KNDB Ledenaantallen

Post Reply
Marcel Kosters

Re: KNDB Ledenaantallen

Post by Marcel Kosters »

Ik onderschrijf de visie van Fred, Frans en Thijs. Eerst wilde ik corrigeren. Want Fred snapt er de ballen van en ziet te scherp waar ik zelf heb gefaald. En Thijs ziet te veel samenzwering.

Maar dat leidt af van de urgente conclusie waar Fred de spijker op de kop slaat. En waar Thijs en Frans eveneens doel treffen.

Het ad hoc voorstel tot contributieverhoging waarschuwt dat de financiële situatie van de KNDB onhoudbaar is. Laten KNDB-bestuur en bondsraad eensgezind ingrijpen.

Dat de noodzakelijke conclusies getrokken mogen worden. Dat mensen in hun waarde worden gelaten en met respect bejegend. Dat het probleem als een bedrijfseconomisch probleem moge worden behandeld.

Dat we het neerzetten van een nieuwe koers overlaten aan wie de ballen en bereidheid hebben om ondankbare verantwoordelijkheden te dragen. Of dat nu de huidige of nieuwe bestuursleden zonder KNDB geschiedenis zijn.

Dat KNDB-leden die zich herkennen in de conclusies van Fred, Frans en Thijs dit beschaafd doch duidelijk hier of langs andere weg kenbaar mogen maken. Om bestuur en bondsraadsleden in aanloop naar de bondsraadsvergadering van de urgentie te doordringen.

Want dat gezeik van Fred hier schiet niet op.

Een productieve crisis bondsraadsvergadering gewenst, Frans en Thijs.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Marcel Kosters wrote:Ik onderschrijf de visie van Fred, Frans en Thijs. Eerst wilde ik corrigeren. Want Fred snapt er de ballen van en ziet te scherp waar ik zelf heb gefaald. En Thijs ziet te veel samenzwering.

Maar dat leidt af van de urgente conclusie waar Fred de spijker op de kop slaat. En waar Thijs en Frans eveneens doel treffen.

Het ad hoc voorstel tot contributieverhoging waarschuwt dat de financiële situatie van de KNDB onhoudbaar is. Laten KNDB-bestuur en bondsraad eensgezind ingrijpen.

Dat de noodzakelijke conclusies getrokken mogen worden. Dat mensen in hun waarde worden gelaten en met respect bejegend. Dat het probleem als een bedrijfseconomisch probleem moge worden behandeld.

Dat we het neerzetten van een nieuwe koers overlaten aan wie de ballen en bereidheid hebben om ondankbare verantwoordelijkheden te dragen. Of dat nu de huidige of nieuwe bestuursleden zonder KNDB geschiedenis zijn.

Dat KNDB-leden die zich herkennen in de conclusies van Fred, Frans en Thijs dit beschaafd doch duidelijk hier of langs andere weg kenbaar mogen maken. Om bestuur en bondsraadsleden in aanloop naar de bondsraadsvergadering van de urgentie te doordringen.

Want dat gezeik van Fred hier schiet niet op.

Een productieve crisis bondsraadsvergadering gewenst, Frans en Thijs.
Eigenlijk wil ik hier niet meer zijn.
Maar soms gebeurt er iets.
Het aanvalsplan van Maarten van Leenen:

https://www.facebook.com/dumpertsport/?hc_ref=NEWSFEED

Een filmpje van het Schooldamkampioenschap Noordholland is trending topic op Dumpert Sport on Facebook.
Inmiddels 194.000 hits!!!
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters »

Piet Bouma wrote:
Eigenlijk wil ik hier niet meer zijn.
Maar soms gebeurt er iets.
Het aanvalsplan van Maarten van Leenen:

https://www.facebook.com/dumpertsport/?hc_ref=NEWSFEED

Een filmpje van het Schooldamkampioenschap Noordholland is trending topic op Dumpert Sport on Facebook.
Inmiddels 194.000 hits!!!
Inderdaad, prachtig!
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort »

Niets mis mee.
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher »

Frans de Jonge wrote:
Het zal niemand verbazen dat ik als mede-auteur van het Deltaplan het (weer) volledig eens ben met Fred. Vrijwilligheid en inzet hoeft niets te zeggen over de kwaliteit van het besturen. Het Bestuur is niet met een succesvol beleid bezig. De neergang lijkt alleen maar groter te worden. Ik maak me veel zorgen over de uitgestippelde koers met aanvalsplannen. Er is een schijntje van € 10.000 voor uitgetrokken. Die wordt bij tegenvallers gelijk weer ingeleverd. De ambities lijken niet van harte omarmd te worden.
In 2018 weer een WK in eigen land. Weer een tweekamp tussen Roel en een uitdager of andersom. Straks holt iedereen weer achter dit WK aan en dreigt het risico dat de breedtesport weer het kind van de rekening wordt.
Die 10k is toch helemaal niet voor het aanvalsplan? Die 10k is voor iemand die in 'het torentje' uren vrijmaakt om de breedtesport te coördineren. Geef mij maar gewoon middelen voor op de werkvloer. Dat is tenminste concreet.
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

Michel Stempher wrote:
Frans de Jonge wrote:
Het zal niemand verbazen dat ik als mede-auteur van het Deltaplan het (weer) volledig eens ben met Fred. Vrijwilligheid en inzet hoeft niets te zeggen over de kwaliteit van het besturen. Het Bestuur is niet met een succesvol beleid bezig. De neergang lijkt alleen maar groter te worden. Ik maak me veel zorgen over de uitgestippelde koers met aanvalsplannen. Er is een schijntje van € 10.000 voor uitgetrokken. Die wordt bij tegenvallers gelijk weer ingeleverd. De ambities lijken niet van harte omarmd te worden.
In 2018 weer een WK in eigen land. Weer een tweekamp tussen Roel en een uitdager of andersom. Straks holt iedereen weer achter dit WK aan en dreigt het risico dat de breedtesport weer het kind van de rekening wordt.
Die 10k is toch helemaal niet voor het aanvalsplan? Die 10k is voor iemand die in 'het torentje' uren vrijmaakt om de breedtesport te coördineren. Geef mij maar gewoon middelen voor op de werkvloer. Dat is tenminste concreet.
Precies Michel, weer "een kantoorklerk" erbij. Die discussie hoeven we misschien niet eens meer te voeren. Maar het gaat om "handjes aan het bord".
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Fred van Amersfoort

En vooral een keer niet luisteren naar het kleine interne clubje lieden met eigen belangen.
playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks »

Inmiddels de gegevens uit de KNDB computer mogen ontvangen vanuit het bondsbureau.

Het ledenaantal dat het bestuur in het voorstel noemt 3583 pet 1-1-2017 is feitelijk onjuist.

De KNDB had op 1-1-2017 4065 leden + 123 persoonlijke leden

Zoals ik al eerder aangaf bij punt 3 schatte ik de kans, op basis van mijn eigen berekeningen, dat het ledenaantal waar het bestuur mee kwam niet klopte.
Wat en of dit gevolgen heeft voor het "gat" van 17500 euro kan ik nu nog niet zeggen. Ik heb daarvoor de gegevens nodig welke leden wat betalen en dan ook vooral hoeveel 5 euro leden er zijn bijvoorbeeld. Dan pas kan ikzelf een begroting maken met de verwachte contributie inkomsten.

Ik heb hier al om gevraagd maar helaas nog niet mogen ontvangen,
dus word vervolgt.

Een ding is hieruit in ieder geval wel te concluderen: Er is geen sprake van extreme daling in de ledenaantallen
Dus als er toch een begrotingsgat van 17500 is zal dit puur en alleen komen door gemaakte blunders en het gebruik van incorrecte ledenaantallen.
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan »

playforstacks wrote:Inmiddels de gegevens uit de KNDB computer mogen ontvangen vanuit het bondsbureau.

Het ledenaantal dat het bestuur in het voorstel noemt 3583 pet 1-1-2017 is feitelijk onjuist.

De KNDB had op 1-1-2017 4065 leden + 123 persoonlijke leden

Zoals ik al eerder aangaf bij punt 3 schatte ik de kans, op basis van mijn eigen berekeningen, dat het ledenaantal waar het bestuur mee kwam niet klopte.
Wat en of dit gevolgen heeft voor het "gat" van 17500 euro kan ik nu nog niet zeggen. Ik heb daarvoor de gegevens nodig welke leden wat betalen en dan ook vooral hoeveel 5 euro leden er zijn bijvoorbeeld. Dan pas kan ikzelf een begroting maken met de verwachte contributie inkomsten.

