VIKING CUP Stockholm (EC-2010)

Piet Bouma

Post by Piet Bouma »

Kan het hier weer over de Viking-cup gaan? [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Bijvoorbeeld de nederlaag van Thijssen tegen Verkovitch (wie heeft een foto van die man).
Wat is daar precies mis gegaan?
groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer »

Kosmos wrote:
groenteboer wrote:
Kosmos wrote: Ik koppel jouw onaangepaste gedrag aan dat van marokkaanse jeugddelinquentjes. Lees je wel eens een krant? Ken je de cijfers soms niet, dat je het vooroordeel hebt dat ik een vooroordeel heb?
Bij killer loopt laveerspel dus niet altijd tot remise, dat is nou net het verschil!
Dat jij het spoor volledig bijter bent is de eerste stap in de goede richting. Nu nog je plaats leren kennen. Zal wel even duren nog, maar de wet van karma zorgt er wel voor dat jij diverse verbale dreunen van divserse kanten zal oplopen de komende tijd...
Voel je jezelf nu gelukkig met je eeuwige gezeur?
Hmm.. Voor mij dus de perfecte reden om fel tegen Killer te zijn. Ik wil graag spannend spel en niet laveerspel. Wij 'zeuren' allebei even hard hoor Kosmos. Jij over het aantal remises en ik over het laveerspel dat leidt tot remises. Ik houd er maar over op nu, want we komen er toch nooit uit. Ik heb ook geen zin om me tot jouw niveau te gaan verlagen door scheldwoorden te gaan gebruiken, terwijl ik enkel wat kritiek leverde op het laveerspel van jou. Over en uit.
Naast een asociaal grote bek ken je ook nog eens geen zelfkritiek, zuurkoolboertje. Ik heb van jou nog nooit een positieve bijdrage gezien hier. Alleen maar gezeik. Kijk, ik zeik ook wel eens, maar probeer het evenwicxht wat te bewaren met mijn enthousiaste bijdragen.
Ik zal je nog een verhaaltje vertellen. Toen ik een jong knaapje was en NOG veel meer te leren had dan nu, was ik tijdens een zomervakantie aan het zwemmen met een bal in het zwembad ergens in Italie. Bal gooien, er achteraan duiken. Naast het bad zaten twee oudere jongens. Plots sprak een van d ejongens mij streng aan:
Zorg ervoor dat wij niet nat worden, anders zwaait er wat!
Een vreemde opmerkingen die mijn opruierig geaarde brein meteen prikkelde. Een enorme bom in het water was het gevolg...
Het gevolg van deze vrijpostige actie (ik meende dat de jongen een grap maakte) was een woeste achtervolging langs en door het zwembad. Toen mijn belager me te pakken had dompelde hij me divserse keren langdurig onder water. Daarna droop ik letterlijk af. Uiteraard haatte ik die jongen een tijdje, maar dat ging vrij snel over. Ik had een belangrijke levensles geleerd. Als iemand zegt, doe dat en dat niet, doe het dan gewoon niet, dat voorkomt ellende.
Iedereen wordt wel eens vernederd en iedereen moet lessen leren in dit leven. Geen schande! Integendeel! Daardoor ontwikkelt een mens zich.
Jij, puberale puistenkop, denkt dat je tegen een meester nationaal, een ervaren damtrainer kan schreeuwen dat-ie niet zo hakken moet. Dit is jouw typerende, respectloze manier van doen. Je doet dit bij iedereen, ik trek het me echt niet persoonlijk aan. Ik doe gewoon dat wat de oudere generatie (op de lafbekken na) altijd al heeft gedaan, haar verantwoordelijkheid nemen en de jongere generaties onderwijzen. Inmiddels is wel duidelijk dat jij een harde heelmeester nodig hebt om genezen te worden van je bespottelijke arrogantie...
Als jij zo respectloos en egocentrisch blijft doorbrallen, zuurkoolboertje, dan zal iedereen je uitkotsen? Wil je dat soms?
Geen dank voor de les.
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos »

Image

Vlerkovich - Kees de Jongen

Kees de jongen stak hem er pardoes in: 28... 29-34??!
en verloor later een schijf...

