulke lelijke berichten over Ton worden verspreid, nu deze recordpoging mogelijk maakt.

Ik vermoed ook dat Ton Erno's record pas als een verbetering van zijn eigen prestatie zal erkennen als Erno met een soortgelijk percentage als Ton de séance weet af te sluiten.

Maar hoe dan ook zal Ton Sijbrands veel respect hebben voor de kalende jongeman die het heeft aangedurfd in Sijbrands' voetsporen te treden.
Mark Hees

Post by Mark Hees »

groenteboer wrote:
Mark Hees wrote:
Hoe lang denkt ie daar mee bezig te zijn? Een uur of 35 ofzo??!!
Mischien wel. En wat dan nog? Zoals hier al aangegeven is spelen Prosman en Sijbrands nu eenmaal op een andere manier.

<edit> Overigens voor beiden evenveel respect (voor wie het zich af zou vragen......) <\edit>
Last edited by Mark Hees on Tue Jun 10, 2008 10:19, edited 1 time in total.
Henk de Witt

Post by Henk de Witt »

Op vrijdag 20 juni a.s. geeft Erno Prosman een persconfentie in het DUWO Denksportcentrum, Zusterlaan 110a, 2611 MP Delft. 15.00-16.00 uur. Hij zal vragen beantwoorden, de belangrijkste regels zullen worden uitgelegd, Erno en Rob Clerc spelen een blindsneldampartij, te volgen op een groot demonstratiebord. Aansluitend speelt Erno een 'blindsimultaantje' tegen vier of vijf mensen om het gevoel een beetje vast te houden.

Het programmaboekje van het achtste DUWO Damfestival, met daarin uiteraard prominente aandacht voor de blindsimultaan is bijna klaar! Er is een uitgebreide verzendlijst, maar wie denkt daar niet op te staan en toch graag het boekje wil ontvangen kan dat bij mij melden: hdewitt@orange.nl, 015-2134311

Alle 27 deelnemers zijn bekend, zij worden voorgesteld in het boekje. Van iedere deelnemer is een quote opgetekend. Gemeenschappelijk kenmerk van deze quotes: Enthousiasme!
Zonder de bijbehorende namen al prijs te geven, hierbij enkele van de quotes:

‘Ik schat in dat Erno wel in staat is dit record te pakken en dat het zeer lang op zijn naam zal staan.’

‘De recordpoging is een historische gebeurtenis. Verder heb ik grote waardering voor de persoon en de damkwaliteiten van Erno.’

‘Het is fantastisch, dat naast Ton Sijbrands een ander de stap waagt een bovenmenselijke prestatie te leveren in het blinddammen.’

‘Het is een uniek gebeuren! Fantastisch dat ik mee mag doen.’

‘Ik vind het een mooie kans voor de damsport om zich in de media te profileren!’
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Jacob_de_Vries wrote:http://www.youtube.com/watch?v=TYmqlYxfO9Y

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/TYmqlYxfO9Y&hl ... ram><embed src="http://www.youtube.com/v/TYmqlYxfO9Y&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>
Jaap van Galen

DUWO-pool

Post by Jaap van Galen »

Ook dit jaar is er weer een DUWO-pool.
Slaagt Erno Prosman in zijn recordpoging? Wat zal zijn score zijn, en hoe lang gaat hij er over doen?

Het gaat om het voorspellen van het totaal aantal punten dat Erno Prosman zal halen tijdens zijn recordpoging, en de precieze tijd in uren en minuten die hij daarvoor nodig heeft. Het verleden vertelt dat Erno in zijn laatste oefensessie uit 23 partijen 33 punten haalde en dat hij er 16 en een half uur over deed. Maar wat zegt het verleden over de 27 partijen die straks gespeeld gaan worden? De toekomst moet worden voorspeld!

Wie het aantal punten juist heeft voorspeld of daar het dichtst bij in de buurt komt is de winnaar. Bij een gelijk aantal punten wordt de volgorde bepaald door te kijken wie het beste de tijdsduur heeft voospeld.

Er is een apart e-mailadres duwopool@gmail.com waar de voorspellingen naar toe kunnen worden gestuurd. Deelname is gratis. Onder de beste voorspellers wordt in totaal een bedrag van 200 Euro verdeeld, waarvan 100 Euro voor de winnaar. De nummers 2 t/m 5 verdienen respectievelijk 50, 25, 15 en 10 Euro.

En wat betreft de kleine lettertjes:
Uiteraard moet de email zijn ontvangen voordat op vrijdag 4 juli om 18.00 uur de blindsimultaan start.
Organisatoren van het DUWO-damfestival en deelnemers aan de blindsimultaan zijn uitgesloten van deelname.
Piet Bouma

Re: DUWO-pool

Post by Piet Bouma »

Morgen start de blindsimultaan van Erno Prosman om 18.00 uur.
In Toernooibase is het voor gebruikers met een account (onder de link LIVE-APPLETS) of <a href=http://toernooibase.kndb.nl/liveapplet/liveapplets.php target=blank>Live-applets</a> mogelijk om tijdens de partijen live (analyse)commentaar toe te voegen (net als bij het NK 2008).
Een mooie gelegenheid om de hersenspinsels van Erno Prosman en de deelnemers te ontleden!
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Zijn alle partijen live te bezichtigen op internet of alleen maar een geringe selectie?
Post Reply