Ik heb hier al om gevraagd maar helaas nog niet mogen ontvangen,
dus word vervolgt.

Een ding is hieruit in ieder geval wel te concluderen: Er is geen sprake van extreme daling in de ledenaantallen
Dus als er toch een begrotingsgat van 17500 is zal dit puur en alleen komen door gemaakte blunders en het gebruik van incorrecte ledenaantallen.
Wilde breedtedammers betalen in ieder geval geen cent contributie aan KNDB. Logischer is dat de KNDB iets terug moet doen (betaald?) voor de ter beschikking gestelde subsidienamenlijst. (zie verder quotes op pag.1 van deze draad)
Flow with the Go
playforstacks

Post by playforstacks »

Klaas van der Laan wrote:
Wilde breedtedammers betalen in ieder geval geen cent contributie aan KNDB. Logischer is dat de KNDB iets terug moet doen (betaald?) voor de ter beschikking gestelde subsidienamenlijst. (zie verder quotes op pag.1 van deze draad)
Dit zou betekenen dat de KNDB fraudeert. Het lijkt mij verstandig om hier nu niet over te discussiëren maar te focussen op het feit dat er een gat is ontstaan van 17500 in de begroting.
En tevens iedereen dezelfde kant op te laten kijken dat de contributie verhoging niet door gaat op basis van dit voorstel. En dat de KNDB het roer om gaat gooien.

Klaas ik kan je een ding vertellen mocht er een breedtesport bond komen zal ik mij er hoogstpersoonlijk voor inzetten dat de leden tellingen zuiver en correct worden weergegeven, zonder misleiding en kunstmatige trucs.
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge »

playforstacks wrote:
Klaas van der Laan wrote:
Dit zou betekenen dat de KNDB fraudeert. Het lijkt mij verstandig om hier nu niet over te discussiëren maar te focussen op het feit dat er een gat is ontstaan van 17500 in de begroting.
En tevens iedereen dezelfde kant op te laten kijken dat de contributie verhoging niet door gaat op basis van dit voorstel. En dat de KNDB het roer om gaat gooien.

Klaas ik kan je een ding vertellen mocht er een breedtesport bond komen zal ik mij er hoogstpersoonlijk voor inzetten dat de leden tellingen zuiver en correct worden weergegeven, zonder misleiding en kunstmatige trucs.
Van een aantal bonden zijn de leden automatisch lid en dragen deze bonden een symbolisch bedrag af zonder het zelf te weten. Dit is niet illegaal, mag van NOC*NSF. De KNSB kent dit fenomeen ook.
Ik ben benieuwd naar de meerjaren doorrekening van de begroting. In het meerjarig beleidsplan is voor 2020 als doelstelling opgenomen 7500 leden. Dat betekent ieder jaar 1000 nieuwe leden erbij (er vertrekken er jaarlijks ook meer dan 200). Als dit wel meeloopt in de meerjaren begroting staan we voor een miracle. Want dit is niet realistisch. Een nieuwe wereldkampiooen leidt immers al niet tot nieuwe leden. Kortom rekenenen op het dambord is wat anders dan buiten het dambord. Ook bij de loodgieter lekken de kranen luidt het gezegde.

Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....
Fred van Amersfoort

Als je 10 duizend kunt besteden en je zet dat actief om in zichtbare activiteiten zoals simultaans op ieder marktplein, dan genereer je aandacht, lokale sponsors en kun je de topspeler die de simultaan geeft ook nog bedienen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Wat je dan dus nodig hebt is een medicijnman die stad en land afbelt op zoek naar locaties, deelnemers, promotiemateriaal , sponsors. Als je dat goed doet levert het meer op dan dat het kost. Een extra stropdas in Veenendaal is geen goed idee
Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan »

Frans de Jonge wrote: Van een aantal bonden zijn de leden automatisch lid en dragen deze bonden een symbolisch bedrag af zonder het zelf te weten. Dit is niet illegaal, mag van NOC*NSF. De KNSB kent dit fenomeen ook.
Ik ben benieuwd naar de meerjaren doorrekening van de begroting. In het meerjarig beleidsplan is voor 2020 als doelstelling opgenomen 7500 leden. Dat betekent ieder jaar 1000 nieuwe leden erbij (er vertrekken er jaarlijks ook meer dan 200). Als dit wel meeloopt in de meerjaren begroting staan we voor een miracle. Want dit is niet realistisch. Een nieuwe wereldkampiooen leidt immers al niet tot nieuwe leden. Kortom rekenenen op het dambord is wat anders dan buiten het dambord. Ook bij de loodgieter lekken de kranen luidt het gezegde.

- Het afdragen van een symbolisch bedrag is hetzelfde als geen contributie betalen.
- Het lijkt mij niet kunnen dat mijn naam gebruikt wordt zonder dat ik dat weet en zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven.
- Dat het mag van NOC*NSF wil nog niet zeggen dat het dan legaal is. Ook (de stropdassen van) die club heeft alle subsidiebaat bij zoveel mogelijk namen.
- Het is ondenkbaar en tegenstrijdig dat een alternatieve bond zo maar deze medewerking geeft aan de KNDB. Hier moet wel iets tegenover staan.
Flow with the Go
A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman »

Mail die Paul rondstuurde en die ik met zijn toestemmimg publiceer:
Paul Sier wrote:Als dus NU blijkt dat zowel de KNDB als het NOC/NSF structureel manipuleren met KNDB-ledenaantallen , teneinde (hogere) subsidies te verkrijgen van het Ministerie van Volksgezondheid , Welzijn en Sport , is het dan geen zaak dat er een dringende mail naar dat ministerie gaat ??
Wie zegt ons bovendien dat dit niet bij veel meer Sportbonden aan de orde is ! En dan zou je mogelijk toch over een zeer substantieel bedrag praten dat ermee is gemoeid.

In mei 2015 mailde ik het NOC/NSF , uit bezorgdheid voor het dammen , maar OOK om aan te geven dat er EERLIJK met (gemeenschaps-)gelden dient te worden omgegaan. De reactie die ik kreeg van het NOC/NSF begrijp ik nu maar al te goed.

We stellen nu vast dat er feitelijk gewoon VEEL te hoge bedragen worden geclaimd , op basis van gemanipuleerde ledenaantallen
Welbeschouwd zou je kunnen zeggen dat dat geld nu NIET aan andere , terechte doelen wordt besteed !

Is hier niet gewoon sprake van een maatschappelijke misstand ?!
En zo ja , dienen we daar dan niet actie op te ondernemen ?!

Als we nu vaststellen dat zowel de KNDB (lees ; de Topsportkliek) en het NOC/NSF (die door het maken van "wereldkampioenen" geld ophaalt , waarvan vast ook een deel in de zak verdwijnt van de NOC-medewerkers zelf !) op zijn minst incorrecte ledenaantallen presenteren - en dat bovendien BEWUST zo doen ! - , dan lijkt het me de taak van de Bondsraad , maar eigenlijk van elk KNDB- lid ! , om aan de bel te trekken bij het Ministerie die hiervoor financieel opdraait.

Er zijn ministers voor minder naar huis gestuurd.

Groet ,
Paul
playforstacks

Post by playforstacks »

We stellen nu vast dat er feitelijk gewoon VEEL te hoge bedragen worden geclaimd , op basis van gemanipuleerde ledenaantallen
Ik heb mijzelf er in verdiept en ik kan bevestigen dat dit zeker klopt.

Ik heb dit in mijn eerste bondsraad aangekaart. Ik kreeg het gevoel dat ik door een grote groep mensen niet serieus werd genomen. Mijn data niet serieus namen omdat ik toch maar een jonge knul ben die net komt kijken. Er werd zelfs wel lacherig over gedaan; want de KNDB zou nog meevallen in vergelijking met andere bonden als het gaat over het manipuleren van ledenaantallen.

Het is zo pijnlijk om nu, net een half jaar later, te zien dat het bestuur zich in haar eigen gemanipuleerde ledenaantallen heeft verslikt tijdens het maken van de begroting.....
Post Reply