Is dit nu waar ze bang voor zijn bij het WK Brazilie als al die sexy warmbloedige, gebruinde vrouwenlichamen zich verdringen voor het aquarium?

Image

Een Braziliaanse damliefhebber denkt na over het toekomstige WK beachdammen
Last edited by Kosmos on Thu Sep 03, 2009 17:12, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
J.Pawlicki

PHOTOS

Post by J.Pawlicki »

Kosmos

Post by Kosmos »

Image

Prachtig. Zo'n vikinghelm zit Tsjizjow als gegoten.
Iets te groot voor de Kneuzenkop...

Ik wil ook zo'n ding op voortaan tijdens het killer-dammen.
Kosmos

Post by Kosmos »

Image

Kneus - Val

De Kneus wist diep door te dringen in het zwarte kamp. 31.45-40 13-18 32.37-32! ziet er gewonnen uit voor wit.
De Kneus verknalde het met 37-31? (met killer nog steeds voldoende), bij oud-dammen remise.
groenteboer

Post by groenteboer »

Kosmos wrote:Image

Is dit nu waar ze bang voor zijn bij het WK Brazilie als al die sexy warmbloedige, gebruinde vrouwenlichamen zich verdringen voor het aquarium?
Er was waarschijnlijk nog een redding voor Kees. Na 42. 39-33 (uit mijn hoofd, aangezien ik gisteravond de partij bekeek) had Kees nog een doorbraakmogelijkheid met wellicht een benauwde remise. Het was naar mijn mening in ieder geval een mooie partij en Kees verdiende het zeker niet om te verliezen.

Hoe vind je het boek trouwens van Theo Thijssen?
AntonvBerkel

Post by AntonvBerkel »

Piet Bouma wrote:Kan het hier weer over de Viking-cup gaan? [img]images/smilies/icon_cool.gif[/img]
Bijvoorbeeld de nederlaag van Thijssen tegen Verkovitch (wie heeft een foto van die man).
Attachments
Verkhovykh.jpg
Verkhovykh.jpg (69.36 KiB) Viewed 10214 times
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Piet Bouma wrote:Kan het hier weer over de Viking-cup gaan? Image
Image
Alexander Verchovich,
november 2004, secondant van Georgiev
foto: Henk Stroetinga
Kosmos

Post by Kosmos »

groenteboer wrote:

Er was waarschijnlijk nog een redding voor Kees. Na 42. 39-33 (uit mijn hoofd, aangezien ik gisteravond de partij bekeek) had Kees nog een doorbraakmogelijkheid met wellicht een benauwde remise. Het was naar mijn mening in ieder geval een mooie partij en Kees verdiende het zeker niet om te verliezen.

Het lijkt mij ook nog niet verloren, maar het ging van kwaad tot erger.
Ik heb het boek niet gelezen, wat vond jij ervan?
groenteboer

Post by groenteboer »

Kosmos wrote:
groenteboer wrote:

Het lijkt mij ook nog niet verloren, maar het ging van kwaad tot erger.
Ik heb het boek niet gelezen, wat vond jij ervan?
Ik heb zelf alleen maar De gelukkige klas van Theo Thijssen gelezen. Ik kende toevallig de titel, want ik zag hem eens staan in de top-100 lijst van romans in het literatuurboek van de school.

