Stoop is een lichtend voorbeeld voor de jeugd!

Discussies over damsport (in het Nederlands)
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Ben Anoniem wrote:Ben je een beetje in de war, Bami?
Mark, het is tijd voor een compliment!
Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn »

hans andriessen wrote:
Tijn wrote:Nadat bijna alle partijen beëindigd waren, en de stand al 13-5 was, zat ik in de bedrijfskantine van PW Consulting mijn biertje te nuttigen. Op een gegeven moment kwam de arbiter naar me toe en schoof net wedstrijdformulier onder mijn neus, met de vraag of ik het wou ondertekenen. De handtekening van de teamleider van Meurs stond er al. Ik refereerde bij 'opmerkingen' nog even aan mijn notatiebiljet waarop ik de situatie uit de doeken deed. Toen werd er geroepen: "Hee, dat mag niet meer, er staat al een handtekening!" Ik deed het toch en zette toen mijn, door de arbiter felbegeerde, krabbel. Vervolgens deed de arbiter dit ook.

Moet de arbiter niet eerst nog vragen of er opmerkingen zijn alvorens ook maar iemand een krabbel te laten zetten?

De afloop vind ik in zoverre acceptabel dat ik niet per sé wil dat er iemand gestraft wordt of iets dergelijks. Dit, zo hoor ik van veel mensen, is echter bij een grote groep mensen wel gewild! Het gedrag tijdens de partij vind ik echter zéker niet getuigen van 'Fair Play' en daar mag iemand best op gewezen worden.
Ik probeer een beetje onderscheid te maken tussen de formele kant en de gevoelsmatige kant.

Formeel. Gek dat je gevraagd wordt te tekenen als de wedstrijd nog niet voltooid is. Zolang je zelf niet getekend heb, kan er best wat genoteerd worden, lijkt me. Het notatiebiljet gaat na ontvangst naar Klaas Bor.

Gevoelsmatig. Ik denk dat Stoop al genoeg gestraft is door de publiciteit.
De wedstrijd was voltooid. De arbiter kwam met het wedstrijdformulier nádat de laatste partij uit was. Alleen had ik dat niet in de gaten, want ik was niet in de speelzaal.
Mark Hees

Post by Mark Hees »

Bert Zwart wrote:
Ben Anoniem wrote:Ben je een beetje in de war, Bami?
Mark, het is tijd voor een compliment!
Nou vooruit, ik ben de rotste niet. Mijn complimenten aan Bert Zwart.... [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
hans andriessen

Post by hans andriessen »

rijmer wrote:Zusje er hoeft niet zozeer gezwegen te worden, maar ik snap de behoefte van mensen om het oog om oog tand om tand principe altijd toe te passen niet. Als jij Henk verwijt mensen achterbaks onderuit te schoffelen waarom doe jij dat dan ook? Waarom laat jij niet zien beter te zijn?
Zusje was zichzelf even niet .............. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Zusje

Post by Zusje »

.....
Last edited by Zusje on Fri Nov 05, 2004 11:00, edited 1 time in total.
Zusje

Post by Zusje »

Zusje was zichzelf even niet .............. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Oh en dat bepaal jij even voor mij?! Dacht het niet! Ik hou er niet van als mensen voor andere mensen gaan praten en zeker niet voor mij. Dus hou je commentaar lekker voor je over wat ik wel en niet was.
hans andriessen

Zusje wrote:
Oh en dat bepaal jij even voor mij?! Dacht het niet! Ik hou er niet van als mensen voor andere mensen gaan praten en zeker niet voor mij. Dus hou je commentaar lekker voor je over wat ik wel en niet was.
Nou, nou, je bent weer helemaal jezelf. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Wat een taal! Dat valt niet te imiteren (of je moet over buitenaardse krachten beschikken).
Zusje

Post by Zusje »

Nou, nou, je bent weer helemaal jezelf. [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
Wat een taal! Dat valt niet te imiteren (of je moet over buitenaardse krachten beschikken).
Je kent me niet eens dus waar heb je het over....????
hans andriessen

Zusje wrote:
Je kent me niet eens dus waar heb je het over....????
Oh, ik ken je wel en ik weet waar ik het over heb.

PS. Voor je verder reageert: praat even met Michiel en laat hem mijn posts eerst lezen.
Zusje

Post by Zusje »

Oh, ik ken je wel en ik weet waar ik het over heb.
vind ik heel knap!! want ik heb geen flauw idee wie jij bent!
en ik ga niets voor je regelen met michiel dat is zijn zaak niet de mijne.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Diverse buitenlanders die in Nederland wonen ergeren zich soms enorm aan het misplaatste belerende toontje wat een bepaald slag Nederlanders soms denkt aan te moeten slaan.

Ik begrijp nu beter wat die buitenlanders daarmee bedoelen. Bedankt Hans!
hans andriessen

Bert Zwart wrote:Diverse buitenlanders die in Nederland wonen ergeren zich soms enorm aan het misplaatste belerende toontje wat een bepaald slag Nederlanders soms denkt aan te moeten slaan.

Ik begrijp nu beter wat die buitenlanders daarmee bedoelen. Bedankt Hans!
Ik zou haast zeggen: graag gedaan. maar het is toch niet zo'n goed voorbeeld van een belerend toontje aanslaan.

Ik wilde iemand een klein plaagstootje geven (niet aan Danielle of Michiel). Degene die het aangaat begrijpt het wel.
Ik wilde niet uit de school klappen en had niet verwacht, dat Danielle zou reageren. Daarom kan zij beter even met Michiel praten.
Niks belerends, gewoon een stevig Hollands advies.
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

[img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
hans andriessen

Bert Zwart wrote:
[img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Lees mijn eerste post van vandaag (00:05 uur) nog eens. Dan begrijp je me misschien. [img]images/smilies/shrug.gif[/img]
Bert Zwart

Post by Bert Zwart »

Nee, sorry! Het enige dat ik begrijp is dat je Danielle gebruikt voor een inside joke/comment (whatever) voor iemand. En de manier waarop je de onrust bij Danielle weg tracht te nemen is op zijn minst onhandig te noemen. Excuus aan Danielle is op zijn plaats, lijkt me.
Post Reply