Kees Thijssen zal trouwens geen wereldkampioen worden met dit soort acties, maar de schoonheidsprijs krijgen deze acties wel van mij. Erg origineel.
Vraagje

Post by Vraagje »

groenteboer wrote:
Jouw lijn ziet er natuurlijk erg helder uit en lijkt ook wel sociaal. Besef je echter wel dat je jezelf door een 3-om-1 eindspel door te schuiven ook in het rijtje 'klootzakken' zet? (het is niet mijn woord..) Je kan beter het goede voorbeeld geven, ook aan al die 'klootzakken', zoals jij ze noemt. Ik hanteer de volgende lijn: 3-om-1 eindspellen dienen direct remise te worden gegeven, tenzij één der partijen de winst kan aantonen

Nogmaals: ik ben van mening dat die waardeloze 16-zettenregeling moet worden afgeschaft en dat er in een 3-om-1 eindspel gewoon meteen remise moet kunnen worden geclaimd, tenzij één der partijen de winst kan aantonen.
Ja dat realiseer ik me, maar het is kiezen uit twee kwaden: of je doet jezelf tekort door niet door te spelen waar anderen dat wel doen, of je loopt het risico negatieve reacties te krijgen van mensen tegen wie je doorspeelt en die dat zelf niet zouden hebben gedaan.

Ganesha wrote:
Hallo Eric, Ik dacht dat de klok op zo een moment dan stil gezet mag worden?
Vind trouwens de woordkeuze niet echt passend bij je. Ik zou daarnaast denken, wat U niet wilt dat U geschiedt...........
Denk niet dat hij de klok stil had mogen zetten om een uitleg van de spelregels te vragen. Butulis ging er ten onrechte van uit dat de partij afgelopen was speelde niet meer door. Enne die woorden, die heb ik denk ik een jaar of vijf geleden zo gekozen. Zou er nu niet meer boos om worden hoor.

Overigens heb ik nog weleens een spreekbeurt over Theo Thijssen gehouden. Schoolland is heel goed, De Gelukkige Klas nog beter, Barend Wels gaat en Kees de Jongen kon ik echt niet doorkomen.
De meest gehate dammer allertijden.
GuidoB

Post by GuidoB »

Image

Trofimov - Heusdens 0-2

De laatste partij van Heusdens was nogal ondoorgrondelijk voor een gewone sterveling als ik. Maar dat 41-36?? een blunder is, lijkt me duidelijk. De winst door 40-44-49 was niet aan de toernooiwinnaar besteed.

We gaan verder met 22-27?? 20-15 31-37? Weer niet de handigste zet. De 3-om-3 naar dam met 46-41, 36-31, 38-32 en 33x2 levert wit een punt op.

Image

Het eindspel was nog lang remise, maar na 19-14? 39-22 41-23 22-9 won zwart het toernooi. De diagramstand is heel verrassend remise, zoals Rob Clerc liet zien. 41-23!! met op 39-30 19-14 30-19 het briljante 23-37!! Nu slaat zwart natuurlijk niet de dam eraf (want dan wint wit zelfs), maar doet 19x5. Heeft wit dan niet een probleem? Nee: 46-41!!! en op de volgende zet moet zwart wel een schijf los zetten, waarna wit altijd kan ruilen. Ouddammen is remise, dat is waar, maar sommige remises zijn wel mooi.

Merk op dat zwart door deze truc geen steek verder komt. Hij kan schijf 19 naar 14 dwingen, maar hij kan deze verder niet meer aanvallen. Als schijf 16 opkomt, maakt deze contact met 46 en is het ook remise.
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas »

Telegraaf, 12 september 2009
Image
Kosmos

Remise

Post by Kosmos »

Image

K. Thijssen - Napreenkov

55.27-21

55... 8-12? 56.21-16 20-25 457.34-29 verliest, dus moet zwart een blok geven en erdoor.

55... 26-31 56.21x3 31x42 57.3x25

Daar gaat het tweede blok naar de filistijnen. Aangezien zwart geen dam kan halen, moet hij een derde blok geven: 57... 24-30! 58.35x24 41-47 59.33-29 47-41 60.24-20 41x19 pakt 1 blokje terug met remise dankzij het bezit van de lange lijn ...
Post Reply